[HRA] 9. patro - Magjádro

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

Tak to by bylo. Konec pláštníků i mé krátké nekromantické epizody. A zaplať Strážce za to, ten smrad a šourání mi už lezly na nervy.
Teď se můžu v klidu vrátit do kabinetu a zahloubat se do grimoáru. Když tam dorazím, děvčata už jsou pryč. Nejdřív si opravdu sednu a mám v úmyslu si odpočinout, ale pak ve mě začne hlodat červíček pochybností, jestli jsem ty holky neposlal na nějaké horší místo. Měl bych se podívat skrz portál, jestli je tam bezpečno...a zjistit, kam vůbec vede. Povzdechnu si a vyrazím...

Elric odchází do Maddgothova hradu.
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

Eleic se vrací z Maddgothova hradu.

Když vyndu z portálu, zavřu za sebou tajné dveře a opřu o ně kůsu a na ní nasadím helmu - kdyby je někdo otevřel, spadne to a hluk mě upozorní. Pak shodím batoh, odložím zbylé zbraně a znaveně se svezu na postel. Mám chuť prostě zapomenout na 'co by kdyby' a na starost o druhé. Už jsem docela dlouho nespal a dohání mě jak únava, tak chuť si prostě někam zalézt a věnovat se jen sám sobě.
Chvilku jen tak ležím, ale pak se donutím vstát, dojdu k potrubní poště a objednám si něco lehčího k večeři a džbábek kořeněného medovína.
Odstrojím se, počkám si na večeři a pak se už u jídla dám do studia grimoáru a zkoumání předmětu, co jsem našel v té mágově pracovně. A až mi začnou těžknout víčka z únavy a silného vína, mám v plánu se královsky vyspat v posteli...

Budu TÁBOŘIT a určitě se hodlám přeladit z Ohňohůlky na Grimoár Pokročilé Energetické Magie. Také bych rád vyřešil mechanickou podobu cetky z hradu a jak mi bude nápomocná.
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

Když se probudím, jsem příjemně odpočatý, byť se cítím trochu rozlámaně a na těle mám spoustu modřin. Dnes nikam spěchat nebudu a pojmu svůj den odpočinkově a studijně.

Nejprve si objednám potrubní poštou kávu na Sembijský způsob - s trochou čokolády a alkoholu - a k tomu nějaké čokoládové sušenky. U snídaně se začtu do Velkých dějin Hlubiny, kde se zaměřím na události roku 1071 a specificky na Ahgharionova opatření.
Když už mám pocit, že se víc o legendárnim čaroději a jeho trablích s měšťany, draky a ochrannými obrazci nemohu dozvědět víc, tak knihu odložím a vydám se do hlubin Magjádra.

Nejprve navštívím znovu profesora Nestera. Než se vzpamauje z vyrušení a stihne naskočit do přednáškového módu, spustím já.

"Pane profesore, nevum zda si mě pamatujete - Elric, pomocný vědecký pracovník. Dnes jsem nepřišel na přednášku, ale konzultaci k projektu. Potřeboval bych zjistit, co bude potřeba ke stabilizaci...ehm...nedávno oživeného profesora Muirala. Jeho současný nemrtvý stav je...nestabilní a obávám se, že by nemusel dlouho vydržet..."

PJ, kdybych chtěl Muirala stabilizovat, abych ho mohl věnovat Magjádru "na stálo" jako funkčního lektora, co bych musel udělat a/nebo sehnat?
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Elricu,

když řekneš, že bys nepřišel na přednášku, profesorův již tak ohyzdný obličej se ještě víc zamračí. "Jak, jak si to představujete, že jste nepřišel na přednášku. Přednáška zrovna teď začíná a není možné ...."

Buďto musíš strpět další přednášku - a tentokrát už to bude vyloženě otravné a únavné - utržíš ÚNAVU a -1INT ... a pak se ti bude profesor z vděčnosti věnovat,

anebo to zkus jinak. Třeba profesorovi účast na přednášce slíbit (NĚCO ZA NĚCO), nebo něco podobného.

A pokud by ses pokusil z přednášky odejít jen tak, bez dalšího ... profesor Nester na tebe zaútočí.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

"Pane profesore, vždyť víte, že vaše přednášky bych si ujít jen tak nenechal. Posledně to byla velká zábava a naučil jsem se v jedné hodině víc, než za několik let...", zalichotím mu, "Ale jde o čas! A stabilizací profesora Muirala mě pověřil sám ředitel, jistě pochopíte, že jeho autoritě se protivit nemůžu a bohůmžel, jeho úkol má vyšší prioritu, než moje další vzdělávání. Ale slibuju, že jakmile budu mít splněno, samozřejmě, že přijdu hned na další přednášku!"

Slibem nezarmoutíš. Otázkou je, zda to tomu senilnímu shnilmozkovi bude stačit...

NĚCO ZA NĚCO: EIric:2D6+1 → 8(4 +3 + 1)#CHA
- slibuju, že později přijdu, když mi napřed pomůže s projektem
- nabídnu zástavu - Ohňometnou hůlku


Nester je neoblomný a netváří se moc chápavě.

"Víte co, profesore, jestli jste na pochybách, klidně vám tady na důkaz upřímnosti nechám svojí kouzelnickou hůlku, vrátíte mi jí na dalšu přednášce, hm? Můžeme se tedy zaobírat Muiralem TEĎ?"

PJ?
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Elricu,

profesor se na hůlku podívá, chvíli přemýšlí, proč mu jí vlastně podáváš a pak pronese: "Ale ale, vy byste měl zájem o zvláštní přednášku o účinku ohně na čerstvě vyvolané zombie? Jistě jistě, to je vynikající nápad ... ale budu muset výklad řádně upravit ... a to rozhodně nějaký čas potrvá ... takže přednáška jen tak nebude."

Sbalí nabízenou hůlku, zasune si jí kamsi do svého hábitu a otočí se zpět k tobě.

"S čím, že jste za mnou ještě přišel? Aha, s panem hostujícím profesorem Muiralem. Ptáte se, jak ho přiměřeně oživit, aby mohl také přednášet? Inu, napadá mě jediný způsob ... musíme z něj udělat vyššího nemrtvého. Přízrak, fexta, mumii, spektru, případně upíra. Na každý takový je ale potřeba získat nějakou vhodnou základní surovinu, není to úplně samozřejmé."

Chvíli hloubá ve svých myšlenkách a pak pronese. "Na zombii je třeba ..." a teprve když ho usměrníš a znovu mu připomeneš, že zombie přijdou na řadu později, až si připraví přednášku o účinku ohně, vrátí se k surovinám, nutným pro vyvolání vyšších nemrtvých.

"Přízrak je velmi inteligentní nehmotná forma nemrtvého. Má podobu mléčně bílé postavy ... a mléko je přesně to, co pro jeho vyvolání potřebujeme. Nemusí být lidské, stačí mléko libovolného tvora."

"Mumie je nejodolnější z nemrtvých. Nikdy jsem nezkoušel vytvářet mumii z hlavy bez těla, ale kdybychom dostatečným množstvím plátna, obvazů či bandáží přidělali hlavu pana profesora k nějakému jinému, již mrtvému tělu."

"Fext je silný a statný bojovník. Aby se nemrtvý stal fextem, je třeba jeho tělo řádně vysušit. Bude potřeba sehnat větší množství vhodného paliva, abychom mohli udržovat stálý a silný oheň."

"Spektra je velmi obratná forma nehmotného nemrtvého. Vzniká z hrůzy a děsu. Chcete-li oživit profesora Muirala jako spektru, je potřeba během obřadu obětovat nějaké monstrum, které samo o sobě hrůzu šíří."

"Nakonec možná by bylo vhodné zamyslet se i nad oživením profesora jakožto upíra. Jako upír by byl vskutku charismatickým učitelem. Upír ale povstane jedině tehdy, pokud při oživení vstoupí do jeho těla ... nebo v tomto případě alespoň hlavy ... krev jiného upíra."

Shrnutí - vyber si 1 z (nemusíš hned, stačí až budeš materiál mít):
* přízrak = nehmnotný, netřeba řešit tělo, sehnat mléko
* mumie = hmotný, je třeba sehnat náhradní tělo a hodně plátna, obvazů, bandáží
* fext = hmotný, jde oživit i samotnou hlavu, hodně vhodného paliva
* spektra = nehmotná, netřeba řešit tělo, sehnat monstrum, které vyvolává hrůzu
* upír = hmotný, tvaroměnec, tělo si po oživení pořeší sám, sehnat krev jiného upíra
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

"Mám to. Díky.", přikývnu, když si zapíšu zbytek poznámek, "Nu, tak já jdu na to, ať jsem zase rychle zpátky..."

Chvilku mi blýskne hlavou představa, že bych mohl obětovat Nestera, abych vzkřísil Muirala jako spektru...ale to by neměl kdo rituál připravit a provést, já bych něco takového sotva svedl. Vlastně bych to možná ani umět nechtěl, ta jedna malá exkurze do nekromantických praktik mi stačila. Magie mě láká, ale nakromancie není ta pravá pro mně.
Vypoklonkuju se z učebny a...beze spěchu zamířím hned do vedlejší učebny. Učebna Magie Proměn. To by mohlo být zajímavé...

PJ?
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Elricu,

otevřeš dveře do učebny a uvítá tě tiché bzučení magie. Učebna je zařízená velmi podobně jako nekromantická, jen v severní části je na zemi jiné znamení - transmutační trojúhelník - a v jižní části visí pod stropem prázdná klec. Za katedrou nikdo není.

Učebna Magie Proměn
Učebna Magie Proměn

V transmutačním kruhu, který je aktivní, stojí zlatá socha mladého chlapce. Jeho tvář si pamatuješ, je to Spajt - ten, který se tě pokusil špehovat a tys na něj otočil sochu medůzy.

Vůbec se nehýbe.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

Hmm. Žádný kantor, žádná přednáška. Škoda. Takže se tu jen porozhlédnu, co zajímavého bych se mohl dozvědět nebo naučit. Možná, že je tu někde rozvrh přednášek? A nebo že by na Magii Proměn nebyl kantor?
Potom mi padne zrak na nehybného chlapce uvnitř kruhu. Pojem 'zlatá mládež' náhle dostal nový rozměr. Že by se sám proměnil při nějaké nehodě? Nebo ho zaklel nějaký rival? Na téhle škole jednoho dostane nejspíš každý už při zápisu, jinak si to hašteření nedovedu vysvětlit. Přijdu k 'soše' blíž, ale dám si pozor, abych nevstoupil do obrazce nebo ho nenarušil. A také zběžně prošmejdím učebnu.

ODHAD SITUACE: EIric:2D6+1 → 8(5 +2 + 1)#INT
- Co je tu pro mě zajímavé nebo užitečné?

PJ, najdu tady i rozvrh přednášek nebo něco, co mi napoví, jestli vůbec nějaký učitel funguje?
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Elricu,

prohlížíš si vybavení učebny a uvědomíš si jednu věc. Klec, která visí pod stropem v jižní části místnosti lze soustavou kladek přesunout nad obrazec a spustit. Má také vyklápěcí dno - zjevně tedy slouží ke spouštění různých méně spolupracujících objektů do obrazce.

Je užitečné vědět, jaká jsou v místnosti bezpečností opatření pro práci se studiním materiálem.

Pomyslíš na trojici goblinů, které jsi osvobodil - ať už by skončili v téhle místnosti, nebo v té nekromantické, být na téhle univerzitě studijním materiálem určitě nebyla výhra.

Rozvrh ani poznámky ale v místnosti nenajdeš.

Co se týká sochy, je zřejmé, že transmutační kouzlo je stále aktivní ... ale její pravou podobu rozpoznat nejsi schopen. Na to jsi měl zvolit jinou otázku nebo hodit víc.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

Transmutační kouzlo je stále aktivní. Stále aktivní. Aktivní. Co ho udržuje? Ten obrazec, zcela jistě. Možná by i mně umožnil něco proměnit a držet v té formě...kdybych měl předtím řádnou přednášku.
Zkusíme tedy chlapce vysvobodit tak, že ho vyjmu z obrazce, aniž bych do něj vstoupil - nerad bych byl Elric Zlatý. A to by mohlo jít pomocí toho mechanického zařízení.
Problém bude jen s tím vyklápěcím dnem, budu ho must otevřít, než klec na sochu spustím a potom zastrčit ratiště kůsy skrze mříže mladíkovi pod ruce, nebo na jiné vhodné místo, aby zůstal zaklesnutý, nadzvihnout kladkou klec i se zpříčenou sochou, potom dvířka nechat zaklapnout a kůsu vytáhnout...a teprve pak přesunout klec i s mladíkem vně obrazce.
Poškrábu se na bradě a pustím se do díla...

PJ?
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Elricu,

když spouštíš klec nad sochu chlapce, uvědomíš si, jak je velká oproti soše je. Složitým postupem se ti podaří dostat zlatou sochu do klece, zavřít a zajistit její podlahu a opět klec vyzednout. Jak socha stoupá z transmutačního trojúhelníka, vzduch zapraská, záře zhasne a kouzlo přestane působit.

Socha se chvíli třese, pak na několika místech pukne, jako kdyby uvnitř sebe svírala obrovskou hmotu masa ... a pak se prudce nafoukne.

Učebna Magie proměn
Učebna Magie proměn

Chvíli ti trvá, než si uvědomíš, co je to vlastně za tvora, jehož mohutné tělo vyplnilo klec natolik, že dlouhý ocas, drápy i kus jeho křídel trčí mezi kovovými tyčemi ven.

Pak tvor bolestivě zařve a tobě to konečně dojde. Je to wyverna.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

Vytřeštím oči. Tak tohle jsem nečekal. Opravdu ne. Hmm. Co s tím? Asi bych jí tu neměl jen tak nechávat pro někoho, aby jí našel...tak jako já našel tu 'sochu'. Možná bude stačit, když jí přesunu zase zpátky do kruhu? Za zkoušku nic nedám. Kromě trochy času. Ale snad je ta klec dost bytelná a ta potvora se ven jen tak nedostane. Kdo ví, jak jí do ní někdo dostal v první řadě...asi nějaké čáry...

PJ, co se stane, když wyvernu vrátím do kruhu pomocí kladky?
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Elricu,

jak klec pomalu spouštíš, kruh se znovu rozzáří. Cítíš, že zaklínadlo, připravené v učebně a napájené magií odkudsi z nitra hory, začíná znovu účinkovat.

Nějak ti sama od sebe naskočí v hlavě zvědavá myšlenka, jak to vlastně funguje a v co se wyverna promění....

Vyhodnoť si tah obrazce: hoď +INT:
10+: Pochopíš, že obrazec ovládáš. V klidu si proměnu rozmyslíš a tak se stane.
7-9 : Obrazec si z tvé hlavy vytáhne první bytost, která tě napadne. Určí si sám, která to je.
6-: Obrazec si z tvé hlavy vytáhne někoho, koho znáš. PJ určí, koho.
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 826
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 9. patro - Magjádro

Příspěvek od Elric »

OBRAZEC PROMĚN: EIric:2D6+1 → 5(2 +2 + 1)#INT
- Obrazec si z tvé hlavy vytáhne někoho, koho znáš. PJ určí, koho.


Náhlé poznání mě úplně zaskočí. Možná bych to dokázal ovládnout! Jen bych musel vědět jak a nesměly by se mi myšlenky rozletět na všechny strany. Zatraceně...

PJ, v koho/co se wyverna promění?
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti