[FitD] Blades in the Dark

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.

Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

Možná by to tomu hráči stačilo jen vysvětlit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

KDolecek, Aegnor: ok, to máte asi pravdu, já vycházela z té fantasy modifikace.
Tak se to udělá trochu jinak, enablované budou všechny, jenom se to na začátku musí nějak okecat příběhově, odehrát si k tomu krátké scénky, nebo tak něco. Nebo nějaká jiná takováhle kosmetická věc, aby to nebylo moc okatý. :)

I když, no nevím, možná to nepomůže. Koukám teď na tohle:


Blades in the Dark Probabilities
Pool Size / Critical / Success / Compromised / Failure
0 0% 3% 22% 75%
1 0% 17% 33% 50%
2 3% 28% 44% 25%
3 7% 35% 45% 13%
4 13% 39% 42% 6%
5 20% 40% 37% 3%
6 26% 40% 32% 2%

Já se obávám, že to riziko při 0 poolu je už fakt až moc brutální, a rozdíl v úspěšnosti při 0 a 2 kostkách fakt enormní :( Tak velký rozdíl bude svádět k munchkinování i lidi, kteří normálně nemunchkinují.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od KDolecek »

To je rozhodně pravda, ale zároveň se vlastně počítá, že když má rating 0, tak dáš push, abys házel jednou a to jsi na 50 %, ne?. Tedy reálně hody poolem 0 jsou vzácné.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

KDolecek píše: 27. 4. 2021, 18:50 To je rozhodně pravda, ale zároveň se vlastně počítá, že když má rating 0, tak dáš push, abys házel jednou a to jsi na 50 %, ne?. Tedy reálně hody poolem 0 jsou vzácné.
Teoreticky ano. Prakticky hráči šetří stresem co můžou. Tento jev je stejný u obou mých skupin, i když u té jedné stres hodně lítá sem a tam, zatímco u té druhé ho mají přerhšel a fakt si můžou dovolit se víc rozšoupnout. Stejně to neudělaj. Šetřej stresem jak vzteklý, obě grupy. Assist ještě jo, push už ne. Tohle je taky nějaká zparchantělá psychologie. Stejný problém jsem viděla u Fate, kde lidi syslí fate pointy, co kdyby byl na konci sezení průšvih.
Než aby se pushli na 1 kostku, radši začnou fabulovat, jak by to šlo přes jiný rating, nebo jestli by tu akci radši nezkusil někdo jiný nějak jinak. Zabírá to čas, akce se zastaví kvůli vymýšlení, a i když se snažím být maximálně benevolentní a odkývu jim ty alternativy, zřídka to bývají alternativy obohacující hru (ten prvotní nápad pro nula kostek byl většinou lepší, vyplýval přirozeněji z fikce, než ty šroubovaniny, co vymysleli potom, aby dostali dvě kostky).

Aegnor: viz výše. Hráči šetřej stresem. Pokud mají volbu "spálím 3 stresy, abych z 0 kostek udělal 2" a "zkusím to vymyslet, aby to šlo jiným ratingem, kde mám 2 kostky", půjdou do možnosti 2.

Edit: ty devil's bargainy nejsou o moc motivačnější. Ony jsou docela drsné.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

SPARKLE: řečeno bez rukaviček, nimrání v tabulkách, které k hraní hry nikdo nikdy nepotřeboval řešit a které ani nereflektujou související mechaniky které to dost významně mění (o tom že to ani nevypovídá nic o reálném použití těch hodnot, např že i 4-5 je mnohdy prostě úspěch, jen s trochu slabším efektem, vůbec nemluvě) nijak nevyřeší tvůj problém, který zjevně spočívá ve špatné komunikaci toho co za hru hrajete a jak jí hrát chcete popř. v nedostatečném moderování průběhu hry a používání systému z Tvé strany. Popravdě z toho co píšeš mám poněkud pochybnost, jestli jsou Blades hrdá zrovna pro Tvoje skupiny a spíš se mi zdá, že ne.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Sirien: k tomu se právě snažím dopátrat. S jednou z těch skupin hraju už hodně dlouho, hráli jsme více systémů, tady ale mám pocit, že se u některých probudil větší level munchkinismu než měli dřív u jiných systémů. Což může být problém ve mně, že jim dávám příliš drsné následky a příliš často házíme, takže se bojej cokoli udělat (i když reálně hážem míň než předtím ve Fate, tak nevím), jenomže pak mám zase tu druhou grupu, se kterou to vedu dost jinak (stres není tolik na houpačce, házíme méně často...) a i tahle grupa syslí stres a bojí se házení na 0 kostek jak čert kříže. A ten strach je jak u hráčů, co si prošli klasickými DnD hrami, tak u nováčků.

Já chápu, že by bylo jednodušší to svalit na mě, že to prostě vedu blbě :) Ale možná že ta hra není zas tak dokonalá a má skryté zádrhele? Nevím.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Mám z toho celého zatím pocit, že ta velká volnost ve výběru action ratingu je dvojsečná zbraň. Při přečtení pravidel to vypadá jako strašně cool pravidlo, v realitě to pak způsobuje zadrhávání hry.

V jiných systémech, kde jsou dovednosti / atributy jasně definované a ohraničené v pravidlech, ohlásí hráč akci, pak si i deklaruje co na to používá, nebo to určí GM, ale většinou je jedno, kdo o tom rozhodl, protože je to jasné a nikdo neprotestuje. Hodí se, akce se vyhodnotí, jede se dál.

V tomhle systému hráč ohlásí akci, následně začne přemýšlet o tom, který z několika vhodných action ratingů na to použije. Já mu mezi tím musím navrhnout pozici a efekt, ideálně pro víc možných action ratingů, mezi kterými se on pak rozhodne.
Pak hráč přemýšlí, jestli si nezvýšit dice pool. Zase chvíle kalkulace, jestli si může dovolit zaplatit stres. Můj případný návrh devil's bargainu. Licitování se spoluhráči, jestli mu nedají asistenci za stres.
Pak se hodí. A po hodu se ještě hráč rozhoduje, jestli nespálí stres za vykrytí následku. Potřebuje ode mě vědět, jestli za spálení stresu bude následek zcela vymazán, nebo jen zmírněn. Na základě toho se pak rozhodne, zda stres spálit.
Až teprve poté můžu posunout děj.

Tohle celé stopne hru na nezanedbatelnou chvíli. I když ti hráči nejsou munchkini, i když hrajou nadprůměrně unsafe, i když jsou srozuměni s žánrem a dodržujou jeho principy, i tak to celé musí stopnout hru i na půl minuty a víc, čistě pro to, abys obhospodařil ten management okolo toho.

Když to srovnám s PbtA, konkrétně Světem dračáku, který hraju s třetí skupinou:
Hráč ohlásí akci. Který move se tím spustí, je ve většině případů hned jasné. Pokud to náhodou jasné není, můžu jako GM deklarovat, že to bude move "Navzdory nebezpečí" a tím se dohadování utne - hráč přitom nebude ošizen, ten move je dostatečně univerzální.
Který atribut se přičte k hodu je taky hned jasné - je tam klasických pět (Síla, obratnost, odolnost, inteligence, charisma), které použít je poměrně jasné logicky a nebo je to napsané na tom movu. Zádrhelový potenciál nula.
Pak se hodí kostkama. Obvykle když padne plný úspěch nebo plný neúspěch, už má hráč hotovo a je na mně posunout děj. Když mu padne 7-9, mívá tam ještě nějaké dilema, ale na tom movu je to popsané poměrně podrobně, mentální úkon na pár vteřin.
Stopnutí hry celkově zanedbatelné a až a naprosté výjimky (tah "Hlavně nenápadně" je takový specifický, no) to při té hře prakticky nepociťuju.

Přitom BitD by měl být modernější, vymakanější systém, víc podporující napínavý žánr.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

To těžko posoudim, když ty hry nevidím, můžu jen tipovat z toho, co píšeš. Každopádně to co píšeš o problémech s volbou akce na mě prostě působí hlavně jako nezvládnuté vysvětlení/moderování té hry a je to něco co v našich hrách nikdy ani nezaskřípalo, natož aby se to nějak seklo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Sirien: a to nezaskřípání se u vás projevuje konkrétně jak?

Že hráči jsou zvyklí nekalkulovat, z fleku vyberou fikčně nejvhodnější action rating bez ohledu na počet kostek v něm, a hodí si?

Nebo že ti hráči kalkulují a jdou cíleně po ratingách, kde mají víc kostek, akorát to uměj dělat rychle a elegantně a sypou díky tomu tak zajímavé popisy, že to je vlastně cool a obohacuje to hru?
Aegnor píše: 27. 4. 2021, 20:33 Když popisuju co dělám, tak to provádím už s vědomím toho, jakou akcí chci házet a popis tomu přizpůsobuju (úplně stejně jako při hraní PbtA).
Je možné, že až to budem hrát dýl a hráči si víc zafixujou ty action ratingy, tohle budou dělat taky a pak ta dohadovací fáze odpadne.
Na druhou stranu, v té grupě Světa dračáku taky lidi jedou spíš fiction first. Který move se spouští, se vymýšlí až po popisu akce, a ty záseky tam prostě nemáme. Tak nevím.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

Nikdy jsem nad tím popravdě moc nepřemýšlel. Jedeme popis a fiction first, volba akce přirozeně následuje. Výjimky byly jen v boji když vzal občas někdo skirmish na wreck, okamžitý následek byl že všichni chápali že se buď zhorší pozice nebo efekt (podle logiky, když šlo obojí tak volba hráče) a uzpůsobil se popis - vždy to ale mělo trigger ve fikci (postava např používala fakt těžkou zbraň atp.) Když se někdy stalo (minimum případů) že chtěl někdo na něco použít konkrétní akci tak nejdřív našel způsob jak to udělat (různé "jak se dostat do toho domu? Attune by se mi hodil... Najdu nějaké staré plány a dnes zazděné dveře...)

Popravdě mi to přijde trochu podobné FAE přístupům v tomhle. Je to hlavně o tom že víš co hraješ za postavu a děláš věci co by dělala a jdeš s tím jak dobře to umí.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od KDolecek »

Aegnor píše: 27. 4. 2021, 19:01 A nebo z Tohohle obrovského seznamu.
Díky, to se moc hodí.
Sparkle píše: 27. 4. 2021, 20:05 V tomhle systému hráč ohlásí akci, následně začne přemýšlet o tom, který z několika vhodných action ratingů na to použije. Já mu mezi tím musím navrhnout pozici a efekt, ideálně pro víc možných action ratingů, mezi kterými se on pak rozhodne.
Tohle se mi naštěstí neděje.
Hráči buď cíleně směřují k nějaké akci (tuší, že tam příjde hod) a v tu chvíli vědí, na co hází.
Nebo já řeknu, že tohle bude na hod a hráč si vybere akci, já určím a jedeme dál. Záseky na moc nemáme, většinou je to fakt jasné (nejčastěji řeším sway/consort, který jsme zaškatulkovali trochu jinak, než vy). Vzácně se stane, že hráč něco popíše, uvědomí si, že ho to žene do blbé situace (slabý rating) a změní fikci. Ale nestalo se mi, že by to byla blbost a jen se snaží ujít špatnému hodu. Takovou situaci jsme zatím řešit nemuseli.
Já pozici a efekt určuji, až když se hráč rozhodne pro akci. Nestalo se mi ještě, že by hráč měnil zpětně svou akci na základě pozice/efektu.
Pokud by po mně hráč chtěl říct pozici/efekt různých akcí, kvůli tomu, aby si vybral výhodnou variantu a pak mi teprve řekl fikci, tak bych mu poklepal na čelo a řekl, že takhle ta hra fakt nefunguje.

Řešení utrácení stresu, asistence, devil's bargain, tam se občas zašprajcnem, ale spíš vzácně, když je to důležitý hod, blbá situace a ještě mají všichni přítomní hodně stresu a řeší se, které zlo je teď nejmenší.
Když už prodlevy máme, tak asi nejčastěji vznikají, když já vymýšlím komplikaci, ale mám pocit, že se do toho dostávám. U bargain od začátku pobízím hráče ať dávají svoje návrhy, takže tam to docela jde. Když nás nic nenapadne, tak prostě řekneme, že v dané situaci není bargain k dispozici.
Resisty se nám vlastně moc nedějí a z nějakého důvodu se mne hráči neptají na to, zda to následek zmírní nebo vymaže (možná se v tomhle nevyznají, zeptám se jich při příští session).
Ten tečkový kalkul se tedy buď neděje, nebo proběhl už předtím, než hráč popisuje svou akci.

Zároveň, je to tedy všechno subjektivní. "Zasekávací mechanika" pro jednoho, není zasekávací pro druhého. Třeba kdyby ses podívala na naší hru, tak bys řekla, že se zasekáváme stejně jako vy, akorát mně to příjde v rámci pohody. Obzvláště nepřesné je to u hry jako je BitD, kde každý z těch kroků (pozice/efekt, asist, bargain, resist) má v sobě potenciál dotvářet nebo zpřesňovat fikci, což my děláme postupně, takže mi nevzniká dojem, že pět minut řešíme mechaniku, tečky a bonusy. Hráč něco popsal a vytvořil fikci. Já určím efekt/pozici a buď to odbydu dvěma slovy, nebo přidám trochu popisu, abych svou volbu odůvodnil. Hráč, který může dát asist popíše co udělal a jak to zapadá do akce předchozího hráče.... atd. Takže vlastně pořád hrajeme/vyprávíme.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Mně přijde, že ta hra je schválně napsaná tak, aby skoro ke každé fikční akci dobře pasovaly aspoň dva různé action ratingy. A s mírnou modifikací popisu minimálně další dva.

Že by hráč popsal akci ve fikci a následně nám tam svítil jen jeden rating, který na to jasně použít, to je u nás naprostá rarita. Většinou jich hráče napadá víc a licituje se o tom. A mně je to blbé jim to zatrhnout, páč podle pravidel nedělají nic špatně, ta hra k tomu přímo nabádá tím, jak jsou ty action ratingy definované. Jenže ono to zdržuje hru, bohužel.
KDolecek píše: 27. 4. 2021, 22:57 nejčastěji řeším sway/consort, který jsme zaškatulkovali trochu jinak, než vy
Jak jste si je zaškatulkovali? To mě zajímá. Nám právě tyhle dva dělají minimum problémů, páč ta hranice mezi nima (záleží / nezáleží mi na tom NPC) je dost jasná jak facka.

KDolecek píše: 27. 4. 2021, 22:57 Pokud by po mně hráč chtěl říct pozici/efekt různých akcí, kvůli tomu, aby si vybral výhodnou variantu a pak mi teprve řekl fikci, tak bych mu poklepal na čelo a řekl, že takhle ta hra fakt nefunguje.
Nejsem si úplně jistá, že takto nefunguje. V pravidlech je sice napsáno, že nejdřív se deklaruje action rating a až potom se určí pozice a efekt, jenže potom tady máš tuhle pasáž:

For example, Nox wants to sneak into the secret meeting room of the Circle of Flame. The GM asks her how she does that and Nox’s player says she’ll climb the outside of the tower and slip in through a window. Climbing is a Prowl action, so that’s what she’ll roll. Nox’s player might change her mind and say, “Hmmm... I’m not very good at Prowling. I want to climb in using Finesse, instead. It’s like I’m Finessing my way in, right?” No. Nox can certainly try to Finesse her way in—through misdirection or subtle action—but Nox cannot “use Finesse” to climb the tower. The action of climbing is... well, climbing. Athletic moves like that are the Prowl action. If Nox wants to Finesse, instead, that’s fine, but that means she is not climbing the tower.

Z toho mi vyplývá, že hráč se může ptát GMa ještě před reálným provedením akce na více variant zvažovaných action ratingů, a GM by mu měl dát aspoň nějakou jakous takous odpověď, minimálně jestli ta akce s daným action ratingem je vůbec možná. A když mu GM dá zápornou odpověď, může si hráč původně plánovanou akci rozmyslet - viz "she is not climbing the tower" - a popsat si ji ve fikci úplně jinak.
Což moji hráči využívají fakt hodně. Než reálně provedou akci, popíšou návrh jejího fikčního průběhu a zeptají se mě na několik různých action ratingů, zda to s nimi lze. Hlavně kouzelníci, kteří mají mraky puntíků v Attune a ve fyzických dovednostech nic moc. Poté co je napadne nějaká nemagická akce, popíšou mi její návrh a jakmile si uvědomí, že v nejvhodnějších action ratingách nemají puntíky, většinou se mě zeptají i jestli by to nešlo přes Attune.
A když jim řeknu, že únik pronásledovatelům skrz prolezení potrubím na Prowl je v cajku, na Tinker taky (přece jen jsou to trubky), ale na Attune fakt ne, tak se hráč rozhodne, že teda do této akce nepůjde, a zkusí popsat nový návrh akce, kde už bude nějak magie zakomponovaná (třeba že se zkusí mentálně spojit s tím potrubím a popřeházet ten trubkový labyrint, aby to pronásledovatele zmátlo). To už mu na Attune odkývu.
Tohle je podle mě dle pravidel zcela legální. Nemůžu to hráčům vyčítat a už vůbec ne jim to zakazovat. Nicméně mi to vadí, páč to zdržuje hru a já musím evaluovat dva různé hypotetické popisy a tři posouzení vhodnosti různých action ratingů kvůli jedné akci.
Ale je to podle pravidel.

Edit: když tak nad tím přemýšlím, tak moji hráči by stoprocentně dokázali obhájit vylezení na věž pomocí Finesse. Popis jak poleze pomalu, bude po každém posunu precizně evaluovat, kam se přesně zachytit dále, po cestě bude nakukovat do každého okna a hledat patternu v tom, jak se v oknech zhasíná a rozsvěcí, kdy jde stráž a kdy ne, občas hodí někam dolů šutr na odvrácení pozornosti...
Připadala bych si, že hraju proti nim, když bych jim toto s Finesse neuznala.
Naposledy upravil(a) Sparkle dne 28. 4. 2021, 00:38, celkem upraveno 1 x.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů