Arkánum - RPG na staronové vlně
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Souhlas s kostrivcem. Dej jim balíčky na základě povolání, nebo každému povolání vymysli třeba pár balíčků s drobnými odměnami a nech je hodit. Knave to má tuším podobně?
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Osobně to vnímám podobně - proto jsem ze svého výběru vyškrtnul klasický nákup, ale zatím si nejsem jistý, zda být ortodoxní a vybavení prostě přidělit (ve hře, kde na výbavě hodně sejde by to znamenalo mít hodně různorodých balíčků, aby pak nebyly postavy sterotypní) nebo jít do nějaké kombinace přidělení/nahození + donakoupení...
Potíž je v tom, že Arkánum nemá pevně dané povolání, jsou tam jen příslušnosti, (např. postava má příslušnost trpaslík a příslušnost kovář) a ty nejsou nijak mechanicky ukotvené - lze je jen jednou za hru použít v nějaké záchraně. Čili navázat tu výbavu na příslušnosti by asi bylo takové krkolomné - vyžadovalo by to ode mě velké množství předpřipravených příslušností...
Potíž je v tom, že Arkánum nemá pevně dané povolání, jsou tam jen příslušnosti, (např. postava má příslušnost trpaslík a příslušnost kovář) a ty nejsou nijak mechanicky ukotvené - lze je jen jednou za hru použít v nějaké záchraně. Čili navázat tu výbavu na příslušnosti by asi bylo takové krkolomné - vyžadovalo by to ode mě velké množství předpřipravených příslušností...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Chybí ti tam naprosto zásadní, a pro mě nejlepší a nejoblíbenější možnost - hráč si výbavu vybere.
Vyžaduje to jediné - u některých kusů výbavy se GM zeptá "Opravdu si chceš vzít tohle?"
Vyžaduje to jediné - u některých kusů výbavy se GM zeptá "Opravdu si chceš vzít tohle?"
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Mi to (částečně) splývá s bodem jedna - kdy si hráči výbavu nakupují - jde tam jen o to, jak moc (a jestli vůbec) je mechanicky omezíš - tj. jestli jim dáš omezený budget nebo omezený výběr. Já chci, aby omezení ve výbavě bylo součástí pravidel Arkána, protože tam hraje svou roli survival prvek + při menším počtu či nedostatečném vybavení bývají hráči o fous kreativnější.
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Jerson IMHO o omezenym výběru nemluví. Prostě "vyber si cokoliv, co ti sedí pro tvojí postavu". Tj. válečník si asi nevezme alchymistickou aparaturu, ale když s sebou chce tahat 6 zbraní, tak klidně může.
Výběr vybavení je součástí toho survival prvku. Zdaleka ne každej hráč správně odhadne, co se mu pak bude hodit - když jim dáš výbavu předvybranou, tak je naopak o tenhle bod ochudíš.
Další věc je, že třeba v Dračáku podle staré školy startovní výbava nehraje zas až tak zásadní roli, důležitější jsou dovednosti, schopnosti povolání a kouzelný předměty a tyhle věci se dají najít buď až při hře (kouzelný předměty), nebo omezení na výběr mají.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Hele, je to pro děti. Jejich schopnost uvědoměle si nakoupit vybavení předem a bavit se u toho bych nepřeceňoval.
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Markus: Souhlasím, že pro děti je určitě na místě výběr výbavy nějak rozumně gamifikovat. Nemá ale zrovna Arkánum nějakej systém naložení nebo obecně inventáře? V tom případě by omezení mohlo bejt "vem si co chceš, ale musíš to pobrat (musí se ti to vejít do inventáře)".
To, aby děti samy přicházely na to, co se jim pak bude hodit, mi přijde jako fajn prvek.
To, aby děti samy přicházely na to, co se jim pak bude hodit, mi přijde jako fajn prvek.
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Není to pro děti Pouze při návrhu toho systému počítám s tím, že to děti budou moci hrát. Navíc právě děti jsou ti kreativní, kteří si sebou vezmou nějakou podivnost, kterou se pak snaží někde využít...
Jinak systém je slotový, ale "vem si co chceš, ale musíš to pobrat" příliš nekoresponduje s prvkem nedostatku (nebo chcete-li survival), který je ve hře důležitý. Samozřejmě lze říct vem si tři libovolné předměty a basta. Přijde mi ale, že se trochu ochudím o možnost to těmi předměty někam směřovat - ať už atmosfericky nebo vyvolanýma situacema. Předměty ve hře hodně definují postavu. Týpek s mečem bude bojovník. Týpek s dlouhou tyčí s hákem na konci bude průzkumník. Týpek s obří naběračkou bude kuchař... Jde mi jen o to, jak to hráčům vyloženě nevnutit, ale jak je zároveň trochu nasměrovat.
Ještě mě napadlo udělat balíčky náhodných tabulek, kdy by balíček (= tabulka) byl přístupný jen dané příslušnosti. Potíž je, že by to vyžadovalo vymyslet mrtě zajímavých příslušností - na druhou stranu, proč ne...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
A tohle je ten bod, kdy zjišťuješ, že vývoj RPG produktů, které mají mít pro hráče velkou přidanou hodnotu, je práce.
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
V tom problém není, po pravdě se zrovna na tuhle část strašně těším, ale zároveň bojuju s tím, že připravenými příslušnostmi tu hru strašně ukotvím a spoutám do nějaké moji představy. Nejhorší by na tom bylo narafičit to tak, aby čtenáři bylo jasné, že tohle je jen šablona, ukázka, něco, na čem mají sami budovat...
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:22, celkem upraveno 1 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Zaprvé - kartičky s obrázky, protože z nich si dítě dokáže vybrat v pohodě a i dospělý si vybere snáze než ze seznamu. Zadruhé když řeknu "Vezměte si to co máte s sebou, když jedete k tetě,", a hráč si balí stan a plynovou masku, zvedám obočí, a když se jim pak zastaví vlak v zimním nočním lese a musí si s tou výbavou poradit, je to dost slušný survival. A zase když bych šel na výpravu, tak svou tornu naplním kde čím, co by se mohlo hodit, a udělá to skoro každý, ne?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Primárně mám obavu, že tím hru napasuju na nějaký daný setting, respektive obrysy settingu už tam samozřejmě jsou, ale stále jsou dost volné na to, aby si tam hráči mohli zahrát třeba klasickou dračákovskou družinku. Ve chvíli, kdy to začnu směřovat nějakým jasným tónem (např. definuju hratelné rasy), už tím hráče cpu do nějaké konkrétní podoby světa. Když to neudělám, zůstane to vyloženě na domluvě mezi vypravěčem a hráči. Zalíbil jsem si tu univerzalitu...
Kartičky používáme, ale i bez nich to jde v pohodě. Nicméně ve hře jde o to, že hráči prostě nic moc nemají. Představ si, že vyrážíš z nějakého afrického slumu. To si asi nebudeš moct vybrat úplně cokoli, co do tlumoku nacpeš, možnosti budou omezené.Zaprvé - kartičky s obrázky, protože z nich si dítě dokáže vybrat v pohodě a i dospělý si vybere snáze než ze seznamu. Zadruhé když řeknu "Vezměte si to co máte s sebou, když jedete k tetě,", a hráč si balí stan a plynovou masku, zvedám obočí, a když se jim pak zastaví vlak v zimním nočním lese a musí si s tou výbavou poradit, je to dost slušný survival. A zase když bych šel na výpravu, tak svou tornu naplním kde čím, co by se mohlo hodit, a udělá to skoro každý, ne?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Tak jim dáš jen to co můžou mít. Pro mě je zajímavější to neomezovat, protože hráči jsou (teď už většinou) schopní vybrat si jen uvěřitelnou výbavu. Jen občas řeším páčidlo v kabelce nebo spacák a stan v batohu.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21007
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Arkánum - RPG na staronové vlně
Skaven: Za mě je konkrétní vždycky lepší než obecný/univerzální, takže toho, že do toho napasuješ svoje představy o settingu, bych se vůbec nebál, naopak. Rozhodně mi to pomůže tu hru uchopit. A že to můžu změnit, to přece vím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti