[dobrodružství] Noc krve

Původně švédská hra Forbidden Lands, v českém překladu Zapovězené země, je retro fantasy RPG s důrazem na survival a dobrodruhování v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1742
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq » 11. 3. 2021, 13:04

Jen ze zájmu jiného vypravěče ZZ, jaké materiály máš ještě nachystané?
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 71
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota » 11. 3. 2021, 14:45

Kamenec vidím tak ještě na tři sezení. Noc krve nám vystačí na 2-3 sezení.
Takže už teď mám zhruba na 2-3 měsíce vystaráno (hrajeme tak jednou za 14 dní).

Pokud syn bude chtít pokračovat, nasadím asi Hirot a průběžně si tvořím něco vlastního, zase spíš drobného (sám se divím, jak mi ZZ vlily do krve dávku RPG-tvůrčí mízy).

Moc se mi líbí knihy Roberta Holdstocka (Les Mytág atd.) a snažím se zasadit nově vznikající oblast do blízkosti prastarého a tajemného hvozdu. Synovi táhne na 15, takže mi drobné chyby v logice nebo v budování atmosféry snad odpustí :).
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14449
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus » 11. 3. 2021, 14:56

Počkej, až začne chodit do školy (haha!), třeba si přivede i kamarády a budeš moct hrát s víc než jedním hráčem.

Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 98
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Winnie » 11. 3. 2021, 20:22

Ota píše:
11. 3. 2021, 14:45
Moc se mi líbí knihy Roberta Holdstocka (Les Mytág atd.) a snažím se zasadit nově vznikající oblast do blízkosti prastarého a tajemného hvozdu.
To zní hodně zajímavě :-)

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 1433
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Vitus » 12. 3. 2021, 09:09

Winnie píše:
11. 3. 2021, 20:22
Ota píše:
11. 3. 2021, 14:45
Moc se mi líbí knihy Roberta Holdstocka (Les Mytág atd.) a snažím se zasadit nově vznikající oblast do blízkosti prastarého a tajemného hvozdu.
To zní hodně zajímavě :-)
Myšlenka Lesu Mytág se mi vždycky líbila, i když si myslím, že svoji úplně prvotní povídku "Za polem je les a ten je plní kostí" vlastně nikdy nepřekonal, ovšem pak jeho cyklus Keltika si myslím je taky skvělá inspirace pro Zapovězené země (a vlastně když nad tím tak přemýšlím, celá koncepce starověkého Řecka jsou vlastně Zapovězené země - Zlatý věk bohů pominul, Stříbrný věk hrdinů rovněž, a my žijeme v Bronzovém věku obyčejných lidí, běháme po zříceninách obou předchozích věků, z nichž se snažíme vydolovat, co se dá a při tom se musíme potýkat s monstry a démony minulosti...). :D

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14449
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus » 4. 4. 2021, 10:10

Oto, máš první potvrzené odehrání a hodnocení, blahopřeju. ;)

EDIT: Teď by mě ještě zajímalo, co přesně se stalo, když Estel píše, že se to zvrhlo v opravdovou noc krve. O-)

Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Estel » 6. 4. 2021, 12:39

Zdravím, dobrodružství jsme odehráli podle českého překladu, díky za něj. Viděl jsem i Markusovi záznamy ze hry, taktéž dík. Naše družina se skládá ze 3 postav (bojovník-trpaslík, druid-člověk, lovec-hobit) cestují k Větrohradu.
Postavy se i přes vytrvalý déšť a blížící se bouřku chtěli utábořit a na hod padl úspěch. Táboření proběhlo bez problémů. Noční hlídku vzbudilo naříkání lovené zvěře a příchod prvního monstra. Z lesa se stále ozývají zvuky mnoha dalších pokřivenců. Postavám po menším poranění a zabití býčí bestie dochází, že na místě nemůžou nocovat a zdrhají pryč. Na místě zanechávají stan a každý k4 obyčejných věcí. Bestii jsem dal dva útoky za kolo jeden mečem a jeden rohy- proti třem by jinak neměla kýžený efekt zastrašení.
O hostinci U muže v kápi, postavy už vědí z předchozí vesnice od cestovatele (mám tabulku, kdy na základě hodu může cestovatel předat postavám drb/info k jiné lokaci) takže se těší na pivko a na guláš. Mají tedy informaci o tom, že hostinec funguje normálně. Příchod proběhl stejně jako v záznamu až na to, že bojovník dostává 3 zranění od poplašených koní, což vyšlo celkem pěkně, postavy už nebyli tak sebejisté a chtěli opravdu jen jídlo pití a jít spát. Diskuze v hostinci spouští více otázek než odpovědí. Lovec původem z Belifaru ví, že Hans se ve vyprávění odkázal na město o kterém hobit ví, že zaniklo (háček do Kaple na útesech). Den před nočním útokem na cestě padlo i hodné setkání - přepadení otrokářů, což zahrálo Hansovi do karet, když mluví o přepadení bandity. Postavy se chválí tím, že se už nemusí bát, že se o tu chátru postaraly. Nakonec všichni sní guláš ('kdyby je chtěl otrávit tak přece nezapomene přinést lžíce') v hodu na postřeh uspěje lovec a po vykonání potřeby za hospodou zvrací guláš (hází jako jediný na menší obtížnost 3). Hody pro zbytek postav vyjdou úspěchem - omezené působení jedu. Družina i přes naléhání hospodského jde spát do seníku. V seníku objeví ohlodaného mladého chlapce druid pomocí kouzla 'výjevy z minulosti' uvidí Grata, jak chlapce ojídá v tuto chvíli už není pochyb o tom ze je něco spatně. Po půlhodině jde Hans zkontrolovat postavy je si jistý, že dávku jedu nemohli přestát bez úhony. Venku stále zuří bouřka Hans s Ottou obchází stáje. Hans sebejistě šavlí přejíždí o stěnu stájí a ptá zda nechtějí jít spát do hostince. Postavy jsou ticho jako pěna. Pak zavolá Grata a jdou pokračovat v obřadu.
Hráči plánuji přepad hostince, mezitím prohledávají zbytek budov a dochází jim, že v hostinci mohou být neviní lidé. Jedna z variant byla celý statek zapálit a utéct. Po celou dobu graduje tlumený hluk/zpěv ze sklepa - vyčkávají. Ozývají se první výkřiky obětovaných -vyčkávají. Následuje křik a bojový hluk poznají piskot Fagora a hromový hlas Otty -vyčkávají. Rozrazí se dveře a ven se vyklopýtá Hans s utrženou rukou a padá do bláta poblíž palisády (bylo mi lito, aby padnul napospas Démonu, když měl tu zábavnou mutaci). Boj s démonem byl poměrně jednoduchý 2 kola do rozdělení. Rozdělenci se prasknutím postarali o další zábavu když otrávili a vyřadili jak bojovníka tak Druida hod na jed- neúspěch. Lovec se snaží léčit první sáhne po mechovém rumu - úspěch. Bojovníka léčí vodou hod - neúspěch. Zatahují bojovníka do stájí a vydávají se prohledat hostinec. Postavy odhalují sklepení a nachází svatyni plnou roztrhaných těl. Ze sklepení se line železitý smrad krve a hlíny. Ozývá se zakašlání - o poslední překvapení se postaral zraněný Wilhelm chroptící pod dekou. Hobit s Druidem ho hodí do Svatyně a zavřou. Prohledávají zbytek hostince nacházejí zamčenou truhlu, stav postav se mění na Ospalost. Přidává se vyřazený trpaslík opět se vydávají do sklepa/svatyně prohledávají svatyni plnou roztrhaných těl nacházejí klíč od truhly a zbytek pokladu. Vychází slunce ze střech se zvedá opar a postavy padají únavou ve stájích. Truhlu si jako bonusek nechávají po odpočinku :)
Probouzí je tlukot na palisádu a vyvolávání jmen hostinské a hostinského. Postavám dochází, která bije. Lovec přes palisádu komunikuje s hlídkou a Druid s Bojovníkem utíkají vylootovat truhlu. Bránu palisády otevírá lovec, když se trpaslík vrací ze stájí od zvířat naložených stříbrem hostinského. Hlídka je nesmlouvavá a prohlídka odhaluje pergameny o vlastnictví hospody, které si vzali taky. Postavy, za nemalého kybycování hráčů, vrací stříbro hostinského domobraně. Odpočívají v hostinci hlídaném domobranou z nedalekého města. Hans je v mdlobách svázaný a zajatý domobranou.
Pár komentářů ke hře:
Mám dost zkušenou družinu a tak jsem skupinu domobrany musel změnit do cca podobně zdatné. Chtěl jsem, aby šance na získání stříbra byla, ale znamenala komplikace/zranění někoho z družiny.
Další věc co mě i hráčům přišla moc byli zkušenosti. Hráli jsme to na dvakrát a tak jsme se shodli na jednom bodu za účast pro obě hry i tak celkem dostali 7 (+1 aktivace pýchy).
Co bych zvážil je zranění 1-3 od koní to může dost postav vyřadit hned na začátku hry - u nás ale zafungovalo dobře.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14449
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Markus » 6. 4. 2021, 13:02

Estel píše:
6. 4. 2021, 12:39
Lovec původem z Belifaru ví, že Hans se ve vyprávění odkázal na město o kterém hobit ví, že zaniklo (háček do Kaple na útesech).
Mně se strašně líbí tohle míchání všech možných modulů do jedné mapy, schválně co se tane! :)

A díky za podrobné hlášení, baví mě to číst.
Rozrazí se dveře a ven se vyklopýtá Hans s utrženou rukou a padá do bláta poblíž palisády (bylo mi lito, aby padnul napospas Démonu, když měl tu zábavnou mutaci)
Velmi pěkný výjev!

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 71
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota » 6. 4. 2021, 13:13

Estel:
Díky moc za podrobný popis průběhu hry. Je to asi ten nejlepší způsob zpětné vazby. Každopádně s Tvojí skupinou bych se nechtěl dostat do křížku, vypadá to, že jde o takový malý SWAT team :). Ale v textu vlastně zmiňuješ, že to nejsou žádní holobrádci.
Anebo ještě nemám praxi v odhadování obtížnosti nestvůr. Bestie ani Povolanec mi podle čísel nepřišli zrovna jako přesnídávky.
Každopádně krásná ukázka přístupu Kill, Loot, Run!

Co mě ještě zaujalo:
- hezké použití "Výjevů z minulosti"
- vtipná náhoda s náhodnými otrokáři
- doufám, že Hans postavy ještě potká (pokud neskončí někde na popravišti) a něco se stane
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Estel » 6. 4. 2021, 17:13

Markus píše:
6. 4. 2021, 13:02
Mně se strašně líbí tohle míchání všech možných modulů do jedné mapy, schválně co se tane! :)
Díky. Zatím mi to pěkně sedlo do mapy mám v plánu mít na jihu mapy temnější dobrodružství pokřivenci, nemrtví, démoni, a cestou na sever více netvorů z bestiáře plus Zimoviště, Hirot. Vždy to mírně modifikuji aby měla atmosféru ZZ. Hráči si do teď myslely že jedeme jen podle originální příručky. Rád bych odehrál i Chappel of blood, The_Mists_of_Moorshire a Dipperdeep z drivethrurpg.com. Kdyby měl někdo zájem můžu sdílet.

Estel
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 1. 2021, 09:38

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Estel » 6. 4. 2021, 17:16

Ota píše:
6. 4. 2021, 13:13
- doufám, že Hans postavy ještě potká (pokud neskončí někde na popravišti) a něco se stane
Hans nás všechny hodně bavil a jsem si jistý, že se ještě ukáže. A s tím 'Kill, Loot, Run!' jsi to trefil přesně :D. Ale pracujeme na tom.

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1742
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq » 8. 4. 2021, 07:54

Hezký popis. Jen mě zarazilo, jak jste brzy vyřídili démona. Zasáhly kostky nebo je démon tak slabý (nebo vaši hrdinové tak silní)?
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 71
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota » 8. 4. 2021, 10:15

Jak již bylo v dřívějších příspěvcích naznačeno (a Estel mi to potvrdil v soukromé zprávě), démon měl smůlu a narazil na komando tvořené "Gimlim" (trpaslík bojovník), "MiniLegolasem" (hobit lovec) a křížencem Jana Železného a Sherlocka Holmese (člověk druid).
To se to potom těžko démonuje :).
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 71
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od Ota » 14. 6. 2021, 19:51

No vida, vypadá to, že o víkendu povedu one-shot s třemi až čtyřmi mládežníky ve věku 14 let.
Jelikož jsem se to dozvěděl dnes, není čas na dlouhé přípravy a já jim tak předhodím Noc krve v systému ZZ.

Protože je nechci hned v úvodní scéně s bestií nechtíc zabít a navíc bychom se s nováčky mohli u tvrdého boje časově zaseknout (viz. boj v druhém hraní Marcusova Warhammeru), říkám si, že bych toto setkání odehrál zrychleně (něco jako Skill challenge v DnD 4).

V každém kole mi každý řekne, co za činnost zhruba dělá a hodí si na tuto činnost TEST.
Druhá strana bude mít jednoduchou tabulku svých akcí, ze které budu logicky volit nebo náhodně vybírat a tím ovlivňovat potřebný bezpečný počet úspěchů pro postavy. Zároveň bude obsahovat informaci o tom, co se stane neúspěšným postavám.
Dle dosažených úspěchů obludy obdrží body zásahu. Pokud skupina nenastřádá bezpečný počet úspěchů, budou ti, co neměli žádný úspěch, nějakým způsobem potrestáni.

Př:
Adam, Bára a Cyril tvoří skupinu a jsou napadeni hrozivou býčí bestií, k jejímuž zabití je potřeba 12 úspěchů)
1. kolo - nemusím si házet na chování bestie = býčí bestie s rykem útočí (je potřeba 5 úspěchů, aby postavy neutrpěly poškození)
Adam prohlašuje, že očekává v postoji útok a použije k testu BOJ ZBLÍZKA (dosáhne 1 úspěchu)
Bára prohlašuje, že střílí a použije STŘELBU (dosáhne 2 úspěchů)
Cyril prohlašuje, že se vplíží bestii do zad a použije k testu PLÍŽENÍ (žádný úspěch).
Celkem tedy jen 3 úspěchy. Bestie už má tak jen 9 "životů", ale nešikovnému Cyrilovi se stalo něco nepěkného ... (v tomto případě bych měl v tabulce třeba ztrátu 1 Síly a postih -1 k testu v příštím kole)


Myslím, že za chvilku je hotovo, bestie bude mrtvá, postavy tak nějak pošramocené (na kritické zásahy se v tomto boji házet nebude) a když v dálce uslyší další hrůzné skřeky, pochopí, že schovat se v hospodě je dobrá věc.

Ještě mě napadlo, že by postavy nesměly použít dvakrát za sebou stejnou dovednost, aby se snažily o nápady, jak na bestii vyzrát jinak, než opakovaným házením na svou nejvyšší dovednost.

Je pravda, že boje v ZZ jsou asi rychlejší než ve Warhammeru, ale výše uvedený postup by to mohl zrychlit ještě víc a dát nám tak víc času na tu zajímavější hospodskou část dobrodružství.

Myslíte, že to bude fungovat?
Díky.
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 1742
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [dobrodružství] Noc krve

Příspěvek od smrq » 20. 6. 2021, 09:29

Ahoj, omluva za pozdní koment.
Já bych se pomalého boje nebál. Postavy z počátku sice žádní řezníci, ale ty můžeš bestii dle potřeby snížit nebo zvýšit sílu (i během boje). Popřípadě, pokud by se to krapet vleklo, můžeš švindlovat při hodech na obranu a zbroj bestie a souboj ke konci urychlit ve prospěch postav.
Radim "Smrk" Trčálek
Kdysi milec a překladatel WoD systému.
Dnes aktivně hrající Zapovězené země.

Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host