[OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi.
Basic Fantasy RPG (BFRPG) je oldchoolová fantasy hra, která vychází z klasických pravidel RPG z počátku 80. let.

Ačkoli je Basic Fantasy RPG volně založeno na novějším d20 SRD v3.5, bylo napsáno tak, aby replikovalo vzhled, chování a mechaniky raných herních systémů. Jedná se o tak hru vhodnou pro fanoušky oldschoolových mechanismů.

BFRPG je open-source herní systém podporovaný fanoušky po celém světě, kteří přispěli stovkami stránek doplňků pravidel, modulů dobrodružství a dalších užitečných a příjemných herních materiálů
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Příspěvek od Jerson »

To není posměch.
Pokud hráči hrajou RPG a mají tedy k dispozici vjemy své herní postavy, mělo by jim být jasné jak na mechanické, tak na fikční úrovni, že na tom jejich postavy jsou špatně a další postup může být smrtelně nebezpečný. Pokud jim to jasné je a pokračují dál, prostě se tak rozhodli a text v příručce jejich rozhodnutí nezmění. Pokud jim to jasné není a postupují dál s úmyslem "ještě jednu místnost dáme a pak to otočíme", tak se rozešlo mechanické a fikční vnímání situace, nebo fikční složka zcela chybí => už nehrajou RPG, ale deskovku.
Tedy, můžeš nastat ještě další důvod, třeba "GM nás nenechá chcípnout a vyseká nás z toho", která může mít různé důvody, od dohody o nezabíjení postav po dosavadní fudging kostek, ale i to jsou věci, které leží primárně na GMmovi a nikoliv na hráčích.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Příspěvek od York »

Jerson píše: 23. 11. 2020, 08:25To není posměch.
Slovo "taunt" se používá v počítačovejch RPGčkách pro schopnost vydráždit protivníka a obrátit jeho pozornost na sebe (získat aggro). Českej ekvivalent by byl asi "mávat mu před očima rudym hadrem". Taky se tomu dá říct "trollení".

Pokud se o RPGčkách chceš bavit normálně a ne jen trollit, doporučuju vyhnout se formulacím jako "pokud hráči hrajou RPG" nebo "už nehrajou RPG, ale deskovku".
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Příspěvek od Jerson »

A přesto mi někteří hráči říkají, že hrát RPG jako deskovku je vlastně výhoda.

Každopádně, pokud hráči budou hrát zdravotní stav svých postav jako počet aktuálních HP z maxima HP, a léčivé lektvary jako variabilní počet HP, které získáš konzumací, a ani jedno nebude ve hře přirozeně zohledněno ve fikci, tak je úplně jedno, co napíšeš do příručky. Hráči to stejně nebudou číst, a pokud ano, tak se tím nebudou řídit.

Moje zkušenost je, že texty v příručkách pro hráče jsou vedle reálného herního prožitku celkem nepodstatné, protože hráči se řídí tím, co zažívají v jejich konkrétní hře. Tedy když jim GM bude popisovat zdravotní stav jejich postav adekvátně situaci (pokud si ho nepředstaví dost živě sami), tak situace se smrtí kvůli postupu "ještě jedna místnost" spíše nenastane. Pokud hráči na takovou situaci narazí sami a postavy jim tam zemřou, tak příště možná taky nenastane. Pokud jim zemřou postavy, oni si vytvoří nové, které najdou mrtvoly svých předchůdců, vezmou si výbavu a pokračují dál, tak je takový postup nijak moc trápit nebude. Takto se hrajou deskovky.

Jestli to chceš brát jako trollení, tak si to klidně tak ber.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Příspěvek od York »

Jerson píše: 23. 11. 2020, 09:53Tedy když jim GM bude popisovat zdravotní stav jejich postav adekvátně situaci, tak situace se smrtí kvůli postupu "ještě jedna místnost" spíše nenastane.
Něco na tom je. Proti tomu jde ovšem zkušenost, že když mají zranění fakt citelnej vliv, pro hráče je to nepříjemný a mají pocit, že je to vyřazuje ze hry (i když to ve skutečnosti až tak drsný není).

Jerson píše: 23. 11. 2020, 09:53Pokud hráči na takovou situaci narazí sami a postavy jim tam zemřou, tak příště možná taky nenastane.
TPK je v tomhle ohledu relativně v pohodě, protože o postavu přijdou všichni a nikdo tudíž není vyřazenej ze hry, protože se vytvoří nová družina.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Basic Fantasy Role-Playing

Příspěvek od Jerson »

Nevím, jak moc je popis zranění pro hráče nepříjemný. Osobně hráčům říkám spíše to, že když jeden z nich nebude schopen jít, potřebují alespoň dva další, kteří ho odtáhnou, a to až tehdy, pokud dokážou ovládnout situaci. A protože zranění se neprojevuje binárně, tedy nic nic a najednou smrt/vyřazení, tak jsem se s touhle situací minimálně od roku 1997 nikdy nesetkal.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti