[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[domácí hack] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Markusovo DCC je dobrodružná hra v žánru sword & sorcery. Hráči představují morálně rozporuplné tuláky, hazardéry, zlodějíčky, blázny a výjimečně i hrdiny, kteří za pomoci meče, magie, štěstí a alkoholu překonávají nevšední nástrahy na fantastických místech.

Jde o kompilaci pravidel hry Dungeon Crawl Classics (DCC), jejího rozšíření DCC Lankhmar a bezpočtu mých osobních úprav, doplňků, zjednodušení a různých drobností vykradených po různu z internetu. DCC vybízí k tomu, abyste si hru poskládali po svém, a tohle je přesně ono – moje osobní skládačka. Snad vám k něčemu bude, ať už k hraní, nebo jako základ skládačky vaší.

Hra je skoro kompletní a samostatně hratelná. Snažil jsem se narvat do ní úplně všechno, co budete potřebovat, ale jedna jediná věc chybí: popisy kouzel. Ty musíte vykrást ze základní příručky DCC nebo oficiálně posvěceného online generátoru (obsahuje totéž). To bohužel znamená, že ke hře potřebujete i jednoho hráče ovládajícího taje angličtiny. Kromě těch kouzel máte všechno tady.

:arrow? Podrobnosti v článku na mém blogu

Obrázek

:arrow? Přímé odkazy na stažení:
- Pravidla
- Deník klerika
- Deník kouzelníka
- Deník válečníka
- Deník zloděje

„Kompletní“ verze vyšla v květnu 2021. Diskuze obsahuje i příspěvky k různým předchozím, rozpracovaným verzím. Nechávám je tu kvůli historickému záznamu, jen prosím berte na vědomí, že příspěvky a moje odpovědi před květnem 2021 nemusí být relevantní k současné podobě hry.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Výrazná aktualizace v přípravě na online hraní.

Teď je tam víceméně všechno. Zejména jsem doplnil kompletní tvorbu postavy! A dodal i většinu chybějících tabulek (aspoň jako anglické PDF, když to ještě nemám česky). Aby lidi, co se mnou budou hrát, měli všechna pravidla po ruce. Chybí jen tabulky kritických zranění (hráči znát asi nemusí) a tabulky kouzel (lze místo nich použít odkazovaný online generátor).

Výrazná změna je, že teď je celá hra (respektive tvorba postavy) ukotvená v prostředí Lankhmaru. Pravidla jsou z větší části jenom kombinace základního DCC s oficiálním rozšířením DCC Lankhmar, v jednom dokumentu pro přehlednost. Je v nich docela dost house rules (štěpení štítů, jiná tabulka sebevypálení, atd.), ale týkají se většinou okrajových situací, a znalec pravidel DCC by tedy neměl být (moc) překvapen. Je tam taky několik rulings pro situace, které DCC neřeší (házení sítí na protivníka, dušení a tak). Částečně tam ještě přežívá kapitolka pravidel pro dungeon crawl, převzatá z B/X, ale ta se předpokládám při hraní Lankhmaru moc nevyužije.

Vyrobeny nové deníky, aby reflektovaly pravidla DCC Lankhmar a předělám inventář z kartičkového na klasický slotový.

Ve srovnání s předchozími verzemi jsem vyhodil levelování za zlaťáky, protože se mi moc neosvědčilo a protože pro městskou kampaň není vhodné. Revertováno zpět na defaultní DCC. Vyhodil jsem taky ten svůj přepíčený sofistikovaný beziniciativový souboják, který se mi sice osvědčil a je zábavný, ale je žánrově trochu někde jinde, než chci (moc taktizování, málo zběsilé sword & sorcery). Revertováno na defaultní tahový souboják s iniciativou, protože je pro S&S lepší.
Ergon
Příspěvky: 15
Registrován: 31. 1. 2018, 19:47

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Ergon »

A budete to online hraní i streamovat? Na YT, pod 2. dílem Ztraceného streamu to Shadowww zmiňoval...
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Děkuji za zájem, vážím si toho :)

Máme za sebou dvě sezení, tady jsou záznamy:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... MxTVDQzRgD

Nestihli jsme to dohrát, tak v pondělí bude třetí, kratší sezení na dohrávku.
Roven
Příspěvky: 7
Registrován: 16. 11. 2020, 19:20

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Roven »

Koukám na tabulky modifikátorů a uvažuju jestli používat DCC nebo 5e. Co za zkušenost vedla k přechodu na tabulku z 5e ?
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Vandalicus »

Ja osobne, i kdyz hraju podle Markusova prekladu, tak pouzivam original modifikatory. Nizsi rozsah modifikatoru znamena, ze nejsi tak zavisly na ciselne hodnote modifikatoru - tj. pokud hodis extremne malo, tak te to tak straslive nepokaka a postava je hratelna, naopak vysoky cislo neznamena presilenou postavu.
V principu zalezi, jestli chces mit tu krivku rozsahu vic plochou nebo ne. 5e modifikatory ti hodi vyssi extremy - originaly budou vic konvergovat prumeru a modifikatorum v rozsahu -1/0/+1. Je to imho spis o vkusu nez o cemkoliv jinym, tu hru to nerozbije.

Jinak - DCC jsi uz hral? Pokud ne, nebo treba jenom jednou, tak obecne doporucuju si nejdriv zkusit zahrat pravidla tak, jak je napsal autor, a upravovat az potom, az budes vedet, co ti sedi a co ne.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Mně prostě jen sralo, že ve výši vlastností není moc rozdíl. Vadilo mi, že tuším 8 až 12 je úplně totéž. A že extrémní hodnoty nejsou náležitě oceněné. Teď když si naházíš vlastnost 18, je to +3, nikoli +5.

Dělá to hru extrémnější, silné vlastnosti jsou silnější a slabé slabší. To se mi líbí.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Vandalicus »

Markus píše: 25. 1. 2021, 23:10 Mně prostě jen sralo, že ve výši vlastností není moc rozdíl. Vadilo mi, že tuším 8 až 12 je úplně totéž. A že extrémní hodnoty nejsou náležitě oceněné. Teď když si naházíš vlastnost 18, je to +3, nikoli +5.

Dělá to hru extrémnější, silné vlastnosti jsou silnější a slabé slabší. To se mi líbí.
Tohle je obecne v oldschoolu zamer, prave proto, aby na ciselne hodnote az tak nezalezelo a nutilo to hrace spolehat na sve schopnosti a ne na staty, co ma napsany na papire. A hraci pak nemaji pocit, ze maji hned do zacatku uplne zkriplenou postavu, co nezvlada ani jejich vybrany povolani. Nicmene tohle je dulezitejsi treba u her, co vychazi z oDnD nebo B/X, zrovna u DCC tohle nijak zasadne nevadi, tam mas vic zpusobu jak to poresit jako hrac, takze fakt spis o tom, jaky chces vysledek.

EDIT: dodavam to jenom pro uplnost, hral jsem obe varianty, jak Markusovo tak normalni a DCC funguje skvele v obou pripadech
Roven
Příspěvky: 7
Registrován: 16. 11. 2020, 19:20

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Roven »

Vandalicus » Připravuju první sezení a dávám do kupy pravidla. Pomáhám si Markusovým DCC a českým překladem DCC (prvních cca100 stran co sdílel Shadowww) při tom přemýšlím co Markuse vedlo k té či oné změně, abych trochu víc pochopil a necítil ten rozdíl. Našel si v tom své.

Markus » super. Myslím si, že modifikátory z 5e mohou být zábavnější, ale bojím se toho pocitu, který jsme měl u Lankhmaru, kdy jsem si naházel Int 13 a odolnost 16 a využil jsem pravidlo o prohození, abych měl prostě VÍC. Což jsem mentálně zpátky v 5e.

Shadowww » já koukal na www.board-game.co.uk tam mají třeba skvělou akci na DUNGEON CRAWL CLASSICS RPG 4TH EDITION FIRST TIME FAN PACK a obecně to vyjde o něco levněji a je tam větší výběr. Poštovné v klidu.

Díky moc za odpovědi. Pojedu Default a uvidíme po pár sezeních. Ještě přelouskat a přeložit kouzla 1. úrovně a nějakého toho patrona a jde se hrát. To je tak týden práce ale co už :D jen s mojí angličtinou to nebudu moct pustit ven.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Roven píše: 26. 1. 2021, 18:06 Markus » super. Myslím si, že modifikátory z 5e mohou být zábavnější, ale bojím se toho pocitu, který jsme měl u Lankhmaru, kdy jsem si naházel Int 13 a odolnost 16 a využil jsem pravidlo o prohození, abych měl prostě VÍC.
Ano, ale prohození je pro slabochy. 8) Skuteční drsňáci použijí vlastnosti přesně tak, jak napadají, ve stejném pořadí.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Provedena skromná aktualizace pravidel v přípravě na nadcházející hraní v Sirotčinci. Chtěl jsem udělat celkovou revizi a nějak to celé přesázet a zpřehlednit, možná vyhodit nějaká pravidla, ale nakonec hrajeme dost narychlo a tak jsem stihl jenom pár změn (změna výpočtu životů, změna pravidel umírání v boji). Především jsem to celé zkompiloval pro praktičnost do jednoho souboru... ale v tu chvíli to narostlo na 77 stran, což tak praktické není, haha.

Zachoval jsem proto i rozdělené verze (pravidla zvlášť, tabulky zvlášť...), kdyby to tak někomu vyhovovalo víc.

Bude následovat tvorba postav pro Siročinec. Pokyny pošlu. Lepší bude konzultovat to tady než v diskuzi Sirotčince, ať tam neplevelíme.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Vitus »

Jenom za mne - Gerhard nejdříve musí nějak přežít Alchymistovu věž, než se bude kovertovat do DCC Lankhmar :)

Už víme, jak se neutopil, když vypadl z toho přívozu ?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Neutopil se díky GM fiat, protože končilo sezení a nechtěl jsem to řešit :)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Vitus »

OK, ale je pro pořádek - do Alchymistovi věže si sebou bere páčidlo. Doufám, že mu pak vydrží i do té vily. :-)=
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Markus »

Postavy pro Sirotčinec

Všichni hráči

1. Pošlete do téhle diskuze vyplněný deník své postavy. (Při posílání příspěvku je dole pod editačním oknem možnost připojit přílohu.) Použijte prosím mé deníky odkazované v záhlaví, buď vyplněné na papíře a vyfocené, nebo vyplněné nějak digitálně. Podle toho se budu moct ujistit, jestli správně chápete pravidla.

2. Najděte a pošlete pro svou postavu obrázek. Udělám z nich tokeny v roll20.

Hráči konvertující z jiných systémů

Postup, pokud konvertujete postavu z jiných epizod Sirotčince. Jestli ji konvertujete z něčeho, co připomíná D&D, budete asi moct některé kroky přeskočit.

1. Základní vlastnosti: Buď nějak by voko nastav ekvivalenty toho, co máš z jiné hry, nebo hoď šestkrát 3k6 a hodnoty rozděl mezi šestici vlastností tak, aby to k tvé postavě sedlo. (Druhý postup doporučuji, bude asi dávat zábavnější výsledky.)

2. až 4.: Sudbu, původ, požehnání a kletbu zkonvertované postavy nemají. Místo toho mi sem vypište případné speciální schopnosti, znalosti, expertízu nebo naopak postihy vaší postavy, které si podle vás slouží zkonvertovat, a nějak to vymyslíme. Vaše postava si samozřejmě ponechává tak veškeré důležité vztahy, kontakty, protekční známosti atd.

5. Povolání: Lidské postavy vyberou ze čtyř povolání to, ke kterému mají nejblíž. Nelidské postavy zvednou ruku a použijeme pro ně nějaké nové povolání, které je bude líp odrážet (z různých rozšíření DCC). Stejně tak použijeme nová povolání pro lidské postavy, které se nevlezou do čtyř výchozích škatulek.

6. Životy: Nahodit znova podle pravidel Markusova DCC.

7. Jazyky: Na tohle asi ve hře nedojde, ale pro pořádek. Jazyky své postavy můžeš převést 1:1 jejich přiřazením k vhodnému jazyku z tabulky. Mysli na to, že obecná řeč je lankhmarština.

8. Kouzla: Pokud přecházíš z D&D-like hry, zkusíme najít DCC ekvivalenty kouzel, která už znáš. Pokud tohle není možné (např. původní hra vůbec nemá specifická kouzla), prostě si nahoď kouzla jako nová postava.

9. Úrovně a zkušenosti: Pokud už máš úroveň a XP, zkus je nějak poměrně převést do DCC. Mysli při tom na to, že DCC má maximálně 10 úrovní, takže např. při konverzi z Dračího doupěte (36 úrovní) by jedna úroveň v DCC odpovídala 3,6 úrovním v Dračáku. Konkrétní hodnotu XP nastav intuitivně tak, aby vhodně odrážela tvůj postup k další úrovni.

Pokud tvoje postava nemá úroveň a XP, urči je podle tohohle mustru. Začni s 10 XP. Za každé odehrané sezení máš +5 XP. Za každou odehranou hodinu reálného času během těchto sezení máš další +1 XP. (Např. Night of Blood vychází na +9 XP.)

10. a 11. Peníze a vybavení: Žádná konverze! Prostě si s sebou vezmi své vybavení a peníze z poslední hry. Akorát se musíš nějak vejít do inventáře podle mých pravidel, takže dost možná budeš něco zahazovat. Pokud máš nějaké kouzelné předměty, jejichž účinek v DCC ti není jistý, nahlas je a něco vymyslíme.

12. Bohové a patroni: Pokud tvoje postava má nějakého boha nebo patrona, nahlas ho. Možná mu dám nějakou specialitku (např. unikátní kouzlo).

13. Minulost postavy: Napiš mi prosím stručně, co je tvoje postava zač a jak tohle dobrodružství navazuje na její předchozí. Proč pokračovala z předchozího dobrodružství zrovna sem? Pokud pokračujete jako celá družina (což se asi stane u Alchymistovy věže), můžete mít společnou motivaci.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 748
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Markusovo DCC Lankhmar

Příspěvek od Nordoslav »

Markusi, kouzelník a Int 13 a Luck 14 má zadat do toho online generátoru jaké hodnoty? Se přiznám, že jsem se v tom trochu ztratil.

Co se týče patrona a familéra - musí mi na ně vypadnout kouzlo z toho generátoru, abych je řešil, nebo jsou ještě zvlášť?

výchozí bonusy pro útok, poškození, střelbu jsou u kouzelníka rovny čistě modifikátoru atributu?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti