První dojmy po vydání

Původně švédská hra Forbidden Lands, v českém překladu Zapovězené země, je retro fantasy RPG s důrazem na survival a dobrodruhování v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12505
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

První dojmy po vydání

Příspěvek od Markus » 13. 10. 2020, 10:12

9. října vyšly Zapovězené země!
zz2.jpeg
( :arrow? anotace v Databázi RPG)

Podělte se o své první dojmy, reakce, komentáře!

mrkew
Příspěvky: 94
Registrován: 27. 6. 2010, 15:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od mrkew » 15. 10. 2020, 12:49

Markus píše:
15. 10. 2020, 11:30
mrkew píše:
14. 10. 2020, 17:36
Vytváříme si postavu v Zapovězených zemích
Máte tam strašně vymakaný ten interaktivní deník! Přes co to hrajete? (Ono to bude asi něco, co jsem pro Skavena překládal, ale nevyznám se v tom a nevím, co je to za program/engine.)
Hrajeme přes FoundryVTT. Ten modul jsme si přeložili sami podle knižky speciálně pro nás, ale možná to někdo použije i další :). Nově už je i v jádře systému.

Skaven řeší roll20. My přes to už nehrajeme, technologicky je dost pozadu, ale používá se hodně.
Skoro-Hrdinové - streamované hraní RPG - https://www.youtube.com/skorohrdinove

mrkew
Příspěvky: 94
Registrován: 27. 6. 2010, 15:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od mrkew » 15. 10. 2020, 12:51

Já třeba hráčům z příručky vypravěče řekl jen pár věcí. Ať mají i nějaké překvapení ze světa :))

Žili v izolaci přes 300 let a nikdo jim to třeba neřekl :))
Skoro-Hrdinové - streamované hraní RPG - https://www.youtube.com/skorohrdinove

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18882
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Jerson » 15. 10. 2020, 13:15

No nevím, ta náhodná setkání by hráči asi taky neměli číst, to samé artefakty, atd.
Jinak ta pravidla mi nepřijdou moc nezávislá na světě, právě naopak ten svět docela jasně nastavují - řekl bych že asi tak moc jako pravidla Dračáku, nebo spíše o něco víc. I když je pravda, že třeba popisy povolání a ras úplně ignorují existenci Krvavé mlhy.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 631
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Selhan » 16. 10. 2020, 21:52

Konečně jsem se dostal k tomu, že bych odpověděl na Skavenovu otázku, co nám při hře nefungovalo: Vzal jsem si jezdce, a stalo se přesně čeho jsem se obával - absolutně jsem při hře neměl šanci využít své talenty, protože ostatní jezdci nebyli, a protože pro to dobrodružství nebylo stavěno (a to jsme ani nelezli do dungeonu!), a dostal jsem se i do té typické pitomé situace, kdy jsem někam potřeboval někam uklidit koně a nebylo kam.

Na jednu stranu, tohle je prostě jasné. Hrát jezdce je problém. V podstatě si nejsem jistý, jestli vůbec jde hrát klasickou hru s družinou, kde je někdo jezdec a někdo ne. Ale zaráží mě, že to Forbidden Lands takhle bez jakéhokoli varování nabízí - přijde mi to jako takové nemilá past na nováčky. Co jsem četl, tak si myslím, že podobné problém bude s kupcem - taky se ta asymetričnost s ostatními, běžnými classami ani nezmiňuje, natož řeší.
crawl: swimming stroke usually regarded as the fastest of the four front primary strokes.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18882
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Jerson » 16. 10. 2020, 21:53

Copak ty nemáš horse pocket?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12505
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Markus » 16. 10. 2020, 22:06

Takže problém alchymysty v bledě modrém?

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 631
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Selhan » 16. 10. 2020, 22:36

No vidíš, to je vlastně asi nejlepší pojmenování. Problém alchymisty.
crawl: swimming stroke usually regarded as the fastest of the four front primary strokes.

Sosacek
Příspěvky: 22921
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Sosacek » 16. 10. 2020, 22:39

Alchymysta je obzvlast mysticky alchymista? 8)

EDIT: taky to byval problem asi 3 archetypu ze shadowrunu.
The king is dead, all jail the king!

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1118
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od skaven » 16. 10. 2020, 22:53

Selhan píše:
16. 10. 2020, 21:52
Konečně jsem se dostal k tomu, že bych odpověděl na Skavenovu otázku, co nám při hře nefungovalo: Vzal jsem si jezdce, a stalo se přesně čeho jsem se obával - absolutně jsem při hře neměl šanci využít své talenty, protože ostatní jezdci nebyli, a protože pro to dobrodružství nebylo stavěno (a to jsme ani nelezli do dungeonu!), a dostal jsem se i do té typické pitomé situace, kdy jsem někam potřeboval někam uklidit koně a nebylo kam.
Když to trochu přeženu, připadá mi to jako povzdech "vzal jsem si válečníka, ale v našem dobrodružství se nebojovalo". V ZZ má každé povolání jen tři specifické talenty (z nichž si na začátku vybere jeden), tzn. na nich postava tak úplně nestojí a nepadá a je tím pádem použitelná i v jiných, než pro ni ikonických situacích.
Souhlasím ale s tím, že mít jako jediný z družiny jezdecké zvíře je prostě logistická potíž, leč nevnímám to jako neřešitelný problém.

Já bych se před výběrem jezdce patrně poradil se spoluhráči, co chtějí hrát – když to bude partička skřetích drancířů, co na svých zlovlcích brázdí Zapovězené země, jezdec by byla super volba...

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 631
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Selhan » 16. 10. 2020, 22:58

Sos:
Shadowrun mě taky samozřejmě napadl, ale tam to přeci jen, aspoň v mé zkušenosti, zas tak špatný nebylo. Za prvé se o tom tak nějak ví, že je to třeba řešit, za druhé všechny ty archetypy jsou aspoň nějak určené k podílení se na heistech, které jsou cílem hry - zatímco Forbidden Lands obsahují prolízání dungeonů, ve kterých je jezdec a kupec úplně k ničemu - a za třetí se většinou hraje v trochu menším zoomu, zatímco u Forbidden Lands je fakt všechno řešeno dopodrobna.

Skaven:
On to přesně tento povzdech je. Myslím totiž, že je na místě. Když mám hru, u které se nebude bojovat, tak bych očekával, že mi to bude sděleno před tím, než si vezmu válečníka. Když mám ve hře nabídku vzít si jezdce, tak bych chtěl, aby bylo vyřešeno, jak toho jezdce udělat hratelného. Ano, ten problém je řešitelný tím, že se na začátku kampaně domluvíme, jak ho vyřešíme. To já jako zkušenej GM klidně udělám. Je ale dobrý nápad tohle čekat od nováčka?
crawl: swimming stroke usually regarded as the fastest of the four front primary strokes.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1118
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od skaven » 16. 10. 2020, 23:22

Selhan píše:
16. 10. 2020, 22:58
On to přesně tento povzdech je. Myslím totiž, že je na místě. Když mám hru, u které se nebude bojovat, tak bych očekával, že mi to bude sděleno před tím, než si vezmu válečníka. Když mám ve hře nabídku vzít si jezdce, tak bych chtěl, aby bylo vyřešeno, jak toho jezdce udělat hratelného. Ano, ten problém je řešitelný tím, že se na začátku kampaně domluvíme, jak ho vyřešíme. To já jako zkušenej GM klidně udělám. Je ale dobrý nápad tohle čekat od nováčka?
Vezmu to od konce – čekat tohle od nováčka patrně dobrý nápad není. Nicméně za to, co bude obsahem dobrodružství, zodpovídají hráči, nikoli pravidla. Koukal jsem teď na stream klanu Zephyra, hráli ZZ a během prvního sezení nezahráli ani jeden souboj. Mělo by to snad znamenat, že válečník je v ZZ k ničemu? Nebo to, že pravidla ZZ jsou špatně napsaná, protože se ve hře nebojuje?
Já si osobně nemyslím, že ten jezdec je "nehratelný". On hratelný je, jen potřebuje ve hře prostor, aby mohl trávit čas v sedle.

Výběr postav imho do značné míry determinuje, jak ta hra bude vypadat. Mi se třeba povolání kupce líbí moc, bylo to jedno ze dvou, ze kterých jsem si pro naše hraní vybíral. Ale opět – pokud se kupec nedostane do interakce s jinými postavami a hra bude jen o potvorách, tak zase můžu říct, že to povolání je k ničemu.

Já třeba ZZ hraju tak, že si prostě vybírám, co bude moje postava dělat. Když jsem si zvolil talent Námořník, snažil jsem se ve hře získat loď a když se mi to povedlo, tak jsme pár sezení hráli na jezeře, protože jsem se chtěl věnovat svému talentu. Mimochodem, teď mám zálusk na talent Vzduchoplavec O-) - není sice v pravidlech, ale prosadil jsem si jej a teď se budu shánět po vzducholodi...

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1753
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od PardGalen » 16. 10. 2020, 23:50

Jezdec by si měl jako zvíře vzít krávu. Může jezdit a ještě bude mít jídlo. :D

V naší hře kupce máme a zatím funguje dobře. Žádné asymetrie jsem si zatím nevšiml.
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12505
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Markus » 16. 10. 2020, 23:54

Ještě mě napadá, Selhane, nakolik je tvůj dojem utvořený tím, že jste hráli jenom one-shot (nebo se pletu?), do kterého se prostě nemůže dostat všechno. Předpokládal bych, že v kampani by výběr "herního obsahu" byl pestřejší a našlo by se víc situací, kdy koně využiješ - zejména jestli by se Vypravěč snažil ti trochu obsah hry přizpůsobit.

Jakože v naší kampani mám kouzelníky, co občas nesešlou ani jedno kouzlo za sezení, anebo je naopak sezení, kdy si nikdo - ani válečník - nezabojuje. Někdy se hraje ve městě, kde se hodně využijou různé zlodějské převleky a plížení, jindy je zloděj nevyužije. To k tomu asi tak nějak patří, ne?

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1643
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Log 1=0 » 17. 10. 2020, 01:07

Možná už mám dost dojmů k podělení se (i když jen po přečtení).
V zásadě se mi to líbí, byť WOW to spíše není.
Hrozně se mi líbí setting, pěkně mísí High a Low prvky. A příručka vypravěče mi k němu dává moc pěkné nástroje, které mi s ním umožní pracovat. Dokonce hned tři dobrodružství, která vypadají docela funkčně. Jediné, co mi vadí, je, že má v sobě jak věci, co fakt nechci hráčům ukázat, s věcmi, co by znát měli, protože jsou patrně známy každému, kdo tam žije.
Speciální bod k rasám: Je tam rámeček o domluvě s hraním orků. Ale popravdě, stejný rámeček by mohli mít i lidé a vlkeni. A vlastně ani ti ostatní spolu moc nekámoší, takže spíš by tam měl být rámeček o hraní více ras ve skupině.
Pravidla jsou hodně nepředvidatelná, zejména co do smrti postav. Neříkám, že se bude dít často, to se asi uvidí při hře, ale může se stát kdykoliv. K tomu mrzačení postav. No, tohle fakt není DnD, tady jde o krk. Asi si to neoblíbím, tyhle prvky moc nemusím. Ale je to zas něco jiného.
Pravidla pro tvrz mě zklamala. Jsou trochu jako z deskovky, ale nemají ten deskovkový budovací feeling, naopak je pevnost spíše žrout peněz. Což jako designersky chápu, ale stejně, tvrz a panství mají peníze spíš generovat. To tady nebude.
A svérázný mix konkrétního a abstraktního jsou fakt vysloveně dráždič Jersona, fakt se na tu jeho recenzi těším. A to předpokládám, že nekonzistence ve fluffu, dané zjevně nepozorností či nekonzistencí autorů (explicitně zmíním, že na telata potřebuji býka, ale kanec a beran si to už nezaslouží) přejde i on. Ale bude to asi jakž takž použitelné a jinde jsem to neviděl vůbec, takže asi pořád v plusu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18882
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy po vydání

Příspěvek od Jerson » 20. 10. 2020, 12:28

Markusi, jedna obecná otázka - kde jsi vlastně přišel na Pokovanou zbroj?
Znám věci pokovené, věci okované, zbroje pobité, ale tenhle výraz jsem nikdy neslyšel.

Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti