[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Markusovo DCC je dobrodružná hra v žánru sword & sorcery. Hráči představují morálně rozporuplné tuláky, hazardéry, zlodějíčky, blázny a výjimečně i hrdiny, kteří za pomoci meče, magie, štěstí a alkoholu překonávají nevšední nástrahy na fantastických místech.

Jde o kompilaci pravidel hry Dungeon Crawl Classics (DCC), jejího rozšíření DCC Lankhmar a bezpočtu mých osobních úprav, doplňků, zjednodušení a různých drobností vykradených po různu z internetu. DCC vybízí k tomu, abyste si hru poskládali po svém, a tohle je přesně ono – moje osobní skládačka. Snad vám k něčemu bude, ať už k hraní, nebo jako základ skládačky vaší.

Hra je skoro kompletní a samostatně hratelná. Snažil jsem se narvat do ní úplně všechno, co budete potřebovat, ale jedna jediná věc chybí: popisy kouzel. Ty musíte vykrást ze základní příručky DCC nebo oficiálně posvěceného online generátoru (obsahuje totéž). To bohužel znamená, že ke hře potřebujete i jednoho hráče ovládajícího taje angličtiny. Kromě těch kouzel máte všechno tady.

:arrow? Podrobnosti v článku na mém blogu

Obrázek

:arrow? Přímé odkazy na stažení:
- Pravidla
- Deník klerika
- Deník kouzelníka
- Deník válečníka
- Deník zloděje

„Kompletní“ verze vyšla v květnu 2021. Diskuze obsahuje i příspěvky k různým předchozím, rozpracovaným verzím. Nechávám je tu kvůli historickému záznamu, jen prosím berte na vědomí, že příspěvky a moje odpovědi před květnem 2021 nemusí být relevantní k současné podobě hry.
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Mizy »

Žetony přelétavého štěstí. :)
Přílohy
16159209278488075729775411525172.jpg
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Nádhera!

Winnie ještě dlužím familiára. Generuji...

Tvůj familiar je želva! Blahopřeju!

Vlastnosti (zapiš si je):
- Povaha: rozverná! :D
- 5 životů, zbroj 16, záchranné hody jako ty, velice inteligentní (na zvíře) a velice pomalá
- Umíte spolu telepaticky komunikovat, ale je to omezeno inteligencí želvy
- Dostáváš +5 životů (!), ale pokud familár umře, okamžitě ztratíš 10 životů a do příštího úplňku máš -5 na kouzlení
- Želva umí sesílat kouzlo Stone Form / Kamenná podoba. Má +4 na kouzlení. Když jsi s ní v kontaktu, umíš ho sesílat i ty. Přikládám v příloze.
Přílohy
Kouzlo Stone form.pdf
(111.96 KiB) Staženo 78 x
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Winnie »

Markus píše: 16. 3. 2021, 21:01 Nádhera!

Winnie ještě dlužím familiára. Generuji...

Tvůj familiar je želva! Blahopřeju!

Vlastnosti (zapiš si je):
- Povaha: rozverná! :D
- 5 životů, zbroj 16, záchranné hody jako ty, velice inteligentní (na zvíře) a velice pomalá
- Umíte spolu telepaticky komunikovat, ale je to omezeno inteligencí želvy
- Dostáváš +5 životů (!), ale pokud familár umře, okamžitě ztratíš 10 životů a do příštího úplňku máš -5 na kouzlení
- Želva umí sesílat kouzlo Stone Form / Kamenná podoba. Má +4 na kouzlení. Když jsi s ní v kontaktu, umíš ho sesílat i ty. Přikládám v příloze.
Bože, teď jsem si pobryndala klávesnici kávou :D Budu mu říkat Donatello.

EDIT: Jaký druh želvy...? Doufám, že ne kareta obrovská nebo něco z podobné váhové kategorie.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od KDolecek »

Winnie píše: 17. 3. 2021, 07:41
Markus píše: 16. 3. 2021, 21:01 Tvůj familiar je želva! Blahopřeju!
- Povaha: rozverná! :D
Bože, teď jsem si pobryndala klávesnici kávou :D Budu mu říkat Donatello.
<3
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Nezapomeň si Donatella zapsat do inventáře, chodit po svých ho ani nenecháš, co?

Druh si vyber. Velikost v inventáři podle zvoleného druhu. :D
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Winnie »

Markus píše: 17. 3. 2021, 09:08 Nezapomeň si Donatella zapsat do inventáře, chodit po svých ho ani nenecháš, co?

Druh si vyber. Velikost v inventáři podle zvoleného druhu. :D
Kdyby to byla kareta, tak by nosil on mě... jen ta rychlost :))
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od KDolecek »

A asi by jí to na souši tak dlouho nebavilo chudinku. Ale představuji si jako negramotnou kouzelnici Chani, jedoucí na přerostlé želvě obrovské jménem Donatello a kreslící se obrázky do grimoáru a hrozně mně to baví a úplně takovou scénku chci zažít!
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Winnie »

KDolecek píše: 17. 3. 2021, 11:18 A asi by jí to na souši tak dlouho nebavilo chudinku. Ale představuji si jako negramotnou kouzelnici Chani, jedoucí na přerostlé želvě obrovské jménem Donatello a kreslící se obrázky do grimoáru a hrozně mně to baví a úplně takovou scénku chci zažít!
Je to magická želva, souši by rozdýchala :-) Ale i když se mi ta představa taky líbí, tak tímhle směrem nepůjdu.

EDIT: Tohle na mě náhodou dneska vyskočilo... asi je to znamení. Z Donatella udělám Raffaella :-)

Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Využívám nevyužívané téma k tomu, abych hráčům Shadowbrook Manor poslal debriefing. Tohle jsou vaše XP a poklady. Napíšu vám, co to dělá, a dál si s tím dělejte, co uznáte za vhodné. ;)

Obrázek

Zkušenosti

Za první 2 sezení = +18 XP
Za 3. sezení (ti, co byli) = +8 XP

Poklady

Už jste si rozdělili peníze z harfy (bylo to prý 17 zlatých na každého), tak to byste měli mít zapsané. Dál píšu halabala, co jste našli. Sami musíte vědět, kdo to má. :) Pokud jsem něco zapomněl a máte něco, co nevíte, co dělá, připomeňte se mi.

Plášť holokaustu: (sranda!) Lesklý, černý, smrdí kouřem. Ochrání postavu celkem před 50 damage ohněm, pak přestane působit. Tohle má Žabák.

Plášť změny přesvědčení: Obratitelný, z jedné strany bílý a z druhé černý. V původní Basic D&D verzi změní přesvědčení postavy na přesný opak a je prokletý, takže se nedá sundat. V mé verzi, jelikož nemám přesvědčení, změněn tak, že bílá strana zveličuje kladné charakterové rysy a černá strana zveličuje záporné rysy. Vyber si, kterou variantu chceš dál používat.

Lektvary (nevím, kdo sebral který)
- Jed (bezbarvý, přičuchnutí způsobuje chvilkový blackout) = záchrana Výdrž proti DC 13, jinak trvalá a úplná ztráta paměti
- Lektvar lásky už byl využit :)
- Lektvar čtení myšlenek (čirý, jeho vůně jitří smysl) = na 1 směnu dokážeš číst myšlenky všem ve vzdálenosti 60 stop
- Lektvar zmenšení (povidlová krabatící se tekutina, co se do ní ponoří, to se lehce zmenší) = na 1k6 směn zmenší postavu na velikost 20 cm
- Lektvar extra léčení (sytě červená tekutina v průzračném flakónku, povzbudivá vůně) = 3 dávky, každá léčí 1k6+1 životů

Stříbrná břitva, kartáč na vlasy z želvího krunýře - tohle jste našli v koupelně, nevím, jestli to někdo bral.

Sukovitá hůl +1 (bral tuším Žabák v pracovně).

Flaška absinthu (nalezena v pracovně) - zbývá 8 dávek. Funguje jako kvalitní alkohol podle mých pravidel, ale v následujících pár hodinách postih -1 na všechny hody. Za každou dávku je kumulativní šance 10 %, že vás čeká "krátké halucinační setkání se zelenou vílou". Žabák a Poulch už myslím pili, takže jsou na 10 %. Důsledkem návštěvy zelené víly je, že postava má na 8 hodin pravdivé vidění (vidí neviditelné, všechny tajné chodby atd.).

Homunkulus: Asi 30 cm vysoká postavička uplácaná z hlíny, solí a minerálů. Křídla, zobák, pařáty, nemluví, jen kráká. Miluje Žabáka, což se projevuje tím, že se k němu lísá, chrání ho, ale neposlouchá ho. Statistiky:
iniciativa +2, útok +2 kousnutí (1k3 dmg + spec.), třída zbroje 13, 2k6 životů, záchrany Výdrž+0 Reflex+0 Vůle–2, speciální účinek kousnutí: cíl musí hodit záchranu Vůle DC 15, jinak usne na 5k6 kol

Ragnarock. Leštěná onyxová kulička se zlatem vykládaným písmenem R. Vyrobil Tazimack Červený pro svého spoludružiníka, zloděje Ragnara. Když držitel onyxu zemře, bude okamžitě oživen, uzdraven a teleportován na nejbezpečnější místo, které si pamatuje. Funguje jenom jednou, pak praskne.

Mechanický ptáček už asi nemá žádný účel, dal by se asi střelit sběrateli za 180 zlatých.

Černá dýka s čepelí popsanou runami - nemagická, ale kvalitní, způsobuje 1k5 zranění (normál) nebo 1k12 (backstab).

OBRAZY!!!, šest velkých obrazů znázorňujících velmi věrně zachycené krajinné výjevy. Nikdo jste si je pořádně neprohlídl a už jste je vyřezávali z rámů, vy hulváti!
- 1. Západ slunce. Úzká kamenitá stezka se stáčí k osamělé tvrzi na placatém vrcholku hory.
- 2. Mezi nedozírnými dunami písčité pouště se nad zvětralými rozvalinami starodávného města tyčí stupňovité pyramidy.
- 3. Rozlehlá jeskyně osvětlovaná svitem bujného lesa fosforeskujících hub.
- 4. Mezi dvěma sloupy, na nichž sedí zlověstní chrliči, visí rozbitá železná brána. Chrliči vás gestem vybízejí na cestu k masivnímu chrámu pokrytému rouhavými vyobrazenými.
- 5. Dýmící sopka uprostřed rozlehlého močálu.
- 6. Tropický ostrov obklopený zdánlivě nekonečným oceánem.
Obrazy představují skutečná místa a dají se využít například pro zaměření teleportačního kouzla. (Jedno z nich by mohlo být nejbezpečnější místo, jaké si Poulch dovede představit :>;o) ). Kromě toho, že mají cenu tisíce slov, můžou mít i ohromnou cenu pro sběratele (quest!). Kdo si některé místo aspoň 10 minut prohlíží, musí uspět v záchranném hodu na Vůli proti DC 18, jinak ho naplní neodolatelná touha dané místo navštívit.

Kreovortax, démon v černočerném obouručním meči, který zeleně plane, pokud démon zrovna spolupracuje. Ovládá telepatii na krátkou vzdálenost, vyznačuje se ďábelským šarmem a snaží se svého nositele přesvědčit, aby páchal krutosti a rozséval zkázu a chaos. První použití vyžaduje jedno z následujícího:
- (a) postava meč proti jeho vůli ovládne = uspěje v záchranném hodu na Vůli proti DC 15
- (b) postava si ho pustí do hlavy a nechá meč ho vést její ruku = postava ztrácí 1k3 bodů Osobnosti (léčí se normálně)

Funguje jako klasický obouručák (1k10 dmg), ale zraňuje i tvory zranitelné jen magií, éterické tvory atd... Hodem na Vůli (= opanování meče) nebo obětováním bodů Osobnosti (=poddání se meči) ho nositel může posílit a získat následující speciální schopnosti:
:arrow? Hod na Vůli proti DC 20 nebo obětování 1k5 bodů Osobnosti = +1 na zásah a zranění po dobu jednoho boje, nebo kouzlo magický štít seslané s k20, nebo +3 na jeden záchranný hod
:arrow? Hod na Vůli proti DC 25 nebo obětování 2k5 bodů Osobnosti = +2 na zásah a zranění na celý souboj, nebo magický štít seslaný s k24, nebo negace jednoho kritického zásahu
:arrow? Hod na Vůli proti DC 30 nebo obětování 3k5 bodů Osobnosti = +3 na zásah a zranění na celý souboj, nebo magický štít seslaný s k30, nebo vyléčí 1k5 kostek zranění

Pokud postava kdykoli hodí kritický neúspěch v hodu na Vůli při ovládání meče, nebo jí Osobnost z jakéhokoli důvodu klesne na 3 nebo míň, meč ji ovládne, dokud nebude majitel zabit nebo ozbrojen.


Bavte se v dalších dobrodružstvích!
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Mizy »

Díky
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Vitus »

Taky díky, jinak jsem hlásil, že Gerhard má ty zlaté hodinky, ale beru to tak, že se na ně při dělení pokladu nakonec zapomnělo, takže je "zapomněl" přiznat a nakonec je použil, aby uplatil Starého Pičáka, že mu nepřinesl tu knihu těch "diviálních píčovin", či co to po něm chtěl :).

Takže vlastně ty hodinky nemá, a samozřejmě jako vždy, je švorc. :)

Jinak dotaz - budou ty XP plus, že přežil i 2x WFRP a 1x Bubáka stačit na postup na 2. úroveň ?
(Pokud počítám dobře, tak jen za hry DCC je 10 + 18 + 8 = 36, což je na druhou úroveň málo, na to potřebuje 50 XP. Pokud by si ale počítal třeba 8 XP za ty ostatní tři hry, pak by měl 60 XP celkem a to by už stačilo.)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Vitus píše: 20. 4. 2021, 08:14 Jinak dotaz - budou ty XP plus, že přežil i 2x WFRP a 1x Bubáka stačit na postup na 2. úroveň ?
(Pokud počítám dobře, tak jen za hry DCC je 10 + 18 + 8 = 36, což je na druhou úroveň málo, na to potřebuje 50 XP. Pokud by si ale počítal třeba 8 XP za ty ostatní tři hry, pak by měl 60 XP celkem a to by už stačilo.)
Gerhard už bude na 2. úrovni, protože si kromě DCC může započítat i XP z jiných her:
Markus píše: 13. 3. 2021, 10:59 Hráči konvertující z jiných systémů

9. Úrovně a zkušenosti:

Pokud tvoje postava nemá úroveň a XP, urči je podle tohohle mustru. Začni s 10 XP. Za každé odehrané sezení máš +5 XP. Za každou odehranou hodinu reálného času během těchto sezení máš další +1 XP. (Např. Night of Blood vychází na +9 XP.)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Vitus »

Markus píše: 22. 4. 2021, 11:53
Vitus píše: 20. 4. 2021, 08:14 Jinak dotaz - budou ty XP plus, že přežil i 2x WFRP a 1x Bubáka stačit na postup na 2. úroveň ?
(Pokud počítám dobře, tak jen za hry DCC je 10 + 18 + 8 = 36, což je na druhou úroveň málo, na to potřebuje 50 XP. Pokud by si ale počítal třeba 8 XP za ty ostatní tři hry, pak by měl 60 XP celkem a to by už stačilo.)
Gerhard už bude na 2. úrovni, protože si kromě DCC může započítat i XP z jiných her:
Markus píše: 13. 3. 2021, 10:59 Hráči konvertující z jiných systémů

9. Úrovně a zkušenosti:

Pokud tvoje postava nemá úroveň a XP, urči je podle tohohle mustru. Začni s 10 XP. Za každé odehrané sezení máš +5 XP. Za každou odehranou hodinu reálného času během těchto sezení máš další +1 XP. (Např. Night of Blood vychází na +9 XP.)
Na to jsem úplně zapomněl, děkuji za trknutí, sic bude peklo spočítat ty zbylé seance, abych to měl košer, ale ta druhá úroveň z toho určitě vyjde. Díky.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

S velkou slávou vám oznamuji, že jsem dokončil sepisování svých pravidel do podoby (skoro) kompletní (skoro) samostatně hratelné hry. Všechno je v jednom pěkně zasázeném PDF. Nahoře vidíte nějaké náhledy.

:arrow? Podrobnosti a odkazy ke stažení v tomhle článku.

Obrázek


Těším se na reakce a zajímá mě, co si o téhle podobě pravidel myslíte.

Zároveň je to taková moje labutí píseň DCCčku. Jak říká Marky, „výplach tvůrčího bufferu“. Potřeboval jsem to všechno zkompletovat, dostat ven na veřejnost a uzavřít. Po dvou letech nadešel čas věnovat se jiným hrám než DCC.

Bavte se!
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Muzzug »

Gratuluju k dokončení! :clap: Na první pohled to vypadá moc pěkně! :)

Staženo, zařazeno na reading list. :)
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host