DrD World

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: DrD World

Příspěvek od Pepa »

Doufám, že zhynuli strašlivou smrtí... :-)=
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2116
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD World

Příspěvek od PardGalen »

Ne, protože můj krollí hraničář je z toho dostal. :D
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Quentin »

Já bych se z toho nějak vylhal :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Faskal »

A já bych ten večer nemohl přijít, protože jsem měl moc práce.
Ne, vlastně to druhé - já bych to ustál 8)

Ten bonus za odolnost se sice nedá nijak použít, ale ty životy navíc se fakt hodily.
Jinak bych klidně povyhazoval spoustu věcí (složitý souboják, nahánění do pasti), respektive je spojil do už existujících tahů (v některých případech i do toho navzdory nebezpečí), a namapoval na odolnost defend z DW s přihlédnutím k novým bojovým tahům z AW2e
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Quentin »

Já jsem měl většinu hry pocit, že by jsme si zahráli vcelku obdobně i s World of dungeons. Pravidla můj roleplay ovlivnily jen, když jsem použil ten move na naučení se cizího hlasu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16459
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Ono to celé bylo i na tu krátkost hrozně mechanicky řídké ..

V hospodě jste, krom jednoho Faskalova hodu, na mechaniku skoro nesáhli. Tady mě ale ten neúspěch hezky sedl, pže mě přivedl na myšlenku "stahují se sem nemrtví ze širokého okolí".


Ghůlové ve vinici probíhali cca tím způsobem, jakým bych si představoval, že se to bude hrát. Dílčí záměry, zoom dost daleko na to, aby se stihlo víc než "seknu", ale ne moc rozplizlý, ghůlové za tři kola dole a družinka pochroumaná.

Tam jsem měl pocit, že mechanika dělala, co jsem chtěl.

Překonávání zídky a psy jsem nechtěl řešit moc mechanicky, pže přišly dobré nápady (využít stromy, zahlédnout včas psy infraviděním).


Quentinova Stealth akce byla na jeden hod a pak už přišel ten sociální konflikt a tam jsem se zasekl. Nějak jsem nebyl schopen hru ukočírovat tak, abychom se dostali k jednomu z těch tahů. Navíc Quentin byl svými výmluvami naprosto odzbrojující, takže tu "otevřenou hubu" jsem napůl hrál za mnicha, ale napůl sám měl. Zvlášť když se začal vykecávat z failu ;o)

Faskalovo hledání cesty do klášterní budovy udělalo co mělo - fail, ale posunul to ke Quentinovu zajetí, takže dobrý.

A pak jsem zas měl trochu problém to ukočírovat - jsem zvyklý při rozdělené skupině hodně rychle střihat tam a zpět a tady se mi to nějak nedařilo, za tuhle část se trochu omlouvám. Furt vám padaly další a další faily a mě už docházela fantazie. Dokonce ani GM tahový seznam mi moc nepomohl - a tím, že to bylo improvizované, tak jsem neměl po ruce ani customizované tahy pro mnichy z nějakého bestiáře.

Quentinův unik ze zajetí nemělo IMO smysl drobit, dva tahy (šperhák a únik) byly přesně tak akorád to, co bylo potřeba.

Bitka s matronou a účetním odhalila jedenu věc, která se později opakoval nahoře s akolyty. Pokud dám "sieze by force" a zvolím ultimátní záměr (zajmout zajatce, vyrvat akolytům bratra), tak hra automaticky hrozně odzoomuje, protože je to v podstatĚ akce, která jedním tahem vyřeší celý konflikt. Na druhou stranu přesně kvůli téhle vlastnosti, bych samotnou Léčku nerušil - protože přijít i o tu, to už by to opravdu bylo moc měkké.

Každopádně nevím, jestli tohle odzoomovaní je dobře a musím si to rozmyslet. Tempo úvodního boje s ghůly mi sedlo víc a až jednou bude cílem drak, tak to určitÉ bude chtít napínavou vícekolovou bitku a ne, že první "seize by force" bude mít záměr "nasadím drakovi želízka".

Závěr už byl trochu pošramocený blížícím se koncem sezení, tak jsme ho vzali trochu hopem, ale v zásadě postavy udělaly to, co chtěly, takže proč ne...
Faskal píše: Jinak bych klidně povyhazoval spoustu věcí (složitý souboják, nahánění do pasti), respektive je spojil do už existujících tahů (v některých případech i do toho navzdory nebezpečí), a namapoval na odolnost defend z DW s přihlédnutím k novým bojovým tahům z AW2e
Já nevím, jestli sis toho všimnul, ale ve 12 nebo 13 verzi jsem z "Navzdory nebezpečí" vykuchal submechaniku částečného śupěchu a přidal ji do vŠecho bojových tahů. Myslím, že to hodně pomohlo ve zjednodušení.

Dalším krokem bude asi sloučení férovky, zteče a obrany do jednoho tahu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Jerson »

MarkyParky píše:Tak jsme si dali testovací hru.

Byla hrozně krátká a Quentin, PardGalen i Faskal ji soustavně sabotovali tím, že na kostkách házeli buďto hadí voči nebo 1+2, takže bez ohledu na výši případného statu to byl jeden fail za druhým :D
Místo kostek vezmi žetony, napiš na ně čísla podle rozložení výsledků hodů a z nich losuj bez vracení, pro otestování budeš mít alespoň nějaká relevantní data.
Uživatelský avatar
MC-AW-Nesmrtelní
Příspěvky: 2917
Registrován: 9. 6. 2016, 14:12

Re: DrD World

Příspěvek od MC-AW-Nesmrtelní »

Pro zajímavost report z testovací GameCon hry:

Hráli jsme tohle:
ŠedýHradMapa_v3.jpg
jinými slovy tu nejvíc pulp dračákovskou věc, co se dá v čechách s Dračákem spojit (byť s drobnými improvizacemi a změnami) - první polovinu původního dobrodružsví z DrD1.0


Hrou jsem byl příjemně překvapen. Drobné změny, které ještě chystám

- princip, že kouzelník/alcháč s odpovídající školou magie/lektvarem si může házet na MAGy místo statu při vyhodnocování standardního tahu rozšířit i mimo bojové tahy.

- do "principles" jeden základní a zásadní: "SPLIT THE PARTY!" s lehkým příklonem k otevřené hře ve vztahu hráč>hráč (PJ>hráč může zůstat uzavřená)

- některé tahy je potřeba přepsat zpátky do formátu "10+: Vyber 2 ze 2, 7-9: Vyber 1 ze 2" místo "HIT máš tohle, 7-9, zhorši o 1 z". To druhé je sice úspornéjší, ale hráči se v tom hůř orientují.

- sjednocení bojových tahů do trojice FÉROVKA, ZTEČ, OBRANA je krok správným směrem a spojení +1HARM/-1HARM voleb s fikčními posuny souboje dost vylepšuje

- a musím přepsat Jarikovo dobrodružství. Původně jsem si myslel, že ho tam dám jako easter-egg, ale je to příliš velký moloch a příliš zavádějící formát na to, aby tvořilo dobrý tutoriál. Plus když ho vyhodím, odpadnou nějaké copyright issues.



Takže teď mi dejte pár dnů/týdnů a pak sem dám první veřejnou betu.
10. léta 21. století Apokalyspy přichází
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD World

Příspěvek od eerieBaatezu »

Hele hustý!

Vemte si, kam až Dračák dospěl. Má jednu old-school verzi (1.0-1.6), jednu crunch-heavy verzi (DrD+), jednu indie/něco jako fate verzi (DrD II), jednu skill-based verzi (DrD 1.9) a teď *W verzi. To je fakt parádní!
Obrázek
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: DrD World

Příspěvek od PetrH »

zajimave, pockam na tu beta a rad si ji prectu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD World

Příspěvek od Jerson »

A tisíc dalších domácích verzí k tomu.
Ale teď vážně, AW verze DrD je možná to nejlepší řešení, které by umožnilo nechat poměrně ostře ohraničené classy a spojit je s novějším způsobem vedení hry.
Nicméně tahy s výsledkem "vyber 2 ze 2" mi přijdou příliš málo variabilní (to je eufemismus, variabilnost je nulová), chtělo by to mít možnost volby alespoň ze tří možností.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17479
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD World

Příspěvek od York »

Jerson píše:Ale teď vážně, AW verze DrD je možná to nejlepší řešení.
Pokud cheš hrát něco inspirovaného Dračákem v AW enginu, tak nepochybně. V opačném případě dost ztuha.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9048
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Faskal »

Budu se těšit 8)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: DrD World

Příspěvek od Karotka »

Super!
Je úžasný, že jste to za tak krátkou dobu dotáhli takhle daleko.
Těšim se až si to přečtu a hlavně zahraju.

York, i když vim, že si na AW engine alergickej, tak moc tvojí poznámku nechápu. Ještě by tu mohl dojít Pepa a zeptat se, jestli by to nebylo lepší bez těch movů. Jako je jasný, že to nebude nic pro toho, kdo nerad AW engine a dračák nebo obojí. Ale pro ostatní to může být fakt super hra.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16459
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD World

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: Nicméně tahy s výsledkem "vyber 2 ze 2" mi přijdou příliš málo variabilní (to je eufemismus, variabilnost je nulová), chtělo by to mít možnost volby alespoň ze tří možností.
Připomínku chápu a samozřejmě u hodně tahů to tak také je - i jako vítěz máš volbu.

Nicméně, i v originál AW tyhle tahy máš - tohle konkrétně byl příklad SINGLE COMBATu nebo třeba MANIPULATE v PvP, který je v AW udělaný úplně stejně. Tenhle výsledek totiž veskutečnosti znamená "bereš vše" a když hodíš 10+, je takový výsledek při hře fajn popis.

IMO je dobré mít ve hře mix obou variant a opisuju v tomhle téměř doslovně od Vincenta. Proč znovuvynalézat kolo.


To, proč jsem uváděl tenhle příklad změny je, že jsem chtěl zkrátit a zjednodušit zápis jednotlivých tahů a proto jsem místo formulace "10+: vyber 2 ze 2, 7-9: vyber 1 ze 2" použil v zápisu tahu jinou formulaci a to: "HIT: Výsledek, 7-9: Zhorši o 1 z". Od hráčů na to byla negativní zpětná vazba:
- jednak se jim to hůř četlo
- a druhak se jim nelíbílo, že si mají při úspéchu zhoršovat. Působí to blbě.

Proto u tahů typu "bereš vše" tohle revertuju zpět k zápisu co používá Vincent.
Tahy, kde 10+ znamená "bereš 3 ze 4" samozřejmé ve hře zůstávají a těch se to netýkalo.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 25. 7. 2016, 11:58, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti