[ASE'73] Pravidla hry

Otevřená odschoolová online kampaň v gonzo megadungeonu Anomalous Subsurface Environments. Přidejte se, jestli máte rádi chaos.

Moderátor: KDolecek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Nepovinná diskuze pro ty z nás, kteří se rádi babrají v těch podivných pravidlech, podle kterých do hrajeme.

Ta podivná pravidla se nacházejí v této složce, mimochodem.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Rolo potrebuje jeden týždeň downtime na postup, pri ktorom sa utiahne do nejakej jaskyne neďaleko od tábora, medituje a zarastie lišajníkmi.

Neráta sa ako samostatná postava, je naďalej henchman pre Lexibota. Môže samozrejme aj neísť na výpravu a XP a zlato sa delia menším počtom dielov, ale to by ho časom nasralo.

INT 14, WIS 11, DEX 8, CON 5

Vzrástla mu lojalita o 1. Má 7 hp (!!!). To mu dodalo odvahy a morálka stúpla o 1 (tuším na 6). Zapíš si saves. Fighting capability 1+1! Skill 30%.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Inak ak moja postava bude downtimovat, mozem ist do dungeonu miesto nej s henchmenom co ma aspon level 1? Pre pripad ze by jej owner schytal nejake tazke zranenie a podobne.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Winnie »

Downtime - Collecting and verifying rumours: na tuhle akci házím a platím za ni jen když jsem ve village, town nebo metropolis?

A jak (čím) háži na reaction roll (např. právě u Collecting and verifying rumours nebo Building a spy/insurgent network)...? Přiznávám, že to prostě nemůžu najít :oops:
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Selhan »

Je to podle mě na stránce 22 v kapitole 4 - Encounter. Hází se 2d6.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Ako píše Selhan - a zarátava sa Cha Reaction bonus, ako aj situačné bonusy.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Winnie »

Selhan píše: 9. 2. 2021, 16:33 Je to podle mě na stránce 22 v kapitole 4 - Encounter. Hází se 2d6.
Ahá. Nedošlo mi, že reaction roll je... doslova reaction roll :-)
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Bifi píše:
Bifi, konečně jsem si našel čas na znovu přečtení pravidel a aktualizaci postav. Můžu poprosit o několik ujasnění ohledně bratra Nomena a obecných pravidel?

1) Moje nová ruka
Může mi prosím ještě jednou popsat jak to teď vlastně vypadá v "klidovém" a "weapon" stavu?
Jaké má rostlina staty, když použita jako zbraň?
Moje class (Prophet) je omezena na non-edged weapons, vstupuje to sem nějak?
Zmiňoval jsi, že mi stěžuje život protože překáží - má to nějaký mechanický projev?
Má to nějaké jméno, ať to nemusím pořád opisovat?

2) Jazyk rostlin
Druhým projevem mého nového partnerství s rostlinou bylo porozumění jazyku rostlin. Jak tohle funguje? Když jsem například venku před táborem tak na mne stromy, tráva a mechy mluví? Nebo reagují na věci co říkám? Vím o sobě, že tuto schopnost mám? Mluví se mnou můj rostlinný parťák na ruce?

3) Nosnost
Oblečení, zbroj a batoh se nepočítají do equipmentu, správně? Štít a zbraň ano? Co holy symbol a moje rostlina?
Které předměty se rozpočítávají po kolika řádcích? Rations na den jsou jeden řádek, jestli sipamatuji správně a posledně někdo zmiňoval i torches. Jaké další předměty se takhle rozpočítávají, přestože se kupují po větších počtech?

4) Nakupování v dunegonu
ustanovili jsmem že v dungeonu můžeme zpětně koupit třeba olej nebo lano. Můžeme to dělat i s bandages? Tzn. někdo se zraní, koupíme bandages, ale nevyužité se zkazí.

5) Ultras
Jsou ultras validní hráčskou postavou?

6) Templars a Obracení nemrtvých
Když jsem vybíral class Prophet pro bratra (N)Omena, tak jsem chtěl být Templar, pak jsem se bavili o tom, že Prophet jsou navázáni na Orbitální božstva. Nejsem si teď vlastně jist, zda jsem Templar orbitální bohyně Lux, nebo jsem "pouze" Prophet orbitální bohyně Lux.
Zároveň Templars mají možnost odvracet nemrtvé. Jaký je zde potom postup, protože mne napadají dva. Zeptám se zda je nepřítel undead -> dostanu odpověď -> jednám (tedy moje postava pozná zda čelím nemrtvému) nebo tipnu si zda je nepřítel undead -> jednám (součástí skillu postavy není identifikace nemrtvých).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

KDolecek píše: 6. 3. 2021, 18:40 ustanovili jsmem že v dungeonu můžeme zpětně koupit třeba olej nebo lano. Můžeme to dělat i s bandages?
Ne v dungeonu, v táboře. V dungeonu už je pozdě.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Bifi »

Karel: Krvokořen.
Žije, normálne si vegetí, do tela ti posiela nejaké fytolátky a antioxidanty. Asi nepotrebuje fotosyntézu. Ale nejako asi vníma tvoju hormonálnu hladinu, pretože ak si v strese, tak sa listy napriamia, spevnejú a všetky sa orientujú jedným smerom. Staty ako meč.
Pre propheta to môže byť problém - ak vďaka nej dosiahneš nejaké významnejšie víťazstvo, zvážim, či to bude mať nejaký efekt.
Mechanický prejav je taký, že jemná motorika vyžadujúca obe ruky (alebo len pravú) je sťažená.
Okrem toho máš pocit, že ti po nociach niečo našepkáva, ale nevieš úplne čo to znamená. Niekedy máš pocit, že by si sa chcel schúliť v nejakej vlhkej diere a vyhnať plody alebo sa drobnými vlánkami napojiť na nejaké podhubie a splynúť s ním.
Stromy a tráva na teba nehovoria samé, proste prehovárajú k svojmu okoliu - prostredníctvom feromónov, látok prenášaných miazgou a pod. Vieš vycítiť ich emócie a (ak nejaké majú) aj pomalé myšlienkové pochody.
Neráta sa do equipmentu (win!). (štít a zbraň áno, pre násobné predmety pozri stránku s vybavením - tri torches sú jeden riadok)
Ďalšia výhoda je trebárs boj proti rust monster hehehe.

Ultras sú validné postavy, bolo by fajn to playtestovať.

Odvracanie nemŕtvych: nerozoznáš sám osebe, či je niečo nemŕtve. Hint: nemŕtvi nevydávajú žiadne zvuky. Odvracanie však nefunguje ako v neskorších edíciách, že nemŕtvych zaženieš alebo prípadne zničíš. Odvracanie je čosi ako zastrašenie, kde sa nemŕtvy od teba naozaj odvracia, po dobu kým máš svätý symbol v ruke a deklamuješ modlitby (p. napr. film Dracula).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Omlouvám se za svinění spoluhráčům, ale... Antharon v posledních hrách ovládal Zajo, jako by to byla jeho druhá postava. Je tohle working-as-intended ve chvíli, kdy henchman postoupí na 1. úroveň? Nebo má henchman stále zůstávat jako NPC a hráč ho může „ovládat“ jen pomocí příkazů (a reaction rollů)?
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

to je dobra otazka, ja som mal pocit ze teraz ked uz je level 1 bola by skoda ju nevyuzivat, podme si to asi dohodnut po hre
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Včera po hře jsem nakousl nápad na zrychlení soubojů tím, že by se vždy házelo jen d20. Ten beru zpět, vysvětlili byste mi, že by to moc nezrychlilo, a navíc je jedním z cílů hry testovat stará pravidla a naučit se s nimi efektivně zacházet.

Takže mám jiný, možná překvapivý návrh na zrychlení: Úplně vyhodit fázi deklarací.

Deklarace může fungovat ve dvou případech:

1) Všichni deklarují, co dělají, pak se to jenom vyhodnotí a nikdo už nemůže nic měnit. To znamená, že není možné změnit kouzlo nebo cíl, není možné v půlce tahu změnit trasu pohybu, není možné vzpomenout ti na konci kola, že chcete tasit zbraň. Tohle všechno se musí říct ve fázi deklarace, jinak to nejde.

2) Deklarace neexistuje, prostě se jede po fázích a lidi říkají, co dělají. Je fáze melee, kdo chcete sekat? Je fáze pohybu, kdo se chcete pohnout? Je fáze pomalých akcí, kdo chce něco dělat?

My používáme kombinaci obojího, což je úplně nejhorší řešení, protože to strašně natahuje čas. Člověk ve fázi deklarace řekne, že se chce přesunout na místo A, ale potom se v průběhu kola změní podmínky a on se ptá, jestli by se nemohl radši přesunout na místo B. Případně, ještě hůř, jestli by teda nemohl střílet, když je teď situace jiná, nebo se třeba nepohybovat a místo toho si připravit štít. Jenomže v tomhle pojetí ta fáze deklarace postrádá smysl, je to ve skutečnosti fáze zbytečných popisů, které se potom stejně změní.

Já jsem podobným procesem prošel i ve vlastním hraní. Taky jsem měl fáze deklarací a nakonec jsem je prostě zrušil. Praxe ukázala, že to hráči prostě odmítají přijmout, že ať už se deklaruje cokoli, hráči se stejně budou pokoušet změnit akci v půlce kola – protože ti to prostě fikce žádá.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Antharon »

Ja som stale za to aby sme poctivo deklarovali a skusili sa zamerat na disciplinu. Ak niekto hude chciet zmenit deklaraciu treb aho odbyt pomocou "to si usetri do dalsieho kola"

Inak pride mi ze skupinove deklaracie podla sikov funguju perfektne ak sa udrzi disciplina v skupine (zazili sme aj sedeniebkde combaty sli rychlo a efektivne)

Co sa tyka toho hadzania d20 problem nastane ked sa zacnu riesit rozne zbrane a rozni nepriatelia, zrazu z toho vzidu problemy ako kto na koho utocim, potom sa bude podla toho urcovat cielove cislo na kocke, budu sa rozdelovat kocky...

Prerozhodovanie deklarovanych akcii je obrovsky zdroj sumu a chaosu. Skusme danu sekvenciu dodrzat aj za cenu toho ze urobit planovanu akciu je nevyhodne (Napriklad deklarujem, ze utocim na troglodyta a potom sa presuniem vedla aby som ho flankoval. Iny hrac mi ale troglodyta zabije pred tvarou a ja nielen ze stratim ciel utoku, ale este aj urobim krok na zle miesto, pretoze ten utok a pohyb sa v reali neodohravali v sekvencii ale bola to fluidna akcia. Mozno hrdina pomohol v utoku a
urobil ukrok, mozno sa po kolenach presmykol na dane miesto popod troglodytov drap, ktory naposledy sekol a potom ho druhy hrdina zapichol pod odhalenu pazuchu)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od Markus »

Nejvíc chaosu dělá ta chvíle v půlce kola, kdy se mají lidi pohybovat, a najednou se to cele předkládává nezávisle na deklaracích.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [ASE'73] Pravidla hry

Příspěvek od KDolecek »

Disciplína v deklarace je obtížná, protože jsme zvyklí se random překřikovat. Vyžaduje buď na začátku hry stanovit pořadí deklarace a pak aby se ho všichni drželi nebo callera, který skupinu neúprosně koordinuje.
Ty sezení, kde combaty nebyly překážkou podle mé paměti buď obsahovaly nízký počet hráčů (třeba 3), nebo callera, který dané sezení tlačil doslova stylem "Winnie, co chceš dělat? Ok Vandale, co chceš dělat? Ok..."
Systém nás teda hrozně trestá za neefektivní hru. Sevřít nepřítele mezi dva šiky? Máme rychle po boji. Rozpadnout se na jednotlivé postavy? Jsme tam hodinu.

Antharone, ty ještě píšeš o naplnění deklarace, která se stala nevýhodnou skrze změnu podmínek. Já mám pocit (ale teď je to opravdu jen pocit), že se často deklarace mění, protože nebyla všemi stejně pochopena fikce (jako například to fiasco s otevíráním dveří na závěr posledního sezení).

Co hlásit všechno co chci v kole udělat najednou?

Ještě dumám zda nemůžeme nějak využít to online prostředí v náš prospech. Zoom má hodně funkcí pro hlášení se, reakce a podobně. Co třeba něco ve stylu, že se posuneme do fáze pohybu, caller se zeptá kdo chce ve fázi někdo dělat, příslušní hráči kliknou na reakci a pak je bu%d caller vybaví nebo sami mohou říkat dle pořadí deklarace? Tím pádem bychom ušetřili čas na všech těch "nic nedělám" a čekání kdo má další slovo.
Odpovědět

Zpět na „[Online kampaň] ASE“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti