[OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od Markus »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace Into the Odd v databázi
Hra kladoucí důraz na minimalismus jak v počtu pravidel, tak v počtu textů. Hráči si naházejí náhodné postavy pohybující se ve fantasy-steampukovém světě a vyrážejí na nebezpečné expedice, jejichž cílem je prozkoumat záhadná prostředí, překonat nástrahy a nacházet nová arkána, zvláštní předměty/kouzla, které propůjčují nové speciální schopnosti.

Minimalistická hra v duchu old school renesance, ale výrazně zeštíhlená a optimalizovaná na štíhlé mechanické jádro, založené na podhazování vlastností dvacetistěnnou kostkou. Všechno je uzpůsobené pro rychlé hraní, hra například zrušila hody na útok a hází se rovnou na zranění. Postavy nemají ani povolání, jsou výrazně definované svým vybavením a především arkány. Kniha obsahuje i popis stručného herního světa: průmyslového velkoměsta Bastion, pod nímž se táhne rozsáhlé Podzemí.
Na jádru Into the Odd stojí i jiné hry. Zatím v databázi máme:
:arrow? Electric Bastionland
:arrow? Into the Bronze
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Quentin »

Nemáte někdo trošku problém s immersion breakem / disociací v momentě, kdy postava ztratila všechnu hit protection a další šíp ji s jistotou zraní, přestože se už dvě kola schovává v krytu a chystá se začít utíkat?

Váhám, jestli by nestál za to nějaký houserule na "nebojující postavy si doplňují 1hp každé kolo" nebo "kdo stráví celé kolo útěkem / krytím / obranou si doplní 1k4 hp."
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Quentin »

Btw, proč je tohle téma v D20 sekci? Nebylo by možné ho šoupnout do "Hry, systémy, světy"?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Markus »

Je to sekce D&D, d20 a OSR - dává to smysl, ne?

Každopádně, Into the Odd nehraju, ale tohle je přesně ten typ věcí, co mi nesedí. Je to na mě příliš předvídatelné. Měl jsem podobný pocit, když jsem viděl teď Selhanův hack, kde je pro změnu předvídatelné zranění: nejdřív lehké, potom těžké... Takže když bojuju třeba s obrem a on mě praští kmenem stromu, mám jistotu, že napoprvé to bude jen lehké. Je to sice jiná hra, ale problém s tím mám stejný: chybí tomu granularita, pestrost. Což je právěže důvod, proč mě žádný z těch minimalistických OSR hacků nakonec nezaujal.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Bifi »

Quentin píše: 21. 5. 2021, 00:17 Nemáte někdo trošku problém s immersion breakem / disociací v momentě, kdy postava ztratila všechnu hit protection a další šíp ji s jistotou zraní, přestože se už dvě kola schovává v krytu a chystá se začít utíkat?

Váhám, jestli by nestál za to nějaký houserule na "nebojující postavy si doplňují 1hp každé kolo" nebo "kdo stráví celé kolo útěkem / krytím / obranou si doplní 1k4 hp."
Ja to chcem odskúšať, rád by som v tom mástroval nejakú kratšiu vec. (Alebo ako hráč.)
Bijú sa vo mne viaceré prístupy, asi by som rozhodol situačne podľa toho, čo postava chce urobiť.
Ak houserule, tak by som asi povedal takto: "Postava, ktorá strávi kolo v kryte, si doplní 1 hp, nikdy ale nie úplne do maxima". (určite nie dopĺňanie obranou alebo útekom)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 21. 5. 2021, 08:48Je to sekce D&D, d20 a OSR - dává to smysl, ne?
Electric Bastionland nemá s d20 systémem moc společného. (nemá attack roll, AC, úrovně, povolání, featy, kouzla, dokonce ani hit points :D )

Hlasuji za odmazání OSR z názvu sekce, protože je to neskutečně arbitrární hranice. Vůbec mě nenapadlo tu hledat a musel jsem přes google. Navíc v obecné sekci "Hry, systémy, světy" máme například Tiny Dungeon, Mothership, Troika, dokonce Mausritter (identický systém!!), takže to očividně je matoucí pro více lidí. Zatímco Stars Without Number máme v dnd sekci, wtf :D

Nějak nevidím důvod, aby bylo SWN nebo Into the Odd oddělené v jiné sekci než třeba 2400.

Bifi píše: 21. 5. 2021, 08:53Ak houserule, tak by som asi povedal takto: "Postava, ktorá strávi kolo v kryte, si doplní 1 hp, nikdy ale nie úplne do maxima". (určite nie dopĺňanie obranou alebo útekom)
Které z těchto postav bys uznal ten 1hp regen?
- Rytíř se krčí za pavézou, zatímco do něj buší ogr.
- Čaroděj se krčí za balvanem, zatímco na něj střílí goblini.
- Zloděj odemyká zámek (a nikdo na něj neútočí), zatímco ostatní bojují.

Mluvím o tom hlavně pro to, že ten moment, kdy nemáš hit protection a víš, že další zásah tě zraní, je pro mě borderline immersion break. Najednou je z toho disociovaná mechanika. Chris to tak asi zamýšlí schválně; chce, abys měl jasnou informaci a musel udělat radikální volbu, ale nemůžu se přes to přenést :roll:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Bifi »

Quentine: Len čarodejovi, to je pre mňa definícia krytu (hard cover).
Liečenie sa "popri" iných činnostiach, pri úteku alebo kým sa aktívne brániš je immersion break zase pre mňa.

Weird North hovorí: "Resting for a few moments and having a snack restores lost HP, but leaves the party exposed."
Tam je tá podmienka "having a snack", to mi príde dôležité. Nie je definované "a few moments", ale v boji by som povedal že to musí byť viac kôl ako jedno a okrem toho to implikuje, že postava je in safe conditions.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Quentin »

Přitom ten zloděj a čaroděj mi přijdou v bezpečí úplně stejně. Na jednoho nikdo neútočí, a druhého nemohou zasáhnout.

Stejně jako Weird North to má většina hacků. Asi s tím mám problém jenom já. Irituje mě ten moment, kdy s jistotou víš, že tě zasáhnou. Chápu to v melee - v nějaký moment soupeř získá takovou výhodu, že jsi v háji, padneš k zemi, vzdáš se, zariskuješ, whatever. To si dokážu představit bez problémů. Nedokážu si ale představit, že potom např. dojde k vyjednávání (i kdyby jen prohození pár slov), a pokud byste se k boji vrátili, tak víš, že první zásah do tebe bude 100% do krve. Tahle metagame znalost toho, že mi došlo štěstí/obrana, je pro mě immersion break.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSR] Into the Odd a jeho hacky + Electric Bastionland

Příspěvek od Bifi »

Rozumiem. Vyliečiť 1k4 v priebehu vyjednávania je IMHO v pohode.

Fakt je ten, že do môjho chystaného old school hacku Osem mečov Chaosu som toto nakoniec neprebral, začala mi vadiť granularita hit pointov (ktoré sú už samé osebe mechanikou disociovanou od zranenia). Je to hlavne problém vo väčších scénach, t.j. pri prechode do wargamingu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od Quentin »

Bifi: Selhan to v tom likovaném dokumentu od Markuse má vyřešené tak, že po každém zranění HP doplníš. To mi dává větší smysl. Jen s tím mám podobný problém jako Markus.

Dej vědět, kam jsi nakonec ve svém hacku došel.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od Selhan »

Nemyslím, že s tím máš problém jen ty, Quentine - já Into the Odd ještě nezkoušel, ale taky bych s tím asi trochu zápasil. Jedna možnost je naučit se tu fikci vyprávět podle počtu HP - a nevím vlastně, nakolik mi to přijde intuitivnější tím standardním způsobem prostě proto, že jsem na to zvyklý?

Markusi teda nevím, jak s tím souvisí ten můj nástřel, ten má zcela klasický hit roll. (A taky jsi teda asi přehlédl to "overkill" pravidlo.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od Quentin »

Dotaz:

Jak překládat Bastion?
Je to hlavní město toho settingu, jediné město, na kterém záleží.
Gigantická propletená byrokratická metropole.
Cestovat směrem od Bašty je jako vracet se v čase.

Varianty:

Bastion [bastyjon]
Bašta [bašta]

Spoiler
Skaven hlasuje Bastion, já s Tobim za Baštu. V česky mluvených větách a při skloňování nám to přijde mnohem přirozenější, zatímco Skavenovi to evokuje knedlíky se zelím :D

Zkuste si o tom settingu promluvit nahlas, ideálně v živé konverzaci a v souvětích. IMHO, pokud mluví člověk, jak mu zobák narost, tak bude automaticky říkat raději Bašta, ale YMMV.

Pod Bastionem je mýtické podzemí.
Pod Baštou je mýtické podzemí.

Utáboříme se tady a zítra se vrátíme do Bastionu.
Utáboříme se tady a zítra se vrátíme do Bašty.

Jako správný Bastioňan si to raději nechám podepsat.
Jako správný Bašťan si to raději nechám podepsat.

To je Bastionské výroby, to musí fungovat.
To je Bašťské výroby, to musí fungovat.

Nad Bastionem se stahují mračna.
Nad Baštou se stahují mračna.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 8. 1. 2024, 10:25, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od KDolecek »

Samostatně se mi pozdávala Bašta. Ve větách pro mne jasně vítězí Bastion.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od Markus »

Taky se mi víc líbí Bastion, nechává to tomu takový cizokrajný nádech.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Into the Odd a kamarádi: Electric Bastionland...

Příspěvek od Selhan »

Ani jedno mě neuráží. Bastion má možná trochu víc světový zvuk, přeci jen takové velkoměsto si člověk spojí spíš s Londýnem či Paříží než s naší kotlinou.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti