[HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 431
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 14. 11. 2019, 12:02

Ale ale, podívejme se, po dlouhé době nějaký interaktivní prvek v místním průzkumu. Na rozdíl od Mornhyldy mnohem stabilnější, ovšem o nejspíše o to náročnější k vyjednávání.

Jak vůbec nejlépe začít?

'Drazí... drazí hlídači? Vážené zbroje? Ctěná brnění? Milé pancíře? Spolehlivé ochrany? Ahoj Elricu... Elricu!'

Měl jsem za sebou zavřít dveře. Když to funguje na Ká Óčko, fungovalo by to jistě i na horlivého bojovníka.

"Děsně obrnění strážci! Omluvte prosím naši horkokrevnost, zanechte zbytečného násilí i vašich k diskuzi nepotřebných zbraní a uvolněte nám cestu dále! Jen se porozhlédneme, nic vám nerozbijeme a zase se po elfsku vytratíme!"

Odvracení magických tvorů: Hiro:2D6+3-1 → 11(3 +6 + 3 - 1)#CHA
- Chci aby ustoupili od dveří někam mezi čtyři sloupy.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1465
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 11. 2019, 12:41

Elric>Strážci: +3Z(magická kůsa) -2Z(jsou zbroje) => LZ, protože je DLOUHÁ, zůstane LZ.
Strážci>Elric: +3Z(obouruční sekery) -1Z(zbroj) +1Z(průraz) -1Z(volba) -1Z(šerm) => LZ


Elricu,

odvážně ses vrhnul na zbroje a tvůj útok se zdařil téměř přesně, jak jsi chtěl - chytil jsi oba topory a prudce trhnul. To oba strážce překvapilo - trhnutí směrem dolů nečekali a obě těžké sekery jim vyklouzly z kovových rukou. Jeden z nich ale přeci jen stihl sekeru vychýlit a ač jsi lehké říznutí její čepele ani nepocítil, podlahu zbarvila krůpěj tvé krve.

Strážci, připraveni o své zbraně, vztahují ruce směrem k nim a vykročí ze svého místa.

Kód: Vybrat vše

Stav:
Levý strážce:  LZ [X] [ ] TZ [ ] [ ] KO [ ] [ ]
Pravý strážce: LZ [X] [ ] TZ [ ] [ ] KO [ ] [ ]
V tu chvíli ale sál naplní Hirův hřmotný hlas a obě zbroje se zastaví. Narovnají se, zasalutují a pochodovým krokem se každý zařadí za jeden z rudě pulzujících sloupů. Průchod dveřmi již nic nebrání.

Otevřete je a uvidíte, že vedou do svatyně, věnované čtveřici trpasličích bohů.

L06-51.jpg
Svatyně ostatních bohů

Socha každého jednoho boha stojí v jednom z výklenků chámu - odleva doprava jsou postupně za sebou:
- Moradin, bůh tvorby
- Beronar Pravostříbrý
- Klangedin Stříbrovous
- Marthamor Duin

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 431
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 14. 11. 2019, 13:17

Je potěšující, že jsme za vstup zaplatili jen trochou krve a je přímo úžasné, že ta krev není má.

"Až po tobě," usměji se na Elrica a pokynu mu dále. "Ty Ká Ó počkej venku a jdi tady chlapcům příkladem, jak se má chovat správný nekonfliktní konstrukt."

Vstoupím do svatyně a podrbu se na hlavě. Vždy mne fascinovala místa zasvěcená hned několika božstvům najednou. Jak společensky vytříbené a zároveň efektivní. Sotva zahlédnu sochu Klangedina Stříbrovouse, srdce mi radostí lehce poposkočí. Ať přepadnu přes palubu, jestli ta malá třpytivá věcička válející se u paty sochy není náústek od tuby.

PJ, je to ono? Prosím? Konečně?

Boo doposud přešlapující uprostřed místnosti začne nervózně přebíhat od sochy k soše.
'Co tě trápí, kamaráde?' pomyslím mu starostlivě.
'Že si dá kněz postel hned naproti kraválu z dílny je divné, ale třeba byl nahluchlej. Že si nechá postavit tajnou, chápeš, tajnou chodbu jen aby neslyšel hlasitej uvítací proslov už je fakt mimo, obzvláště, jestli byl fakt nahluchlej. Ale že celý ten obrovský srdcový chrám má troje dveře a nic u nich a tady stojí dva borci kvůli čtyřem sochám, to už je na mě moc. Tady prostě musí být něco důležitýho!'

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 10(3 +5 + 2)#INT
- Co je tu pro mne zajímavé nebo užitečné?
- Co je tu jinak, než to vypadá?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 473
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 14. 11. 2019, 13:31

Jauvajs! Přisaju rty k malé řezné ráně na dlani, která je důsledkem mé neuváženosti a podezřívavě se zamračím na Hira. Celou dobu jim prostě mohl jen říct, ať se klidí z cesty? Že nic neřekl a bavil se mým zápolením...
Odfrknu si a po zběžné kontrole místnosti jsem, po pravdě, trochu zklamaný. Nic zajímavého na první pohled nevidím, je to zkráta jen svatyně...

Počkám co Hiro a kam se vydáme dál...

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1465
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 11. 2019, 14:03

Hiro,

sehneš se k patě sochy a opravdu, drobný lesklý předmět, který tvé pozorné oko zahlédlo, je náústek, který už tak dlouho hledáš.

Než se narovnáš, Boo už věnuje pozornost třem prázdným výklenkům. Jsou až příliš podezřele prázdné a tak začne v tom levém šmejdit kámen po kameni. Přisune si oslíka, aby mohl zkoumat i výše položené kameny a netrvá to dlouho, než odhalí, že v jednom místě jsou tři kameny postavené hned vedle sebe uvolněné.

'Jsem to věděl!'


Zdánlivě prázdné výklenky jsou ve skutečnosti skrýše.


Vytáhne je a najde podlouhlou tajnou schránku, do které by se tak akorát schovala malá hůl, krátký meč, nebo podle většího za hloubení na jedné straně možná spíše sekerka či cepín. Je ale prázdná.

Boo zklamaně povzdechne, ale pak se mu zablesknou všechna tři očička a přecválá se do severního výklenku. Zde tajnou skrýš najde okamžitě. Schránka je o něco větší na výšku, ale užší, tak akorát na uložení bochníku chleba nebo helmy. Je ale opět prázdná.

Ke třetímu výklenku se na oslím hřbetě vydá už znuděně a bez elánu. Odendá falešný kámen jako by to byla rutina a zkoprní.

Uvnitř téhle tajné skrýše je ukrytý diamant velký jako lidská pěst, z jedné strany dozdobený zlatem a stříbrem vykovaným do symbolu Důmathoinova srdce (MALÝ, nevyčíslitelné hodnoty).

'To musí mít cenu!' signalizuje ti telepaticky Boo, ale ty začínáš tušit, že tenhle klenot vám bude mnohem užitečnější, když ho budete mít u sebe.

Mohlo by pro vás být užitečné si nalezený klenot nechat.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 431
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 14. 11. 2019, 14:56

"Vida, tak zde každý hledal, co našel," poplácám Booa spokojeně po hlavě. "Jen pro tebe, Elricu, tu není nic moc zajímavého. Snad už brzy narazíme na nějakou zakletou pannu."

Nalezený diamant Booovi zabavím dříve, než se do něj stihne zakousnout a dám mu místo něj na hraní talisman Klangedina Stříbrovouse, trpasličího boha války, který nás zavedl až k dlouho hledanému náústku. Ten i s diamantem pečlivě zabalím do kapesníku a uschovám bezpečně mezi ostatní veteš. Otevření hudebního okénka si nechám až na později.

Rozložím si na oslíkovi mapu a zapátrám prstem po severozápadní části.

"Jestli je zde ta brusírna, zbývá nám v této oblasti jen ta podivně tvarovaná průchozí místnost na západ od nás, přímo za stěnou," přemýšlím nahlas. "A potom tady čtyři místnosti jižně od nás. Z jedné jsem před nějakým časem slyšel podivný šramot, jistě tam narazíme na něco zajímavého."

Obrázek

PJ, co tam najdeme?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1465
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 11. 2019, 15:25

Hiro, Elricu,

projdete zpět do široké chodby a vydáte se na oslících směrem na jih.

V první místnosti, kterou prohlédnete, najdete rozbitý kamenný stůl a zdemolované sochy. Prach na zemi nese jasné stopy toho, že zde už duergaři byli, pobrali co šlo a nechali zde neužitečné zbytky.

V místnosti nic zajímavého není.

Posunete se tedy dál, k místnosti, ze které předtím Hiro slyšel rachocení. Tentokrát se z ní line silný zápach zvětralého alkoholu.

L06-52.jpg
Sklad obřadního vína a špiritusů

Nahlédnete a uprostřed rozbitých sudů a lahví, ve vysychající kaluži vína a kořalky leží klepetnatec. Ztěžka dýchá, vedle jeho obrovských kusadel je malá hromádka zvratků a jeho magické oči nepulzují uhrančivě jak to bývá při vědomí, ale jen se tak slabě vlní v nepřítomném pohledu do stropu.

Hiro si všimne, že klepetnatec je o něco menší, než ti dva, které potkal v jižní části Ztracené úrovně a kolem klepet a krku má okovy a řetězy, řetězy jsou však přestřižené, nejspíš přímo jeho obrovitánskými klepety.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 473
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 14. 11. 2019, 18:51

"Zase pozdě.", povzdychnu si lakonicky a rovnou se otočím na podpatku. Klepetnatec už trpí dost, mojí další asistenci nepotřebuje.

Hiro?

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 431
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 14. 11. 2019, 22:12

"Proč pozdě?" zeptám se s úžasem. "Vidím tu hned čtyři nenačaté soudky."

Vstoupím do místnosti a opatrně podél stěny přistoupím až do kouta a zkontroluji obsah sudů. Čaj by mi udělal největší radost, ale člověk nesmí být vybíravý.

PJ, co je vevnitř?

"Podle těch řetězů odhaduji, milý Elricu, že tento klepetnatec pomohl Skelle prohrabat se do Ztracené úrovně. A ti dva, na které jsem narazil dříve, přišli z nižších podlaží, nejspíše s cílem ho osvobodit. Inu, jeden z nich za to zaplatil životem, zatímco cíl jejich cesty zde neřízeně slaví, jaká to ironie.

Každopádně ty okovy jsou vskutku mistrovské dílo, to musíš uznat. Ačkoli nakonec očividně klepetnatce neudržely, bude to ten nejlepší materiál široko daleko. Já už jsem na vrcholu mé morální kapacity, ale ty máš myslím ještě v pytli kousek místa. Věřím, že mistr kovář, za kterým chceš jít s tím získaným mithrilem, by dokázal i za to velmi dobře zaplatit, nebo snad i překovat okovy do něčeho pro tebe praktičtějšího. Pokud by ses rozhodl odnést si je, pomohu ti s odstrojením."

Pokud se Elric nebude chtít dále zdržovat, navrhuji podívat se do místnosti na sever od Odpočívárny.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1465
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 15. 11. 2019, 07:08

Hiro,

když opatrně vstoupíš do místnosti, klepetnatec se nepatrně pohne. Sice ho zmohl tvrdý spánek opilcův, ale není úplně mrtvý a neopatrný pohyb by ho mohl probudit. Raději tedy s ničím nepohybuješ a jen nasaješ směsici pachů a podíváš se na lahve a sudy.

Kdybys chtěl odsud něco odnést nebo sundat klepetnatcovi ta klepeta, musíš to udělat HLAVNĚ NENÁPADNĚ.

V lahvích (STŘEDNÍ) je vesměs víno dovezené z povrchu před dávnými lety. Nejspíš nebude úplně zkažené, přeci jen bylo celou dobu ve ztraceném sklípku, ale nebude už moc dobré, spíš přestárlé. Nerozbitých zůstal tak tucet.

V sudech (VELKÉ) je nějaký trpasličí špiritus. Nerozbité zůstaly čtyři.

Než se rozmyslíte, zda starý alkohol či přetrhané okovy stojí za riskování, popojedete na oslících trochu víc na západ.

L06-053.jpg
Freska "Krmení xorna"

Za dveřmi, které vedou směrem k dopočívárně, je malá místnost. Dle odřenin na podlaze a stropu je vidět, že kdysi bývala zařízená, ale teď už je prázdná, jen na východní stěně je umístěn velký portál. Obrázek nad ním je Hirovi i Boovi povědomý.

Gate_02_06.jpg
Obrázek nad branou.
Gate_02_06.jpg (91.55 KiB) Zobrazeno 31 x

Elric mezitím nahlédne dál na západ, do trojíhelníkovité místnosti. Na její přeponě je vykreslená velikánská freska v nadživotní velikosti, na které trpaslík krmí xorna. Drahé kameny, které vyobrazenému elementálovi sype do chřtánu, jsou plastické a vypadají, že jsou pravé. K vyloupání je potřeba vhodný nástroj a buďto dostatek času, nebo PŘEKONÁNÍ SILOU.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 473
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 15. 11. 2019, 08:24

Trefa! Tak tyhle kousky tady nechávat nebudu. Pročpak je ještě nevyloupali duergaři? Nevypadá to tu nijak podezřele nebo zapasťovaně. Možná jen zkrátka...nedosáhli. Ještě, že já tenhle problém nemám, navíc mám s sebou i dřevěného koníka, co ochotně poslouží jako stupátko, abych se dostal ooravdu vysoko.
Vytáhnu z batohu páčidlo, jednou rukou ho chytím na konci a druhou před ohybem. Tím zkoseným koncem se to bude loupat dobře...

PŘEKONÁNÍ SILOU: EIric:2D6+2 → 12(6 +4 + 2)#SIL
- zvládl jsem to potichu
- zvládl jsem to rychle


Trochu mě bodne osten studu a lítosti, když si uvědomím, jak je mé počínání bezohledné k uměleckému dílu dávných trpaslíků a že po mém zásahu bude freska nejen chudší o drahokamy, ale i zohyzděná rýhami po páčidle a vydroleném kameni. Pak si ale připomenu, že na tom pramálo záleží, protože sem zavítají stejně jen dobrodruzi a nestvůry, fresku nikdy nespatří kurátor ani davy nadšenců do umění...

PJ? Hiro?

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1465
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 15. 11. 2019, 08:35

Elricu,

získal jsi:
* patnáct achátů různých barev (dohromady v ceně 3-CENNOSTÍ, DROBNÉ)
* čtyři karneoly a tři citríny (každý má cenu 1-CENNOST, dohromady tedy 7-CENNOSTÍ, DROBNÉ)
a
* jeden větší ametyst (cena 3-CENNOSTI, MALÝ)

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 431
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 15. 11. 2019, 08:47

'Mám to ale štěstí,' zamyslím se u portálu s reliéfem rzivého netvora. 'Stačilo na začátku nedržet se knihovníkovy metody, odbočit tímto směrem a už jsme mohli být zpátky, někde nahoře. Bez Skelly, Morhyldy, klepetnatců a elementála a vůbec všech těch dobrodružství.'

Když už tak přemýšlím nad těmi klepetnatci, rozhodnu se s tím opilým nešťastníkem něco udělat, ale až později. Přeci jen nikdo nevystřízliví během chvíle a oproti Skelle asi ani nikam zvlášť nespěchá.


"Skvělá práce," pochválím Elrica u fresky. "Kam se na tvůj pečlivý přístup hrabou druegaří drancíři. Tohle musí mít člověk v krvi."

Seřadím své oslíky k fresce, pokynu Booovi, vydám instrukce Ká Óčkovi a vyrazíme hezky v zástupu úzkou chodbou na sever.

PJ, co je v té podivně tvarované místnosti?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 473
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 15. 11. 2019, 09:23

"Hmh. Nevím zda to brát jako lichotku nebo sofistikovanou urážku.", ušklíbnu se, "Každopádně, tady máš svůj podíl...jen opatrně až zase potkáš xorny, loudí jako štěňata před řezníkovým stánkem..."

Nabídnu Hirovi hrst, drahokamů, je v ní patnáct achátů různých barev (dohromady v ceně 3-CENNOSTÍ, DROBNÉ) a čtyři karneoly (každý má cenu 1-CENNOST, dohromady tedy 4-CENNOSTÍ, DROBNÉ). Tři citríny (každý má cenu 1-CENNOST, dohromady tedy 3-CENNOSTÍ, DROBNÉ) a jeden větší ametyst (cena 3-CENNOSTI, MALÝ) uložím do batohu. Začínám si připadat jako opravdový dobrodruh/lovec pokladů, i když jsem se sem kvůli pokladům nevydal.
Tak či onak, vyrazím za svým společníkem na sever.

Hiro, pokud máš zájem o jiné drahokamy, klidně řekni jak je rozdělit jinak a budu to brát za hotovou věc.

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1465
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 15. 11. 2019, 10:14

Elricu, Hiro,

projedete na oslících úzkou chodbou a skrze vyražené dveře až do rozsáhlé místnosti osvětlené pulzujícími sloupy.

L06-054.jpg
Drahokamenická dílna

V místnosti jsou čtyři velké kamenné stoly, které sloužily jako pracovní. Dvojice má uražené rohy nějakou obrovskou silou a když si všimnete, že pravý ze severních průchodů má také vyražené dveře, je vám jasné, že to, co vstoupilo do místnosti od severu, ji opustilo jihem a stoly to neobcházel.

V hromadě haraburdí leží rozházená sada nástrojů na jemnou kamenickou práci (STŘEDNÍ, CHVÍLI potrvá ji očistit a posbírat).

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host