[Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Ročník RPG Kuchyně 2021 je speciální – místo aby se soutěžilo v tvorbě libovolných her, soutěží se v tvorbě adaptací Dračího doupěte do už existujících systémů!
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

[Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

Tady přispívám do soutěže svým příspěvkem. Některé Svaté Krávy jsou podtržené - ty co by šly minout.
Není to dokonalý.
Nejspíš to není ani dobrý.
Jsou tam překlepy.
Grafika nestojí za nic.
Body Bezpečí bych chtěl přejmenovat, ale netuším na co :P
A tak vůbec a tak podobně - grumble, grumble.

A nakonec musím říct, byla to celkem fun!
DungeonFarer.pdf
(356.48 KiB) Staženo 73 x
Pozor! Opravil jsem nějaké překlepy a chyby (jako například úvodní titul, který hrdě hlásil, že hra se jmenuje Dragonfarer, aby vám v následující kapitole představil hru Dungeonfarer :D ) a tímto vydávám opravenou verzi 2.0 pravidel.
DungeonFarer 2.0.pdf
(358.2 KiB) Staženo 59 x

Na Jarikovo Dobrodružství kašlu, ale pro zajímavost přikládám Jarikův Deník Postavy, jak by vypadal v pravidlech Dungeonfareru. Podle plánu se vejde na jednu stránku A5, kterou jde většinou vyprosit od servírky v normální hospodě.
Deník.jpg
Naposledy upravil(a) Tyrael dne 23. 2. 2021, 01:27, celkem upraveno 2 x.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
lyco
Příspěvky: 66
Registrován: 28. 2. 2010, 21:05

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od lyco »

Koukám že noční práce se vyplatila :) Tohle vypadá jako fajn minimalistická verze, vážně si umím představit že to hraju někde v čajovně.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

lyco píše: 22. 2. 2021, 17:23 Koukám že noční práce se vyplatila :)
Tak do svítání mi zbývalo ještě několik hodin a byl jsem si celkem jistej, že Marky zas tak moc ranní ptáče, aby už za úsvitu seděl na RPG Fóru a odpočítával vteřiny, není. :P
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Pieta »

Přišlo mi vtipné, že některé momenty jsem vyloženě slyšel Tyraelovým hlasem, když jsem to četl. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

Pieta píše: 22. 2. 2021, 18:00 Přišlo mi vtipné, že některé momenty jsem vyloženě slyšel Tyraelovým hlasem, když jsem to četl. (:
Tak teď jsem děsně zvědavej, které části dopadly "Tyraelovsky" :P

Mimochodem - co, že ses nezúčastnil s Wushu? To by se podle mně také vešlo na 10 stránek se sepsáním/zkonvertováním za dvě-tři odpoledne.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Pieta »

Tyrael píše: 22. 2. 2021, 18:18Tak teď jsem děsně zvědavej, které části dopadly "Tyraelovsky" :P
Třeba ta část, kde vysvětluješ, že každý seriózní hráč RPG má d10 vždycky v kapse. (:
Tyrael píše: 22. 2. 2021, 18:18Mimochodem - co, že ses nezúčastnil s Wushu? To by se podle mně také vešlo na 10 stránek se sepsáním/zkonvertováním za dvě-tři odpoledne.
Protože už mě předběhl Bubák a udělal to tak dobře, že bych to líp nesvedl: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 06#p610106
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

Pieta píše: 22. 2. 2021, 18:36
Tyrael píše: 22. 2. 2021, 18:18Tak teď jsem děsně zvědavej, které části dopadly "Tyraelovsky" :P
Třeba ta část, kde vysvětluješ, že každý seriózní hráč RPG má d10 vždycky v kapse. (:
Haha, děkuju :D
Pieta píše: 22. 2. 2021, 18:36
Tyrael píše: 22. 2. 2021, 18:18Mimochodem - co, že ses nezúčastnil s Wushu? To by se podle mně také vešlo na 10 stránek se sepsáním/zkonvertováním za dvě-tři odpoledne.
Protože už mě předběhl Bubák a udělal to tak dobře, že bych to líp nesvedl: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 06#p610106
Tak jako - Bubák dál nástřel jedné potvory z Bestiáře. Tys z toho mohl udělat kompletní konverzi pravidel ;) Ale chápu myšlenku.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

Přidána nová verze 2.0 kde jsem opravil největší překlepy, chyby (jako například úvodní titul, který hrdě hlásil, že hra se jmenuje Dragonfarer, aby vám v následující kapitole představil hru Dungeonfarer :D ) ale i pár systémových nedostatků - ne možná k dokonalosti, ale rozhodně k verzi, která se mi líbí víc a půjde snáz hrát.
Není třeba obav, hra je stále na 10-stranách i s poděkováním, žádná bichle.
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16380
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od MarkyParky »

Omlouvám se, už dneska nestíhám, takže detailní hodnocení Dungeonfarera se trochu pozdrží ...
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

MarkyParky píše: 25. 2. 2021, 16:26 Omlouvám se, už dneska nestíhám, takže detailní hodnocení Dungeonfarera se trochu pozdrží ...
Tak já pořád čekám, kdy dostanu nějaké detailnější hodnocení. Už je to týden a furt nic :P
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16380
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od MarkyParky »

Omlouvám se, trochu mi to zkomplikovala vláda.

Myslel jsem, že se k tomu dostanu v neděli, místo toho jsem v neděli řešil neplánovaný návrat do Prahy - a při té příležitosti jsem komp na chalupě vypnul nějak blbě, takže se mi přes tamní mizernou wifi nesyncnul celý GDrive - a rozepsaný text detailního hodnocení je jedna z věcí, co se nepřenesla.

Naštěstí mám syncnutý alespoň excel s bodama a poznámkama, takže to dám určitě dohromady, ale prosím ještě o strpení - potřebuju zase třeba dvouhodinové okno, abych si to oživil a sepsal to do lidsky srozumitelného textu.

Do konce týdne bude určitě.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

Jasně, no stress. Jen jsem chtěl mít jistotu, žes na to nezapomněl ;)
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16380
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od MarkyParky »

Konec minulého týdne se nějak protahuje, ale snad dnes nebo zítra.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16380
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od MarkyParky »

Tak konečně ... snad je to správná verze.

Hodnocení:
Základ
Znázornění postavy
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Převedení schopností postav na vlastnosti je jednoduchý a čistý nápad. Bohužel postrádá možnost znázornit růst do výšky. Navíc je to nastřelené hodně obecně a bez jakýchkoliv limitů, takže chybí nějaká vodítka ohledně šířky jednotlivých vlastností - má zloděj být znázorněn jednou, třemi nebo deseti vlastnostmi?

Vyhodnocování
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Jednotný vyhodnocovací systém je funkční. Neumí znázornit třeba sekvenční vyhodnocování v boji nebo třeba následky zvláštních útoků či pastí. Je ale podaný srozumitelně a byť je konstrukce trochu složitější, po opakovaném hraní se nejspíš dostane do krve.


Konverze herního obsahu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 1 / Přístupnost: 0,5
Konverze herního obsahu se děje buďto do Vlastností nebo čisté do fikce a tedy zprostředkovaně do obtížnosti a nebezpečnosti. Je zřejmé, že takhle jde převést cokoliv, ale horší už je to s praktickým rozhodováním co vlastně do které mechaniky převést. Přestože na pozadí je cítit nějaká koncepce, chybí praktické vysvětlení nebo ukázky. Nesystematické také je dvojí zohledňování Vlastnosti ve vyhodnocení - zároveň postih i proměna cílového čísla.

Svaté krávy
Celkem započítáno 5 svatých krav

Výrobky a kouzla:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Zkonvertování veškerého vybavení i kouzel do Vlastností je v duchu Systému. Následně ale v mechanice přichází plochý bonus +1/-1, situačně korigovaný případným GM fiatem. To dělá konverzi nepředvídatelnou. Také barevné blesky jsou redukované na pouhou zmínku o nich, není nějak znázorněno, že by mohly tvořit nějaký kouzelný subsystém, alespoň ve fikci.

Nestvůry:
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Nestvůry jsou budované jako Nebezpečné hody se třemi stupni nebezpečí. Zelený hlen je zmíněn jako život ohrožující nestvůra – to je fajn, ale co s tím dál? Hrubá mechanika tedy je přítomná, ale chybí mi nějaký návod, jak ji použít, jak Hlena odehrát.

Rasy (zejména Kroll)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Prosté převedení na kvality, a tedy plochý bonus +2 je relativně čistý design. Jenže - obecně by takhle šlo sice převést libovolnou rasu - ale vlastně není dodán žádný návod, jak ve hře poznám, že se ta která kvalita projeví. Některé rasové schopnosti lze navíc převést na Vlastnosti - a není jasné, kudy přesně vede dělící čára. Z požadovaného Krolla je pak ukázán jen ultrasluch.

Povolání (CnL, dělení, expování, růst, „hluché“ úrovně)
Čistota: 1 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 1
Levelování po milnících, získávání/odstraňování vlastností, růst Schopností - to je čisté, v pohodě, srozumitelné. Hráčský výběr při level-upu ale dělá něco trochu jiného než level-upy v Dračáku a chybí mi nějaký návod nebo příklady, jak tedy rozvoj postavy převést.

PJ má vždycky pravdu
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0 / Přístupnost: 1
Kombinace striktní mechaniky se silným GMFiatem jde vyloženě proti sobě. Navíc - tahle svatá kráva byla převedená až absolutně, ale tím nesplnila zadání, protože se zachovala problematické vlastnosti s Dračáku. Ale rozhodně je jasné, jak to funguje.

Ucelenost a dojem
Čistota: 0,5 / Rozsah: 0,5 / Přístupnost: 0,5
Z textu jsem získal pocit, že se část mechanik a prvků Systému nechala absolutně beze změny a část z nich se naopak převedla co nejdračákovitěji to šlo ... a někde uprostřed se to srazilo a promíchalo. To se pak projevilo na přístupnosti - spousta převodů je popsána hrozně vágně a i když na první pohled vypadá v cílové mechanice čistě a jasně, jakmile se vezme konkrétní situace, najednou není úplně jasné, jak to má vypadat a nejsou ani příklady, o které by se čtenář mohl opřít. A tam, kde zůstaly herní prvky Systému nedotknuté, i když v Dračáku existoval ekvivalent, došlo k tomu, že onen původní ekvivalent se stal nepřevoditelným.
Uživatelský avatar
Tyrael
Příspěvky: 85
Registrován: 26. 4. 2011, 23:10
Bydliště: Praha, tam co Lyco

Re: [Dračí kuchyně 2021] Dungeonfarer - Skyfarer

Příspěvek od Tyrael »

Dík za hodnocení. Koukám, že mě zas trvalo týden si všimnout, že už je ready. Každopádně - s mnoha body souhlasím, Skyfarer je mechanicky výrazně jednodušší systém -ale to byl částečně i záměr. Chtěl jsem použít mechanicky snadný systém, který bude zajímavý pro hráče co mají rádi minimalistické systémy s důrazem na vyprávění a Roleplaying a hody kostkou jsou hlavně pro situace kde je místo na náhodu. Dík za konstruktivní kritiku a máš pravdu, že by to chtělo víc příkladů. Uvidím jestli se k nějakým dokopu v nové verzi ;)
TV Tropes ruined/enhanced my life.
Odpovědět

Zpět na „Dračí kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti