[dobrodružství] Noc krve

Původně švédská hra Forbidden Lands, v českém překladu Zapovězené země, je retro fantasy RPG s důrazem na survival a dobrodruhování v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 250
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

[dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Děkuji všem za připomínky k verzi 1.0.
Vložena verze 1.1., kterou považuji za finální.

Změny:
- Hans nehraje člena domobrany, ale člena hlídky z blízké vesnice, která má nad hostincem patronát.
- Testy a důležité věci zvýrazněny tučným fontem.
- Cennosti zvýrazněny hnědou barvou.
- Některé dlouhé odstavce rozděleny na více odstavců.
- Na dokumenty v truhle hostinského doplněno jméno Uwwe, tudíž pro gramotné postavy to slouží jako další důkaz toho, že tu není vše v pořádku (míru rozšíření gramotnosti ve svých ZZ zná každý Vypravěč nejlépe)
- Mrtvola pravého člena hlídky, kterého Hans usmrtil a přivlastnil si jeho uniformu, již neleží ve svatyni, ale někde v lese.
- Několik nedůležitých stylistických úprav.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrodružství "Night of Blood", určené pro svět Warhammer a zde zpropagované dvojitým on-line hraní, se mi zalíbilo jak svou neepickou atmosférou, tak i netradiční zápletkou nezápletkou.
Napadlo mě, že k zahrání tohoto dobrodružství v Zapovězených zemích by se toho nemuselo mnoho měnit a tak jsem se modul pokusil zkonvertovat a zároveň přeložit.

Předesílám, že se jedná o překlad volný, nebál jsem se ubírat ani přidávat, případně upravovat. Vše jsem podřídil tomu, aby se daný modul v ZZ hrál dobře hlavně mně. Doufám, že jsem nepřebásňoval příliš a to "čaro", které mě na modulu zaujalo, nevyvanulo.
Grafiku jsem se snažil zachovat, ale pokud mi někde něco ujelo, omlouvám se. Občas si ta písmenka dělala, co chtěla.

Odkaz na Markusův text, kde představuje originální modul:
https://zpatky.wordpress.com/2021/03/03 ... eozaznamy/

Hlavní změny a doplňky:
- v úvodní scéně není zmíněn kočár ani kočí, do ZZ mi to nepasuje
- kumpáni hlavní bestie v úvodní scéně jsou stejní váhavci jako ve zveřejněných on-line seancích
- krátce popsán čeledník a sklad
- v pokoji hostinského je neodemčená truhla
- Hans má také mutaci, ale není patrná
- tajná svatyně byla v minulosti skryta pod falešnou podlahu
- po objektu rozhozeno několik drobných předmětů
- znetvořenec Wilhelm je již při příjezdu postav neschopen boje (mám malou skupinu)
- strana 9 uvádí pár faktů o hostinci a Démonovi (o něm jen opravdu málo), kdyby si některý hráč chtěl hodit na Příběhy
- snaha zachytit obtížnost akce "Hurá přes řeku pryč!"

Přikládám verzi 1.0.
Určitě si přečtu případné poznámky a doporučení, nicméně žádné nebudu implementovat dřív, než za pár dní. Nečekal jsem, že "drobné" úpravy budou tak časově náročné :).
Přílohy
Noc krve v ZZ_1-1.pdf
(8.41 MiB) Staženo 164 x
Naposledy upravil(a) Ota dne 10. 3. 2021, 23:43, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 16608
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Dobrá práce, díky! Vzal jsi to teda šmahem. :clap:

Dovolil jsem si to přidat do databáze, protože je to (předpokládám) hotové a budou případně už jen drobné změny. Tím ses stal prvním fanouškovským dobrodružstvím uvedeným pod anotací ZZ, blahopřeju. :) (Mimochodem, nevěděl jsem, jak tě tam uvést, tak jsi tam pod jménem „Ota“. Jestli to chceš změnit, řekni.)

Prolítl jsem to včera před spaním, stručné poznámky:

Nevím přesně proč, ale z nějakého důvodu se mi to trochu hůř četlo a ztrácel jsem pozornost. Přijde mi to lehce nepřehlednější než originál - vzniká ti tam efekt „wall of text“. S tímhle má problém i originál, ale tady se to možná zhoršilo připsáním dalšího textu a odstraněním jakéhokoli zvýraznění. Doporučil bych někde to zvýraznění přidat – třeba zvýraznit všechny reference na herní mechaniky (na co házet). To jsem zjistil, že při hře dost pomáhá rychle na stránce najít, na co si hráči mají hodit. Taky se podle toho dokážu vizuálně zorientovat (vidím, které odstavce mluví o mechanikách a které ne).

Alternativně je možné zvýraznit vždy nějaká důležitá slova/prvky na začátku odstavce, aby bylo vidět, o čem odstavec je.

Některé odstavce by možná stály za rozsekání na menší. S tím měl originál taky trochu problém, ale tady se to trochu zhoršilo přidáním textu.

Pak mi přijde trochu nevyužitá šance víc to adaptovat na prostředí Zapovězených zemí. Když už adaptuješ, tak proč se držet zkrátka? Líbilo by se mi, kdyby to bylo třeba provázané s nějakou organizací/církví/klanem ze ZZ. Takhle to trochu působí, jako že to do toho světa nepatří, že si to rozehrává samostatné motivy. Zaměřil bych se hlavně na Hanse – trochu se obávám, že jeho pasování do role „člena domobrany“ nebude fungovat. Vyznívá tak jako nějaký nuzák a balík. V originále je to člen jízdní hlídky (vlastně policie), což je důležité, protože postavy k němu z hlediska příběhu musejí mít trochu respekt.

Očividné by bylo udělat z něho Rezavého bratra, ale to je možná už trochu nadužívaný motiv, a navíc by to z něj udělalo jasnějšího záporáka. Najde se v ZZ nějaká organizace nebo skupina, před kterou by hráči měli respekt a zároveň ji vnímali jako kladnou? Ekvivalent „policie“?

Celkově ale super počin a mám radost, že je to přeložené!
Angri
Příspěvky: 84
Registrován: 6. 2. 2021, 01:40

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Angri »

Oto je to skvělé, nemáš náhodou - pouze čistý překlad originálu?
Dalo by se táké zveřejnit zde a mohlo by také pomoci ostatním k hraní.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 250
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Markus: díky za postřehy, až naberu elán, mrknu na výsledek čerstvýma očima a pokusím se nad Tvými poznámkami zamyslet

Angri: čistý překlad originálu nemám, proces překladu a úpravy probíhal v jednom kroku
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1923
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq »

Přehodit to do layoutu ZZ nechceš? Šablonu tu Markus někde dával, pokud vím.

Přiznám se, že když jsi někde psal o svém záměru to do ZZ adaptovat, v hlavě jsem nad tím začal přemýšlet a vymýšlel, co bych asi upravil já:
- z hostince a přívozu bych udělal hostinec a přívoz v malé osadě (tak 5 chalup). Celé vyvražděné, všude plno krve a vnitřností. V tomto případě pak Hans jako člen domobrany dává větší smysl. Hostinec by musel být na ráně hned u vchodu do vesnice a oddělen od okolí palisádou, aby se postavy moc necouraly po okolí. Ideálně by stál před osadou jako oddělené stavení a osada by byla tam, co přívoz. (Hanz by o ní mohl mluvit, že je támhle kousek u řeky...)

- Hostinec by zde byl založen nově na místě starého pobořeného stavení nějakým šikovným podnikavým chlapíkem, který využil strategické polohy u přívozu a chce rozjet podnikání.

- Obrázek hospody bych překreslil, ať není stavba jak z období vrcholné renesance. ZZ jsou přeci jen krapet omšelejší svět.

- Hansova parta by byli nějací alderlandští fanatici vyvolávající démona.

- postavy by nejely dostavníkem, ale prostě cestovaly. Popřípadě, pokud to má být seznamovačka, se mohly přidat k nějakému kupci, který je sveze na svých dvou vozech výměnou za to, že ho budou cestou chránit.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 16608
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 5. 3. 2021, 10:23Obrázek hospody bych překreslil
Podáš prst a utrhnou ti celou ruku. $lol$
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 795
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od KDolecek »

smrq píše: 5. 3. 2021, 10:23 - z hostince a přívozu bych udělal hostinec a přívoz v malé osadě (tak 5 chalup). Celé vyvražděné, všude plno krve a vnitřností. V tomto případě pak Hans jako člen domobrany dává větší smysl. Hostinec by musel být na ráně hned u vchodu do vesnice a oddělen od okolí palisádou, aby se postavy moc necouraly po okolí. Ideálně by stál před osadou jako oddělené stavení a osada by byla tam, co přívoz.
Mám z našeho herního sezení pocit, že by postavy hostinec po několika prvních divnostech opustily a šly hledat přespání do vesnice což by buď rychle prozradilo, že je něco opravdu špatně, nebo okamžitě eskalovalo spor s Hansem a jeho skupinou, kteří by, předtím neochotní postavy do hostince pustit, najednou nechtěly nechat postavy odejít.
Pak tedy sdílím Markusův pocit, že "člen domobrany" pořád zní jako vesničan s palicí, což z něj pro mne nanejvýš činí osamocaného bojovníka, ale rozhodně ne autoritu zákona, kterou představuje Hans v původním dobrodružství.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1923
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 5. 3. 2021, 10:28
smrq píše: 5. 3. 2021, 10:23Obrázek hospody bych překreslil
Podáš prst a utrhnou ti celou ruku. $lol$
To byla úvaha: "kdybych to dělal já." :D
Kreslení mám do svého modulu na tři měsíce. Jde to pomalu.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1923
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq »

KDolecek píše: 5. 3. 2021, 10:30 Mám z našeho herního sezení pocit, že by postavy hostinec po několika prvních divnostech opustily a šly hledat přespání do vesnice což by buď rychle prozradilo, že je něco opravdu špatně, nebo okamžitě eskalovalo spor s Hansem a jeho skupinou, kteří by, předtím neochotní postavy do hostince pustit, najednou nechtěly nechat postavy odejít.
Pak tedy sdílím Markusův pocit, že "člen domobrany" pořád zní jako vesničan s palicí, což z něj pro mne nanejvýš činí osamocaného bojovníka, ale rozhodně ne autoritu zákona, kterou představuje Hans v původním dobrodružství.
No problemo. Ve všech bodech.
Hans by mohl být potulný bojovník, který tudy často cestuje a je "dobrým přítelem hospodského Oty" a chce mu jakože pomoci ve svízelné situaci.
Naposledy upravil(a) smrq dne 5. 3. 2021, 11:58, celkem upraveno 1 x.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 16608
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Jedna technická: Hans má na sobě tu uniformu, aby získal důvěru předchozího osazenstva hostince, nikoli hráčských postav. To je jen shoda náhod. On nejdřív sejmul a okradl člena hlídky, aby ho do hospody pustili a nepodezírali ho a aby je mohl nenápadně otrávit. Jakýkoli jeho kostým musí dávat smysl v tomhle kontextu.

EDIT: S hostincem ve vsi a domobranou to právěže moc nefunguje, protože tam by původní hostinský věděl, že Hans do vsi nepatří.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 250
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Jeden z benefitů původního dobrodružství, alespoň pro mě, je existující plánek.
Kreslím jen v sebeobraně, takže měnit plánek komplexu mi nepřišlo (spíš nechtělo přijít) na mysl :).

Přehození do ZZ layoutu bych zvládl, ale v mých očích by to zvedlo "hodnotu" výsledku dejme tomu o 10-20%, kdežto časová naročnost by se v mém případ zvýšila o dost víc. Takže si raději budu hrát s něčím jiným (Kamenec by lepší kabátek snesl).

Markusova technická: dobře on!
Jelikož si nepředstavuji, že v ZZ existuje něco jako jízdní policie, budu Hanse hrát jako suverénního člena hlídky (ta domobrana asi zní opravdu zbytečně amatérsky) z nejbližší vesnice, který má v týdenních intervalech kontrolu hostince v popisu práce na základě dohody mezi vesnicí a hostincem (původnímu osazenstvu uvěřitelně nakukal, že je nový a tudíž nafasoval zrovna kontrolu).

Spíš si teď říkám, jestli dokumenty o vlastnictví hostince, ležící v truhle v pokoji hostinského, vystavené autoritou zastřešující vesnice, nejsou nesmysl. V ZZ, kde je výskyt právníků a úředníků nulový, by to možná nemělo co dělat. Ale zase by na nich mohlo být jiné jméno než Otto. Hernajs, teď si ani neuvědomuji, jak je to u postav se čtením.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 16608
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Ve WFRP neumí číst skoro nikdo, takže používat dokumenty jako stopy se spíš nevyplácí. :D V Zapovězených zemích nevím.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 250
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Díky všem za připomínky k verzi 1.0.
Do úvodního příspěvku vložena verze 1.1, kterou považuji za finální.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 16608
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus »

Super, Otto. Z Hanse je koukám člen hlídky, a dokonce i nějaké zvýraznění přibylo. Dobrá práce!

Těším se, až si to v Zapovězených zemích někdo zahraje a dá vědět, ať porovnáme zkušenosti. Ty se na to chystáš?
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 250
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota »

Zatím se doma touláme kolem Kamence a to nám ještě na pár sezení vydrží.
Pokud bude mít syn zájem pokračovat, určitě bych to s ním zkusil. To byl jeden z důvodů, proč jsem se do konverze pustil.

Zjevně obstarávám herní materiál rychleji, než ho stíháme hrát. Typický syndrom zbytečně agilního Vypravěče :).
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host