Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Skavenův projekt RPG vhodného pro hraní s malými dětmi.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11363
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od York » 13. 8. 2019, 12:18

skaven píše:
13. 8. 2019, 11:47
Já bych tady hlavně zdůraznil, že "pokud újma nehrozí, záměr se automaticky podaří" je pravidlo, které se vztahuje na celkové vyhodnocování včetně zariskování, tzn. technicky správně by to bylo něco jako "pokud újma nehrozí ani při zariskování, záměr se automaticky podaří".
To je ovšem dost zásadní rozdíl, to bych doporučil v pravidlech zdůraznit ;-)

V tom případě odvolávám, co jsem odvolal, a ruším to, čím jsem to nahradil ;-)

skaven píše:
13. 8. 2019, 11:47
To jde ale trochu proti mému záměru, aby si na všechno pokud možno házeli hráči.
Ok, máme tady 2 věci:
1) Na všechno hází jen hráči
2) Hází se proto, abychom zjistili, jestli při tom postava dojde nějaké újmy.

Z toho mi plyne, že vlastně chceš ve hře jen saving throws (obrany). Tzn. hod vyjadřuje, jak dobře se umíš proti něčemu bránit. Ty ale stavíš staty postav tak, aby říkaly, v čem jsou dobré - tedy co dokáží udělat. Mezi tím, co umíš, a jak se umíš bránit, je sice určitě nějaká spojitost, ale není to rozhodně 1:1. Což je možná jeden z důvodů, proč mi tak nesedí pravidla PtbA, protože ta dělají stejnou úvahu. Asi by se nad tímhle měl zamýšlet spíš někdo jinej :think:

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 968
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od skaven » 13. 8. 2019, 12:33

Tak ony se tady bijí dva pohledy na věc - jeden je nějaká konzistence pravidel, druhý je hráčský komfort & zábava (např. právě v tom házení na straně hráčů). U střelby a boje se hody právě vymykají té premise "hráč hází, pokud jeho postavě hrozí újma" (zejména u střelby, u boje bych si to obhájil), proto jsem si pohrával s formulací "hází se, když hrozí újma" (tedy nespecifikováno komu).

Staty jsou postavené podle toho, jak se postavy zachovají, když jde do tuhého - tzn. "ustojím to" (silně), "vyhnu se" (hbitě) a "předejdu tomu" (přesně).

Každopádně ta připomínka o nekonzistenci v tom, že při prostém neúspěchu bez lebek někdy újma hrozí a někdy ne je velice relevantní a chci to řešit...

Odpovědět

Zpět na „Arkánum - RPG pro děti“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host