Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
+1
Ale já se přiznám, že já asi jo (spolu s Ronjou, dcerou loupežníka a některými dalšími pohádkami a dobrodružnými knihami - například inspirace některými Mayovkymi a Verneovkami taky proběhla ).
EDIT:
Tohle mne vede k jedné myšlence - neměl by v desateru Evangelia komplexního OSR podle sv. Markuse být taky bod o literárně - filmové inspiraci ? Například (schválně přeháním):
Velmi vhodné: Conan a jeho všechny odnože (tedy nejen od Howarda, EDIT2: Možná s výjimkou povídky Conan nepřemnožitelný)
Vhodné: Zaklínač - povídky, Odyssea
Neutrální: Verneovky, Mayovky
Podezřelé: H.P. Lovecraft, Zaklínač - sága, Illiada, Starý zákon, Dumas
Nevhodné: Tolkien, Feist, Holdstock, Nový zákon
Naposledy upravil(a) Vitus dne 2. 9. 2021, 15:17, celkem upraveno 2 x.
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Ze začátku určitě. Pak ale začaly cony, schůzky Tolkienistů (ke kterym se nabalili právě hráči DrD) a začal fungovat web, takže i ten kulturní background se začal pomalu sjednocovat a promíchávat.
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
MarkyParky: Něco takového si také vybavuji.
Díky! Zajímavé...Aby dobrodružství mělo určité napětí, tak pravděpodobnost potkání nestvůry na hexu, kde je zaznačená, je téměř stoprocentní, na vedlejším hexu, je to padesát procent a na dalším pětadvacet.
Následuje seznam potvor s jejich souřadnicemi.
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Přikládám předmět doličný: ukázku z mapové přilohy Almiru kde jsou doupata nestvůr se zaznačeným okruhem kde se pohybují
Edit: Věděli jste, že sumec (ano, ta ryba) měl útočné číslo 7? Pro srovnání krokodýl měl 8/+3.Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Ranné DrD bylo úplně klasickým produktem toho, že autoři si mohli přečíst pravidla, ale neměli jak se dozvědět ty nevyřčené postupy, ne? Třeba to, že tam byly expy za zlaťáky, ale nic moc z té kultury okolo, jako že skoro s každým v dungeonu se dá dohodnout, že bojovat se má pokud možno, jen když je vítězství jasné, že se nehraje za hrdiny, ale za chamtivé dobrodruhy, co jdou po penězích především...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Does DnD Need Rules?
https://www.youtube.com/watch?v=d4lvrC3ZBzM
https://www.youtube.com/watch?v=d4lvrC3ZBzM
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
To že jsou pravidla DnD zbytečně složitá, aniž by to nějak zvyšovalo realističnost, je jedna věc. Pomiňme, že DnD do realističnost a občas ani uvěřitelnost neklade za cíl.
Nicméně uvádět příklad rozhodčího ve válečné hře je dost... zvláštní, protože to zakrývá jeden z hlavních problémů, které GM v RPG má. A nejsem si jist, zda si ho tenhle člověk uvědomuje.
Ano, pravidla se dají nahradit GMmem s téměř božskými schopnostmi. Blbé je, že takového GMma nemůžou přikládat ke každému balení pravidel, dokonce ani k desetině z nich.
Takže mj to přijde jako další řešení, které lze aplikovat na sférické hráče ve vakuu, tentokrát včetně sférických GMmů.
Nicméně uvádět příklad rozhodčího ve válečné hře je dost... zvláštní, protože to zakrývá jeden z hlavních problémů, které GM v RPG má. A nejsem si jist, zda si ho tenhle člověk uvědomuje.
Ano, pravidla se dají nahradit GMmem s téměř božskými schopnostmi. Blbé je, že takového GMma nemůžou přikládat ke každému balení pravidel, dokonce ani k desetině z nich.
Takže mj to přijde jako další řešení, které lze aplikovat na sférické hráče ve vakuu, tentokrát včetně sférických GMmů.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Neznáte nějaké další bloky s fetishem na minimalismus? (krom bastionland a dreaming dragonslayer)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
2k6 goblinů
- Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
- Vandalicus
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Co myslíš tím fetišem na minimalismus? Jako že chceš něco podobného jako Bastionland, chápu to dobře?
(Akorát zjišťuju, že u čtení blogů moc nedávám pozor, který mám zrovna otevřený a nějak vlastně nevím, který je který. No jo, největší designová chyba lidské mysli - chybějící citační aparát.)
(Akorát zjišťuju, že u čtení blogů moc nedávám pozor, který mám zrovna otevřený a nějak vlastně nevím, který je který. No jo, největší designová chyba lidské mysli - chybějící citační aparát.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Jop, Bastionland je super.
Bral bych něco, kde se řeší random tables, minidungeony, procedurální megadungeony, FKR, fiction first, qualitative vs quantitative design, minimalistický layout etc. Klidně i něco storygame-y; věci jako 2400 taky asi nevznikají úplně ve vakuu.
Bral bych něco, kde se řeší random tables, minidungeony, procedurální megadungeony, FKR, fiction first, qualitative vs quantitative design, minimalistický layout etc. Klidně i něco storygame-y; věci jako 2400 taky asi nevznikají úplně ve vakuu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Neurazil by ani youtube channel nebo podcast
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
jestli objevis neco resici proceduralni megadungeony, tak dej vedet pls.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Nevyznam se v tom vlastne vubec, ale dost k minimalismu imho smeruje Ben Milton (Questing Beast), ale toho asi znas...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komplexní OSR vs. nová vlna freeform her
Tak můžeš zkusit, in no particular order:
Throne of Salt
Againts the Wicked City
Goblin Punch
Gregorius21778
Hack & Slash
Rise Up Comus
Technical Grimoire
Throne of Salt
Againts the Wicked City
Goblin Punch
Gregorius21778
Hack & Slash
Rise Up Comus
Technical Grimoire
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů