Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Estel »

Zdravím, v první hře postavy narazili na ducha, zranitelného ohněm. Nenašli jsme, jak tahle forma zranění probíhá popř. jak zraňuje zapálená pochodeň. Jak byste řešili tento konflikt bez použití magie. Díky.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Duchovi bych dal normálně vlastnost Síla a jeho útoky a zranění by fungovaly normálně, akorát by bylo řečeno, že se dá zranit jen ohněm. :) Tj. když postava útočí mečem, ani nemusí házet (pokud to ví... první hod bych je nechal provést, aby je to pak překvapilo). Když bude útočit něčím ohnivým, tak normální hod na útok.

Zapálená pochodeň je prostě zbraň. Stačí jí přiřadit nějakou sílu (počet kostek) a házet s ní normálně na útok. Srovnej třeba se zbraní "dřevěný kyj", ta dává +1 kostku a má zranění 1, pochodeň se v normálním boji klidně může chovat stejně.

Otázka je, jestli vůbec má smysl házet kostkami síly proti ničemu, co se dá zranit jenom ohněm. Protože ta síla vlastně reprezentuje schopnost dát pořádnou ránu, což je u nezranitelné příšery dost k ničemu. Jestli by se třeba nemělo házet jenom kostkami dovedností + kostkami pochodně (jako bys měl sílu 0). Ale to by bylo dost silné omezení!

No prostě: nezranitelné příšery jsou fakt brutální nepřítel. :)
hlodavec

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od hlodavec »

Zdravím, znižuje sa netvorom pri neúspechu na kockách trieda zbroje?
Steve
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 1. 2021, 15:26

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Steve »

Čau lidi. Předně chci poděkovat Markusovi za překlad ZZ a hlavně Skavenovi za vydání. Naší partě ta hra vlila nadšení a zápal, jako když jsme před dvaceti lety začínali. Máme za sebou pár sezení, tak chci nadhodit jeden dva postřehy.

Čaroděj s cestou kamene na dvojce nám tam zemětřesením zasáhl netvora asi za osm do síly, takže od začátku je schopnej takřka vyřadit většinu netvorů z bestiáře. Jasně, magický nehody a tak, navíc si náš čaroděj vysál vůli z kupčíka, takže měl dvě nehody jistý, ale s talentem šťastlivec to za to riziko myslím stojí.

Cizí postavy nemají vůli (někde sem narazil na to, že v prvním vydání měly i cp vůli, snad formou banku pro všechny cp. Bank byl roven celkovymu součtu vůlí družiny?), takže čaroděj CP, oproti hráčově čaroději nemůže kouzlo napumpovat vůlí a síla je maximálně jeho stupeň talentu. Takže bída. Je to teda o tom, že tam za CP to zemětřesení peru každý kolo, když je ten čaroděj řekněme z těch mocnějších?
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

hlodavec píše: 17. 2. 2021, 18:03 Zdravím, znižuje sa netvorom pri neúspechu na kockách trieda zbroje?
Mam pocit, ze ne. Ale mrknu se jeste do pravidel.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Steve píše: 24. 2. 2021, 11:46 Čaroděj s cestou kamene na dvojce nám tam zemětřesením zasáhl netvora asi za osm do síly, takže od začátku je schopnej takřka vyřadit většinu netvorů z bestiáře. Jasně, magický nehody a tak, navíc si náš čaroděj vysál vůli z kupčíka, takže měl dvě nehody jistý, ale s talentem šťastlivec to za to riziko myslím stojí.

Cizí postavy nemají vůli?
Cesta kamene mi prijde jako nejmene promyslena magie. Bori hradby, stavi hrady... Nemam ji rad a povazuji ji za vec, ktera by vedla ke konci staveni hradu. Osobne se zatim tvarim, ze neexistuje a az si ji nektery hrac bude chtit vzit, provedu upravy, ktere zrusi (nebo zkomplikuji) nektere efekty. Jiz jsme tu o teto magii v jinem vlakne zive diskutovali, nazory se ruzni, ja jsem pro domaci upravy.

Vuli NPC davam. Nevidim v tom problem.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Steve
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 1. 2021, 15:26

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Steve »

Dík za odpověď. Chtěl sem hrát co nejvíc podle pravidel, jak jsou napsaný, ale asi taky budu u CP používat vůli. Navíc se jednoduše nastavuje obtížnější oponent, vůdci lapků dám lepší meč, nějakou vůli a nemusím řešit nějak extra staty, nebo talenty když budu vařit něco z vody.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od PardGalen »

Já jsem naopak rád, že vůle u NPC není. Už tak je toho potřeba sledovat víc než dost a ještě do toho počítat vůli.
S kouzly to chci zkusit řešit tak, že ke stupni talentu ještě hodím d6 a součet pak bude celková síla kouzla. Uvidíme jak to bude fungovat.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Log 1=0 »

To je fakt na hlavu!
V kapitole o Reputaci je napsáno, že Reputace ovlivňuje hody na manipulaci, a víc je v Manipulaci. V Manipulaci je napsáno, že hod ovlivňuje i Reputace, a víc je v Reputaci. What. The. Hell?

A ví někdo odněkud, jak to ovlivňování vlastně probíhá?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Ota »

Log 1=0:
Průvodce hráče, strana 100, odstavec Reputace vlevo nahoře

někdy ta pravidla připomínají gamebook :)
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Log 1=0 »

Ota píše: 2. 3. 2021, 22:16 někdy ta pravidla připomínají gamebook :)
Ne, v gamebooku na sebe pasáže odkazují.

Díky moc.

Reputaci NPC si předpokládám budu muset tahat z prstu, nemají ji ani pojmenované NPC v dobrodružstvích.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Dnes se nám stalo, že postavy vinou podchlazení přišliy o Sílu i Bystrost na 0. Myslíte, že se hází kritické zranění? Na Sílu je to IMHO kravina, přeci nikdo nepřijde o nohu kvůli chladu. Ale v pravidlech jsme nikde nenašli, že by se kritické zranění nemělo házet.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Log 1=0 »

smrq píše: 2. 3. 2021, 23:41 přeci nikdo nepřijde o nohu kvůli chladu
No, to bych se možná i hádal, omrzliny jsou svinstvo. I když třeba omrzlá hlava už kravina bude.

Přiznám se, že nevím, jaký je úmysl autorů, ale sám bych na to neházel, protože antiklimax. Ikdyž mi přijde i legitimní použít tabulku zvláštních zranění (když tě nevyléčí, umřeš, když jo, jsi v pohodě).
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Karotka »

ZZ s.112 píše:Pokud ti kvůli PODCHLAZENÍ klesne síla na nulu, umíráš ve chvíli, kdy přijde čas na příští hod.
Když se postava dostane do tepla, začnou se jí síla a bystrost obnovovat.
Kritický zranění bych neházel.
v pravidlech jsme nikde nenašli, že by se kritické zranění nemělo házet
Já bych to spíš otočil. Nenašli jsme, že by se mělo házet. Takže neházet. IMHO.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Karotka píše: 2. 3. 2021, 23:51 Já bych to spíš otočil. Nenašli jsme, že by se mělo házet. Takže neházet. IMHO.
To právě nevím. V pravidlech je, že pokud je Síla a Bystrost na 0, hází se kritické. Výjimkou je situace, kdy to klesne na 0 vinou hodů na štěstí.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti