Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Skavenův projekt RPG vhodného pro hraní s malými dětmi.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11930
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od York » 13. 8. 2019, 12:18

skaven píše:
13. 8. 2019, 11:47
Já bych tady hlavně zdůraznil, že "pokud újma nehrozí, záměr se automaticky podaří" je pravidlo, které se vztahuje na celkové vyhodnocování včetně zariskování, tzn. technicky správně by to bylo něco jako "pokud újma nehrozí ani při zariskování, záměr se automaticky podaří".
To je ovšem dost zásadní rozdíl, to bych doporučil v pravidlech zdůraznit ;-)

V tom případě odvolávám, co jsem odvolal, a ruším to, čím jsem to nahradil ;-)

skaven píše:
13. 8. 2019, 11:47
To jde ale trochu proti mému záměru, aby si na všechno pokud možno házeli hráči.
Ok, máme tady 2 věci:
1) Na všechno hází jen hráči
2) Hází se proto, abychom zjistili, jestli při tom postava dojde nějaké újmy.

Z toho mi plyne, že vlastně chceš ve hře jen saving throws (obrany). Tzn. hod vyjadřuje, jak dobře se umíš proti něčemu bránit. Ty ale stavíš staty postav tak, aby říkaly, v čem jsou dobré - tedy co dokáží udělat. Mezi tím, co umíš, a jak se umíš bránit, je sice určitě nějaká spojitost, ale není to rozhodně 1:1. Což je možná jeden z důvodů, proč mi tak nesedí pravidla PtbA, protože ta dělají stejnou úvahu. Asi by se nad tímhle měl zamýšlet spíš někdo jinej :think:

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od skaven » 13. 8. 2019, 12:33

Tak ony se tady bijí dva pohledy na věc - jeden je nějaká konzistence pravidel, druhý je hráčský komfort & zábava (např. právě v tom házení na straně hráčů). U střelby a boje se hody právě vymykají té premise "hráč hází, pokud jeho postavě hrozí újma" (zejména u střelby, u boje bych si to obhájil), proto jsem si pohrával s formulací "hází se, když hrozí újma" (tedy nespecifikováno komu).

Staty jsou postavené podle toho, jak se postavy zachovají, když jde do tuhého - tzn. "ustojím to" (silně), "vyhnu se" (hbitě) a "předejdu tomu" (přesně).

Každopádně ta připomínka o nekonzistenci v tom, že při prostém neúspěchu bez lebek někdy újma hrozí a někdy ne je velice relevantní a chci to řešit...

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od skaven » 19. 9. 2019, 18:30

Právě jsem pověsil na web novou verzi pravidel, tentokrát už jsem přibalili i nějakou omáčku, budu moc rád za feedback!

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 9. 2019, 07:48

Asi jsem moc zvyklý na DnD a jeho Dex, ale trochu se mi plete Hbitě a Přesně. Jako že střílím přes Přesně, ok, ale že se schovávám přes Přesně, přestože to je spíš obratnost celého těla mě mate. Jasně, je to kvůli balanci vlastností, a asi se na to dá zvyknout.

Forbidden Lands to asi mají otestované dost, ale pořád mě zaráží to házení jen na šestku. Už York v Shadowrunu poznamenal, že házení na 5 a 6 dává i při větších poolech furt WTF výsledky a tady se hraje dokonce jen na šestku. Funguje to dobře?

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od skaven » 20. 9. 2019, 09:32

eerieBaatezu píše:
20. 9. 2019, 07:48
Asi jsem moc zvyklý na DnD a jeho Dex, ale trochu se mi plete Hbitě a Přesně. Jako že střílím přes Přesně, ok, ale že se schovávám přes Přesně, přestože to je spíš obratnost celého těla mě mate. Jasně, je to kvůli balanci vlastností, a asi se na to dá zvyknout.

Forbidden Lands to asi mají otestované dost, ale pořád mě zaráží to házení jen na šestku. Už York v Shadowrunu poznamenal, že házení na 5 a 6 dává i při větších poolech furt WTF výsledky a tady se hraje dokonce jen na šestku. Funguje to dobře?
S názvy těch aspektů jsem dost laboroval a vlastně ještě pořád trochu laboruju, přesně souvisí s tiše, nenápadně; obecně se používá vždy, když chci něčemu předejít, místo toho, abych tomu nějak čelil nebo tomu uhýbal. Další synonyma, co tam mám v záloze jsou "pečlivě", "precizně" či "šikovně", ale u obou bys asi bojoval s použitím u schovávání stejně... Hbitě je spíše o rychlosti, rychlé reakci, takže na to, jak dobře se zvládneš schovat, to zas takový vliv nemá...

Hody kostkou fungují výborně, procentuelně to vychází takto:

> (2 kostky nebo 1 + zariskování) = 30% na úspěch
> (4 kostky nebo 2 + zariskování) = 50% na úspěch
> (6 kostek nebo 3 + zariskování) = 66,5% na úspěch
> (8 kostek nebo 4 + zariskování) = 77% na úspěch

Forbidden Lands používají mnohem větší pooly, tam je to postavené trochu jinak. Arkánum tě celkem často nutí riskovat nebo využívat manu k nákupu úspěchu, ale je to dáno nastavením, kdy se háže až když ti hrozí nějaká újma - tzn. poděláš nějaké rozhodnutí a vystavíš se nebezpečí. Obecně se snažím nastavit hru tak, aby se v ideálním případě dala projít bez kostek. To se ale samozřejmě nikdy nestane, proto je hod takto přísný. A když už to poděláš, musíš se snažit nasbírat co nejvíc kostek - najít si vhodný nástroj, dobrou pozici... Takový byl můj záměr.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1004
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Arkánum - rpg (nejen) s dětmi

Příspěvek od skaven » 8. 12. 2019, 22:05

Špekuluju poslední dobou nad tím, jak do hry dostat o maličko víc stylizace postav. Napadla mě mechanika, kdy by hráč svou postavu na začátku hry označil dvěma štítky. Štítek může být např. povolání, nějaká výjimečná vlastnost, členství v nějakém spolku, vzdělání nebo třeba rasa. Každý štítek by se vázal k jednomu ze tří vlastnosti (silně, hbitě, přesně) a postavě by dal na každou hru jeden úspěch, který by mohla využít v libovolném hodu na danou vlastnost.

Příklad: postava si vybere štítek bijec (SIL) a když při hře družina spustí past - padající kamení, svým štítem se snaží družinu ochránit, hodí -> hod se nepovede, použije tedy svůj štítek bijec a získá úspěch, takže postavy vyváznou bez újmy.

Zbavil bych se tak zároveň veličiny "mana", která už nám začala trochu překážet. Zajímal by mě názor přeživších sledujících :wink: Díky!

Odpovědět

Zpět na „Arkánum - RPG pro děti“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host