[OSR] Stars Without Number

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[OSR] Stars Without Number

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Píše se rok 3200 a lidské impérium leží v popelu. Pád hyperbrán šest set let tomu přetrhal spojení mezi myriádou světů lidské diaspory. Dlouhá izolace Ticha ale pomalu končí a lidé se vrací na oblohy svých rozptýlených světů. Přidáš se k nim?

Stars Withous Number je oldschoolový hack starého fantasy RPG Basic Dungeons & Dragons, upravený pro potřeby hraní v žánru sci-fi. Pravidla podobně jako D&D využívají šest různostěnných kostek a mnoho konceptů ze své předlohy přejímají, ovšem zahrnují taky originální systém dovedností, který umožňuje větší variabilitu postav. Kromě klasických pilotů, vojáků a pašeráků je k dispozici také psionika, která v mnoha sci-fi supluje magii. Pravidla obsahují podrobný návod k tvorbě a vedení hry ve vesmíru sestávajícího z desítek hvězdných systémů a civilizací na různém stupni vývoje. Hra dává spoustu nástrojů pro přípravu vesmírného sandboxu, včetně systémů, ve kterých si Game Master mezi sezeními může odehrávat vývoj svého světa.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 4. 11. 2020, 19:03No nevim, teda. Ma to hyperpohony a umelou gravitaci a magicke paprskomety a psioniky co se umi teleportovat...
A obrovské mechy, force pavézy (termín z pravidel), thunder guns, power armory, chainsaw meče (!), nespočet planet s překvapivě kompatibilní gravitací, (mechanicky podpořený) vliv válčících organizací a impérií, design dobrodružství dokonce cíleně (mechanicky) dbá na přítomnost cool lokací, milion magic-like detailů, které jsou vysvětlené absurdně tenoučkým technobabblem a další, a další...

Jestli tohle není space opera, tak už nevím co :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Sosacek »

Ja z toho mam taky ten pocit, no.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20840
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Díky, hoši. 8)
sci fi.png
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Ok, jsem prehlasovan.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20840
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Jak tak čtu SWN, tak mě napadá... jak jste to hráli? Sandboxovali jste to, jak ta hra navrhuje, nebo jste to hráli jako „normální“ hru jako každou jinou (whatever that means).

Je tam spousta generátorů na to, abyste si udělali vlastní mapičku, rozmístili světy, vygenerovali postavy a zápletky... a pak do toho pustili hráče a nechali je dělat, co chtějí. Prostě sci-fi sandbox v otevřeném vesmíru, vlastně i hexcrawl. Hráli jste to tak? Nebo jste prostě jen vzali tohle jako inspiraci a jinak hráli běžnou „příběhovou“ kampaň o jasném ději a osobních linkách postav (chybí mi termín pro "to, co není sandbox")?

Zkrátka mě zajímá, nakolik se popisované vesmírné sandboxování reálně děje i u herních stolů. Případně jak se osvědčilo.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Vandalicus »

Ja to hral jako sandbox. Meli lod, kterou splaceli, a litali na mise, ktery jsem generoval podle generatoru, na vygenerovane planety ve vygenerovanem sektoru. Nedostal jsem se nikdy k faction play - stihli jsme jenom asi 3 session nez do toho vstoupili real life events a museli jsme skoncit.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Selhan »

Hrál jsem jak nagenerovaný sandbox, tak publikovanou Traveller kampaň Pirates of Drinax. Oboji jako hrac. Z online komunity mám dojem, že se zvětšiny fakt hraje ten sandbox.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Quentin »

Vesměs se hrál ten nagenerovaný sandbox. Ale ty jednotlivé mise, jak je popsaná příprava v knize, jsou docela tradiční.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20840
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR]Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Ptám se na to, protože mě zajímá, jak je taková kampaň strukturovaná. To znamená, že si naházíte náhodné zápletky na různých planetách (+NPC + problémy, prostě podle těch generátorů), což hodí nějakou vágní představu, k tomu si připíšete dvě tři větičky a máte zárodek dobrodružství.

Těchhle zárodků nagenerujete na začátku víc po různých planetách a necháte je tam viset, dokud se hráči nezačnou blížit. A jakmile se začnou blížit, tak si mezi sezeními rozpracujete podrobněji ten, který zrovna budete potřebovat. Chápu to správně?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20840
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Stars Without Number

Příspěvek od Markus »

Navážu na diskuzi k poslednímu dílu Dinosauria, kde jsme se o SWN bavili.
Quentin píše: 1. 11. 2021, 08:35 Mám pocit, že je smysluplné dělit open world hry na sandboxy (napr. Minecraft, kde si musíš zábavu udělat sam), a theme parky (např. Skyrim, kde si jen vybiras z různých druhů připravené zabavy)
Eee... nevím, jestli je tohle aplikovatelné i na stolní RPGčka... nebo jestli se nedostáváme do přílišného bazírování na detailech. Pro mě i kampaň vytvořená tak, že po mapě rozeseješ větší počet menších lineárních dobrodružství a hráči si mezi nimi vybírají, je sandbox. Kor když to nemá žádnou ústřední dějovou linku a výsledky jednoho dobrodružství ovlivňují ty ostatní a nejsou to izolované incidenty. A SWN tě vede k tomu, že se máš připravovat na jedno dvě sezení dopředu, takže tohle tam vznkne asi úplně přirozeně.

Máš ale pravdu v tom, že SWN vedou spíš k tradičním "příběhovým" dobrodružstvím s přítelem, nepřítelem, hlavní zápletkou a zvratem než k takovým těm OSR exploračním sandboxům, kde zmapuješ mapu celého kraje s desítkami NPC a minidungeonů a vypustíš do toho hráče. I když si moc nedokážu představit, jak by něco takového mohlo fungovat v měřítku vesmíru. To bys takhle mapoval každou planetu? $-o V zásadě asi chceš, aby ty planety byly spíš jednoduché, na pár sezení, ne aby se tam hráči zasekali na měsíce hraní.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host