Nové Spojené Národy

RPG Kuchyně 2020 začíná!
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3935
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Nové Spojené Národy

Příspěvek od morech11 » 6. 4. 2020, 05:24

NSN.pdf
(759.28 KiB) Staženo 34 x
<disclaimer> s pokračujúcou hodinou nočnou kvalita textu prudko klesá. možno to bude čitateľné až po nejakej errate. dovtedy vstup na vlastné riziko </disclaimer>

Preambula

MY,
ĽUDIA NOVÉHO VEKU,
ODHODLANÍ
- Vyvarovať sa chýb našich predkov a nedopustiť znova takmer úplné zničenie ľudstva
- Vyhlásiť našu vieru v jedinú správnu zvrchovanosť našich Korporácií, ktoré nás živia a chránia
- Vytvoriť pomery, ktoré umožnia zachovať spravodlivosť a úctu k záväzkom plynúcim zo zmlúv a Jednotného vesmírneho práva
- Podporovať pokrok ekonomický a zvyšovať bohatstvo korporačné i naše vlastné
A PRE TENTO CIEĽ
- Pestovať znášanlivosť a súžiť v mieri a blahobyte ako dobrí susedia
- Zjednotiť svoje sily pre udržanie obchodného mieru
- Prijať zásady a zaviesť metódy zaručujúce, že sa ozbrojené sily budú používať len v spoločnom záujme a používať mechanizmus na podporu hospodárskeho povznesenia všetkých korporácií,
ROZHODLI SME SA ZJEDNOTIŤ SVOJE ÚSILIE, ABY SME DOSIAHLI TIETO CIELE
Preto sa naše vlády prostredníctvom svojich zástupcov, ktorí sa zhromaždili na neutrálnej mesačnej pôde v Mori Pokoja a predložili svoje plnomocenstvá v dobrej a náležitej forme, dohodli na tejto Charte Nových Spojených Národov a zriaďujú týmto organizáciu nazvanú Nové Spojené Národy.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3935
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od morech11 » 6. 4. 2020, 09:20

Uvedomil som si, ze som zabudol uviest ingrediencie

Prerod sveta ako ho pozname, utek na orbitu a exploitovanie toho, co zostalo. Novy svetovy rad, Nove spojene narody
Cudzinec vlastne dvakrat. Primarne su si vsetci cudzinci a hra ocakava spravnu davku skrobenosti, titulovania, vykania a nejake to dekorum (aj ked som to nikde explicitne neuviedol). Sekundarne sa staty nemozu kontaktovat priamo, pokial sa navzajom odcudzia a zautocia na seba.
Hmla preto, lebo zakladnou mechanikou je tak trochu strielanie naslepo. Nikto nevie, co presne robi super a nikto nevie, ako dopadne Valne zhromazdenie a ked uz sa rozhodnete niekomu verit, verite len jeho hlasu v hmle, neviete, ci vas nevedie na zlu a nebezpecnu cestu.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18798
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Jerson » 6. 4. 2020, 10:39

Popisy argumentačních faulů a jejich přebíjení by to chtělo na jednu stranu jako tahák, nicméně zajímavý systém. Jen jsem úplně nepochytil ty body vlivu, o které se hraje, jak se získávají. A taky by neškodilo popsat samotnou proceduru hraní, neumím si ji představit.

Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 141
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Jocho » 18. 4. 2020, 12:23

Predbehol ma Jerson, ale predsa len napíšem aj čosi za seba.

Na NSN-ku ma zaujalo hneď niekoľko vecí: diplomatický setting, pravidlá napísané ako deklarácia a istá forma škrobenosti.

Systém ako taký nepôsobí komplikovane, ale, paradoxne, práve kvôli forme, akou sú pravidlá písané, trpí prehľadnosť a určite by som ocenil blokový výcuc pravidiel na okraji v bubline alebo ako schematický sumár niekde na konci. Takto som počas čítania dosť tápal kedy má aká fáza nastať aj kedy sa vyhonocuje. Tuším, že nikde nebolo spomenuté, ako sa volí Arbiter - predpokladám, že je to banalita, ale pri takto pomerne nekonvenčnom príbehu som nevedel, či je to teda štandardný GM, alebo Monopoly bankár - teda bežný hráč s rozšírenou zodpovednosťou.

Oceňujem teda nápad, ktorý však trpí kvôli zvolenej forme. Tá sama o sebe vôbec nevadí, ale chýba mi zhrnutie alebo netematické zhrnutie pravidiel niekde na boku kvôli rýchlej referencii.

Napriek tomu mám z tejto hry asi najlepší pocit, preto jej udelím placku:

Obrázek
Túlavé Plášte - systém, kde sa leveluje obchodovaním a prežíva s tým, čo príde pod ruku.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 957
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Nekra » 19. 4. 2020, 22:50

Hra je psaná netradičním a(ž) strohým úřednickým jazykem, zajímavé je vnucení použít argumentační fauly a navazující využití diagramu kámen-nůžky-papír-ještěr-spok jako Strawman-Ad Hominem-Slippery slope-Falošná dilema-Ad populum .

Způsob hraní na dálku není podrobněji zmíněn, i když ze zmínek o "zaslání vrchnímu arbitrovi" lze usoudit, že se jedná o posílání nějakého druhu dálkových zpráv nebo korespondence.

Využití ingrediencí je méně přímé nebo méně nápadné/ (i když je morech11 dopisoval na fórum), z přečtení jsem si dovodil jen "cizince" (shromáždění se konají na Měsíci), ostatní nikoliv.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Aegnor
Příspěvky: 90
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Aegnor » 20. 4. 2020, 00:35

Pravidla jsou napsaná opravdu originálním způsobem, to musím ocenit. Po přečtení je mi ovšem trochu záhadou, jak se vlastně získávají body vlivu a kde jsou schované ty body vlivu, které do začátku žádný člen nemá (za každého člena NSN je možných 20 bodů vlivu, ale každý člen NSN má na začátku pouze 3 body vlivu). Nejspíš jsem to někde minul.

Celkově ale hra působí originálně, ingredience jsou zapojené v podstatě až "podprahově" a rád bych někdy viděl, jak tahle hra v praxi vlastně vypadá.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3935
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od morech11 » 20. 4. 2020, 08:23

všetko validné výtky a je ich ešte viac. niektoré som videl už keď som to v nedeľu v noci písal, niektoré prišli neskôr, niektoré sú odtiaľto. po dvojtýždňovam odpočívaní vidím todo list takto:

FAULY
:: pridať argumentačné fauly. nezväčšovať komplexitu vyhodnocovacieho mechanizmu, ale dať hráčom možnosť vybrať si viac ako z jednoho, napríklad 10 total po dva pre každý druh
:: lepšie zoskupiť fauly k sebe. teraz boli nahodené úplne random, ale určite bude existovať nejaká dobrá logika, prečo ktorý faul prebíja iný
:: prepísať popisy faulov, niektoré nie sú najlepšie. to isté platí pre príklady
:: vytvoriť cheat sheet. jednak opakovanie matka múdrosti, druhak mi fauly v rozšírenej podobe zaberú zo tri strany, tak nech je to niekde pohromade.
:: pouvažovať nad formou. fauly sa trochu vymkli z použitej formy a to mi je trochu ľúto (viď nižšie vo svojom vlastnom bloku)
:: vysvetliť prečo ich vnucujem. dobrý politik pochopí a je v nich trénovaný, ale hráča nepolitika to môže zmiasť.

GAMEPLAY
:: zastaviť sa a vysvetliť formu a procedúru (ako to trefne nazval Jerson) hry mailom alebo na fóre. vymyslieť to tak, aby som nikoho neobmedzoval, ale popísať podľa mňa vhodný spôsob hrania. znova otázka formy
:: premyslieť a prekopať body vplyvu. ich jediná úloha je počítať, kto vyhrá a ešte aj to nerobia dobre. nechcem, aby sa bojovalo o územia, lebo to by z toho bol RISK alebo Neptune's Pride (ktorý mimochodom celkom aktívne hrám a nemôžem povedať, že by nebol inšpiráciou :) )
:: body vplyvu pôvodne mali zobrazovať rozvinutosť ekonomiky, kultúry, armády a takďalej a mali byť obchodovateľné, čo by mohlo priniesť zaujímavý winning points pool management. ešte stále neviem, ako presne ich mám uchopiť. z mechanických vecí je to moja najväčšia nevyriešenosť.
:: neskĺznuť k doskovke
:: lepšie vysvetliť RP elementy a potrebu dekóra
:: lepšie napísať celý ten stuff o ambasádach, veľvyslancoch a valných zhromaždeniach
:: vysvetliť, že hráči hrajú zástupcov nových národov (*ehm* korporácií) a ukázať, ako si predstavujem hru (napríklad celkom cool je, keď sa menia za jazdy postavy. k veciam ekonomickým sa vyjadruje niekto iný, než k veciam vojenským a tak)
:: vrátiť s k arbitrovi a vysvetliť, že ide o de facto facilitátora - GMa
:: dať možnosť rotujúceho precedníctva, ako to je v OSN, prirobiť failsaves, aby sa to nezneužívalo (*ehm* veľmi), lebo takéto zneužitie právomocí je cool mechanika, ak sa dobre nadávkuje. Len to nesmiem explicitne nikde priznať, inak to nebude fungovať.

FORMA
:: hra bez skrupulí vykráda Chartu OSN a preto ten škrobený štýl. bol by som rád, keby to tak ostalo
:: v niektorých miestach ale forma zťažuje prehľadnosť.
:: v danej forme nie sú možné príklady, čo je no go, ale zatiaľ neviem, čo s tým. jedna moja časť vie, že pre ten feeling "diplomatickej pošty" je tá forma extrémne dôležitá, druhá moja časť vie, že pravidlá v nej nevysvetlím. očakávam, že keď vyriešim dôležitejšie veci hore, tu zostanem dosť zaseknutý
:: vytvoriť newspeakový korporátny slovníček a "prekladový" kľúč

PLAYTESTING
:: testovať, testovať, testovať.
:: som rád, že sa hra páčila, ak niekedy vznikne verzia 2.0. adresujúca problémy vyššie, viem, kde je vhodné miesto na playtest :D

ďakujem za spätnú väzbu ;)

EDIT:
A EŠTE:
:: prerobiť/doplniť možnosť penalizácie od Arbitra
:: odvolací orgán
:: vymyslieť, ako lepšie zohladňovať spojenectvá (možno sa to rieši samo tým, že spojenci majú početnú výhodu v rozhodovacej mechanike a prebijú dvakrát toľko vecí. ale zasa lepšia šanca, že ich niečo praští. čo ja viem? musím sa na to pozrieť bližšie)
:: a určte som niečo zabudol, takže si o sem budem chodiť priebežne dopisovať :D
:: zacyklenie hlasov alebo remíza: máš pravdu v oboch bodoch. "nič sa nestalo" nie je dobré riešenie. budem musieť vymyslieť "niečo sa stalo, nikto ste si nepolepšili a ešte si to aj musíte dohlasovať."
:: uvažujem o variante hlasovania kde win points ovplyvňujú silu hlasu a dajú sa presúvať medzi hráčmi
:: nechať hráča deklarovať korporátnu identitu
:: myslím, že herný cyklus rozdelím vo dvoje - v polovici cyklu hráči definujú témy k hlasovaniu a na konci cyklu odhlasujú.
Naposledy upravil(a) morech11 dne 25. 4. 2020, 11:44, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 587
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Selhan » 20. 4. 2020, 17:17

Já to původně okomentovat nestihl, ale chci říct, že mi tohle přijde asi nejzajímavější letošní nápad. Mé výhrady jsou v podstatě totožné s tím, co už bylo napsáno - bohužel jsem si nedovedl úplně představit, jak se to má vlastně hrát. Jestli to dotáhneš dotáhneš do nějaké opracovanější verze, tak se určitě těším.
Správný sandbox vyžaduje hlavně velký model tatrovky.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13940
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Pieta » 20. 4. 2020, 23:38

První dojmy: Úplně fantastická podoba! Asi tak milión (zcela neoficiálních) bodů za zvolený formát.

Bohužel (a nejsem zdaleka první, kdo to zmiňuje) to v některých momentech začne tomu vysvětlování dost překážet. Nebylo by lepší na konci charty udělat předěl a méně formální formou tam přidat vysvětlení, příklad hry, atd?

Samotné valné shromáždění je myslím nejslabším článkem - sice vím, jak má vypadat příspěvek do hlasování, ale už mi není moc jasné, o čem že se to vlastně hlasuje, kdo a jak navrhuje témata hlasování, a tak. Není mi jasné, jaký je rozdíl mezi hlasujícím členem a hlasujícím spojencem. Vyhodnocení hlasů celkem taky moc nerozumím - rock paper scissors lizard spock neznám a z popisu tady mi vůbec není jasné, jak to počítat - jako že pokud já dám nůžky a dva další hráči papír a ještěra, vyrušil jsem jednoho? Oba? Atd.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od MarkyParky » 21. 4. 2020, 06:07

Urgumentačně faulový kámen-nůžky-papír-lizard-spock mě dostal.

Obrázek

Poznámky:
* Ta ochrana proti zacyklení či remízám v kámen-nůžky-papír-lizard-spockovi je taková vachrlatá.
> Flufově Dává my smysl, pokud je to opravdu zacyklení, ale je herně trochu meh simulovat "nijak jsme se nedohodli, hlasování se odkládá".
> Je úplně divná, pokud za remízu může volba duplicitních faulů - to vlastně dojde ke schválení bez přesahu do mechaniky vlivu a je to takový úspěch do ztracena.

* Chybí mi nějaký tlak na minimální deklaraci toho, co je hráčova korporace zač - podmínkou přijetí by mělo být představení korporace ostatním hráčům v určité míře detailu, která korporaci vykreslí.
* Chápu-li správně, že hlasování iniciují hráči sami svým politikařením v rámci neformální komunikace, pak mi to přijde slabé. Zejména mi není jasné, jak Velký Arbitr pozná, že se opravdu hráči baví o tom samém nebo ne, když náhodou z neformální části vzejdou dvě nebo více podobných témat.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10875
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od Ecthelion » 23. 4. 2020, 20:06

Nemám nejmenší tušení, jak se to hraje. Hra nabízí určitou základní mechaniku s hlasováním v rámci Valného shromáždění, ale netuším, jakým způsobem by se mělo hlasovat a o čem (chtělo by to dopracovat o příklady hlasování, ukázky z projednávání a zákulisní dohody). Vyhodnocování pomocí argumentačních faulů je moc pěkný nápad, nevím jestli nepůsobí trochu moc „humorně“, ale líbí. Strašně mě potěšila forma, atmosfér a téma hry. To je prostě pecka. Dýchlo to na mě atmosférou Moon is a harsh mistress (pokud by Země byla zničena). Prostě nějaké korporace ve vesmíru, každý se bojí použít zbraně, ale to neznamená, že na sebe budou hodní… korporace dál jedou svoje svinstvo jako předtím a snaží se ovládnout celý zbylý svě… trh (což je několik vesmírných stanic a těžební základny).

Je to moc pěkná práce a moc rádi bychom to viděli dopracované. Hra nás zaujala, fanmail už letí! :wink:

Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3935
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Nové Spojené Národy

Příspěvek od morech11 » 25. 4. 2020, 11:34

Ecthelion píše:
23. 4. 2020, 20:06
Vyhodnocování pomocí argumentačních faulů je moc pěkný nápad, nevím jestli nepůsobí trochu moc „humorně“, ale líbí.
samotná mechanika argumentačného faulu snáď nebude dlhodobo príliš humorná. prečo som zvolil tento nápad je, že jednak chcem hráčov trošku pošvať proti sebe - a to tým, že bez ohľadu na to, čo sa deje v neformálnej komunikácii, pri formálnom výstupe hráči nič nedosiahnu bez toho, aby boli svine a možno aj trochu klamali. zadruhé som do toho išiel, lebo som v posednej dobe nevidel politika, ktorý by na tlačovke po nejakom nesiahol.
Ecthelion píše:
23. 4. 2020, 20:06
Dýchlo to na mě atmosférou Moon is a harsh mistress (pokud by Země byla zničena). Prostě nějaké korporace ve vesmíru, každý se bojí použít zbraně, ale to neznamená, že na sebe budou hodní… korporace dál jedou svoje svinstvo jako předtím a snaží se ovládnout celý zbylý svě… trh (což je několik vesmírných stanic a těžební základny).
to som nečítal, budem si musieť doplniť. ale inak je to spot on.
MarkyParky píše:
21. 4. 2020, 06:07
Poznámky:
* Ta ochrana proti zacyklení či remízám v kámen-nůžky-papír-lizard-spockovi je taková vachrlatá.
máš pravdu v oboch bodoch. "nič sa nestalo" nie je dobré riešenie. budem musieť vymyslieť "niečo sa stalo, nikto ste si nepolepšili a ešte si to aj musíte dohlasovať."
MarkyParky píše:
21. 4. 2020, 06:07
* Chybí mi nějaký tlak na minimální deklaraci toho, co je hráčova korporace zač - podmínkou přijetí by mělo být představení korporace ostatním hráčům v určité míře detailu, která korporaci vykreslí.
yes. to bolo v pláne a nejak som to zabudol nielen napísať ale ešte aj pridať do todo listu. bral som to ako samozrejmosť, ale samozrejmé to naozaj nie je.
MarkyParky píše:
21. 4. 2020, 06:07
* Chápu-li správně, že hlasování iniciují hráči sami svým politikařením v rámci neformální komunikace, pak mi to přijde slabé. Zejména mi není jasné, jak Velký Arbitr pozná, že se opravdu hráči baví o tom samém nebo ne, když náhodou z neformální části vzejdou dvě nebo více podobných témat.
vynikajúca poznámka. myslím, že herný cyklus rozdelím vo dvoje - v polovici cyklu hráči efinujú témy k hlasovaniu a na konci cyklu odhlasujú.
MarkyParky píše:
21. 4. 2020, 06:07
Urgumentačně faulový kámen-nůžky-papír-lizard-spock mě dostal.
Pieta píše:
20. 4. 2020, 23:38
První dojmy: Úplně fantastická podoba! Asi tak milión (zcela neoficiálních) bodů za zvolený formát.
ďakujem, som rád, že sa páčilo :)

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2020“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host