2400 lo-fi sci-fi rpg

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Volný překlad autorova popisu hry:

2400 je lo-fi sci-fi rpg. Je to staletí v budoucnosti a je to modem, který kvílí jako umírající robot snažící se připojit k síti. Je to vesmírná loď s FTL pohonem, umělá gravitace a blikající display, který musíš párkrát poklepat, než ti ukáže skokové souřadnice. Je to bastlení s kdejakými levnými materíály, co máš zrovna po ruce, ignorování pravidel, dokud je nepotřebuješ, a uplácání něčeho, co se nezdá být hotové, ale určitě zní zábavně.

2400 je plug-and-play toolkit. Není to jen jedno RPG, ale série samostatných modulů, které lze snadno připojit nebo ignorovat. Každý sestává ze tří stran textu a obálky, dohromady na na jeden oboustraně potištěný list papíru. Všechny spadají do jednoho settingu, většinou. Prozatím je jich dvanáct.

itch.io
discord
Naposledy upravil(a) Quentin dne 14. 3. 2021, 22:03, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Sosacek »

Jako koukam na to, a kdybych jeste hral RPGcka tak tohle bude presne up my alley.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 14. 3. 2021, 15:46Jako koukam na to, a kdybych jeste hral RPGcka tak tohle bude presne up my alley.
Vzpomněl jsem si na tebe, sotva jsem viděl cover na Inner System Blues $D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Sosacek »

Me teda vic zaujal Cosmic Highway (coz je downright Cowboy Bebop) a Orbital Decay (coz pusobi jako moderni a minimalisticka variace na Mothership).
But nobody came.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20839
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Markus »

Blahopřeju k pěkné anotaci. :)

Jak to funguje s těmi moduly? To nemá žádná "základní pravidla", ale každý ten modul se dá hrát zvlášť? Tj. obsahuje pravidla, ale zároveň ta pravidla jsou všude jiná? A nějak se to dá pospojovat do jedné velké hry, nebo vzít jako dvanáct malých her? Mind blown!
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Markus: Víceméně. Každý dokument obsahuje jeden (skoro) stejný sloupec základních pravidel, ale liší se tvorbou postavy a generátorem misí. Prakticky je to 12 (skoro) kompatibilních malých her, kde se každá věnuje jiné části stejného settingu (který je beztak dost nejasný a převážně implikovaný). Můžeš je libovolně kombinovat nebo přecházet z jedné do druhé.

My jsme v tom restartovali naši SWN kampaň. Hrajeme v základu Cosmic Highway, ale používáme k tomu equipment list z Inner System Blues a psychics z Project Ikaros. Včera jsme měli první sezení a zatím dobré.

Líbí se mi na tom stručnost, styl a důraz na fikci. Iriruje mě jen ten "3-4 setback" výsledek u základní mechaniky. Vadí mi to už od DW; když házíme kostkami, tak už chci mít jasné stakes. Vážně váhám na předělání do obyčejného:
  • 1-3 vypravěčem popsaný risk se naplní
  • 4+ hráčem popsaný záměr uspěje
Ale musel bych změnit i helping die a hindered stav, protože by to dávalo moc hraniční pravděpodobnosti. Ještě si zkusím chvíli zvykat na stávající verzi.

BTW měli jsme dvě combat výměny a one-roll combat je správně akční, respektive impactful :)

random OT note; jedna naše slečna začátečník (©Jerson) si to pochvalovala, že konečně ví, co si má představovat. Naše teorie je, že existuje hromada sci-fi TV shows, ale málo faux-medieval-dungeoncrawl TV shows :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Sosacek »

Ta tabulka je

1-2 riziko se naplni, pokud jsi riskoval smrt tak jsi mrtvy
3-4 riziko se castecne naplni, pokud jsi riskoval smrt tak jsi zmrzaceny
5+ riziko se nenaplni

takze pokud vyndas 3-4 budes muset udelat neco s timhle.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Jiron »

Zní to cool. Zkusím prozkoumat.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od PardGalen »

Dost dobrý. Tempus Diducit je fakt nářez.

Nečetl třeba někdo nějaká další rozšíření? Zaujalo mě třeba 24MBB - The Mud, The Blood, & The Beer, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od PardGalen »

Paráda. Taky se drží čtyř stránek nebo toho mají víc? CO jsem si všiml tak u Pokémonů to mají rozšířené.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Zrovna ten 24xx Breach se drží toho formátu poctivě. Je to psané i formátované k nerozeznání od 2400. Snad jen postavy mají nudnější templates (mají 2 skilly dané +1 na výběr, místo kterého obyčejně bývá něco cool.)
Naposledy upravil(a) Quentin dne 16. 3. 2021, 22:24, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Sosacek »

Libi se mi, jak je ta hra prima.

GM urcuje riziko u toho co postava dela, a hrac si hazi. Pokud je riziko, ze postava umre, a hrac selze v hodu, postava umre. To je tautologicky pravda - pokud hrac failne a postava neumre, tak ji z definice nehrozila smrt. Fail je to nejhorsi co se muze stat, takze pokud k nemu doslo, a postava nezemrela, tak ji smrt nehrozila.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Jiron »

Sosacek píše: 16. 3. 2021, 21:10 Fail je to nejhorsi co se muze stat, takze pokud k nemu doslo, a postava nezemrela, tak ji smrt nehrozila.
Mechanické vyjádření starého přísloví o tom, že “když nejde o život...”?

Zní to hezky a libo se mi ten minimalismus. Někdy bych si zahrál něco takového maličkého.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od kin »

Pravidla u toho přeskakuji, ale ty tabulky jsou super!
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host