[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar
Markusovo DCC je dobrodružná hra v žánru sword & sorcery. Hráči představují morálně rozporuplné tuláky, hazardéry, zlodějíčky, blázny a výjimečně i hrdiny, kteří za pomoci meče, magie, štěstí a alkoholu překonávají nevšední nástrahy na fantastických místech.
Jde o kompilaci pravidel hry Dungeon Crawl Classics (DCC), jejího rozšíření DCC Lankhmar a bezpočtu mých osobních úprav, doplňků, zjednodušení a různých drobností vykradených po různu z internetu. DCC vybízí k tomu, abyste si hru poskládali po svém, a tohle je přesně ono – moje osobní skládačka. Snad vám k něčemu bude, ať už k hraní, nebo jako základ skládačky vaší.
Hra je skoro kompletní a samostatně hratelná. Snažil jsem se narvat do ní úplně všechno, co budete potřebovat, ale jedna jediná věc chybí: popisy kouzel. Ty musíte vykrást ze základní příručky DCC nebo oficiálně posvěceného online generátoru (obsahuje totéž). To bohužel znamená, že ke hře potřebujete i jednoho hráče ovládajícího taje angličtiny. Kromě těch kouzel máte všechno tady.
Podrobnosti v článku na mém blogu
Přímé odkazy na stažení:
- Pravidla
- Deník klerika
- Deník kouzelníka
- Deník válečníka
- Deník zloděje
„Kompletní“ verze vyšla v květnu 2021. Diskuze obsahuje i příspěvky k různým předchozím, rozpracovaným verzím. Nechávám je tu kvůli historickému záznamu, jen prosím berte na vědomí, že příspěvky a moje odpovědi před květnem 2021 nemusí být relevantní k současné podobě hry.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Int 13 je bonus +1, takže v generátoru vyber 14 (+1). Štěstí 14 je bonus +2, takže v generátoru vyber 16-17 (+20 %).
Ano, na patrona a familiára bys potřeboval příslušné kouzlo.
Ano, výchozí bonusy jsou rovny modifikátoru na příslušném řádku. Tj. většinou je to podle síly, jen zásah na střelbu je podle obratnosti.
Ano, na patrona a familiára bys potřeboval příslušné kouzlo.
Ano, výchozí bonusy jsou rovny modifikátoru na příslušném řádku. Tj. většinou je to podle síly, jen zásah na střelbu je podle obratnosti.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Absolutně miluju kouzla, které mi padla.
- Můj Chilling touch léči družinu a bude mnohem užitečnější ho používat tímhle stylem.
- Charm Person je doprovázen úderem blesku, aby bylo všem jasné, že kouzelník dělá něco divného a podezřelého
- U Feather Fallu se mi vyřine z oblečení spousta malých okřídlených démonků, kteří se mě budou pokoušet nadnášet
Chybí mi ještě inventář, jinak jsem snad všechno pochopil
- Můj Chilling touch léči družinu a bude mnohem užitečnější ho používat tímhle stylem.
- Charm Person je doprovázen úderem blesku, aby bylo všem jasné, že kouzelník dělá něco divného a podezřelého
- U Feather Fallu se mi vyřine z oblečení spousta malých okřídlených démonků, kteří se mě budou pokoušet nadnášet
Chybí mi ještě inventář, jinak jsem snad všechno pochopil
- Přílohy
-
- Zabak_grimoire.pdf
- (28.85 KiB) Staženo 69 x
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Prosím o překontrolování, jestli jsem to dobře vyplnil. Ale nasmál jsem se při generování hodně. Roční dcera mi foukala pro štěstí na kostky a padalo to náramně, takže počítám při hře už jen se shit rolly. Současně osud tomu chtěl, že pocházím z Mingolské stepy a mám koně. Pro kontext, manželka je mongolka.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Výborně, díky za postavy! A teď ještě obrázky, prosím, ať vám můžu udělat tokeny do roll20.
Nord:
- K Excellent Outdoorsman bych doporučoval poznamenat si někam,co to dělá, ať to pak nemusíš dohledávat (o pár sezení později ) Výhoda +1 kostka k survovalovým činnostem, zvýšena na +2 kostky (to je hod k30!) v tvém přirozeném prostředí: lesích.
- Máš nějaký nápad, kdo by mohl být tvůj menší nepřítel? Je to někdo nepříliš mocný, nedokáže tě ohrozit na životě, ale dokáže ti zkomplikovat život. Dobrodružství se bude odehrávat v Osmiměstí (tvoje domovina) poblíž moře. Souvisí ten někdo s tím, proč jdeš do mágova domu?
- Proč jsi tak neobratný? Je to vidět?
- Haprujou ti jazyky, respektive nemáš tam uvedenou svoji rodnou řeč (kvarčština) a obecnou (prasečí lankhmarština).
- Sudba Zuřicí bouře ti dává +2 na zranění všemi kouzli! Doporučuju si to zapsat.
- Začínáš s 10 XP
Jinak perfektní!
Mizy:
- Iniciativu nemáš 13, ale +2. Je to bonus obratnosti, ne obratnost, mám to blbě napsáno.
- Všechny 4 tvoje bojové kolonky (výchozí bonusy na zásah a zranění) jsou +1. Přepisuje se tam modifikátor z daného řádku. Při hodech na útok kromě +1 budeš přičítat ještě to, co ti padne na kostce skutků, takže to reálně bude víc, ale to asi víš.
- třídu zbroje máš správně napsanou 11 svou přirozenou, se zbrojí a štítem 13
- Hodnoty z kolonek záchranných hodů sečti s hodnotou modifikátoru na příslušném řádku a zapiš si až výsledek, tj. v tvém případě +2, +1 a +2 ... akorátže ty máš za Sudbu ještě bonus +1 ke všem, takže ve výsledku +3, +2 a +3.
- zkamenělá štvestka asi nezabírá žádné místo v inventáři, zapiš si ji někam bokem
- Máš nějaké přání, jaká nadpřirozená entita tě má nenávidět a proč? Nebo si mám vybrat? Pak si za tebe tajně hodím na štěstí, a když neuspěješ, ta entita se během dobrodružství zjeví a uškodí ti.
- Statistiky koně (zapiš si je někam, prosím, kdyby bojoval - budeš si to evidovat ty): inic. +1, útok +2 kopyta (1k4+2), třída zbroje 14, 32 životů, záchrany Výd +4, Ref +3, Vůle +1. Je imunní proti přirozenému stranu a má +1 kostku na záchranu proti nadpřirozenému strachu.
===
Děkuji za testování toho, co mám nejasně napsané!
Nord:
- K Excellent Outdoorsman bych doporučoval poznamenat si někam,co to dělá, ať to pak nemusíš dohledávat (o pár sezení později ) Výhoda +1 kostka k survovalovým činnostem, zvýšena na +2 kostky (to je hod k30!) v tvém přirozeném prostředí: lesích.
- Máš nějaký nápad, kdo by mohl být tvůj menší nepřítel? Je to někdo nepříliš mocný, nedokáže tě ohrozit na životě, ale dokáže ti zkomplikovat život. Dobrodružství se bude odehrávat v Osmiměstí (tvoje domovina) poblíž moře. Souvisí ten někdo s tím, proč jdeš do mágova domu?
- Proč jsi tak neobratný? Je to vidět?
- Haprujou ti jazyky, respektive nemáš tam uvedenou svoji rodnou řeč (kvarčština) a obecnou (prasečí lankhmarština).
- Sudba Zuřicí bouře ti dává +2 na zranění všemi kouzli! Doporučuju si to zapsat.
- Začínáš s 10 XP
Jinak perfektní!
Mizy:
- Iniciativu nemáš 13, ale +2. Je to bonus obratnosti, ne obratnost, mám to blbě napsáno.
- Všechny 4 tvoje bojové kolonky (výchozí bonusy na zásah a zranění) jsou +1. Přepisuje se tam modifikátor z daného řádku. Při hodech na útok kromě +1 budeš přičítat ještě to, co ti padne na kostce skutků, takže to reálně bude víc, ale to asi víš.
- třídu zbroje máš správně napsanou 11 svou přirozenou, se zbrojí a štítem 13
- Hodnoty z kolonek záchranných hodů sečti s hodnotou modifikátoru na příslušném řádku a zapiš si až výsledek, tj. v tvém případě +2, +1 a +2 ... akorátže ty máš za Sudbu ještě bonus +1 ke všem, takže ve výsledku +3, +2 a +3.
- zkamenělá štvestka asi nezabírá žádné místo v inventáři, zapiš si ji někam bokem
- Máš nějaké přání, jaká nadpřirozená entita tě má nenávidět a proč? Nebo si mám vybrat? Pak si za tebe tajně hodím na štěstí, a když neuspěješ, ta entita se během dobrodružství zjeví a uškodí ti.
- Statistiky koně (zapiš si je někam, prosím, kdyby bojoval - budeš si to evidovat ty): inic. +1, útok +2 kopyta (1k4+2), třída zbroje 14, 32 životů, záchrany Výd +4, Ref +3, Vůle +1. Je imunní proti přirozenému stranu a má +1 kostku na záchranu proti nadpřirozenému strachu.
===
Děkuji za testování toho, co mám nejasně napsané!
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Markus: Co se týče té entity, tak už jsem o tom přemýšlel. Pokud nevadím, mohlo by to být asi takhle: V mé rodné domovině jsem si ještě jako mladík vynutil lásku na mladé dívce, která mě nechtěla. Ta pak zneuctěna požádala u místního bůžka Terrainy (nick mojí ženy, když hrajem ), aby mě za můj čin potrestala.
Upravil jsem to podle pokynů a snad už je to dobře.
Upravil jsem to podle pokynů a snad už je to dobře.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Markusi, omlouvám se, nemám deník v předepsané formě. Ten dám dohromady zítra. Ale aby bylo vidět, že jsem se na to nevyflákla, tak viz pracovní verze
Budu potřebovat dořešit familiara a požehnání (knows a secret).
AC: vím, že je 11, jen jsem to tam nenapsala.
Kletba: illiterate, na kouzelníka jako ušité Můžu spellbook řešit tak, že ho mám prostě obrázkový...?
Obrázek: https://i.pinimg.com/564x/23/7a/ce/237a ... 40d06a.jpg (slečna v červeném uprostřed).
Budu potřebovat dořešit familiara a požehnání (knows a secret).
AC: vím, že je 11, jen jsem to tam nenapsala.
Kletba: illiterate, na kouzelníka jako ušité Můžu spellbook řešit tak, že ho mám prostě obrázkový...?
Obrázek: https://i.pinimg.com/564x/23/7a/ce/237a ... 40d06a.jpg (slečna v červeném uprostřed).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Winnie, v pohodě, přepisovat nemusíš. Máš to velice důsledně udělané.
Navíc DCC hraješ, takže předpokládám, že tomu rozumíš. Ten můj apel na použití mých deníků je hlavně kvůli tomu, že fungují i jako handout a kontroluje, jestli věci počítáš správně. Odpoledne ti překontroluju ten tvůj deník a kdyžtak dám vědět.
Akorát si budeš muset hlídat inventář. Zbroj a boty nezabírají místo. Pak máš 2 ruce a 6 dalších slotů, než budeš potřebovat batoh. Ale koukám, že to máš ve svém systému lístečků velice precizně vyznačení.
EDIT: Feather Fall, co nefunguje na Mingoly.
Navíc DCC hraješ, takže předpokládám, že tomu rozumíš. Ten můj apel na použití mých deníků je hlavně kvůli tomu, že fungují i jako handout a kontroluje, jestli věci počítáš správně. Odpoledne ti překontroluju ten tvůj deník a kdyžtak dám vědět.
Akorát si budeš muset hlídat inventář. Zbroj a boty nezabírají místo. Pak máš 2 ruce a 6 dalších slotů, než budeš potřebovat batoh. Ale koukám, že to máš ve svém systému lístečků velice precizně vyznačení.
EDIT: Feather Fall, co nefunguje na Mingoly.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Winnie:
- Jak se prosím jmenuješ?
- Na všechny hody na útok i zranění máš -1
- Nezapomeň si pak počítat +1 na iniciativu za sudbu
- Tvoje celkové AC vypadá na 10 (-1 za obratnost kompenzuje +1 za zbroj)
- Ty jsi negramotná kouzelnice? Tak už asi chápu ten obrázkový grimoár. Ostatně, magie je nevyzpytatelná a pro tebe to očividně nějak funguje. Když si ta kouzla zapíšeš... pardon... nakreslíš sama. Budeš mít trochu potíž číst magický text jiných čarodějů. Hodilo by se ti nějak se naučit kouzlo Read Magic nebo Comprehend Languages... to jen tak do budoucna.
- Vykouzli si familiara! Někdy v minulosti jsi uskutečnila týdenní vyvolávací rituál. Sešli ho jako normální kouzlo, viz popis. Musíš spálit minimálně 10 bodů fyzických schopností na sebevypálení. Jelikož se to odehrálo už dávno, hru budeš začínat uzdravená... ale nezapomeň, že si musíš hodit na tabulku efektů sebevypálení (viz pravidla). Potom mi řekni, kolik ti padlo jako výsledek, a já ti vytvořím familiára. Můžeš si vybrat, jestli má být zákonný, neutrální nebo chaotický.
- Tajemství ti pošlu do PM
- Jak se prosím jmenuješ?
- Na všechny hody na útok i zranění máš -1
- Nezapomeň si pak počítat +1 na iniciativu za sudbu
- Tvoje celkové AC vypadá na 10 (-1 za obratnost kompenzuje +1 za zbroj)
- Ty jsi negramotná kouzelnice? Tak už asi chápu ten obrázkový grimoár. Ostatně, magie je nevyzpytatelná a pro tebe to očividně nějak funguje. Když si ta kouzla zapíšeš... pardon... nakreslíš sama. Budeš mít trochu potíž číst magický text jiných čarodějů. Hodilo by se ti nějak se naučit kouzlo Read Magic nebo Comprehend Languages... to jen tak do budoucna.
- Vykouzli si familiara! Někdy v minulosti jsi uskutečnila týdenní vyvolávací rituál. Sešli ho jako normální kouzlo, viz popis. Musíš spálit minimálně 10 bodů fyzických schopností na sebevypálení. Jelikož se to odehrálo už dávno, hru budeš začínat uzdravená... ale nezapomeň, že si musíš hodit na tabulku efektů sebevypálení (viz pravidla). Potom mi řekni, kolik ti padlo jako výsledek, a já ti vytvořím familiára. Můžeš si vybrat, jestli má být zákonný, neutrální nebo chaotický.
- Tajemství ti pošlu do PM
Terrainy je jakýsi stepní duch vzduchu. Myslel sis, že když odjedeš do cizích krajů, budeš ji mít z krku. Mýlil ses. Větrný duch tě evidentně pronásleduje a příležitostně ti komplikuje život, dostává tě do problémů, kazí ti tvoje nejdůmyslnější plány atd. Projevuje se jako nečekaný vítr, který pohne, čím nemá, něco shodí, něco na tebe převrhne atd. Teoreticky by to mohly být jenom náhody nebo pověrčivost, ale ty prostě víš, že je to ona a ne a ne ti dát pokoj!
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Markus:
Terrainy je jakýsi stepní duch vzduchu. Myslel sis, že když odjedeš do cizích krajů, budeš ji mít z krku. Mýlil ses. Větrný duch tě evidentně pronásleduje a příležitostně ti komplikuje život, dostává tě do problémů, kazí ti tvoje nejdůmyslnější plány atd. Projevuje se jako nečekaný vítr, který pohne, čím nemá, něco shodí, něco na tebe převrhne atd. Teoreticky by to mohly být jenom náhody nebo pověrčivost, ale ty prostě víš, že je to ona a ne a ne ti dát pokoj!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Tady je můj deník, grimoár a obrázek. Koukám, že je nás dost kouzelníků. Padnul mi taky přítelíček, ale řekněme, že jsem ho ještě nepřivolal, ať s sebou netaháme moc velký zvěřinec. Z předchozích DCC vím, že jedna liška je až až
Mojí kletbou je geis, který na mě uvalil bůžek pramalé důležitosti, jehož jsem kdysi urazil. Má to asi být forma pomsty, tak si představuju, že jde o nějaké zábavné prokletí, kterého se musím zbavit splněním obtížného úkolu (podle pravidel to má trvat roky!). Mám si vymyslet, jak se to prokletí projevuje? Případně tu kletbu můžeme nějak upravit, aby herně dávala smysl, i kdybych postavu měl jenom na tohle dobrodružství - třeba místo "Geased" můžu mít "Cursed".
Mojí kletbou je geis, který na mě uvalil bůžek pramalé důležitosti, jehož jsem kdysi urazil. Má to asi být forma pomsty, tak si představuju, že jde o nějaké zábavné prokletí, kterého se musím zbavit splněním obtížného úkolu (podle pravidel to má trvat roky!). Mám si vymyslet, jak se to prokletí projevuje? Případně tu kletbu můžeme nějak upravit, aby herně dávala smysl, i kdybych postavu měl jenom na tohle dobrodružství - třeba místo "Geased" můžu mít "Cursed".
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Hout:
Máš to bez chybičky!
- Jsi slaboučkej. Je to na tobě nějak vidět?
- Zálesák je Excellent Outdoorsman? Doporučuju napsat si bonusy na deník, páč na to jinak zapomeneme Viz tady, Nord má totéž.
- Narození pod tkalcovským stavem ti dává postih -1 na veškeré všední činnosti (všechno kromě boje, magie atd.). Zapiš si to a počítej si to. Jinými slovy, narodil jsi se jako trochu nešika.
- Pytel zabírá jen 1/2 políčka inventáře, tak ať to víš.
- Geas samozřejmě využijeme! Znamená to, že si tě nějaký mocný mág, řekněme Ningobl Sedmioký, magicky zavázal do svých služeb a ty cítíš nutkání mu pomoct. Úplně nejjednodušeji to můžeme pojmout tak, že ti zadám "quest", který pro něj máš v tomhle dobrodružství splnit, a pak budeš mít vystaráno. Ale jestli chceš, můžeme to fakt vzít jako nějaký dlouhodobý cíl pro případ, že bys hrál další hry – ale v tom případě si aspoň nějak rámcově řekni, co by tě zajímalo, ať ti úplně nezmrzačím postavu. Ningobl shání tajemství, drby, vědomosti, intriky, dokáže fungovat jako patron. Proč tě posílá do domu mrtvého mága, k tomu může být milion důvodů.
Otázka tedy zní: mám určit jednorázový quest, nebo vymyslíme něco dlouhodobého?
Máš to bez chybičky!
- Jsi slaboučkej. Je to na tobě nějak vidět?
- Zálesák je Excellent Outdoorsman? Doporučuju napsat si bonusy na deník, páč na to jinak zapomeneme Viz tady, Nord má totéž.
- Narození pod tkalcovským stavem ti dává postih -1 na veškeré všední činnosti (všechno kromě boje, magie atd.). Zapiš si to a počítej si to. Jinými slovy, narodil jsi se jako trochu nešika.
- Pytel zabírá jen 1/2 políčka inventáře, tak ať to víš.
- Geas samozřejmě využijeme! Znamená to, že si tě nějaký mocný mág, řekněme Ningobl Sedmioký, magicky zavázal do svých služeb a ty cítíš nutkání mu pomoct. Úplně nejjednodušeji to můžeme pojmout tak, že ti zadám "quest", který pro něj máš v tomhle dobrodružství splnit, a pak budeš mít vystaráno. Ale jestli chceš, můžeme to fakt vzít jako nějaký dlouhodobý cíl pro případ, že bys hrál další hry – ale v tom případě si aspoň nějak rámcově řekni, co by tě zajímalo, ať ti úplně nezmrzačím postavu. Ningobl shání tajemství, drby, vědomosti, intriky, dokáže fungovat jako patron. Proč tě posílá do domu mrtvého mága, k tomu může být milion důvodů.
Otázka tedy zní: mám určit jednorázový quest, nebo vymyslíme něco dlouhodobého?
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Markus: Můžu mít technickou? Ta tabulka u tebe na modifikátory vlastností, to je tvoje úprava, nebo to z něčeho vyplývá? Já jen, že v pravidlech DCC jsou trochu jiná čísla a tak jsem zmaten. Jen mě to zajímá.
Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar
Bhem studií na mě z vysoké police spadl flakón temporálně nestabilního katalyzátoru, který způsobil, že některé části mého těla během pár sekund zestárly o desítky let. Pod oblečením vypadám jako křížala a v boji jsem k ničemu.
Píšu si.Markus píše: ↑15. 3. 2021, 11:52 - Zálesák je Excellent Outdoorsman? Doporučuju napsat si bonusy na deník, páč na to jinak zapomeneme Viz tady, Nord má totéž.
- Narození pod tkalcovským stavem ti dává postih -1 na veškeré všední činnosti (všechno kromě boje, magie atd.). Zapiš si to a počítej si to. Jinými slovy, narodil jsi se jako trochu nešika.
- Pytel zabírá jen 1/2 políčka inventáře, tak ať to víš.
Jednorázový quest zní super, zvláště pokud bude zahrnovat magicky způsobené nutkání sahat na nebezpečné artefakty.Markus píše: ↑15. 3. 2021, 11:52 - Geas samozřejmě využijeme! Znamená to, že si tě nějaký mocný mág, řekněme Ningobl Sedmioký, magicky zavázal do svých služeb a ty cítíš nutkání mu pomoct. Úplně nejjednodušeji to můžeme pojmout tak, že ti zadám "quest", který pro něj máš v tomhle dobrodružství splnit, a pak budeš mít vystaráno. Ale jestli chceš, můžeme to fakt vzít jako nějaký dlouhodobý cíl pro případ, že bys hrál další hry – ale v tom případě si aspoň nějak rámcově řekni, co by tě zajímalo, ať ti úplně nezmrzačím postavu. Ningobl shání tajemství, drby, vědomosti, intriky, dokáže fungovat jako patron. Proč tě posílá do domu mrtvého mága, k tomu může být milion důvodů.
Otázka tedy zní: mám určit jednorázový quest, nebo vymyslíme něco dlouhodobého?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host