[OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

Souhrnná diskuze ke všem OSR produktům, pro které asi nemá smysl zakládat vlastní diskuzi. Jestli se chcete podívat na anotace všech produktů, které k OSR zatím máme v databázi, koukněte sem a potom se proklikejte jednotlivými hrami.

Odkazy:
:arrow? OSR hry v databázi
:arrow? Produkty kompatibilní se starým D&D a OSR hrami
:arrow? Samostatná diskuze věnovaná starému D&D a jeho čistým klonům
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 8. 12. 2020, 14:19, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Markus »

Anotace:
Muzzug píše: 8. 12. 2020, 10:42 Hra Five Torches Deep kombinuje mechaniky a principy 5e s principy OSR a moderního herního designu.
Ehm... nechtěl by ses trochu víc rozepsat? :roll:
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Muzzug »

Chtěl. :) Zatím to ale nemám přečtené, tak jsem hodil jenom rychlý záznam do databáze.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Markus »

Kin nás zásobuje zajímavými recenzemi. Pro zviditelnění přeposílám. Díky, kine!

Obrázek

Obrázek
Neumírající písky jsou na systému nezávislé prostředí pro RPG hry. Jde o divný svět v divném provedení, silně inspirovaný antikou (prastaré Kartágo, Egypt, Mezopotámie, Řecko a Řím) a posypaný sci-fi prvky jako vystřiženými z Mad Maxe a Jodorowského Duny. Umírající písky popisují ztracenou a umírající civilizaci, jejíž dny slávy jsou dávnou minulostí. Poušť je dnes spíš pustinou posetou rozpadajícími se ruinami, zastaralými chrámy, ztracenými technologiemi a nedotčenými přírodními divy mimo dosah většiny. Obsahují:

30 vylamovacích modulárních hexů na kartonu
Vypravěčovu zástěnu, která obsahuje popis hexů, volitelná pravidla, náhodné tabulky, minidungeon a popis Velkého Města Písku.
Vytisklou mapu města i minidungeonu, které můžete předat svým hráčům
Látkový pytlík na hexy
Herní svět používá formát „hex-n-screen“. Na začátku hry hráči vloží všechny hexy do pytlíku a pak jeden náhodně vytáhnou a položí na stůl. Tam postavy vstupují do pouště Neumírajícího písku. Když družina hex opustí, vytáhne jiný a přiloží ho ke směru, kterým jde. Opustit poušť je možné, teprve až nebudou v pytlíku žádné hexy.
:arrow? A pod anotací je rovnou kinova recenze.

EDIT:
Jinak, produkt je limitován na 500 kusů celosvětově a koukám, že Skaven vykoupil do fantasyobchodu 12 z nich. ;-)
Skaven je blázen do pěkně vypadajících kravinek :D
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od kin »

Markus píše: 9. 6. 2021, 14:24 Skaven je blázen do pěkně vypadajících kravinek :D
Já to taky musel koupit ihned, co jsem to viděl :D

A není zač, zkusím tam teď postupně naházet menší zine hexcrawly, protože ty mohou lehce uniknout mainstream pozornosti, což by byla škoda. Protože často mají skvělé nápady, provedení a hlavně kratší délku (což mi nesmírně vyhovuje :D ).
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Selhan »

Vyšla Melanova Helvéczia: http://beyondfomalhaut.blogspot.com/202 ... y-rpg.html

Láká mě příslib pikaresky namísto grimdark depky, a Melan je super, takže ho určitě chci podpořit, jen mě teda mrzí že poštovné je za pět set a nejde ani podělit :/
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Markus »

Jsou to prý pekelně těžké krabice, s tím moc nenaděláš.

Já jsem se na Helvéczii těšil - jdu kupovat.

EDIT: Těším se na to od chvíle, kdy mi Melan odpověděl, že si to můžu představit jako "Rumcajs the RPG" :)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Selhan »

No 500 je i za tu nekrabicovatou.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Markus »

kin píše: 9. 6. 2021, 16:20 Já to taky musel koupit ihned, co jsem to viděl :D
Jen chci napsat, kine, že mi to přijde jako drahá a moc pěkná píčovinka s nízkou herní hodnotou. :) Ty vylamovací hexy a sestavování mapy až při hře jsou vtipný gimmick, ale přijdou mi herně nepraktické – znamená to, že postavy se nemůžou nikoho zeptat, co je v sousedních hexech, nebo vylézt do výšky a rozhlédnout se? Prostě to skládání hexů mi trochu boří fikci a taky popírá sandboxovitost – sandbox je zajímavý, když máš informace o tom, kam jdeš, ne když běháš poslepu.

Ale především mi přijde, že ty popisy hexů pár slovy mají nulovou herní hodnotu. Při hře nepoužitelné, musel bych si to celé nakonec tvořit sám. Je to v zásadě srovnatelné s Quentinovskou náhodnou tabulkou zápletek. :>;o)

Takže je to produkt k čemu? Jako hezká grafická hračka bez obsahu, která tě inspiruje k vlastní tvorbě? (Snažím se být pozitivní!)

Ale to je obecně můj problém se spoustou věcí, které se teď na OSR scéně rojí. Často mi přijde, že forma přebíjí obsah. Teď je děsně populární dělat věci se silným vizuálem, ale psané tak minimalisticky a stručně, že ti reálně moc materiálů do hry nedají. A já prostě z hezkého obrázku a tří inspirativních slovních střípků, které ani nejsou souvislá věta, zajímavou hru neudělám. V tomhle mám rád tradičnější moduly, které třeba nemají úžasný vizuál, ale taky mají "víc masa na kostech".

Připomnělo mi to třeba tuhle Melanovu recenzi Beyond the Borderlands, což je mimochodem produkt od stejného nakladatele, který se taky prodává ve Fantasyobchodu. 2 hvězdičky :)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od York »

Markus píše: 11. 6. 2021, 10:06sandbox je zajímavý, když máš informace o tom, kam jdeš, ne když běháš poslepu.
Tohle je zajímavá poznámka. Hrajeme teď sandbox se slepou mapou a není to úplně ono, protože je to moc vágní. Celkem to funguje, protože postavy se například dozvědí, že "v lese na jihu je čarodějná věž", a když jdou na jih, tak na ten les narazej, ale zvažuju, že by už na začátku měli geografickou mapu (kde je řeka, hory, les), jen bez lokací. Nebo by ji možná mohl někdo prodávat.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Vitus »

York píše: 11. 6. 2021, 14:35 Tohle je zajímavá poznámka. Hrajeme teď sandbox se slepou mapou a není to úplně ono, protože je to moc vágní. Celkem to funguje, protože postavy se například dozvědí, že "v lese na jihu je čarodějná věž", a když jdou na jih, tak na ten les narazej, ale zvažuju, že by už na začátku měli geografickou mapu (kde je řeka, hory, les), jen bez lokací. Nebo by ji možná mohl někdo prodávat.
Takže vlastně podobný model tomu, jaký mají ZZ v krabicové verzi se zeměpisnou (geografickou) mapou v hexech, kde se pak do hexů doplňují nálepky s lokacemi (vesnice, hrady, jeskyně...) ?
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 913
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od kin »

Markus: Hele, naprosto s tebou souhlasím. Moje čtyři hvězdičky možná byli nadhodnocené, prostě převládlo nadšení nad hezkou novou hračkou ve chvíli hodnocení. :D

Z mého pohledu jde o produkt, která má hrozně cool nápad, dobré provedení, ale obsah je zabit tou stejně cool formou. A přitom stačilo dopsat 20-ti stránkovou brožurku...

Já si to koupil z důvodu, že mě to inspiruje (se přiznám, většinu rpg věcí co si přečtu, tak je to kvůli okoukání dobrých návyků a nasosání inspirace pro vlastní tvorbu, odehraji toho velmi malou část. Neumím úplně odehrávat věci tak, jak jsou napsané) a pro to je ten produkt super. Takže jsem to koupil s tím, že až si budu chtít něco zahrát v poušti, tak to použiji jako základ na který si nastavím svou vlastní tvorbu, protože mě to mě baví.
A pro začátek tvorby mám najednou velmi inspirativní tabulky (fakt jsou napsané dobře) v lehko stravitelném formátu a čupr herní pomůcku v podobě skládacích hexů (jinak to, že nevíš kam jdeš mě na tom taky celou dobu štvalo, já bych si to upravil, že bych ta,m ty hexy dal obráceně okolo toho kde jsou a na jejich zadní stranu napal krátký popis, co je na nich vidět).
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Muzzug »

Nevím jestli to patří úplně sem, ale...

Zvyšuje se dostupnost různých OSR produktů - Exalted Funeral otevírá sklad v EU. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od Markus »

Obrázek

KDolecek napsal velmi podrobnou recenzi na The Waking of Willowby Hall. Nechci to sem repostovat v celé délce, tak na ten chci tímhle příspěvkem zviditelnit. Díky za to!
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od KDolecek »

Pokud má někdo zájem Willowby zkusit, tak jsem byl požádán o re-run a jsou volná místa.

------------------------------------------------------------------------------------------

Doplním ještě pár náhodných poznámek ze hry, kterou jsem vedl.

Z předchozí zkušenosti jsem věděl, že potřebuji házet docela hodně, aby se věci v domě daly do pohybu. Pětiminutový průzkum mi bohužel nenabídl odpověď na otázku kolik toho v OSR zvládnou postavy prozkoumat za deset minut, tak jsem hráčům navrhl, že podrobný průzkum místnosti zabere deset minut a stejnou dobu zabere opatrný průchod třemi místnosti.
A pak jsem teda házel jak o život. Postavy se někde zakecaly? Něco spadlo? Hluk! Hod! Nějak moc na místě vysedávají? Čas! Hod!

Po prolomení prvních 4 pečetí a proměny domu v neklidný už jsem to tak nehrotil, i protože najednou bylo v domě mnohem víc pohiblivých prvků, které jsem potřeboval sledovat. Postavy skončily na 6 prolomených pečetí a myslím, že aspoń ještě dvě si zachránili chytrými nápady.

Hráči mi totiž ze začátku ještě notně zavařili, protože jsem každému dal jedno kouzlo na jedno použití a tuším, že 3 ze 4 padla na odloučení obra od jeho zvonu. Když na něj nastoupili a požádali ho "aby se vzdal kradeného kontrabandu a nechal se zatknout", tak jsem se radoval, že začne mávat zvonem a prolomí pár pečetí. Jenže ouha, jedním kouzlem v něm vyvolali fóbii ze zvonu, druhým vyvolali ještě větší iluzorní zvon. Později zas vylákali obra k útoku a kouzlem přemístění přesunuli zvon do domu. Nechtěl jsem někde říct "to nejde" nebo "to nefunguje", jen protože jsem potřeboval aby měl obr zvon, ale nakonec to dopadlo. Proti fóbii po pár kolech hodil záchranu a zvon přesunuly postavy do poničené části domu, takže se k němu zase po pár kolech proboural. Ale byl to čas, kdy se hráči nemuseli o obra starat a obr nemohl ničit pečetě a probouzet tak dům.

Ze začátku hráči prozkoumali každou místnosti, ale po nějaké době asi každou druhou. Nevím čím to bylo. Možná měli pocit, že už mají dost interkativních prvků ve hře celkem, nebo neměli pocit, že průzkum místností nese kýžené ovoce. V reflexi mne nenapadlo se zeptat.

Vynesli z domu méně než 1000 zlatých, aspoň tuším. Většinu pokladů v hodnotě stovkách a tisícovkách zlatých buď nenašli, nebo je nevzali.

Zhruba první hodinu hráči sledovali úplně stejnou trasu jako naše skupina, když jsem to hrál já, což mne trochu děsilo, protože jsem chtěl vidět i jiné části domu :D Dokonce to bylo tak stejné, že pirátku Lisbet obr chytil a rozmačkal ve stejné místnosti. Ale nakonec prozkoumali skoro celý dům a dokonce i vyvolali čaroděje, majitele domu z minulosti, do přítomnosti. To jsem byl dost spoko.

Čaroděj má být zlý, podezřívavý, manipulativní a zvědavý. Zároveň je strašné ořezávátko a postavy by ho pravděpodobně neměly problém zabít. Já už jsem nechtěl rozjíždět novou linku, takže je chvíli zkoušel přesvědčit, aby zabili posledního dobrodruha a přehodili ho obrovi a ten odešel, ale to se naší skupině (kde všechny postavy byly righteous) nezdálo. Nakonec je přinutil vrátit zbroj (obrooooovsky cenou) a nechal je odejít s jeho stříbrnými příbory.

Obr nerozeznává tvory velikosti lidí. Uvnitř domu se potuluje vycpaný owl bear. Hráči před ním zabouchli dveře, jeho hluk přilákal obra a najednou byl owl bear vycpaný a mrtvý. Započítal jsem ho také hráčům jako jedno ze tří těl potřebné k uspokojení krvežíznivosti obra.

Moje nejoblíbenější NPC je Horatio, nehmotný komorník, který je maximáně otrávený tím, že ho někdo vyvolává a zase musí žít a sloužit.

Hráči opakovaně naráželi na zmínky a stopy po Rytíři smrti a získali dojem, že je strašně big deal a pořád čekali, kdy se objeví. Jenže Rytíř smrti je náhodné setkání a objevil se až skoro v záveru a ve chvíli, kdy už byl vyvolaný čaroděj, který umí rytíře ovládat.

I po dvou zahráních jsou místnosti, NPC a interakce, které jsem neviděl. V další hře zkusím skupinku trochu nasměrovat jejich směrem.
ondralukas1010
Příspěvky: 124
Registrován: 16. 6. 2017, 14:45

Re: [OSR] Doporučení OSR produktů (aneb Nejlepší OSR hry, ze všech!)

Příspěvek od ondralukas1010 »

https://www.drivethrurpg.com/product/19 ... nture-Game (Zatím jsem jen četl)

White Box: Fantastic Medieval Adventure Game je hra založena na původních pravidlech hry Dungeon and Dragons z roku 1974. Autor vycházel z pravidel Swords and Sorcery: White Box, které mu připadali nedotažené svou prezentací. Přesto že se hra snaží zůstat věrná původnímu vydání, příručka obsahuje různá volitelná pravidla, včetně vzestupného obraného čísla a povolání zloděje. PDF je přístupné zdarma na DriveThruRPG.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti