[HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 428
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 11. 11. 2019, 12:44

"Vůní mi to zde připomíná Cilapiho prádlo," prohlásím, když slezu z Oslíka a vstoupím do místnosti, "a organizací zase truhlu Šadah-al-Šrapnel. Jakpak se asi těm dvěma vůbec daří?"

Trojzubcem se opatrně přehrábávám v již očividně přebraném haraburdí.

"Když už jsem zmínil toho našeho Cilapiho, pokud by se ti Elricu stýskalo po teple jeho přítomnosti, mám zde navíc jednu hůlku ovládající dle všeho ohnivou magii. Našel jsem ji v hrobě u Krisana, toho zvláštního chlápka, který se chce pomstít Vrběně. Sám pro tu hůlku nemám rozumného využití, pro jídlo je příliš hrubá, takže ti ji rád podaruji, máš-li zájem."

Ještě se krátce porozhlédnu po náústku na tubu, ale něco mi říká, že kdyby zde ležel, už o něm vím.

"Mimochodem, ty jsi s Vrběnou strávil více času. Jaký je tvůj názor na ni? Bylo by zajímavé popovídat si s ní o Krisanovi, Halasterovi a vůbec, nebo bych ji radši měl nechat být a do hvozdu se již nevracet? Vypadalo to tam vskutku náramně, ale zelený drak a ukřivděná žena na jednom místě - to je příteli nebezpečná kombinace."

Podrbu se ve vousech a pokrčím rameny. Zde nic zajímavého asi nenajdeme. Počkám, co zde vymyslí Elric a navrhnu podívat se dále.

Poku Elric souhlasí, pokračoval bych chodbou na jih do zavřených dveří.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 472
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 11. 11. 2019, 13:48

"Cilapi a Sadah, huh? Sám nevím, kde je jim konec, myslím, že jsme se viděli naposledy v Lebečném přístavu, odkud jsme vyráželi s Brandy dolů skrze Pokroucené tunely. A ve Hvozdu jsme se rozdělili. Podle toho, co říkal drak 'Telurai', Brandy se vydala dolů do Madgothova hradu. Předpokládám, že ví, co dělá, když se na mě rozhodla nečekat. Ale Brandy jeden nikdy neví, že?"

Rozhlédnu se po té spoušti a přpomene mi to časy, kdy mě Duncan nutil uklízet svou komnatu a přepadne mě nechuť se v té spoušti přehrabovat. Když vidím, že se k tomu nemá ani můj společník, jen pokrčím rameny.

"No...za hůlku tedy díky...jen si nemyslím, že pro ní najdu využití, nemyslím si, že bych ze sebe vykřesal byť jen jiskru magie. Ale jeden nikdy neví. Krisan by nejspíš ocenil, kdybys dodržel svůj slib a spálil Vrběnu na popel. Ale myslím si, že by to byla škoda, je pohostinná a vcelku milá, když s ní jednáš uctivě a dvorně. Pro všechny je lepší, když se o Hvozd stará, než kdyby pustl."

Když Hiro zamíří ven z místnosti, bez dalšího slova ho následuji...

Elric souhlasí.

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1459
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 11. 11. 2019, 16:57

Hiro, Elricu,

i v místnosti na jihu již úřadovali temní trpaslíci. V místnosti bylo nejspíš cosi uloženo v regálech, ale duergaři všechny regály posráželi doprostřed místnosti, včetně jejich obsahu. Mezi polámanými prkny a železnými výstužemi je vidět, že v troskách skončily i nějaké sošky, které byly v regálech.

L06-46.jpg
Relikviář

Z místnosti vedou dvoje dveře - jedny vedou na jih, nejspíš přímo do široké chodby, a další pak na východ.

Co uděláte?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 428
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 11. 11. 2019, 17:59

"Takhle skončíte, jestli za sebou nepřestanete trousit piliny!" pohrozím žertem oslíkům.

Mrkeneme na sebe s Booem a pustíme se do přehrabování hromady.

'Pamatuješ si, jak ta soška jednorožce vypadala?' zeptám se ho.
'Si piš. Jak ten dřevěnej osel s násadou od smetáku uprostřed čela. Jestli tu něco podobného bude, nepřehlídnu to.'

PJ, nebyla by tu soška odemykající portál, kterým jsme sem přišli?

Jakmile skončíme s hodnocením obsahu hromady, podívám se za dveře na východ. Něco mi říká, že tam najdeme další borčus k plný pokladů čekající k prošťourání.

Předávám slovo.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1459
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 12. 11. 2019, 04:57

Hiro,

jakmile se ďáblík pustí do prohrabování hromady, okamžitě vám dojde, proč jsou věci v téhle místnosti naházené na prostředek a ne jen rozházené všude kolem.

Duergaři totiž narazili v téhle místnosti na cenné sochy, které ale byly příliš objemné, než aby se daly odnést. Tak je trpaslíci navršili na hromady a následně rozštípali regály a s pomocí jejich trosek poklad zakryli.

Najdete
* lazuritem zdobenou sochu krále Melaira (OBROVSKÁ, 4-CENNOSTI),
* modrými drahokamy vykládané pohřební plátno (STŘEDNÍ, 5-CENNOSTÍ),
* a stočené (VELKÉ) plátno s vyobrazení trpasličí svatby, zdobené alabastrem, jehož cenu nedokážeš odhadnout.
Soška jednorožce se ale v hromadě nenachází.

Než ďáblík dokončí prohlédnutí hromady, nahlédnu jsi také do další místnosti. Ta je zařízená jako velká dílna.

L06-47.jpg
Dílna

U východní stěny jsou čtyři kamenné pracovní stoly, nad každým visí na háku lucerna. Lucerny mají již vypálený veškerý olej, ale jinak jsou funkční. Na pracovních deskách je poházené opuštěné náčiní a pár kožených pouzder na nástroje. Pokud byste se rozhodli je zkompletovat, CHVÍLI to potrvá a dostanete pak jednu sadu drátenického náčiní (STŘEDNÍ) a jednu sadu náčiní brusiče kamenů (STŘEDNÍ). V jihozápadním rohu je pak malá kovodělná dílna. Její pracovní stůl je dřevěný a už se rozpadl vlivem zubu času, stejně tak jako sud na kalení, ale výheň se zdá být v pořádku. U zdi je také složeno dva pevné železné řetězy (každý je STŘEDNÍ).

Kdyby se tu trochu uklidilo, sehnalo se palivo a nový stůl, bylo by možné dílnu použít například pro opravy poškozeného vybavení.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 472
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 12. 11. 2019, 10:11

Duergaři tady opravdu nenechají kámen na kameni. Když se neomezují sami trpaslíci, proč bychom měli my? Stejně je to tady odsouzené jen k postupnému chátrání, lesk a sláva se do zdejších síní už nevrátí.
Lazuritem zdobenou sochu krále Melaira (OBROVSKÁ, 4-CENNOSTI) se asi nikomu nevyplatí tahat pryč, snad jedině velká výprava s nějakým smykem nebo povozem, nebo s čarodějem, co by jí zvládl teleportovat pryč. A nebo zmenšit. Ani stočené (VELKÉ) plátno s vyobrazení trpasličí svatby se nám nikomu nejspíš nevyplatí tahat, jedině snad vzít ho po cestě zpátky do Lebečného přístavu či na povrch. Zato modrými drahokamy vykládané pohřební plátno (STŘEDNÍ, 5-CENNOSTÍ) zvládnu bez problémů poskládat a nacpat do svého vaku na kořist. Zajímalo by mě, proč ho duergaři nechali tady. Možná měli plné batohy většími cennostmi?

Zvědavě nakouknu do dílny za Hirem, ale nevypadá to, že by tam bylo něco zajímavého.

"Tak kam teď? Asi kousek zpátky na západ a první odbočkou na sever, což?"

Hiro, klidně nás posuň dál.

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 428
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 12. 11. 2019, 11:36

Sleduji Elrica balícího pohřební plátno a neubráním se u toho úsměvu. Proč se chce s něčím takovým vůbec tahat? Maximálně, že by chtěl od Skelly dýku odkoupit on sám; zkušeným okem odhaduji, že za tuhle vzácnost by už tak polovinu dýky dostat mohl. Nebo si do něj Skellu zamotá a odcválá s ní na oslíkovi do západu slunce, to by bylo teprve kouzelné.

Mé netřízené myšlenky a Elric třídící nálezy mi připomenou něco zajímavého.

"Mimochodem, příteli, máš-li ještě místo v pytli, mohli bychom se výhledově zastavit v Pokroucených tunelech u toho aboleta, tam by sis jistě něco vydělal. A potom jsem zde našel portál vedoucí do nějakého místa s mnohem větším bohatstvím, až mi z něj oči přecházely. Okolí mi připomínalo Vrběnin hvozd, ale konkrétnější být zatím nemohu. Stejně bych se tam ještě rád podíval, když už o Vrběně tak hezky vykládáš. A třeba tam narazím i na někoho dalšího."

Prohlédnu si mapu a zkusím odhadnout, kam by nás chtěl Elric nasměrovat. Poušklíbnu se a přijdu s protinávrhem.

"Jestli dovolíš, podíval bych se nejprve jen tady naproti přes chodbu. Dle mapy se tam nachází tajná místnost, kterou snad ještě druegaři nezvládli poctít svou reorganizační přítomností."

S dovolením bych prošel z dílny na jih do široké chodby a podíval se do místnosti hned naproti. A zapátrám tam na východní stěně po průchodu do skryté místnosti.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1459
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 13. 11. 2019, 15:12

Hiro, Elricu,

přejděte širokou chodbu, jejímž prostředkem se line krvavá šmouha, jak tudy táhli vyřazeného duergara, a vstoupíte do útulně - na trpaslíky - zařízené místnosti.

Vypadá to na pracovnu a zároveň ubikaci nějakého vzdělance. U západní stěny je několik skříní a postel, na které chladné sucho v podstatě vysušilo ustlané polštáře i povlečení.

V jihozápadním rohu je kamenný pracovní stůl a za ním na zdi tapiserie zobrazující Důmathoinovo srdce.

L06-48.jpg
Ubikace velekněze

V celé jižní polovině místnosti jsou poházené svitky a knihy, v podobném stavu jako byly v knihovně. Hromada svitků také leží pohozená na kamenném stole.

Na zdi za stolem je tapisérie a není problém pod ní nalézt vystouplou dlaždici.

Chodba za ní je plná prachu a pavučin, už ji nikdo nepoužil dlouhý čas. Vede dál na jih a končí dalšími tajnými dveřmi - že vnitř je jejich mechanismus snadno patrný.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 428
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 13. 11. 2019, 15:27

'Teď seš na řadě s debordelizací ty,' vysvětlí mi nesmlouvavě Boo a vydá se na průzkum chodby.

Pokrčím rameny, požádám Ó Ká aby nám uvolnil cestu a pohlídal oslíky na chodbě a pustím se do prohledávání ubikace. Jedna poučka sice tvrdí, že náústek na tubu najdeme až v té poslední objevené místnosti, ale něco mi přesto říká, že my budeme mít štěstí přinejmenším v té předposlední.

PJ, náústek by nebyl? A kam vede ta tajná chodba, tj. co je za ní?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 472
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 13. 11. 2019, 15:48

Hmh. Opět nepořádek po předchozích hledačích. Ale posledně přehlédli nebo záměrně zanechali na místě vcelku cenné věci. Možná i tady nebyli tak pozorní? Zatímco Boo zkoumá chodbu a Hiro, zdá se, hledá cosi konkrétního, já zvědavě převracím hromádky svitků a knih...

ODHAD SITUACE: EIric:2D6+1 → 11(5 +5 + 1)#INT
- Co je tu pro mě zajímavé nebo užitečné?
- Co tu je jinačí, než vypadá?

PJ?

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1459
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 13. 11. 2019, 16:59

Hiro,

zatímco marně prohledáváš hromady knih ve snaze zahlédnout náustek, Boo probliká starými pavučinami v chodbě až na její druhý konec a opatrně otevře dveře.

Ústí do velkého předsálí, ozařovaného čtyřmi rudými sloupy. Strop a stěny předsálí jsou vytesané tak, aby připomínaly jeskyni, prostředkem vede krvavá šmouha po duergarovi, kterého jeho druhové přitáhli z široké chodby na severu směrem na jih, skrze velkou bránu ústící do chrámu Důmathoinova srdce. Jinak je ale předsálí prázdné.

L06-49.jpg
Předsálí

Elricu,
ty mezitím prohledáváš důkladně hromadu svitků a tvé úsilí je korunováno úspěchem. Jeden z nich se nerozpadá vlivem času a to může znamenat jediné - je magický. A i rudá pečeť srdce na něm není podobná Důmathoinově srdci, nýbrž spíše připomíná symboly, které léčitelé používají pro lekvary a svitky dodávající zdraví.

V tom, co zprvu vypadala jako horda starého papíru, jsi našel funkční léčivý svitek. Jsou v něm uložený 2-MAGY a jde o POKROČILÉ LÉČIVO.

Podíváš se, kam míří tajná chodba a vzpomeneš si na hlasité varování, kterému se smáli duergaři, když jsi je poprvé zaslechl. Varování nejspíš bude vyvolané, pokud někdo přichází do chrámu širokou chodbou. A tajná chodba určitě sloužila kněžce, která tuto místnost obývala, k příchodu do chámu, aniž by hlasité varování spustila.

Je užitečné znát cestu z široké chodby do chrámu Důmathoinova srdce, která nepustí hlasité varování.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 472
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 13. 11. 2019, 22:19

"Zajímavé, zajímavé. Vidím, že se tady vyznáš, že bys mohl dělat průvodce.", utrousím na Hirovu adresu, zatímco léčivý svitek schovávám do batohu, "Tak jakou expozici navštívíme teď?"

Nechám Hira, aby určil kam dál.

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 428
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 13. 11. 2019, 23:36

"Expozice jsem již prošel, příteli, jsou támhle," mávnu rukou do chodby. "Všechno je tam rozbité, vybrakované a porouchané. Prostě jak to tak na východě bývá. My proto chceme na západ, tam bude jistě situace růžovější. Tys tam přeci narazil na tu krásnou brusírnu kamenů a věřím, že nás tam čekají i další obdobné duhové zážitky."

Vydáme se širokou chodbou do Zázemí chrámu a prozkoumáme obě sousedící místnosti.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1459
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 11. 2019, 09:57

Elricu,

nahlédneš do nejbližších dveří směrem na sever. Je zařízená jako umývárna, u severní stěny je několik koryt, v místnosti jsou pak poházené staré omšelé dřevěné kartáče s vypelichanými chlupy (MALÉ) a kousek mýdla (DROBNÝ).

Hiro,
když míjíte s Booem na oslících odbočku na jih, vidíte, že tam pokračuje delší chodba, která se pak stáčí k východu. Dojedete až k velkým dvoukřídlým dveřím a otevřete je.

L06-50.jpg
Místnosti sousedící se zázemím chámu

Místnost je prostorná, ozářená čtveřicí rudých sloupů. Na sever vedou další dvoukřídlé dveře, před nimi stojí v pozoru dvojice trpasličích zbrojí s obouručními válečnými sekerami. Když se k nim přiblížíte, zkříží své sekery před průchodem jako dva strážci, kteří nechtějí dovolit průchod.

Směrem na jih z místnosti pokračuje široká chodba, na jejímž konci jsou také velké dvoukřídlé dveře.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 472
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 14. 11. 2019, 11:00

"Tam, kam tě nechtějí pustit, bývá většinou to, co hledáš.", ušklíbnu se, když dorazím za Hirem a jeho družinou, "Když dovolíš..."

Přeměřím si dobře obě brnění a s kůsou připravenou vykročím opatrně vpřed. Čekám, že se sekery překříží, aby mi zahradily vstup a jakmile se tak stane, švihnu ratištěm a prudce s ním sjedu podél jednoho z topor, abych sekeru vyrazil konstruktu z ruky. Od druhého očekávám okamžitý útok, takže ukročím vzad, pokusím se ránu vykrýt, přetočit zbraň a praštit strážce přes ruce, abych i jeho zbavil zbraně...

ZTEČ/ZÁKEŘNOST/NAVZDORY: EIric:2D6+2 → 11(3 +6 + 2)#SIL
- záměrem je neživé strážce odzbrojit (a uvidíme zda budou zkoušet sekery zvednout)
pokud jde o ZTEČ:
- jsem opatrný a proto bojuji v OBRANĚ jako HOUF
- využívám své delší zbraně a manévruji, abych schytal o 1-ZÁSAH méně
pokud jde o ZÁKEŘNOST:
- volím pouze plný úspěch, bez nepříjemnosti

PJ?

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host