Arkánum - setting
Napsal: 3. 9. 2019, 22:30
Hledači, to jsou dobrodruhové, podivné živly, hazardéři, odvážlivci a blázni. Pro svou obživu se vydávají do Pustiny a Divočiny, hledají staré poklady, pozůstatky starých civilizací, shání jídlo, cennosti, cokoli obchodovatelného. Riskují své životy. Pro ně ale není jiný způsob, jak přežít v novém světě.
Naše příběhy se odehrávají v pohraničí, v území, kde velký hvozd, nazývaný Divočina, kdysi hraničil s osídleným územím. Protože Divočina byla odkaživa nebezpečné, živelné a nevyzpytatelné místo, obývané běsy, divou zvěří a nestvůrami, divoký ekosystém s vlastními zákonitosmi, jehož obyvatelé nezřídka prováděli výpady za hranice svého území, Impérium vystavělo podél hranice systém strážních pevností.
Když přišla Pohroma, která magickou bouří zlikvidovala celou vyspělou civilizaci Impéria, některé pohraniční pevnosti, které se nacházely ve stínu lesa, pod vlivem území Divočiny, na kterou magie z jakéhosi důvodu neměla vliv, zůstaly jako zázrakem netknuté, nebo poškozené jen málo.
Právě tyto pevnosti jsou nyní posledními baštami civilizace, která představují jen střepy někdejšího technologicky i magicky vyspělého Impéria. Život v nich však není vůbec jednoduchý, obyvatelé musí čelit jak nebezpečím ze strany Pustiny, tak útokům z Divočiny.
Zdroje jsou velmi omezené. Něco málo se produkuje v pevnostech, kde se obyvatelé snaží využít každý metr volného místa k pěstování a chovu. Před branami pevností je těžké cokoli uchránit výpadům nepřátel. Něco málo lze získat z divočiny - spadané dříví, sem tam nějaké plody, sběr je ale nebezpečný. Pustina zase nabízí suroviny - ve starých zříceninách lze nalézt nářadí, sem tam zbraň nebo jiný užitečný předmět.
Návrh kampaně
Postavy se snaží sesbírat jakési mocné artefakty (buď nějaké specifické arkána nebo něco jako kameny vědění či součástky magického stroje), moje vize byla použít tyto předměty k opravení rozbitého uzavíracího mechanismu portálu, jímž do Pustiny prolézají nějaké potvory. Moje druhá vize byla použít tyto předměty jako prostředky pro postup na další level (verze "kameny vědění").
Pokud by se postavy pohybovaly po hranici, postupně by procházely jednotlivé hraniční pevnosti a tam by se odehrávaly dílčí dungeony. Pokud by to byl příliš lineární scénář, mám v rukávu variantu 2 - postavy mají k dispozici mapu s rozmístěním artefaktů, ovšem je to stará mapa před Pohromou, dnes to tam vypadá podstatně jinak... A po té mapě putují vzducholodí, hledají ta původní místa a prolézají pak dungeony.
Naše příběhy se odehrávají v pohraničí, v území, kde velký hvozd, nazývaný Divočina, kdysi hraničil s osídleným územím. Protože Divočina byla odkaživa nebezpečné, živelné a nevyzpytatelné místo, obývané běsy, divou zvěří a nestvůrami, divoký ekosystém s vlastními zákonitosmi, jehož obyvatelé nezřídka prováděli výpady za hranice svého území, Impérium vystavělo podél hranice systém strážních pevností.
Když přišla Pohroma, která magickou bouří zlikvidovala celou vyspělou civilizaci Impéria, některé pohraniční pevnosti, které se nacházely ve stínu lesa, pod vlivem území Divočiny, na kterou magie z jakéhosi důvodu neměla vliv, zůstaly jako zázrakem netknuté, nebo poškozené jen málo.
Právě tyto pevnosti jsou nyní posledními baštami civilizace, která představují jen střepy někdejšího technologicky i magicky vyspělého Impéria. Život v nich však není vůbec jednoduchý, obyvatelé musí čelit jak nebezpečím ze strany Pustiny, tak útokům z Divočiny.
Zdroje jsou velmi omezené. Něco málo se produkuje v pevnostech, kde se obyvatelé snaží využít každý metr volného místa k pěstování a chovu. Před branami pevností je těžké cokoli uchránit výpadům nepřátel. Něco málo lze získat z divočiny - spadané dříví, sem tam nějaké plody, sběr je ale nebezpečný. Pustina zase nabízí suroviny - ve starých zříceninách lze nalézt nářadí, sem tam zbraň nebo jiný užitečný předmět.
Návrh kampaně
Postavy se snaží sesbírat jakési mocné artefakty (buď nějaké specifické arkána nebo něco jako kameny vědění či součástky magického stroje), moje vize byla použít tyto předměty k opravení rozbitého uzavíracího mechanismu portálu, jímž do Pustiny prolézají nějaké potvory. Moje druhá vize byla použít tyto předměty jako prostředky pro postup na další level (verze "kameny vědění").
Pokud by se postavy pohybovaly po hranici, postupně by procházely jednotlivé hraniční pevnosti a tam by se odehrávaly dílčí dungeony. Pokud by to byl příliš lineární scénář, mám v rukávu variantu 2 - postavy mají k dispozici mapu s rozmístěním artefaktů, ovšem je to stará mapa před Pohromou, dnes to tam vypadá podstatně jinak... A po té mapě putují vzducholodí, hledají ta původní místa a prolézají pak dungeony.