[OSR] Veins of the Earth + jejich doplňky a klony

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSR] Veins of the Earth + jejich doplňky a klony

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
V nejhlubším místě kobek, tam za trůnem, za sály, v nichž se odehrály slavné bitvy, potom co všechno zavál prach a nepřátelé jsou dávno mrtí, tam je skulina. Černočerná trhlina v místě, kde se zeď potkává s podlahou, loket vysoká a tři lokte široká. Vychází z ní vánek. Sotva postřehnutelný. Ale kdybyste si lehli na břicho, vešli byste se dovnitř...

Veins of the Earth („Cévy země“) je sada nástrojů pro hraní v bizarním podzemním světě plném fantaskních tvorů, živoucí tmy a přírodních jeskyní, ze kterých se objevitelům motá hlava. Je to z větší části bestiář, z menší části sborník generátorů na tvorbu jeskyní a nástrojů pro vedení hry. Představuje prapodivný svět, ve kterém se platí světlem a největší cenu má jídlo... což jste vy. Příručka obsahuje:

- Podrobné zmapování více než padesáti nových nestvůr a půltuctu kultur, které číhají v Cévách
- Postupy, které Sudímu pomůžou generovat velké i malé mapy a v nich jednotlivé lokace
- Rozšířená hráčská pravidla pro pohyb v krajině, která nikdy nespatřila slunce
- Obšírný popis různých typů světla i různých typů tmy
- Ty nejhorší druhy strachu, šílenství a nočních můr
Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 121
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od efram »

Uznávám. Samozřejmě je to dáno i dosahem světelného zdroje. Bylo by chybou si přestavit, že v jeskynních systémech a to i s dobrým světelným zdrojem, je všude vidět. Je tam spousta skrýší a překážek a hluchých míst, které skýtají predátorům možnosti. Člověk ani se světlem nepojme 360 st kolem sebe. Připustím-li, že jsou v takovém podzemí i tvorové se zakrnělým zrakem a aspoň minimálně reagují na světlo, mohou družinu vnímat daleko dopředu a připravit se. Uznávám ale, že v tom settingu to dává smysl a stejně by to ve hře gm řešil i situačně. Prostudoval jsem si i jak je to přímo v tom settingu se zdroji světla. S tím se pojí zajímavá poznámka ohledně jedné pochodně ve družině. Jedna pochodeň je málo, ale s typy světel v settingu je snad i nutnost, aby měl každý svou prapodivnou lampu :)
Hru si užívej s nadhledem a lehkostí. Kdo řeší titěrnosti, ať stráví zbytek života v zesilovači bolesti.
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar $-o
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od radunamlejn »

Dinosaurium je super. Rád ho poslouchám a líbil se mi i tento díl :clap: Ale přesně ta iniciativa se světlem mě dost zarazila.

Z osobní zkušenosti vím, že pokud někdo nese světlo, tak je ve tmě vidět z dálky a protože je na světlo navyklý, tak pro něj má světlo nepříjemnou tendenci zvýrazňovat stíny a temná místa. (Proto většinou když někde chodím v noci co nejvíce se pohybuji bez světla a posvítím si až na místo, které si chci prohlédnout důkladně. To je v jeskyni pro člověka neaplikovatelné, tam bez světla nevidí vůbec nic.) Ale předpokládal bych, že s pohledu iniciativy je přesně tohle situace, kdy je ve výhodě ten co nemá světlo. Protože není vidět, zatímco ten co světlo nese ho nemusí zpozorovat vůbec. (Zvláště když svítí trochu jinam, a zvláště, když má nějaký středověký slabý zdroj světla.)
Markus píše: 22. 3. 2021, 21:05 Já nevím. Když si představím, že někdo vidící seká mečem proti něčemu, co se orientuje jen pachem a sluchem, přijde mi logické, že ten vidící má drsnou výhodu.
Naopak tohle co píšeš je jasné. Pokud je v místnosti světlo a bojují spolu tvorové bez zraku a se zrakem je ve výhodě ten se zrakem. (Pro příklad výše - nad citací - považuji oba dva tvory za mající zrak).
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Vy si pletete iniciativu a překvapení (nebo možná spíš neznáte kontext pravidel). Překvapení stále funguje - když na tebe někdo vystřelí ze tmy nebo vyskočí ze stínu, jsi překvapený, ztrácíš akci a lucerna ti nepomůže.

Iniciativa funguje ve chvíli, kdy bojujete, navzájem o sobě víte a jde o to, kdo dá první ránu. V tu chvíli dává první ránu vždy ten, kdo vidí nebo kdo nese světlo.

Jinak díky za komentář a díky, že jsme tě motivovali přijít a napsat na RPG Fórum! :)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Bifi »

Mám jedno ready made dobrodružstvo, ktoré som do Veins pripravil na jeden con. Ak by bol záujem to vyskúšať (resp. playtestovať, chcel som ho publikovať), tak sa ponúkam ako GM, len s časom to bude horšie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Selhan »

Zájem by rozhodně byl :)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Markus »

Máš toho málo, co?

Já samozřejmě jevím o Veins obrovský zájem.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od KDolecek »

Bifi píše: 23. 3. 2021, 18:03 Ak by bol záujem to vyskúšať
Rozhodně
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Bifi »

Okej, rátam s vami. Hodím to v priebehu Veľkej noci do Sirotčinca, priestor bude pre 5 hráčov spolu (teda ešte dvaja).
Výhľadovo polka dubna.

Dobrodrúžo má predbežný názov Svätyňa hrôzyplných spomienok.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
trpasličíarchitekt
Příspěvky: 2
Registrován: 24. 3. 2021, 08:38

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od trpasličíarchitekt »

Pro veins of earth fanoušci vytvořili například tenhle 112ti stránkový (!) hexcrawl: https://coinsandscrolls.blogspot.com/20 ... l.html?m=1
Nebo tohle podstatně kratší dobrodružství: https://www.drivethrurpg.com/product/26 ... er?1892600
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Bifi »

Veinscrawl Markus spomína v podcaste (aj keď nie menom). Veľmi sa na tento počin Patrick Stewart nasrdil a nešetril škaredými slovami, keďže to podľa neho ide presne opačným (rozumej konvenčným) smerom, než čo chcel dosiahnuť on.

Pilgrimage vyzerá zaujímavo, ale sú tam tiež dosť konvenčné prvky. Ale stálo by za to si to zahrať.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů

Příspěvek od Vandalicus »

O Veinscrawlu vim a osobne se me vubec nelibi :) prijde me, ze Veins dost sterilizuje do klasicke fantasy a obira o tu divnou atmosferu. Kuprikladu z Dwargiru dela standardni trpasliky, co piji pivo a kutaji drahe kameny, z Adal-Aelfu, kteri jsou vlastne zhmotneli elfove z nocnich mur, udelal vice mene klasicke drowy. Jako jo, hratelne to asi je a vrazil do toho spoustu prace, ale osobne bych je uplne nedoporucil jinak nez jako "podivat se, jak to pojal nekdo jiny".
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Veins of the Earth

Příspěvek od Markus »

Mně se Veinscrawl docela líbí, ale procedurálně, ne obsahově. Tím chci říct: vytváří tam použitelnou ekonomiku a systém pohybu po mapě, atd., což v původních Veins bolestně chybí. Veins jsou samá atmosféra, ale nechávají spoustu věcí neimplementovaných – tady se je fakt někdo pokusil implementovat tak, aby to mělo i mechanickou podobu.

Ty přidané a změněné rasy bych z Veinscrawlu ignoroval, popravdě jsem úplně zapomněl, že tam jsou. Ale v zásadě nevím, co je špatného na tom, že někdo k bestiáři připsal ještě několik dalších příšer - ber, nebo nech bejt, když se ti nelíbí. Ale i popisy stávajícíh ras mají nějaké pěkné přidané detaily, např. u macarátů jsou jejich jména, příklady jejich vzhledu a chování, příklady jejich vesnic... je to pro mě uchopitelnější.

Samotná hecrawlová část mi přijde taky užitečná - někdo vymyslel a zkompiloval spoustu námětů na konkrétní setkání. Mapu Veinscrawlu bych ve skutečnosti nepoužil (nelíbí se mi, že tam jsou moc velká homogenní „království“ vždy jedné civilizace), ale dokážu si představit, že bych z toho vykrádal jednotlivé hexy.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSR] Veins of the Earth

Příspěvek od Bifi »

Veins ale práve nemá byť hexcrawl. Mám pocit, že Patrick má aj svoju predstavu o vedení hry, ktorá sa práve nedáva otrocky zväzovať procedurálnymi mechanikami pre pohyb a podobne.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Veins of the Earth

Příspěvek od Markus »

Ano, k tomu jsem taky dospěl - že se pro to hexová mapa nehodí. Ale ty hexy se použít dají. :) (rozuměj: jejich obsah a setkání)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [OSR] Veins of the Earth

Příspěvek od Bifi »

Aha tak, jasne. Obsah som podrobne ešte nepozeral.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti