[RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

RPG Kuchyně 2020 začíná!
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 957
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

[RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Nekra » 6. 4. 2020, 06:35

Zakládám téma pro svou letošní kuchyňovou hru.
Hra je o Indiánech a cizinci, který se jim snaží ukrást totem (příloha zatím .doc ).
Ohledně povinné akce Indiána před Pokusem o odhalování cizince - ta není příběhová, nýbrž mechanická, aby Indiáni nemohli zablokovat cizinci Odhalování totemu. (To jsem do pravidel nezařadil schválně, toto mechanické vysvětlení mi tam nepřišlo příliš vhodné).

Co jsem v pravidlech nezmínil, že předpokládaný konec je buď ukradením totemu nebo správným odhalením cizince. (I když pokud by to většinu hráčů přestalo dřív bavit, není v civilizovaných společnostech v pořádku je mučit nucením pokračováním ve hře.)

Co šlo dobře: Narozdíl od minulého ročníku jsem hru začal sepisovat odpoledne, takže výsledek má -alespoň na první pohled- hlavu a patu. (I když očekávám výskyt děr.)

Co šlo špatně: Pociťuji úbytek kreativity. Neměl jsem dost nápadů na stvoření "trollivého bonusu" navíc.
("Trollivý bonus" by spočíval v o...í mechanické ingredence vyhnáním hráčů na louku, kde by na sebe praporky signalizovali semafor. V době koronaviru nepomáhající (i když na dálku), ale bylo by to alespoň šílené. Pokud byste to chtěli zkusit použít, rád si takovou šílenost přečtu. )
Přílohy
Totem v táboře.doc
(40 KiB) Staženo 34 x
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 141
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Jocho » 18. 4. 2020, 12:45

Totem v tábore je vyslovene hra na diaľku a neviem si ju predstaviť hrať naživo, keďže - ako bolo na konci pravidiel spomenuté - hra využíva (informačnú) hmlu ako kľúčovú ingredienciu.

Celkom sa mi páčila forma totemu čoby poradia vlastností. Trocha mi to pripomenulo hru Wildlings od Johna Harpera, tam boli tiež použité zvieratá ako predstavitelia atribútov.

Pravidlá boli popísané pomerne jasne, bodlo by ale ich trocha prehľadnejšie naformátovať - nadpisy, zoznamy, tučné písmo, to nie je až toľko roboty a pomohlo by to vylepšiť dojem. Takisto sa mi páčil výber cudzinca, jednoduché a elegantné riešenie. Bohužiaľ ostatné pravidlá ma trocha sklamali, najmä tie s výmenou rolí. Nevidím jediný dôvod, aby svedok chcel dosvedčiť cudzincovi krádež totemu - aspoň za mňa, v momente, keby ma niekto kontaktoval, aby som dosvedčil krádež totemu, by som ho šiel odhaliť.

Mechanicky tá výmena rolí dáva zmysel, ale tematicky sa s ňou vôbec nestotožňujem - hráč potom podľa mňa stráca vzťah postave a berie ju iba ako rolu - masku na maškarnom plese. Celá hra mi najviac pripomína hry, aké sa hrávajú deti vonku, alebo v tábore - ak bol teda hlavný motivátor preniesť takúto hru do online prostredia, uznávam, že sa to podarilo.
Túlavé Plášte - systém, kde sa leveluje obchodovaním a prežíva s tým, čo príde pod ruku.

Aegnor
Příspěvky: 90
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Aegnor » 20. 4. 2020, 00:15

Když jsem si četl Totem v táboře, tak jsem byl bohužel trochu zmatený a nejsem si jistý, jak dobře by hra v praxi fungovala. Některá omezení bude nejspíš potřeba brát jako soft rules.
Třeba nemožnost použít odhalení totemu, dokud se o odhalení nepokusí někdo další. Toto omezení dává smysl, ale - co když se pokusím odhalit totem dva týdny po mém předchozím pokusu, ale nikdo další se o odhalení totemu nepokusil? Případně došlo ke změně Vypravěče a nový Vypravěč netuší, kdo odhaloval totem naposledy?

Připadá mi, že se ingredience Mlha omylem vetřela i do vysvětlení mechanik.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3935
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od morech11 » 20. 4. 2020, 02:13

[iné komentáre som nečítal]
Prvá myšlienka po prečítaní:
Mám pocit, že táto hra by fungovala najlepšie osobne.
V mojej predstave niekde horí táborák, existujú skutočné totemy na výmenu a informačná hmla funguje podobne ako v mestečku Pallerme. A myslím si, že to by bola pecka.
To by som si chcel skúsiť zahrať a za to odo mňa dostávaš rád zlatého RPGčka

Obrázek

S odstupom času:
Jasne, na diaľku to pôjde tiež.
jednoduché, podané čitateľne, zrozumiteľne, hrateľné v tejto podobe aj bez aury autora. Uvažujem, či by som pri tejto hre neuvítal trochu silnejšie vytýčené mantinely. Buď nejakú rozprávačskú mantru (mestečko Pallermo sa prebúdza) alebo nejaký vopred jasný story arc. Na to ale nepoznám odpoveď kým to nevyskúšame. :>;o)

Keďže na jarnú to v tomto pokazenom svete nevyzerá, bude jesenná slezina, kde si dáme túto hru na diaľku aj osobne? $D

[prečítal som si zvyšok komentárov]
ako vidím, nie som jediný, koho hneď napadol táborák. skoro mi to znie tak, že toto je smer hodný prečuchania.

inak: hra s vlajkovou abecedou na lúke znie sexy. niekam to všetko zapisuj, raz budeme mať na fóre dosť detí, aby sme namiesto Sleziny robili RPGTábor [TM] a v tom momente sa nám tieto veci budú setsakramentsky hodiť :D

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 587
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Selhan » 20. 4. 2020, 17:47

Městečko Palermo nevytanulo na mysli jen Morechovi, ale já osobně jsem z toho trochu na rozpacích. Mám s městečkem Palermem totiž dlouhodobý osobní problém - už od dětství mi přišlo, že té hře nějak chybí obsah. Jako by se někde zapomnělo na zásadní část mechanik, jak se u dětských her občas stává, když si na ně snaží člověk vzpomenout o deset let později. Akorát že to teda zdá se zapomněli všichni, protože v té hře není žádná hra. A vždy mi to přišlo jako škoda a jako příležitost - vždyť to má takovou atmosféru, to by se určitě dalo využít! Pak přišel Secret Hitler, a vyřešil to tím, že přidal záminku k vtipnému roleplayi. Mechaniky jsou pořád o ničem, ale být Secret Hitler je prostě praštěný, a bavit se tím dá. Totem v táboře, přijde mi, na to jde z druhé strany: Mechaniky tentokrát mají nějakou reálnou funkci, a hra se dá opravdu hrát v nějakém plnějším smyslu slova... Jenže mi přijde, že to je bohužel právě na úkor roleplaye. Chybí mi navázání do fikčního světa. Možná jsem jen něco nepochopil, ale přijde mi, že rovina mechanické hry s totemem se prostě s rovinou příběhu spíše bije. Hlavně pozice vypravěče je podle mě prostě dost prekérní. Nemá ani tu tak všudypřítomnou berličku náhody. Co má vyprávět? Nebylo by přeci jen lepší příběh (alespoň v obrysech) dopředu v rámci hry určit, a pak odehrávat odhalování zrádce v jeho kolejích? Koneckonců, i pro online hraní je to podle mého bonus.
Správný sandbox vyžaduje hlavně velký model tatrovky.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13940
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2020, 23:09

První dojmy: Musím říct, že se mi moc líbí nápad totemu vlastností.

Jinak musím říct, že mi přijde docela náročné na představu, jak by to celé v praxi fungovalo - vzhledem k tomu, že vlastně nic není pevně dané, můžou se měnit vlastnosti i role, a nikdo toho neví dost, aby měl představu o celé situaci - což teda potvrzuje, že ingredience Mlha skutečně použitá byla. (:

Nějaké věc, která mi jasné nejsou - k čemu je indiánovi převzetí síly totemu? Jde jen o to, že cizince zmate náhlou výměnou vlastností?
K čemu je indiánovi odhalování totemu? Nebude pro indiány jednodušší totem neodhalovat a toho, kdo se o to první pokusí, obvinit jako cizince?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 587
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Selhan » 21. 4. 2020, 09:25

Pieta: Já to chápu tak, že by mělo jít o pomoc, když překonáváš nějakou překážku ve fikci.
Správný sandbox vyžaduje hlavně velký model tatrovky.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10875
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2020] Totem v táboře

Příspěvek od Ecthelion » 23. 4. 2020, 20:05

Nekra je veterán mnoha Kuchyní a na hře je to vidět. Pravidla jsou dobře promyšlená, mají posichrované různé možnosti, ingredience jsou zapracovány velice dobře a kreativně a hlavní téma ročníku (hraní na dálku) je tu zpracováno velice dobře. Musím se přiznat, že pravidla jsou poměrně složitá a když jsem zkusil v hlavě cvičně jednu nebo dvě hry odsimulovat, začala mě bolet hlava a radši jsem toho nechal. Může to fungovat (a popravě to vypadá dobře), ale nemohu to posoudit. Chtělo by to zkusit a kdyžtak doladit, ale i kdyby to neklaplo napoprvé (prohazování Vypravěče je třeba mechanika, která mi přijde navíc a nic by se nestalo, kdyby šla pryč), je to dostatečně flexibilní, aby to fungovalo.

Solidní „nekrovina“. Pochvala. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2020“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host