Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Já jsem teda v tom našem jednom sezení dovolil hráči použít manipulaci na zastrašování. Tam mi to dilema vzdá to / zaútočí funguje dobře. Fail, který se mi stal spočíval v tom, že jsem nechal jednu postavu zatrašovat více soupeřů, což bylo dost OP, jak se pak ukázalo.
Použití Ostrého jazýčku je ale podle mě potřeba podřídit fikci a taky brát ohled na pravidlo ohledně opakovaného hodu na stejnou činnost. Představte si, jak to probíhá v příběhu. Postava s Ostrým jazýčkem někoho těžce několik minut stírá, nenechá si skočit do řeči, vytahuje ty nejhorší svinstva a urážky, buď věci, co o té osobě ví, nebo se aspoň strefuje do jejího vzhledu, chování, původu... Tohle může trvat několik desítek sekund i několik minut. Dejme tomu, že to může proběhnout i jako výměna názorů během šermovačky.
Já bych tady opakovaný hod nepovolil, protože vše, co mohlo být v rámci této akce řečeno (a muselo být řečeno, aby to mělo žádaný efekt) už padlo. V bezprostředně navazujícím dění se situace už dál nemění (není co, by mohlo být nově řečeno), takže házet už znova nelze. Ledaže by se objevily nějaké nové informace, co by šly využít, což bude tak vyjímečné, že se to nějakým ad hoc rulingem vždycky vyřeší. Pokud by hráč trval na tom, že ty urážky chce dávkovat přes více kol, dal bych mu na hod postih, ale to vidím jako nouzové kompromisní řešení.
Podle mě někoho ubít touhle schopností jde jenom tak, že výjímečně dobře uspěju na hod a sundám ho na nulu touhle jedinou akcí.
Použití Ostrého jazýčku je ale podle mě potřeba podřídit fikci a taky brát ohled na pravidlo ohledně opakovaného hodu na stejnou činnost. Představte si, jak to probíhá v příběhu. Postava s Ostrým jazýčkem někoho těžce několik minut stírá, nenechá si skočit do řeči, vytahuje ty nejhorší svinstva a urážky, buď věci, co o té osobě ví, nebo se aspoň strefuje do jejího vzhledu, chování, původu... Tohle může trvat několik desítek sekund i několik minut. Dejme tomu, že to může proběhnout i jako výměna názorů během šermovačky.
Já bych tady opakovaný hod nepovolil, protože vše, co mohlo být v rámci této akce řečeno (a muselo být řečeno, aby to mělo žádaný efekt) už padlo. V bezprostředně navazujícím dění se situace už dál nemění (není co, by mohlo být nově řečeno), takže házet už znova nelze. Ledaže by se objevily nějaké nové informace, co by šly využít, což bude tak vyjímečné, že se to nějakým ad hoc rulingem vždycky vyřeší. Pokud by hráč trval na tom, že ty urážky chce dávkovat přes více kol, dal bych mu na hod postih, ale to vidím jako nouzové kompromisní řešení.
Podle mě někoho ubít touhle schopností jde jenom tak, že výjímečně dobře uspěju na hod a sundám ho na nulu touhle jedinou akcí.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Nezapomínáte trochu na to, že manipulovaný si může říci o něco pro sebe? Ono to tím také dokáže dost zamíchat.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Drobné dotazy k pravidlům
to Korhul: souhlasím, nelze to opakovat. Pravidla to vysloveně říkají: opakovat lze jen bojové akce.
Ubít tím někoho jde, přesně jak píšeš, v rámci jednoho hodu. Ale vzhledem ke skutečnosti, že bojové postavy si berou malou Osobnost a manipulátor/provokatér může házet na štěstí, není to nemožné.
to PardGalen: manipulace nebo provokace, v tomto případě je to jen nástroj k použití Ostrého jazýčka. Prostě bude potřeba si to jako ST hlídat a posuzovat rozumně a uváženě a použití dovolit jen tehdy, kdy to bude dávat smysl. Ale nebál bych se toho. Bojová postava může oponentovi taky kdykoliv rozbít hubu, tak proč by manipulativní postava nemohla používat své silné zbraně?
Ubít tím někoho jde, přesně jak píšeš, v rámci jednoho hodu. Ale vzhledem ke skutečnosti, že bojové postavy si berou malou Osobnost a manipulátor/provokatér může házet na štěstí, není to nemožné.
to PardGalen: manipulace nebo provokace, v tomto případě je to jen nástroj k použití Ostrého jazýčka. Prostě bude potřeba si to jako ST hlídat a posuzovat rozumně a uváženě a použití dovolit jen tehdy, kdy to bude dávat smysl. Ale nebál bych se toho. Bojová postava může oponentovi taky kdykoliv rozbít hubu, tak proč by manipulativní postava nemohla používat své silné zbraně?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Však ano. Já mám v družině takovéhle postavy dvě. Osobnost 6, Manipulace 3. U nás bývá hod na manipulaci jeden z nejčastějších. Občas dojde i na manipulování mezi hráčskými postavami.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Zdravím, nemám úplně jasno, jak fungují útoky strachem. Některé nestvůry mají popis "dobrodruhy zasáhne utok strachem" a nebo "obět se brání utoku strachem". Je mezi nimi rozdíl? Na str. 112 v pravidlech postavy není o obraně nebo o tom kdo hází v podstatě nic zmíněno. Diky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Je to úplně totéž, omlouvám se za to, pokud tě způsob frázování zmátl.
Jo a vítám tě na Fóru a díky za komentář v databázi.
EDIT: A útok strachem funguje stejně jako útok normální, tj. útočník si hodí kostkami a každá padlá šestka způsobí jeden bod "zranění" do příslušné vlastnosti (bystrosti).
Jo a vítám tě na Fóru a díky za komentář v databázi.
EDIT: A útok strachem funguje stejně jako útok normální, tj. útočník si hodí kostkami a každá padlá šestka způsobí jeden bod "zranění" do příslušné vlastnosti (bystrosti).
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Já díky za super překlad a rychlou reakci
Takže jestli to chápu správně, tak PJ provede hod a postavy jsou zraněny ve vlastnosti. Možnosti obrany mají pouze postavy s talentem Nebojácný str. 76.
Takže jestli to chápu správně, tak PJ provede hod a postavy jsou zraněny ve vlastnosti. Možnosti obrany mají pouze postavy s talentem Nebojácný str. 76.
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Mě by v souvislosti s útokem strachem zajímala věc, kterou vlastně nevím. (Pokud jsem to v pravidlech četl, již mi to vyklouzlo z hlavy.)
Pokud postavy potkají něco strašlivého, lze jim udělit zranění strachem samovolně, bez nějakého úmyslného útoku? Protože já, kdybych třeba potkal v noci cestou na záchod hnijícího zombíka, obarvím si trenky na hnědo a to se ten zombík nemusí ani snažit na mě bafnout.
Pokud postavy potkají něco strašlivého, lze jim udělit zranění strachem samovolně, bez nějakého úmyslného útoku? Protože já, kdybych třeba potkal v noci cestou na záchod hnijícího zombíka, obarvím si trenky na hnědo a to se ten zombík nemusí ani snažit na mě bafnout.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům
To, že si obarvíš trenky, nemusí hned znamenat zásah tou hnijící bytostí.smrq píše: ↑14. 1. 2021, 17:02 Mě by v souvislosti s útokem strachem zajímala věc, kterou vlastně nevím. (Pokud jsem to v pravidlech četl, již mi to vyklouzlo z hlavy.)
Pokud postavy potkají něco strašlivého, lze jim udělit zranění strachem samovolně, bez nějakého úmyslného útoku? Protože já, kdybych třeba potkal v noci cestou na záchod hnijícího zombíka, obarvím si trenky na hnědo a to se ten zombík nemusí ani snažit na mě bafnout.
A nebo využiješ 2 vět v pravidlech - str.112:
"...dojde na útok strachem vlivem magie nebo jiné děsivé události" + "Některý cílí na jednu oběť, jiné ovlivňují všechny v dosahu."
Takže to, že tě mrtvola chytne za ruku, může být bráno jako 'útok strachem', třeba se silou 2 (tedy 2 kostky 'útoku').
Ale to bys také mohl říci, že Strachem útočí všechny Nestvůry. Nebo naopak, žádná
Je to o nějaké nastavení, které si jako hráči zvolíte. Osobně doporučuji veřejně předem a pak to brát jako pravidlo.
Strachu se dá odolávat jen za využití talentu Nebojácný. (+možná některá kouzla)
Re: Drobné dotazy k pravidlům
O víkendu se u mích hráčů objevil další dotaz. Jedná se o rodový talent Člověka: 'Když před hodem na jakoukoli dovednost utratíš bod vůle, můžeš si místo ní hodit na kteroukoli jinou dovednost a dosáhnout stejného cíle.'
Jejich nápad byl, naházet hodně bodů do Příběhů a následně při každém testu použít vysvětlení: 'Má postava o dané činnosti četla a studovala ji'. Jak to vidíte?
Jejich nápad byl, naházet hodně bodů do Příběhů a následně při každém testu použít vysvětlení: 'Má postava o dané činnosti četla a studovala ji'. Jak to vidíte?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům
Podle mě je to regulérní použití, ale snažil bych se hráče motivovat, aby vymyslel, co konkrétně postava četla, a proč mu to zrovna v téhle situaci pomůže. Vágní vysvětlení typu „četl jsem o tom, ale neřeknu vám, co jsem četl, chci si prostě bez popisu hodit,“ se mi moc nelíbí. Chtěl bych slyšet podrobnosti.
Pravidla jsou tu od toho, aby ti pomáhala vytvářet příběh a zajímavý děj nebo popisy. Když si hráč udělá postavu s namaxovanými Příběhy a bude skutečně vymýšlet zajímavé příběhy a historky, obohacuje tím hru pro všechny a je to super. Když to hráč bude brát jenom jak univerzální hod na cokoli, bez popisu a vysvětlení, tak to zábavné není.
Každopádně je dobré pamatovat, že k aplikaci tohohle talentu musí utratit bod vůle, což je dostatečná nevýhoda sama o sobě. Za každé použití tohohle talentu pak nebude mít bod vůle na použití jiného talentu. Tak bych ho zbytečně netrápil, a když nic zajímavého nevymyslí, pořád bych mu to uznal. To vymýšlení historek je něco, k čemu je dobré motivovat, ale ne to nutit.
Ale v zásadě platí: Pokud hráč nemá chuť sám vymýšlet příběhy, neměl by si maxovat Příběhy.
Pravidla jsou tu od toho, aby ti pomáhala vytvářet příběh a zajímavý děj nebo popisy. Když si hráč udělá postavu s namaxovanými Příběhy a bude skutečně vymýšlet zajímavé příběhy a historky, obohacuje tím hru pro všechny a je to super. Když to hráč bude brát jenom jak univerzální hod na cokoli, bez popisu a vysvětlení, tak to zábavné není.
Každopádně je dobré pamatovat, že k aplikaci tohohle talentu musí utratit bod vůle, což je dostatečná nevýhoda sama o sobě. Za každé použití tohohle talentu pak nebude mít bod vůle na použití jiného talentu. Tak bych ho zbytečně netrápil, a když nic zajímavého nevymyslí, pořád bych mu to uznal. To vymýšlení historek je něco, k čemu je dobré motivovat, ale ne to nutit.
Ale v zásadě platí: Pokud hráč nemá chuť sám vymýšlet příběhy, neměl by si maxovat Příběhy.
Re: Drobné dotazy k pravidlům
O víkendu skupina poprvé tábořila v divočině. Skupina se skládá ze tří postav, řekněme A, B a C.
Postava A je lovec a začala chystat tábořiště. Postava B prohlásila, že bude držet hlídku a že tedy bude spát už teď, aby v noci mohla bdít.
Když jsme si to představovali, jak to na tom tábořišti asi vypadá, tak postava A zkoumá okolí (odkud fouká vítr, kde je nejrovnější flek na stan apod.), postava C bloumá po okolí a hledá čerstvou vodu, kdežto postava B už chrní někde zabalená do pokrývek. Pak nastane konec čtvrtdne, postava A se vytasí s hotovým tábořištěm (hodí si test na PŘEŽITÍ) a spolu s postavou C se jdou vyspat. Postava B vstává a jde hlídat. Všem nám bylo jasné, že výhod kvalitního tábořiště vlastně využívají jen postavy A a C, nicméně nám přišlo zvláštní, aby si chudák B házel nějaký test za to, že se obětoval hlídat (PODCHLAZENÍ apod.).
Zatím jsme to tedy nechali tak, že postava, která spí kvůli budoucímu hlídání, spí stejně kvalitně jako postavy, které pak skutečně táboří. Hrajete to stejně nebo jinak? Nebo jsem něco v pravidlech přehlédl?
Díky
Postava A je lovec a začala chystat tábořiště. Postava B prohlásila, že bude držet hlídku a že tedy bude spát už teď, aby v noci mohla bdít.
Když jsme si to představovali, jak to na tom tábořišti asi vypadá, tak postava A zkoumá okolí (odkud fouká vítr, kde je nejrovnější flek na stan apod.), postava C bloumá po okolí a hledá čerstvou vodu, kdežto postava B už chrní někde zabalená do pokrývek. Pak nastane konec čtvrtdne, postava A se vytasí s hotovým tábořištěm (hodí si test na PŘEŽITÍ) a spolu s postavou C se jdou vyspat. Postava B vstává a jde hlídat. Všem nám bylo jasné, že výhod kvalitního tábořiště vlastně využívají jen postavy A a C, nicméně nám přišlo zvláštní, aby si chudák B házel nějaký test za to, že se obětoval hlídat (PODCHLAZENÍ apod.).
Zatím jsme to tedy nechali tak, že postava, která spí kvůli budoucímu hlídání, spí stejně kvalitně jako postavy, které pak skutečně táboří. Hrajete to stejně nebo jinak? Nebo jsem něco v pravidlech přehlédl?
Díky
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
On ten čtvrtden trvá šest hodin, takže se do toho snadno vlezou akce v potřebné posloupnosti. Takže bych to klidně bral tak, že na začátku těch šesti hodin najde postava A místo na táboření. Až bude najité (klidně po hodině, dvou), postava B jde spát. A zatímco spí, postava A pokračuje v táboření - tj. nosí na tábořiště dřevo, stará se o oheň, možná vaří polívku (které se pak postava B nají), až se probudí.
No prostě to chápu tak, že hraná akce vyjadřuje činnost, kterou daná postava dělala po většinu onoho šestihodinového bloku, ale neznamená to nutně, že úderem osmnácté hodiny někdo zakřičí „Start!“ a všichni začnou ty činnosti dělat ve stejnou chvíli.
No prostě to chápu tak, že hraná akce vyjadřuje činnost, kterou daná postava dělala po většinu onoho šestihodinového bloku, ale neznamená to nutně, že úderem osmnácté hodiny někdo zakřičí „Start!“ a všichni začnou ty činnosti dělat ve stejnou chvíli.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Díky, takto by šlo si to fikčně vysvětlit (každopádně představa dokonale sehrané družiny, kde na povel "Start!" začne jedna postava šmejdit v lese, druhá začne sbírat dřevo a třetí sebou práskne k zemi a usne, je kouzelná).
Takže budeme pokračovat v tom stejném mechanickém vyznění, jaké jsme praktikovali doposud (všichni spí stejně kvalitně).
Takže budeme pokračovat v tom stejném mechanickém vyznění, jaké jsme praktikovali doposud (všichni spí stejně kvalitně).
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Osobně bych dal hlídkujícímu nějaký postih pouze za nepříznivého počasí (nebo jiných negativních podmínek). Tedy jeli bouřka a on nemá ještě žádný přístřešek z chvojí ani stan, asi se dobře nevyspí. Stejně tak za mrazu nebo přílišného větru. Podobně by to mohlo být třeba v močálech, kde je potřeba zřídit nějaký pelech z větví v koruně stromů, aby se nenocovalo ve vodě.
V běžných případech a teplých měsících bych to řešil tak, jak jsi situaci popsal.
V běžných případech a teplých měsících bych to řešil tak, jak jsi situaci popsal.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti