[ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Moderátor: KDolecek
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Mne to prišlo fajn. Mierna proaktivita je tiež v pohode, však keď niekto nesúhlasí, ozve sa. Zvolávateľ a caller nemusia byť tá istá postava.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Vcera jsem se na tohle chtel taky zeptat a zapomnel jsem, mam totiz ten stejny pocit.Antharon píše: ↑12. 1. 2021, 08:34 To je pravda, lec ja sa obavam ze problem by mohol byt aj v tom, ze ten dungeon nam zatial zasa tolko pokladov na prehyrenie neponukol. V cca 20-25 (7 tyzdnov exploracie) miestnostiach sme nasli par kusov nabytku co neboli pribite k zemi, niekolko hrdzavych pusiek, par drahokamov a zbytok je srot. Pocita ASE samotne s tym, ze sa to bude hrat old schoolovo a expovat sa bude za poklady?
I kdybych hral jenom s jednou postavou od zacatku, tak jsem ted stezi na polovine potrebnych expu (a to mam skoro jedny z nejnizsich req na postup), coz je po 7 sezeni... docela malo? Nechci byt powergamer, jenom jsem cekal, ze to pujde krapet rychleji.
Naprosto chapu gold for xp, ale stejne jako Antharonovi me prijde, ze na to je tam dost malo pokladu, navic diky poctu se to rozpocitava na vcelku malinky podily - opet, po sedmi sezenich mam 44 zlatych (jasne, ted nas ceka velky prodej veci, ale stejne). Dost dela to, ze mame pomerne velke naklady (jenom nakoupeni jidla a vybavy stoji docela dost - a to jsem si nechal "free" zbran ze zacatku - jako valecnik v prvni linii bych potreboval o dost vic upgradovat vybavu), zaroven kazda downtime aktivita stoji docela dost penez a i ten carousing neni uplne gold for xp, ale hazes si tam savy a cim vic utratis, tim vetsi sanci mas selhat (viz Zurrgurr, kteryho to docela podelalo).
Neni to tak, ze bych potreboval nejak extra rychle postupovat po levelech, jenom by me spis zajimalo, jestli tenhle pomalej postup tak ma byt, nebo je to bug.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Mně přišel caller v pohodě a tempu hry to pomáhalo dost zjevně. Za mě určitě dobré, jak to Karel vedl.
...což mě přivádí k zatím drobné reflexi boje. Neříkám, že chci něco měnit, jen dávám k dobru pár postřehů:
Boj vypadá opravdu poměrně rychlý, když hráči vědí, jak funguje, což vy už víte. Ale boj v šiku není moc engaging.* Vlastně stačí velitel/caller a pak se nezapomenout občas zeptat, jestli někdo nechce střílet. Ostatní si můžou mezitím odskočit nebo jít uvařit čaj a pak si případně zapsat následky pro svou postavu a společníky. Je to ale popravdě lepší, než jsem čekal po zhlédnutí Bifiho videa o prehistorii DnD, protože ty šiky dost zjednodušují akce a nemusí každý hlásit "tak útočím" za svou postavu (a své společníky), čímž se to rychle přejde. Ale pocit, že jsou v téhle podobě boje na hranici zbytečnosti (z herního hlediska), pořád někde vzadu hryže. Trochu se totiž bojím, jak to bude vypadat při větším počtu HD.
* A mám podezření, že ani mano-a-mano nebude dvakrát engaging.
Pokud patřím k tomuhle dojmu, tak to byl do velké míry záměr, moc si nebrat slovo. Zaprvé v tom počtu, zadruhé přes videohovor, kde nemůže mluvit víc lidí přes sebe, a zatřetí jsem přišel s minimem znalostí nejen o dungeonu, ale obecně o prostředí... a popravdě ještě ani dostatečně dobře neznám pravidla.
...což mě přivádí k zatím drobné reflexi boje. Neříkám, že chci něco měnit, jen dávám k dobru pár postřehů:
Boj vypadá opravdu poměrně rychlý, když hráči vědí, jak funguje, což vy už víte. Ale boj v šiku není moc engaging.* Vlastně stačí velitel/caller a pak se nezapomenout občas zeptat, jestli někdo nechce střílet. Ostatní si můžou mezitím odskočit nebo jít uvařit čaj a pak si případně zapsat následky pro svou postavu a společníky. Je to ale popravdě lepší, než jsem čekal po zhlédnutí Bifiho videa o prehistorii DnD, protože ty šiky dost zjednodušují akce a nemusí každý hlásit "tak útočím" za svou postavu (a své společníky), čímž se to rychle přejde. Ale pocit, že jsou v téhle podobě boje na hranici zbytečnosti (z herního hlediska), pořád někde vzadu hryže. Trochu se totiž bojím, jak to bude vypadat při větším počtu HD.
* A mám podezření, že ani mano-a-mano nebude dvakrát engaging.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [ASE'73] Bookkeeping – evidence pokladů, podílů, expů, atd.
Alex je s charizmou 17 a so svojím Voice dobrý obchodník... (A na vyšších leveloch sa to ešte zlepší, tuším vie vylepšiť cenu pri obchodovaní až o 40%.)
Počkám na vyjadrenie Hoza či jeho postava ten downtime podstúpi - a vás ohľadne toho, či odpredaj súhlasí.
Ešte k rýchlosti levelovania: V old school hrách je levelovanie pomalšie a menej pravidelné/vypočítateľné. Je napr. bežné, že trvá 12 sedení, kým postava postúpi na 2. level (aj v Hornouhorsku to trvalo), ale tebárs 2. levelom preletíš za 2 sedenia. (Tiež som narazil na skúsenosti, že jeden modul obvykle znamená jeden level postupu.) Ďalší faktor sú výdaje - namiesto použitia gp na carousing - a počet postáv, medzi ktoré sa poklady delia. Uvidíme po odpredaní. Pomohlo by mi, keby ľudia postli aktuálne XP svojich postáv a henchpeople.
Jedna z nevyužitých a pozabudnutých možností odmeňovania je XP za nájdené magické predmety. Argóniový štít (ktorý je takmer nezničiteľný a okrem toho funguje ako +1) by znamenal tak 600 XP, asi rozdelených medzi všetkých. Túto možnosť som do hry pôvodne neprebral, lebo mi dáva zmysel len čiastočne,* ale môžeme ju do pravidiel pridať a spätne aj prideliť XP.
EDIT: * "Gary's view of magic items were that they were their own reward. They improved a character's chances to defeat monsters, thus increasing xp take. Its AD&D 1E, but that's why magic items had xp awards that were different from gp cost; the xp totals were less, and you were only to get these when you sold the magic item in question." Na druhú stranu sa dá argumentovať, že postava vyráža do podzemia získavať poklady a keď ich získa, má za to dostať skúsenosť - to je samotnou podstatou hry. Keď Bilbo Frodovi na dôchodku ukazuje prsteň alebo keď nejaká veteránka z truhlice vytiahne magický chainmail, tak mi k tomu sedí, že už len ten predmet mal predstavovať nejakú XP odmenu aj bez toho, aby postava pokračovala v dobrodruhovaní a tým pádom len ako prostriedok k ďalšiemu lootu. To samozrejme tiež otvára otázku, či by postavy mali dostať hodnotu iných pokladov v ich nominálnej hodnote (ktorá odráža nebezpečenstvo ich získania) alebo v hodnote, za akú ju neskôr odpredajú.
EDIT2: Ešte ste mali protóniové police (7 ks) a jednu malú kartotéku na kolieskach.
Počkám na vyjadrenie Hoza či jeho postava ten downtime podstúpi - a vás ohľadne toho, či odpredaj súhlasí.
Ešte k rýchlosti levelovania: V old school hrách je levelovanie pomalšie a menej pravidelné/vypočítateľné. Je napr. bežné, že trvá 12 sedení, kým postava postúpi na 2. level (aj v Hornouhorsku to trvalo), ale tebárs 2. levelom preletíš za 2 sedenia. (Tiež som narazil na skúsenosti, že jeden modul obvykle znamená jeden level postupu.) Ďalší faktor sú výdaje - namiesto použitia gp na carousing - a počet postáv, medzi ktoré sa poklady delia. Uvidíme po odpredaní. Pomohlo by mi, keby ľudia postli aktuálne XP svojich postáv a henchpeople.
Jedna z nevyužitých a pozabudnutých možností odmeňovania je XP za nájdené magické predmety. Argóniový štít (ktorý je takmer nezničiteľný a okrem toho funguje ako +1) by znamenal tak 600 XP, asi rozdelených medzi všetkých. Túto možnosť som do hry pôvodne neprebral, lebo mi dáva zmysel len čiastočne,* ale môžeme ju do pravidiel pridať a spätne aj prideliť XP.
EDIT: * "Gary's view of magic items were that they were their own reward. They improved a character's chances to defeat monsters, thus increasing xp take. Its AD&D 1E, but that's why magic items had xp awards that were different from gp cost; the xp totals were less, and you were only to get these when you sold the magic item in question." Na druhú stranu sa dá argumentovať, že postava vyráža do podzemia získavať poklady a keď ich získa, má za to dostať skúsenosť - to je samotnou podstatou hry. Keď Bilbo Frodovi na dôchodku ukazuje prsteň alebo keď nejaká veteránka z truhlice vytiahne magický chainmail, tak mi k tomu sedí, že už len ten predmet mal predstavovať nejakú XP odmenu aj bez toho, aby postava pokračovala v dobrodruhovaní a tým pádom len ako prostriedok k ďalšiemu lootu. To samozrejme tiež otvára otázku, či by postavy mali dostať hodnotu iných pokladov v ich nominálnej hodnote (ktorá odráža nebezpečenstvo ich získania) alebo v hodnote, za akú ju neskôr odpredajú.
EDIT2: Ešte ste mali protóniové police (7 ks) a jednu malú kartotéku na kolieskach.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: [ASE'73] Bookkeeping – evidence pokladů, podílů, expů, atd.
K čemu je to dobré, jaké to má výhody, proč se toho držet?
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [ASE'73] Bookkeeping – evidence pokladů, podílů, expů, atd.
No veľa ľudí si myslí, že najzábavnejší je 1. level...
Tiež okrem hp nie je jeden level up zas až také terno (v porovnaní s inými hrami).
Ale keďže hráme modul a ten je postavený s nejakou distribúciou pokladov, tak to zatiaľ zachovávam.
Som ale čoraz viac naklonený tomu spätne vyplatiť ten XP bonus za štít a zaviesť to aj do budúcna, čím by sa čiastočne kompenzovalo to, že je veľa postáv (ktoré prípadne ešte rotujú) a že máte veľke gp sinks inde.
Alex najal v Denethixe obchodného agenta menom Bábur. Info postnem do NPC.
Tiež okrem hp nie je jeden level up zas až také terno (v porovnaní s inými hrami).
Ale keďže hráme modul a ten je postavený s nejakou distribúciou pokladov, tak to zatiaľ zachovávam.
Som ale čoraz viac naklonený tomu spätne vyplatiť ten XP bonus za štít a zaviesť to aj do budúcna, čím by sa čiastočne kompenzovalo to, že je veľa postáv (ktoré prípadne ešte rotujú) a že máte veľke gp sinks inde.
Alex najal v Denethixe obchodného agenta menom Bábur. Info postnem do NPC.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Hezké, ale bez zdí je to rozhodně přehlednější. Ty tenké chodby takhle fakt nejdou moc rozpoznat.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
A musím říct, že mě mrzí, že postavy umírají aniž bych s nimi stihl prohodit jediné slovo. Že je Šalamoun elf jsem si uvědomil až když z už jím spíš není. Louhi, jak jej pohřbíme? Spolu se zbytkem, nebo to elfové dělají jinak? Dřistovi by z nějakého důvodu přišlo vhodné potopit ho někam do močálu a rozsvítit mu tam světýlko, ale není si jistý proč. Rozhodně však tenhle týden, kdy se snaží dát dohromady po tom, co jej roboti naposledy docela solidně potloukli, ve volném čase udělá všem padlým alespoň symbolický náhrobek a tam vyryje jejich jména. A že elfové vážně neradi píšou, takže to není jen tak.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Louhi si tak nějak přesně nevybavuje, jak to mají elfové s pohřebními tradicemi. Nápad s močálem a světýlkem se jí docela líbí... teď už jen sehnat urnu na popel, něco do urny, aby se nesnažila vyplavat na povrch, a nějakou plovoucí (ale ne vonnou!) svíčku.
Nebylo by praktičtější vztyčit jeden větší náhrobek (monolit) a tam postupně vyrývat jména padlých? Něco mi říká, že ještě nejsme na konci seznamu obětí.
Nebylo by praktičtější vztyčit jeden větší náhrobek (monolit) a tam postupně vyrývat jména padlých? Něco mi říká, že ještě nejsme na konci seznamu obětí.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
No však jo. Už jsem ho i udělal: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 17#p607917
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Tak jsem si nahodil s novou postavou zlataky.
Gratulki. Umru hlady. Jaka ze je sance tohle hodit na 3k6?
Gratulki. Umru hlady. Jaka ze je sance tohle hodit na 3k6?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Máme spoustu věcí, co vypadly z Draga.
BTW, měl nějakou zbraň? Tu jsi neuvedl.
BTW, měl nějakou zbraň? Tu jsi neuvedl.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [ASE'73] Misc - obecná diskuze, co se jinam nevešlo
Trojzubec. Trident. Uveden v soupisce na prvnim miste hned po zlatych.
Vandalicus píše: ↑19. 1. 2021, 14:13 Btw co se stane s vybavenim a penezma Draga? Predpokladam, ze to pripadne spolecnosti do spolecneho fondu.
102 GP
Trident
...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů