Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Zdravím, v první hře postavy narazili na ducha, zranitelného ohněm. Nenašli jsme, jak tahle forma zranění probíhá popř. jak zraňuje zapálená pochodeň. Jak byste řešili tento konflikt bez použití magie. Díky.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Duchovi bych dal normálně vlastnost Síla a jeho útoky a zranění by fungovaly normálně, akorát by bylo řečeno, že se dá zranit jen ohněm. Tj. když postava útočí mečem, ani nemusí házet (pokud to ví... první hod bych je nechal provést, aby je to pak překvapilo). Když bude útočit něčím ohnivým, tak normální hod na útok.
Zapálená pochodeň je prostě zbraň. Stačí jí přiřadit nějakou sílu (počet kostek) a házet s ní normálně na útok. Srovnej třeba se zbraní "dřevěný kyj", ta dává +1 kostku a má zranění 1, pochodeň se v normálním boji klidně může chovat stejně.
Otázka je, jestli vůbec má smysl házet kostkami síly proti ničemu, co se dá zranit jenom ohněm. Protože ta síla vlastně reprezentuje schopnost dát pořádnou ránu, což je u nezranitelné příšery dost k ničemu. Jestli by se třeba nemělo házet jenom kostkami dovedností + kostkami pochodně (jako bys měl sílu 0). Ale to by bylo dost silné omezení!
No prostě: nezranitelné příšery jsou fakt brutální nepřítel.
Zapálená pochodeň je prostě zbraň. Stačí jí přiřadit nějakou sílu (počet kostek) a házet s ní normálně na útok. Srovnej třeba se zbraní "dřevěný kyj", ta dává +1 kostku a má zranění 1, pochodeň se v normálním boji klidně může chovat stejně.
Otázka je, jestli vůbec má smysl házet kostkami síly proti ničemu, co se dá zranit jenom ohněm. Protože ta síla vlastně reprezentuje schopnost dát pořádnou ránu, což je u nezranitelné příšery dost k ničemu. Jestli by se třeba nemělo házet jenom kostkami dovedností + kostkami pochodně (jako bys měl sílu 0). Ale to by bylo dost silné omezení!
No prostě: nezranitelné příšery jsou fakt brutální nepřítel.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Zdravím, znižuje sa netvorom pri neúspechu na kockách trieda zbroje?
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Čau lidi. Předně chci poděkovat Markusovi za překlad ZZ a hlavně Skavenovi za vydání. Naší partě ta hra vlila nadšení a zápal, jako když jsme před dvaceti lety začínali. Máme za sebou pár sezení, tak chci nadhodit jeden dva postřehy.
Čaroděj s cestou kamene na dvojce nám tam zemětřesením zasáhl netvora asi za osm do síly, takže od začátku je schopnej takřka vyřadit většinu netvorů z bestiáře. Jasně, magický nehody a tak, navíc si náš čaroděj vysál vůli z kupčíka, takže měl dvě nehody jistý, ale s talentem šťastlivec to za to riziko myslím stojí.
Cizí postavy nemají vůli (někde sem narazil na to, že v prvním vydání měly i cp vůli, snad formou banku pro všechny cp. Bank byl roven celkovymu součtu vůlí družiny?), takže čaroděj CP, oproti hráčově čaroději nemůže kouzlo napumpovat vůlí a síla je maximálně jeho stupeň talentu. Takže bída. Je to teda o tom, že tam za CP to zemětřesení peru každý kolo, když je ten čaroděj řekněme z těch mocnějších?
Čaroděj s cestou kamene na dvojce nám tam zemětřesením zasáhl netvora asi za osm do síly, takže od začátku je schopnej takřka vyřadit většinu netvorů z bestiáře. Jasně, magický nehody a tak, navíc si náš čaroděj vysál vůli z kupčíka, takže měl dvě nehody jistý, ale s talentem šťastlivec to za to riziko myslím stojí.
Cizí postavy nemají vůli (někde sem narazil na to, že v prvním vydání měly i cp vůli, snad formou banku pro všechny cp. Bank byl roven celkovymu součtu vůlí družiny?), takže čaroděj CP, oproti hráčově čaroději nemůže kouzlo napumpovat vůlí a síla je maximálně jeho stupeň talentu. Takže bída. Je to teda o tom, že tam za CP to zemětřesení peru každý kolo, když je ten čaroděj řekněme z těch mocnějších?
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Mam pocit, ze ne. Ale mrknu se jeste do pravidel.hlodavec píše: ↑17. 2. 2021, 18:03 Zdravím, znižuje sa netvorom pri neúspechu na kockách trieda zbroje?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Cesta kamene mi prijde jako nejmene promyslena magie. Bori hradby, stavi hrady... Nemam ji rad a povazuji ji za vec, ktera by vedla ke konci staveni hradu. Osobne se zatim tvarim, ze neexistuje a az si ji nektery hrac bude chtit vzit, provedu upravy, ktere zrusi (nebo zkomplikuji) nektere efekty. Jiz jsme tu o teto magii v jinem vlakne zive diskutovali, nazory se ruzni, ja jsem pro domaci upravy.Steve píše: ↑24. 2. 2021, 11:46 Čaroděj s cestou kamene na dvojce nám tam zemětřesením zasáhl netvora asi za osm do síly, takže od začátku je schopnej takřka vyřadit většinu netvorů z bestiáře. Jasně, magický nehody a tak, navíc si náš čaroděj vysál vůli z kupčíka, takže měl dvě nehody jistý, ale s talentem šťastlivec to za to riziko myslím stojí.
Cizí postavy nemají vůli?
Vuli NPC davam. Nevidim v tom problem.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Dík za odpověď. Chtěl sem hrát co nejvíc podle pravidel, jak jsou napsaný, ale asi taky budu u CP používat vůli. Navíc se jednoduše nastavuje obtížnější oponent, vůdci lapků dám lepší meč, nějakou vůli a nemusím řešit nějak extra staty, nebo talenty když budu vařit něco z vody.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Já jsem naopak rád, že vůle u NPC není. Už tak je toho potřeba sledovat víc než dost a ještě do toho počítat vůli.
S kouzly to chci zkusit řešit tak, že ke stupni talentu ještě hodím d6 a součet pak bude celková síla kouzla. Uvidíme jak to bude fungovat.
S kouzly to chci zkusit řešit tak, že ke stupni talentu ještě hodím d6 a součet pak bude celková síla kouzla. Uvidíme jak to bude fungovat.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
To je fakt na hlavu!
V kapitole o Reputaci je napsáno, že Reputace ovlivňuje hody na manipulaci, a víc je v Manipulaci. V Manipulaci je napsáno, že hod ovlivňuje i Reputace, a víc je v Reputaci. What. The. Hell?
A ví někdo odněkud, jak to ovlivňování vlastně probíhá?
V kapitole o Reputaci je napsáno, že Reputace ovlivňuje hody na manipulaci, a víc je v Manipulaci. V Manipulaci je napsáno, že hod ovlivňuje i Reputace, a víc je v Reputaci. What. The. Hell?
A ví někdo odněkud, jak to ovlivňování vlastně probíhá?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Log 1=0:
Průvodce hráče, strana 100, odstavec Reputace vlevo nahoře
někdy ta pravidla připomínají gamebook
Průvodce hráče, strana 100, odstavec Reputace vlevo nahoře
někdy ta pravidla připomínají gamebook
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Ne, v gamebooku na sebe pasáže odkazují.
Díky moc.
Reputaci NPC si předpokládám budu muset tahat z prstu, nemají ji ani pojmenované NPC v dobrodružstvích.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Dnes se nám stalo, že postavy vinou podchlazení přišliy o Sílu i Bystrost na 0. Myslíte, že se hází kritické zranění? Na Sílu je to IMHO kravina, přeci nikdo nepřijde o nohu kvůli chladu. Ale v pravidlech jsme nikde nenašli, že by se kritické zranění nemělo házet.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
No, to bych se možná i hádal, omrzliny jsou svinstvo. I když třeba omrzlá hlava už kravina bude.
Přiznám se, že nevím, jaký je úmysl autorů, ale sám bych na to neházel, protože antiklimax. Ikdyž mi přijde i legitimní použít tabulku zvláštních zranění (když tě nevyléčí, umřeš, když jo, jsi v pohodě).
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Když se postava dostane do tepla, začnou se jí síla a bystrost obnovovat.ZZ s.112 píše:Pokud ti kvůli PODCHLAZENÍ klesne síla na nulu, umíráš ve chvíli, kdy přijde čas na příští hod.
Kritický zranění bych neházel.
Já bych to spíš otočil. Nenašli jsme, že by se mělo házet. Takže neházet. IMHO.v pravidlech jsme nikde nenašli, že by se kritické zranění nemělo házet
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
To právě nevím. V pravidlech je, že pokud je Síla a Bystrost na 0, hází se kritické. Výjimkou je situace, kdy to klesne na 0 vinou hodů na štěstí.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti