[FitD] Blades in the Dark

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.

Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Blades in the Dark

Příspěvek od Markus »

Chvíli jsem váhal, jestli pro tohle zakládat samostatnou diskuzi, ale Blades in the Dark a Band of Blades (diskuze tady) jsou dvě různé věci, akorát používají stejný systém, ne?

A matoucí, skoro stejné názvy.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

Blades in the Dark je TEN původní systém, který založil rodinu Forged in the Dark systémů, takže si vlastní téma určitě zaslouží.

Efektivně to je blend PbtA s Fate, což zní možná divně, ale je to ohromně funkční (popř. to je evolučně druhá generace PbtA vývojové větve - od původního PbtA už hodně posunutá) a co se mě týče, tak z herního hlediska i mnohem funkčnější, než PbtA - resp. FitD jádro vyřešilo dost věcí, s nimiž mám osobně (zejména jako vypravěč, ale i jako hráč) v PbtA problém (zachovává si to PbtA "move" logiku fikčně-mechanického vyhodnocení a PbtA drive na tempo, ale narozdíl od PbtA to abstrahovalo nekonečno specifických tahů centrální mechanikou a z Fate si to vzalo nebo "odvodilo" nějaké nástroje pro kontrolu gradace a příběhového oblouku, což PbtA spíš moc nezvládá - tolik k rozdílům, systémově tam toho je zajímavého a z obou stran převzatého víc plus nějaké vlastní věci k tomu).

Zařazení diskuse do PbtA sub-sekce je... systematicky nepřesné, FitD by mělo mít spíš vlastní sekci vlastní úrovně, ale z pragmatického hlediska to je momentálně asi ok.

Jinak dovolil sem si na DB upravit anotaci a trochu poladit štítky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Aegnor »

sirien píše:Zařazení diskuse do PbtA sub-sekce je... systematicky nepřesné, FitD by mělo mít spíš vlastní sekci vlastní úrovně, ale z pragmatického hlediska to je momentálně asi ok.
No, já mám takové menší podezření, že o BitD tady moc akční diskuze nebudou (což je teda imho škoda, ale co už). A pak vlastní sekce úplně nedává smysl.
sirien píše:Jinak dovolil sem si na DB upravit anotaci a trochu poladit štítky.
Díky. Kdybys ještě kouknul na popis FitD, tak ti budu neskonale vděčný - ten jsem psal taky spatra, tak ho určitě zvládneš líp.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od MarkyParky »

Za mě taky je sekce přebytečná zatím.

FitD hry se dají probírat v téhle sekci, trochu příbuznosti tam pořád je. A těch diskusí nebude mnoho.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Pieta »

No, a jak vám to funguje?

My jsme chvilku BitD hráli, a je to rozhodně zajímavý systém. Hodně evokativní, jak postavama, tak settingem. A hodně se mi líbí, jak to přes systém heatu celkem nenásilně motivuje hráče k tomu, aby věci řešili pokud možno nenápadně, bez zbytečného rozruchu a bez toho, aby za nima zůstaly mrtvoly. Hezká je i eskalace controlled/risky/desperate.

Na druhou stranu tam byla místa, kde mi to nikdy moc nesedlo. Třeba posuzování efektu - jak se řeší position, potency/quality/tier a z toho effect level, pak zase, co to znamená (co je to great a co je to extreme effect, třeba). Různě zvláštně se to tam mezi sebou překrývá - třeba že jít proti přesile může ovlivnit position, nebo effect přes scale, nebo obojí, nebo rovnou znamenat, že je akce nemožná. Tohle mi prostě nějak nesedlo.

A asi nejvíc jsem zápasil s flashbackama. Ty jsou takové... Na jednu stranu jsou tam proto, aby člověk nemusel všechno plánovat do nejjemnějších detailů, aby se to nezaseklo v "shadowrunovém" plánování, ale aby se příprava dala dořešit "pozdějš", což je fajn. Na druhou stranu, pokud nejsou úplně triviální, tak se platí ze stresu, což jsou +- životy, takže když už něco potřebuješ doplánovat, vlastně za to dostáváš zranění. To už působí dost demotivačně, jako by ta chybějící příprava byla sama o sobě selhání. Nakonec to vedlo k tomu, že se u nás flashbacky skoro nikdy nepoužily.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

Jo, fungovalo nám to suprově. Efekty jsou easy, zvlášť když používáš hodiny, ale i bez nich bylo popisně docela snadný se shodnout co je asi tak co. Flashback nemá být náhrada plánování, ale simulace filmového momentu kdy se ukáže něco zásadního z přípravy co obrátí situaci - nepoužíváš to pořád, ale sem tam sme po tom sáhli a fungovalo to dobře. Někde na Kostce mám i zápisy z her, teď z telefonu ale asi nedám link.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Pieta »

S tím plánováním právě moc nevím. Hra přímo mluví o tom, že hráči nemusí plánovat, že stačí vybrat jeden z plánů, doplnit detail a jít na engagement roll; "once the players choose a plan and provide its detail, the GM cuts to the action" atd. Akorát že pak zpětně doplnit plánování dokáže být docela drahé. S tímhle rozporem jsem se nikdy nedokázal moc poprat. Stejně jako s tím, že když mě napadne perfektní filmový moment, kde by se hodilo vytáhnout nějakou do té doby nezmíněnou přípravu, že to buď má být triviální nebo že to zaplatím ze stresu, kterého jsem nikdy neměl dojem, že by byl nadbytek.

Samozřejmě to nebude problém, když se člověk s postavou moc nesžívá a ta prostě prožije pár dobrodružství, nabere si trauma a nejspíš špatně skončí. Ale když člověk nechce padnout do téhle spirály, nebo ne tak rychle, tak mi přijde, že ten dynamický start zas tak dobře nefunguje.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Můžu poprosit o rady od někoho, kdo má s tímhle systémem víc zkušeností?
Začali jsme to hrát nedávno, máme za sebou 4 sezení, a furt trochu plavu ve vyhodnocování určitých nestandartních situací. Hrajeme to ve fantasy, tedy víc magie, ale houserules máme minimální (magii řešíme novými speciálními abilitami inspirovanými dodatkem Blades in the Brokenlands, do základních mechanik nezasahujeme).

1) situace, kdy na postavy číhá nebezpečí, které potřebuju vyhodnotit, ale postavy nedělají žádnou aktivní akci tímto směrem, například proto, že o nebezpečí neví.
Třeba situace, kdy jdou po ulici, a někdo tam na ně na střeše číhá a chce někoho z nich odstřelit, nahnat je do pasti a podobně. Počítám, že to by byl asi Fortune roll, který si hodím já tajně, ale jakou akci na to použít? Survey, jako že "všímání" hráčských postav? A když je v družině 5 členů, a já chci zohlednit i toto, mám udělat 5 fortune rollů, u každé postavy za její hodnotu Survey, a vybrat nejlepší výsledek? Mně to přijde docela složité, ale nenapadá mě moc jak to udělat elegantněji, aby to bylo k hráčům fér.

2) situace v boji, kdy je proti družině víc nepřátel, hráči ale jednoho z nepřátel ignorují (ohlašují akce jen vůči těm zbylým) a ten poslední enemík má tedy jakoby "volnou akci" na to, aby si do některého z hráčů praštil. Jak vyhodnotit tuto jeho akci. V zásadě mě napadají tři možnosti a nevím, která z nich je férovější:
a) v momentě, kdy už mi fikčně přijde, že už ho ignorovali příliš dlouho a on by si měl určitě praštit, prostě vyberu fikčně vhodnou oběť a zahlásím, že dostala consequenci a ať ji rovnou případně resistuje.
b) přítomnost tohoto enemíka zakomponuju do hodu k jinému enemíkovi, kde nastavím o to horší pozici pro hráče (jdou na něj jakoby dva enemíci), a když to hráč hodí blbě, tak mu řeknu "zasáhl jsi bojovníka, dal jsi mu pěknou ránu, ale nikdo neřešil toho lučistníka vzadu, takže ten tě střelil". Tahle varianta mi přijde čistší dle pravidel, ale cítím tam problém, že když by všichni hráči hodili na své akce plný úspěch, lučištník by nedostal šanci udělat svůj protiútok, a to by nedávalo fikčně smysl, protože akce těch hráčů obranu proti lučištníkovi fakt nezahrnovaly.
c) jeho útok hodím jako Fortune roll - ale proti které akci hráčské postavy, aby to bylo fér? Skirmish?

3) situace, kdy jeden hráč něco chce dělat, a druhý mu chce asistovat JINÝM typem akce, aby si zvýšili šanci na úspěch, ale nedává fikčně smysl, že by měl někdo pálit stres v případě neúspěchu. Jsou to případy, kde jen čistě to, že na úkolu maká víc lidí, by měla automaticky zvýšit šanci na úspěch, a nezvýšit rizika. Příklad je třeba to, když zloděj vyháčkovává zámek, a mág mu asistuje svojí magií, že sešle na zámek kouzlo stárnutí, aby zámek více zrezivěl. Tedy jeden používá Tinker a druhý Attune (mág má speciální dovednost, že na akce tohoto typu může použít Attune), takže to nesplňuje definici "Lead a group action" (to by museli používat stejnou akci).
Nelíbí se mi na to použít "Assist", protože tam by musel asistující čaroděj pálit 1 stress, což v té situaci nedává fikčně smysl a bylo by to nefér k hráčům (tu dovednost umí normálně bez stresu, tak proč by za ni měl nyní pálit?). Další možnost je vyhodnotit to jako "Set up", jenže Set up znamená, že asistující zlepší asistovanému buďto Effect nebo Position, což v tomto případě nesedí na fikci ani jedno. V tomto konkrétním případě mág nezlepšuje ani Effect, ani Position, ale čistě šanci na úspěch, tedy fikčně by bylo nejspravedlivější, kdyby přidal 1 kostku a nemusel na to pálit stress. Tuto možnost ale pravidla nepamatují.

4) situace, kdy na jednu akci chce asistovat víc než jeden spoluhráč, aby zvýšil šanci na úspěch. Podle pravidel lze přidat max 1 kostku za asistujícího. Ale co když jsou tam dva, co chtějí asistovat na to samé? Příklad: oponent se začal před zraky družiny proměňovat v chapadlovitou nestvůru. Hráč hlásí, že chce zkusit rychle přiskočit k němu a ještě než se proměna dokončí, mu nalít do chřtánu paralyzující elixír. Dva spoluhráči zahlásí, že chtějí na toto zkusit asistovat (například kouzlem, aby urychlili kolegu). Já ale můžu jako asist uznat jen jednu z těchto akcí, takže mi nezbyde než to vyhodnotit jako Set Up, kde ale opět jako v předchozím případě můžu pouze přidat Effect nebo Position, nikoli šanci na úspěch. Vyřešila jsem to tuším tak, že jednomu z nich jsem tu jeho pomáhací aktivitu dala možnost udělat jako Assist, tzn spálil stres a přidal kostku kamarádovi, a tomu druhému jsem dala možnost tu jeho asistenci udělat jako Set Up akci, která má automatický úspěch, a přidá asistovanému Effect nebo Position. Ale přišlo mi to dost krkolomné. Nevím, jak to řešit elegantněji.

Předem díky za postřehy.
Naposledy upravil(a) Sparkle dne 20. 3. 2021, 13:01, celkem upraveno 1 x.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

1 - deklaruješ co se prostě stane. Hráči mají možnost zkusit to rezistnout, jako cokoliv jiného. (Např.: někdo je plánuje odstřelit. Deklaruješ, že dostanou 2-zranění. Hráč má možnost rezistit přes Prowess (tj. zruší/sníží efekt, dostane stres podle toho co hodí). Jako GM řekneš jaké jsou výsledky rezistu (jestli to zruší úplně nebo jen sníží efekt na 1-zranění)

Btw. Fortune roll se háže bez vztahu ke schopnosti (proto to je "fortune" roll a ne "[akce] roll")

2) já obvykle řešim celou skupinu nepřátel ne jako jednotlivce, ale jako jedny hodiny. Nicméně pokud by tam zbyl nějaký navíc bokem a měl free akci, tak viz výše bod 1.

3) druhá postava může provést vlastní akci, jejímž výsledkem je zlepšení pozice nebo zlepšení efektu akce první postavy. Pravidla záměrně neumožňují zvýšit samotnou šanci bez pálení stresu. Pokud se Ti to nelíbí, můžeš (musíš) si udělat house-rule (nebo to řešit neustále individuálními rulings)

NEBO to můžeš pojmout jako týmovou práci (tj. vezme se nejlepší výsledek, ale pokud někdo selže, tak si vedoucí postava škrtne 1 stres - zlepší to šanci na úspěch, ale hrozí to nějakými následky)

Viz Blades in the Dark v Kostce, nadpis "Možnosti spolupráce".

4) Týmová práce, viz odkaz výše. Jinak Position by dával smysl - pokud zrychlím týpka co se snaží aplikovat proti-jed, tak je tak nějak logické že když ten uspěje tak se mu to podaří dřív (je zrychlený) takže protijed zaúčinkuje víc. Obecně myslim že jako kombinaci Assist a Set up si to vyřešila RAI velmi správně a přesně tak to má fungovat.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Sirien: Díky za odpovědi. Já se právě trochu bojím "deklarovat, co se prostě stane", jsem trochu vymletá celkovým mindsetem PbtA, že průšvihy na hráče by se měly valit jako následky blbého hodu na jejich proaktivní akce, ne když se to hodí mně.
Sirien píše: 20. 3. 2021, 12:57 Btw. Fortune roll se háže bez vztahu ke schopnosti (proto to je "fortune" roll a ne "[akce] roll")
Jsi si jistý? V pravidlech na straně 34 je toto:

When you make a fortune roll you may assess any trait rating to determine the dice pool of the roll.
When a faction takes an action with uncertain outcome, you might use their Tier rating to make a fortune roll.
When a gang operates independently, use their quality rating for a fortune roll.
When a supernatural power manifests with uncertain results, you might use its magnitude for a fortune roll.
When a PC gathers information, you might make a fortune roll using their action rating to determine the amount of the info they get.


Z toho mi vychází, že fortune rolly za pomocí action ratingu postav by nějak měly jít.
Sirien píše: 20. 3. 2021, 12:57 Pravidla záměrně neumožňují zvýšit samotnou šanci bez pálení stresu. Pokud se Ti to nelíbí, můžeš (musíš) si udělat house-rule (nebo to řešit neustále individuálními rulings)
Asi budu muset, protože mi přijde, že hráči nereagují na toto pravidlo dobře (mají pocit, že je to svačí).
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od KDolecek »

1)
a) deklarace a resist (viz sirien a příručka str. 167)
b) fortune roll
c) naznačit nebezpečí (stín na střeše) a dát šanci reagovat
d) brát tak, že v rámci fikce jsou postavy zkušení scoundrels a někdo z nich prostě dává pozor na nebezpečí, zeptat se kdo má ve skupině teď ten úkol a jeho nechat hodit action.

2) já bych dělal tvou možnost b) a pokud všechny postavy uspějí (takže nikdo neutrpí útok ignorovaného nepřítele jako následek), tak bych to prostě fikčně zakomponoval, protože někdo měl zhoršenou pozici/efekt a stejně uspěl, tak to pro mne znamená, že aktivně nic proti danému nepříteli nepodniká, ale vnímá ho natolik, že se jeho útoku vyhnul/vykryl ho/jinak odrazil.

3) a 4) jako sirien
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Sparkle »

Sirien píše: 20. 3. 2021, 12:57 NEBO to můžeš pojmout jako týmovou práci (tj. vezme se nejlepší výsledek, ale pokud někdo selže, tak si vedoucí postava škrtne 1 stres - zlepší to šanci na úspěch, ale hrozí to nějakými následky)
Máš na mysli počítám "Lead a Group Action" (s. 134)? Tam se ale právě píše, že všichni účastníci si házejí stejnou akcí, což v tomto případě nedává smysl. Takže by se na to musel taky udělat houserule, že lze dělat Lead a Group Action i když ostatní asistují jinými akcemi než lídr. Už jsem o tom taky uvažovala.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 918
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od KDolecek »

Ještě k 2b), kde píšeš "akce těch hráčů obranu proti lučištníkovi fakt nezahrnovaly". Slovo akce zde chápu jako "hráčův popis fikce". Umím sti představit i třeba a úrovni "šikovně ses postavil, takže tvůj protivník stál lučištníkovi v cestě", což můj do fikce zapracovat já. Ve chvili, kdy si situace opravdu žádá, aby hráč popsal jak se brání i druhému útoku (třeba dva šermíři nebo nemá kdo lučištníkovi stát v cestě) a jeho fikce to nezahrnuje, tak bych se ho na to doptal a nechal ho jeho popis upravit a kdyby mi řekl, že toho druhého ignoruje, tak bych mu řekl ok, může to tak být, ale dostaneš harm (mechanicky to tedy odloučím na dva šermíře, kde jeden opravdu dostane volnou ránu), protože reálně ignoruje, že na tebe někdo útočí.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

Ad Fortune roll - hah. Teď si mě dostala, přiznávám, že tohle sem minul/zapomněl. Jo, z toho cos napsala je zjevný, že sem to řek blbě. V tom případě asi můžeš použít Fortune roll a určit tak následek události v níž je postava pasivní - ale musím říct, že mi to osobně skřípe a přijde mi to jako pokus použít ve FitD DnDčkovou logiku. Jakože jaký význam má náhoda v události, kterou jsi přesto sama naskriptovala? Pokud rozhodneš, že se tam něco děle, tak ve FitD nemá smysl to lakovat jako náhodu, ten systém narozdíl od DnD nemá tradici random encounters, random results atp. - prostě urči rovnou konkrétní hrozbu a pokračuj s tou. Fortune roll na akci bych si nechal spíš na věci co se dějou off-screen (např. fortune roll na consort jestli nepřátelé vytáhnou informace z kontaktu postavy popř jaké a kolik atp.)


Jinak u 1 jsem vycházel z toho že už ta situace nastala - KDolečkova varianta "c" s tím že scénu začneš o něco dřív předesláním hrozby je samozřejmě taky legit řešení. "d" může pasovat do některých situací, v jiných bych asi volil jinou možnost.

Ano, mám namysli Group Action. Ano, mělo by to fungovat na stejnou akci, ale v tomhle kontextu pokud skutečně chceš aby druhá postava měla možnost ovlivnit šanci na úspěch mi přijde jako legitimní ruling dovolit dvě odlišné akce (které zjevně dosahují stejného výsledku, jen každá jinak). Jakože je to house-rule, ale docela "malej" a neboří ekonomiku stresu, takže mi přijde víc legit a v linii se zbytkem mechanik, než dovolit jen tak přidat kostku za nic.
Naposledy upravil(a) sirien dne 21. 3. 2021, 11:02, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti