[ASE'73] Pravidla hry

Otevřená odschoolová online kampaň v gonzo megadungeonu Anomalous Subsurface Environments. Přidejte se, jestli máte rádi chaos.

Moderátor: KDolecek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Nepovinná diskuze pro ty z nás, kteří se rádi babrají v těch podivných pravidlech, podle kterých do hrajeme.

Ta podivná pravidla se nacházejí v této složce, mimochodem.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Bifi, koukni prosím na mé dotazy o dva příspěvky výš, možná jsi to přehlídl při psaní poslední odpovědi. Zároveň přidávám další dotaz:

Proč platíme upkeep tábora i za žoldáky? Podle pravidel potřebujeme jednoho zaměstnance na každých 5 postav nebo žoldáků. Předpokládal bych ale, že žoldáci si budou svůj upkeep platit sami, vzhledem k tomu, že jim platíme.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Upkeep už je asi vyriešený.

Teraz k boju, rankom, štítu...

Štít je v reáli ultimátna vec. Klasická D&D-čkovská +1 k AC je nič. Preto je štít posilnený možnosťou ho obetovať. V mano a mano to funguje tak, že má protivník -1 na útok (to je to klasické +1 k AC). V skupinovom boji som chcel štít boostnuť ešte viac a preto som vymyslel, že kvázi zvyšuje triedu zbroje. Ale asi to nie je konzistentné a vykašleme sa na to (ako ostatne sme hneď na začiatku combatu urobili).

Zvlášť kategória útoku a obrany: Ono to nenastáva až tak bežne, resp. skôr u postáv. Žoldnieri sú proste MI.

Bonusy za flanking a spol. a posúvanie v tabuľke: Tá tabuľka je pre mňa artefakt, ktorý predstavuje puto k Chainmail. Mám pocit, že to až tak nefunguje, ak sa hrá aj na hit points, ale zatiaľ som nemal to srdce to nejako prerobiť a vyhodiť. Idea, že máš pevné kategórie a len sa posúvaš medzi nimi, mi príde ako pekný a dnes už málo využívaný dizajnový princíp. Tiež mi prídu v pohode tie progressions: 1/1 (6) :arrow? 1/1 (5+) :arrow? 2/1 (6) atď. je proste elegantné a dokonca mi v niečom pripomína starý Burning Wheel (B/G/W levely - rozdiel oproti BW je, že východzí success level v Chainmail je 6, kdežto v BW 5-6). A tie posúvania sa v kategóriách cez flanking a pod. majú zmysel najmä kvôli tomu, že je tá tabuľka málo smrteľná ak sa hrá na hp - a tiež dávajú nejaké rozhodnutia v boji. Samozrejme mám predstavu, ako by tá tabuľka šla upraviť (všade v zátvorkách znížiť hodnoty o 1 - viď BW), tiež odraziť flanking a iné bonusy v +1 namiesto v posune medzi kategóriami nie je v princípe zlý nápad.

Lenže... v Chainmail a v 0e je bojaschopnosť výrazne fluidnejší koncept ako neskoršie to hit bonusy alebo THAC0, ktoré sa chápu ako nejaký inherentný a nemeniteľný atribút postavy. V Chainmail sa ti kľudne stane, že veliteľ namotivuje jednotku tak, že bojujú s dvojnásobnou bojaschopnosťou. Pozri v poslednej verzii pravidiel "Dodatočné úpravy bojovej schopnosti" na s. 24. Idea, že si žoldnierov nacvičíš na nejaký špeciálny prepadový manéver alebo flanking a prechod na telo na pästné dýky a pod. a ako výsledok máš naozaj naraz 9 kociek namiesto 6, mi príde ako silný aj keď zatiaľ nevyužitý motív. Z wargame dizajnovej logiky je tiež fikčný rozdiel medzi bojaschopnosťou vyjadrenou ako počet kociek, triedou jednotky a prípadnými bonusmi ku kocke.

Ale súhlasím, že tu je potenciál na ďalší vývoj pravidiel a je to asi jedna z tých prioritnejších oblastí.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Díky za odpovědi. Asi to není tak akutní, protože už si na to posouvání v tabulce začínám zvykat i já. :) Tak to berme jen nějaký okamžitý feedback, ke kterému se někdy můžeme, ale nemusíme vrátit.

Pořád mě ale irituje, že friendly fire se vyhodnocuje při úspěšném zásahu, ne při neúspěšném. Vede to k paradoxní situaci, že čím lepší střelec, tím víc friendly fire způsobuje.

Ještě jeden nezodpovězený dotaz:
Markus píše: 25. 1. 2021, 14:23 Personál. Na každých 5 postáv alebo žoldnierov, ktoré tábor využívajú,
a na každé dve features tábora, je potrebná jedna osoba, ktorá sa
o tábor stará ako svoju náplň práce (...) Personál je potrebné najímať ako služobníctvo downtime akciou
recruitment.
Jelikož nikdo z nás nehrál downtime rekrutování personálu, znamená to, že vlastně nemáme tábor a nemůžeme ho používat? Nebo si personál můžeme nafejkovat zpětně, protože se měnila pravidla?
Dostaneme personál retrospektivně (protože se změnila pravidla), nebo někdo musí zahrát downtime akci rekrutování?
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6872
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Friendly fire: co tak -1 na zasah a jednicka zasahuje vlastnych? Jednoduche a funkcne
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Bifi píše: 1. 2. 2021, 22:58 Myslím, že tu už dve postavy oslavujú 2000 XP :) ale žiaľ na postup potrebujú 2.500...
Ano... ale především Rolo skočil na 503 XP! Čímž se aktivuje pravidlo:
Pomocníci po získaní 500 XP môžu
nadobudnúť povolanie a postupovať po leveloch skúsenosti. Stanú sa
pobočníkmi a sú vernými spolubojovníkmi, zástupcami a typicky
oddanými priateľmi hráčskej postavy, očakávajú ale spravodlivé a
veľkorysé zaobchádzanie. Musia byť minimálne o jednu úroveň
skúsenosti nižšie ako postava, ktorej slúžia.
Chápu to tak, že Rolo ještě nemůže postoupit na 1. úroveň, protože Lexi je taky na 1.? Až bude Lexi na 2., může Rolo volitelně (?) postoupit na 1.

Otázka je, jestli se henchman na 1. úrovni stává postavou.... a tím pádem už by Rolo nechodil s Lexibotem, ale bylo by to buď/anebo.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6872
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

nie nie, mne ešte pár expov chýba, ale Zajo by už postúpiť aj vedela. Už sa na to teším. Bude to fungovať tak, že si môžem pobočníka nosiť so sebou? Inak mám taký pocit, že v tejto hre neexistuje žiadny thief/rogue/burglar archetyp :D

Ešte takých 150 komárov a sme tam :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

V tejto situácii, keď je to starting henchperson, normálne postúpi. (Tá veta je tak hlavne pre ten účel, ak by postava hneď na začiatku napríklad chcela najať 2.-levelového henchmena, lebo aj takí sú.)

Vyberte obom povolania, podlieha to ale schvaľovaniu na základe fikcie.

Thief/burglar/rogue archetyp neexistuje, lebo to robia všetci. Assassin, stopár, fedajkin sú okrem demihumans asi hlavné sneaky classes.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

No otázka je, jestli Rolo musí postoupit na 1. úroveň, protože když to udělám, přestane se mnou chodit. :)
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Markus píše: 2. 2. 2021, 10:05 No otázka je, jestli Rolo musí postoupit na 1. úroveň, protože když to udělám, přestane se mnou chodit. :)
Nie, neprestane :)
Sformulujem to inak v pravidlách.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6872
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Koncept ze vsetci dobrodruhovia su inherentne thiefovia je vyborny. Takto ked to niekto povie nahlas, dava to zmysel.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6872
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Mne k zajovi asi pride najlepsi archetyp asi strelec (lebo to je to co zatial vacsinou robi) alebo flesh witch (lebo mozno, ked nebolo nic ine, zvykla so skrxkrom jest ludi)

Mas k nim nejake staty alebo si to mame vygenerovat sami?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Ak by niekto chcel hrať thiefa, tak mu/jej poradím toto:
  • Vezmi assassina, stopára, fedajkina, kudúka alebo elfa. Elf má aj obrovskú výhodu videnia potme. Dobrý môže byť aj praktickejšie orientovaný magic-user.
  • Vysoká DEX a INT môžu byť užitočné, fajn je aj CHA a CON.
  • Uveď fikčný background ako dieťa z ulice, člen zločineckej skupiny, postava mechanicky nadaná.
  • Kúp si zlodejské náčinie a skús experimentovať s vybavením (caltrops, guličky, olej/sadlo, múka, sviečka, zrkadielko, lano, motúz, chemikálie...) alebo si daj vybavenie špecificky vyrobiť (tichá obuv, tmavé a nešuštiace oblečenie, špeciálne okuliare...).
  • Pravidelne sa pokúšaj o sneak, odomykanie zámkov a pod. Časom sa ti skill zvýši.
  • Nauč sa klásť otázky o situácii a obrň sa trpezlivosťou pri jej skúmaní.
  • Skús nájsť učiteľa, ktorý ťa môže naučiť špecifické skills.
  • Pri downtime nájdi kontakty na zločinecké organizácie, alchymistu/vedcov a začni si budovať špionážnu sieť. Najmi henchpeople z ulice (bitkárov, pašerákov, predavačov kradnutého tovaru...).
  • Nauč zvyšok družiny, čo je tvoja oblasť špecializácie. Zaveďte procedúry, v ktorých na tejto oblasti staviaš (prieskum popredu a pod.).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6872
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Ja si teda vezmem toho assasina, zda sa mi, ze ten strelecov skill v nasej hre nijak vyrazne nepomaha (teda ze kuduk je ako artileria ovela efektivnejsi) a assasin vie robit zaujimave veci. To by asi aj mohlo k Zajovi sediet.

Mozno je u nas ako spion s detskou tvarickou od uplneho zaciatku!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Assassin je super voľba. Zajo postúpi offscreen dvojtýždňovým downtimeom ak spendne 100 gp na učiteľa. Urob pre Zaja prosím ťa plný denník.

Ak sme niektoré vlastnosti už nepotrebovali predtým: STR 9, INT 13, WIS 11, DEX 14 (+1 na streľbu*), CON 9 (Adversity 60%), CHA 14 (ale postih na reakcie -1)

Doplň jej jazyky (vjáparčina, lovecký jazyk, nuvelčina, vyber goblinčinu alebo moktarčinu), saves a abilities. Fighting capability je 1. HP nevzrastú. XP resetuj -500. Lojalita ku Skrxkrovi stúpne o 2.

Zajo musela ako svoju skúšku zavraždiť v Retennis nižšieho šľachtica menom Vanít Chalsa a zabezpečiť, aby to vyzeralo ako nehoda. Chcela ho v prevleku za servírku na jednej verejnej akcii - dožinkoch a vinobraní - zhodiť z terasy paláca miestosprávcu. Žiaľ, nešťastnou náhodou sa tam priplietla jeho dcéra Súrja, ktorá jej zámer nevedno ako odhalila, varovne vykríkla a k Zajo priskočila. Zajo zazmätkovala, ramenom strčila do Súrje, ktorá cez zábradlie prepadla namiesto Vaníta - ten už sa však nedal prekvapiť. Súrja padla na ozdobnú mrežu - jej zohavené telo nosili v sklenenej rakve po celom Retennis, čo prispelo k nátlaku na miestosprávcu aby zahájil rozsiahle vyšetrovanie. Dobiela rozzúrený Vanít Chalsa najal Súnghu Kalamitu, nechvalne známeho lovca ľudí a obávanú postavu z denethixkého podsvetia, aby po vrahyni pátral po vlastnej línii. Zajo sa nateraz podarilo ujsť... (Uspela na disguise. Na DEX check pri asasinskej skúške Zajo padol critical failure - 20. Následne uspela na druhý DEX check aj paralysis save na unikanie. Takže prenasledovateľom nezanechala prakticky žiadne stopy.)

* Musím vymyslieť, ako zohľadniť vysokú DEX pri skupinovej streľbe. Jedna z možností by bola za každú postavu, ktorá má vysokú DEX, dať 1 reroll na misfire keď trafíš vlastných.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20844
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Skvělá volba, Antharone, a skvělá práce, Zajo! :D

Poprosil bych tedy o stejné povýšení Rola do stavu 1levelové postavy, class = jeskyní trpaslík. Bude ho to taky stát dva týdny, nebo to bereme, že být trpaslíkem už umí? :)

Z jeho statistik mám jenom STR 11 a CHA 15.

Ocenil bych potom přesnější rozepsání toho, jak takovýhhle henchman funguje ve stáji postav, jestli na něj platí pravidlo dělení 1/3 xp mezi ostatní postavy atd.
Odpovědět

Zpět na „[Online kampaň] ASE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti