[HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 5. 11. 2019, 08:39

.... na křižovatce širokých chodeb ....

Okamžitě se odkulím bokem, abych se duergaroci schoval za roh. Nebudu čekat na to, až po mě hodí oštěp. Vyskočím na nohy a rozeběhnu se za xornem a budu doufat, že můj bezohledný a nedočkavý průvodce nasadí dobré tempo a vybere takovou trasu, abychom duergary setřásli...a když ne...tak se uvidí.

ÚTĚK: EIric:2D6+ → 7(4 +3 + 0)#OBR
- Doběhl jsi, kam jsi chtěl, ale tam tě pronásledující dohnal - doženou mě tam, kam mě zavedl xorn

PJ?

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 5. 11. 2019, 23:31

Elricu,

všichni tři chvátáte širokou chodbou na východ. Před sebou vidíš nejprve jeden temný sál a poté další, osvětlený několika rudými sloupy.

První běží železný konstrukt. Proběhne kolem dvojice xornů, kteří se mu připletou do cesty od severu a vběhne do osvětleného sálu a zamíří na sever. V tu chvíli se mezi sloupy objeví mihotající rudá postava trpasličího krále a pronese: "Vítej poutníku, v muzeu mého života. Jsem král Melair a v těchto sálech najdeš připomínku významných momentů ze mého života."

Ty s xornem mezitím probíháš temným tunelem a sleduješ, jak se další dva xornové schýbají k zemi a začínají cosi žvýkat. Snažíš se jim vyhnout a naprosto tě zaskočí, když se tvůj xorn naráz zastaví. "Zde - je - mith - ril. Teď - mi - dej - dob - rý - krys - tal," slabikuje a jednou ze svých tří končetin ukazuje na velký kamenný reliéf na jihu místnosti a také ty malé lesklé kousky, které hladově, ale s viditelným odporem, žvýkají zbylí xornové. Ti také, jakmile zaslechnou "dob - rý - krys - tal" přestanou žvýkat a otočí se na tebe.

L06-042.jpg
U mithrilového reliéfu.

Reliéf zobrazuje lávové tunely pod horou, kterými prochází trpaslíci, jeden vedle druhého vytvořený z jemně a tenoučce vykovaného jasně lesklého kovu. Celou scénu sleduje jakési oko, které je v horní části relivéfu, taktéž vykované z mithrilu.

Část postaviček je ze zdi vypáčená, část je pokroucená, jak se ji kdosi snažil vypáčit. Na zemi pod reliéfem leží opomenutý cepín.

Víc ale nemáš čas umělecké dílo sledovat, protože duergar, který tě pronásleduje, se mezitím zvětšil a vrhnul svůj oštěp.

Vyhodnoť si NAVZDORY NEBEZPEČÍ, hoď+OBR.
10+: Oštěp tě minul
7-9: Oštěp tě zasáhnul do batohu a rozbil/znehodnotil/poškodil ti jednu věc v něm - urči si kterou.
6-: Oštěp tě škrábnul do lýtka: +1Z(oštěp) +1Z(tah PJ) -1Z(zbroj) => LZ


V chodbě za ním pak s menším odstupem dusají další temní trpaslíci. Nevidíš tak daleko abys je přesně spočítal, ale podle hluku odhaduješ, že jich je skoro deset.

Pokud bys chtěl podruhé zkusit UTÉC, měl by ses nějak vypořádat s xorny, kteří chtějí tvé krystaly .. a nejspíš je i nějak využít proti duergarům, aby se situace dostatečně změnila a tys mohl znovu hodit na stejný tah.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 5. 11. 2019, 23:51

... v knihovně ...

Hiro,

vstoupíš do místnosti, která byla kdysi zařízena jako písárna a knihovna. Ve vstupní části jsou dva kamenné stoly s dvojicí vyschlých kalamářů vyrobených z černého kamene.

Za nimi jsou měděné regály s knihami. Na uložených knihách se ale nejprve vyřádil zub času - spoustu z nich zničila plíseň a vlkost - a následně duergaří necitlivé prohledávání - zbytky knih a svitků jsou poházené všude kolem, vytrhané stránky jsou pošlapané a potrhané. Najít něco v tomhle zmatku bude vskutku oříšek.

L06-043.jpg
Trpasličí knihovna

Ještě než se do toho pustíš, vyruší tě hlas krále Melaira, který v sále na jih odtud někoho vítá a pak chvatné kroky mířící k tobě. Otočíš se a posvítíš mušlí do tunelu. Běží k tobě jakýsi kovový konstrukt.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 6. 11. 2019, 10:51

... u mithrilového reliéfu ...

Podle dusotu za sebou je mi jasné, že jsem v maléru. Tady se nikam neztratím. Zastavím tedy mezi xorny a svému dobrému průvodci hodím drobné krystaly, které jsem držel v ruce, rovnou do chřtánu. Ostatní zpozorní a je mi jasné, že by si taky dali a že cítí, že s sebou nesu další...

Jenže nemám čas to řešit - trpaslík, který už nepřipomíná trpaslíka, ale trpasličího obra, je mi v patách a už je dost blízko, aby po mě hodil oštěp. Uskočím, spíše instinktivně, mezi elementály a pokusím se za nimi krýt.

NAVZDORY ŽELEZNÉMU OŠTĚPU: EIric:2D6+ → 9(5 +4 + 0)#OBR
- Oštěp tě zasáhnul do batohu a rozbil/znehodnotil/poškodil ti jednu věc v něm - urči si kterou


Úskok se mi zdařil jen zčásti, sám jsem byl schovaný za xornem dobře, ale trčící batoh schytal zásah a já slyším, jak něco křehkého rozpraskalo.

Oštěp zasáhl ten větší Rezonanční krystal (STŘEDNÍ) a ten se rozbije na 5 MALÝch.

"Hej! To sis dovolil moc!", zařvu na trpaslíka a zahrozím mu. Ve tmě za ním vnímám ale obrysy jeho kumpánů a podle dusotu těžkých bot jsou v těžké přesile. Potřebuju vyrovnat počty...

"Xornové, kamarádi, dám vám všem ještě víc toho krystalu a povím vám, kde roste, když mi pomůžete v boji s nimi.", ukážu směrem k blížícím se duergarům.

NĚCO ZA NĚCO: EIric:2D6+1 → 9(2 +6 + 1)#CHA

A abych jim to rozmýšlení ulehčil, shodím ze zad batoh a pošlu ho po zemi k nim. To jako zástavu, že opravdu nikam neuteču a i kdyby ano, krystaly jim zůstanou...i se zbytkem mého vybavení.

Batoh se svými věcmi...a hlavně s nabídnutými krystaly dávám jako zástavu.

Přetočím kůsu v ruce a zaujmu postoj za jedním z xornů, jako kdyby to byl bojovník se štítem a já kopiník.

"Mám xorny a nebojím se je použít!"

PJ? Duergaři? Xorni?

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 6. 11. 2019, 16:29

... v knihovně ...

"Inu, krása," prohlásím potěšeně, když vstoupím mezi police. "Staré, zanedbané a ledabyle tříděné knihy, nepořádek po předešlých návštěvnících, žádné organizační schéma či ochotná podpora. Jako za starých časů v univerzitní knihovně."

Promnu si prsty a zapřemýšlím, ze které strany začít s průzkumem. Jistě zde najdu ledasco zajímavého, stačí jen chvíle nerušené systematické práce.

"Vítej poutníku, v muzeu mého života...," vyruší mne z jižní chodby lnoucí se hlas krále Melaira. Mlasknu si a posvítím do chodby.


Sotva zahlédnu blížící se konstrukt, relexivně stisknu pevněji trojzubec a podrbu se s ním na zádech.

"Stůj!" zvolám z plných plic do úzkého prostoru tak mocně, že v dáli zaslechnu i ozvěnu poletující mezi zářícími sloupy.

Mile mne překvapí, když kovový golem skutečně zastaví. Jenže co s tím?

"Zdravím tě. Jmenuji se Hiro, toto je Boo. Jak říkají tobě? A vůbec, nestůj tam a přistup blíže, ať si tě můžeme pořádně prohlédnout."

Golem se rozejde chodbou k nám a Boo zacouvá mezi rozházené knihy.

'Hele, hoď po tom radši něco,' doporučí mi. 'Hliněnej golem tě sice poslouchal, ale ten masovej tě málem roztrh na spoustu malých Hirů. Teď to máš taky tak padesát na padesát.'
'To je pořád skvělá šance, kamaráde,' odpovím. 'A navíc mám pocit, že v tomto případě se na nás štěstěna skutečně usmála.'

Opřu trojzubec o stěnu a volnou rukou nahmatám pod košilí drobný amulet. Prstem přejedu po rubové straně, kde nahmatám řádku drobných vystouplých run. Konstrukt mezitím přijde až do dveří a zůstane v nich nehnutě stát. Natáhnu k němu ruku a palcem přejedu po lemu hrudního plátu. Zastaví mne řada drobných výstupků a já se usměji.

Sundám z krku amulet, přiložím ho ke konstruktu a pečlivě si posvítím. Řádky run se shodují.

"Vítej do party, příteli," usměji se. "Musíme ti vymyslet nějaké jméno..."
'Jméno? To si děláš srandu, ne?' ozve se Boo. 'Copak bys pojmenoval svoje nářadí, batoh nebo zbraň? Ne, věcem se jména nedávají, vznikají z toho nezdravý citový vazby.'

Nechávám si slovo a počkám, co se bude dít u Elrica.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 6. 11. 2019, 21:10

... u mithrilového reliéfu ...

Elricu,

když první z duergarů uvidí xorny, zastaví se a počká na ostatní. Ti ho doběhnou a tak konečně uvidíš, že dohromady jich je devět, nad nimi se ale vznáší také jeden pláštník, který je doprovází.

"Nevděční elementálové. A to jsme je nechali ožužlávat zbytky," zaláteří jeden z nich. Nedůvěřivě se na tebe a xorny dívají a poměřují síly.

Vyhodnoť si tah HROZBA, ať kostky rozhodnou, jak duergaři zareagují.
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 7. 11. 2019, 09:16

"Tak devět na jednoho a s pláštníkem, to se vám zamlouvalo, ale když už není 'duergarská férovka' tak skutek utek?", pošklebuju se trpaslíkům, "A dobře děláte. Nemám moc nepřátel, protože jsou všichni mrtví. Budu velkorysý a na ten incident s oštěpem zapomenu, když se mi odteď budete klidit z cesty a necháte mě na pokoji. To je fér nabídka, ne?"

HROZBA: EIric:2D6+1 → 7(4 +2 + 1)#CHA

PJ?

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 7. 11. 2019, 09:23

Elricu,

duergaři stále nejistě pokukují jeden po druhém a pak se najednou v jejich hloučku jeden začne zvětšovat a nafukovat.

"Chceš duergarskou férovku? Tak pojď, jeden na jednoho," udělá krok v před, v jedné ruce štít, v druhé bojový cepín. "Ty jsi mrštný, já velký. To je fér."

Když mě porazíš, dokážeš tím, že nemluvíš do větru. A ostatní se ti budou klidit z cesty. No a když já porazím tebe, tak ti dopřeju ten tvůj pokoj. Věčný pokoj."

Volím "Udělá to, co si on myslí, že ty chceš dostat." - férový boj.
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 7. 11. 2019, 09:48

... v knihovně ...

'Třeba lodím se dávají jména,' oponuji. 'A zbraním přece také. Kolik toho přece již Elric navykládal o tom svém Ostří úsvitu, že? I když, mezi námi dvěma, to je vcelku hloupé jméno. Ranní světlo za úsvitu bývá měkké a jemné, ostrým se stává až k poledni.'

Obejdu dokolečka stále nehnutě stojící konstrukt. Nezdá se býti nijak poškozen, také na něm nenacházím žádné insignie Melaira či jiného povědomého majitele. Nebude tedy nic špatného na tom, když ho vezmu s námi na výpravu.

'Nějak mu říkat musíme, zde v kobkách pobíhá příliš mnoho bezejmenných konstruktů, byl by v tom zmatek,' rozhodnu se. Přejedu palcem ještě jednou po runovém označení, to na amuletu si i zblízka prohlédnu.

'K-O-9,' usměji se. 'Bude jistě velmi starý, možná starší než my oba dohromady. Totiž takto, abych to vysvětlil - K-O bezpochyby znamená Konstrukt Ochranný, devítka bude potom výrobní generace. Dnes by zde měl uvedeno naopak Ochranný Konstrukt, zní to mnohem rozumněji, že? Sám nechápu, co vedlo naše dávné předchůdce k tomu, psát kódová označení v obráceném pořadí s přídavným jménem na konci. Tohle připadá i nám pologramotným barbarům směšné.'

Pověsím si amulet zpátky na krk, nadechnu se a položím ruce golemovi na ramena.

"Budiž od této chvíle znám jako Ká Ó. Pokud tedy nemáš nějakých námitek. A dokud nepřijdeme na nějaké oduševnělejší jméno, jistě si nějaké brzy vysloužíš. Když jsem se narodil, volali taky na mě první roky jen 'hej ty', než jsem si zasloužil jméno Hiro."

Boo vyskočí Ká Óčku na hlavu a chvíli mu po ní poskakuje.

'No jak myslíš,' uzná nakonec. 'Tenhle je stejně blbý, jako pučtok. Máte vy vlastně na východním pobřeží pučtoky?'
'Na lodích jsme je měli, kamaráde. A když už jsi nakousl ta cizí slova a netradiční vynálezy, máme tu rozdělanou práci.'

Ohlédnu se za sebe na rozbordelené regály. Takže - jako v knihovně. Stačí najít polici s mapovými podklady a sekci se záznamy vnitřního uspořádání hory.

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 8(1 +5 + 2)#INT
- Co je tu pro mě zajímavé nebo užitečné?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 7. 11. 2019, 10:59

Hiro,

polici s mapami prohledali duergaři hodně důkladně - až příliš. Nezbylo z ní vůbec nic. Už to chceš vzdát, když tvůj pohled padne na zem, na jeden osamělý list, ušpiněný otiskem železné duergaří boty. Obrysy, resp. přesněji půdorysy, které na něm zahlédneš, ti přijdou nějak povědomé.

Sehneš se a zvedneš jej.

TRP06.jpg
Plán Ztracené úrovně

Nákres se rozmočený a sežvýkaný zubem času, to, že se po něm prošel duergar mu také na čitelnosti nepřidalo a přesto rozpoznáváš schéma chodeb, které procházíš. Nápisy označující jednotlivé místnosti už jsou setřené a téměř nečitelné, ale všímáš si toho, že na místech, kde jsi našel portály či průchody do tajných místnosti, se nachází krátké zkratky.

A podobné jsou pak rozesety i jinde na mapě. Ještě že ji duergaři přehlédli, když na ní stáli.

Našel jsi mapu Ztracené úrovně. Jsou na ní vyznačené všechny portály a také všechny tajné dveře. Použiješ-li jí při hledání tajných dveří, dává ti v ODHADU SITUACE zdarma navíc odpověď na otázku "Kde se v této místnosti opravdu nachází tajné dveře."

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 7. 11. 2019, 13:05

"Krásný kousek," zaraduji se. "Pro tuto chvíli nám poskytne nějakou tu zábavu a jakmile budeme mít více času, prohlédneme si to zde ještě jednou a pořádně."

Prozkoumám mapu a poklepu si prstem do jihovýchodního rohu. Vida, zde jsem něco přehlédl, ale nechám si to také na později. Dle nákresu by měla být jedna tajná místnost hned za rohem, tak se podíváme, jak je tento plánek aktuální.

A podívejme se - ona mapka obsahuje i zakreslení všech pastí! Dnes je panečku skvělý den. S takovou budeme do oběda v srdci hory.

"Boo, Ká Ó, následujte mne prosím. Podíváme se trpaslíkům pod vousy."

Sotva vykročím z knihovny, vyrazí Ká Ó mlčky za mnou a Boo se probliká do chodby přede mne. Usměji se - pestřejší společnost jsem si věru nemohl přát.

PJ, jdu do místnosti ležící jihozápadně od knihovny. Jsou-li dveře odemčené a v místnosti na mne nic nevybafne, pustím se přímo do hledání tajných dveří na jižní stěně.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 7. 11. 2019, 16:12

... u reliéfu ...

Nastane tíživé ticho a trpaslíci si mě přeměřují a mezi sebou hudrají. Xornové klapou čelistma a čekají, co bude dál. "...nebo se snad bojíš?", zazní z hloučku a to je poslední kapka. Pevně sevřu ratiště kůsy a navzdory tomu, že tuším, že to není moc dobrý nápad, vykročím vpřed. "Já. Se. Nebojím. Ničeho.", procedím přes zaťaté zuby a zaujmu střeh.

Začneme kolem sebe pomalu obcházet, ale z pohledu na trpaslíkovu grimasu mě nic nenechává na pochybách, že kroužení brzy přeruší zuřivým výpadem, jistý si svou převahou. Proto využiju každý moment k zhodnocení protivníka a odhadnutí jeho silných a slabých stránek...

ODHAD SITUACE: EIric:2D6+1 → 11(6 +4 + 1)#INT
- Který protivník je největším nebezpečím?
- Jaká je nejlepší cesta skrz soupeřovu obranu?
- Co je tu pro mě zajímavé nebo užitečné?


Je velký a těžce obrněný, ale těžkopádný. Ale jeho cepín je v této formě smrtelně nebezpečný. Jednou dobrou ranou by mě dokázal poslat k zemi, proto mu k ní nesmím dát šanci. Nejlepší způsob, jak překonat jeho obranu bude, pokud budu mít v boji navrch já a nebudu se muset soustředit na svou obranu. Je si sám sebou natolik jistý, že mě podceňuje, myslí si, že budu snadné sousto. A to je užitečné vědět - musím ho nechat v tom, že má převahu, pak si přestane dávat pozor...

Z myšlenek mě vyruší zuřivý válečný pokřik, jak se duergar rozeběhne proti mě a široce se rozmáchne. Uskočím vzad a předstírám, že zavrávorám. To ho povzbudí k dalšímu výpadu, který odrazím a opět se stahnu víc, než bych musel. Vidím, jak se spokojeně šklebí a myslí si, že mě má v hrsti. Vyrazí opět vpřed, máchne štítem, aby odrazil kůsu a rozežene se cepínem. Ucuknu s kůsou a udělám rychle dva kroky vzad, odrazím cepín čepelí, obkroužím ho a bodnu. Trpaslík podle očekávání nastaví štít a po něm má čepel sklouzne, načež samozřejmě zkusí udeřit shora, ale přesně na to čekám, zablokuji úder ratištěm a pak zároveň dupnu trpaslíkovi na chodidlo a prudce trhnu svou zbraní za hlavu, čímž cepín, zaražený o ratiště, vyškubnu překvapenému trpaslíkovi z ruky. Zbraň odletí kamsi za mě a zacinká o zem. Stihnu ještě rychle švihnout kůsou po svém soupeři, ale zablokuje úder obrněnou paží. I tak je ale vidět, že ho rána zabolela. On se na oplátku navalí štítem a já jen tak tak ustoupím do strany - i když se o mě opřel, nic to nebylo.

ZTEČ: EIric:2D6+2+1 → 10(6 +1 + 2 + 1)#SIL + ODHAD
- záměr: vyrazit mu cepín z ruky
- bojuji v OBRANĚ jako HOUF
- kryju se a manévruju, oponentův útok je slabší o -1ZÁSAH

Elric>duergar: SZ 3 (kůsa) - KZ 2 (šupinová zbroj) = LZ
duergar>Elric: SZ 2 (cepín) +1 (zvětšený) - KZ 1 (pobíjený kabátec)+ 1 (PRŮRAZ) - 1 (ŠERM) - 1 (volba)= LZ, ale jsem HOUF => OK


Přetočím několikrát zbraň v rukou a zlověstně se ušklíbnu. Trpaslík se na mě mračí a chrlí nadávky ve svém rodném jazyce a sahá po oštěpu, aby ho použil jednoruč na blízko, v kombinaci se štítem. Ale to není výhodná volba zbraní pro neohrabaného protivníka, teď mi jeho útok nebude nijak zvlášť nebezpečný a já mám příležitost udeřit. Vyrazím vpřed a zasypu ho předstíranými údery o poloviční síle, zato dvojnásobné rychlosti, němají za cíl nic jiného, než ho rozhodit a donutit k akci. Konečně! Vyrazil prudkým bodnutím. Odrazím kopí stranou a pohotově švihnu tupým koncem ratiště - zasáhnu ho ze strany do brady a jak se přirozenou setrvačností pootočí, udělám rychlé, takřka taneční kroky do strany a zasadím dva údery v rychlém sledu - jeden do podpaží a druhý zezadu pod kolení jamku. Trpaslík s výkřikem padá, hroutí se na zem.

ZTEČ: EIric:2D6+2+1 → 12(6 +3 + 2 + 1)#SIL + ODHAD
- záměr: srazit ho na zem a vyřadit
- bojuji v OBRANĚ jako HOUF
- tvrdě a rázně postupuji, můj útok je silnější o +1ZÁSAH
- Používám ÚTOK Z OBRANY
(Bojuješ-li na blízko s pomocí ŠERMU, můžeš místo snížení SZ nepřítele o -1 provést dva útoky v rychlém sledu a zasadit tak odpovídající zásah 2x.)

Elric>duergar: SZ 3 (kůsa) - KZ 2 (šupinová zbroj) + 1 volba= TZ x 2 = duergar je bezejmenný, takže druhé TZ je KO
duergar>Elric: SZ 1 (oštěp) +1 (zvětšený) - KZ 1 (pobíjený kabátec) = LZ, ale jsem HOUF => OK


Vyřazeného trpaslík přišlápnu a pozvednu kůsu v jedné ruce jako harpunu. Jeho život je v mých rukách.

"Co mi nabízíte výměnou za to, že vašeho druha nechám žít? Nebo si chce ještě někdo vyzkoušet mé ostří?"

PJ? Co duergaři?

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 7. 11. 2019, 20:08

Elricu,

když duergaři vidí, jak jsi jejich šampióna skolil za cenu několika ťukanců, které ti nezpůsobily v podstatě žádné zranění, a on teď leží na zemi s přesekanými šlachami a válí se v narůstající kaluži vlastní krve, ustoupí několik kroků dozadu.

"Zvítězil jsi. Uklidíme se ti z cesty a necháme tě na pokoji, jak zněla dohoda," uznají nepříliš nadšeně. Když se ale zeptáš, co by ti dali za život svého druha, odpověď je vyloženě neochotná. "Hjulgrum věděl, že jde do boje na život a na smrt a sám ti smrtí hrozil. Sám se přihlásil jako náš šampión a kdyby zvítězil, shrábnul by po právu veškerou kořist, co by tebe kápla. Tak už to u temných trpaslíků chodí.

Jeho život není v našich rukou, ten patří tobě. A čestný duergar jako Hjulgrum byl sám zcela jistě nechtěl, aby se s jeho ctí a životem handrkovalo, jako na nějakém venkovském jarmarku na povrchu.

Jediné, o co tě žádáme je, pokud se rozhodneš ho zabít, udělej to rychle, se ctí a tak, aby jeho tělo nebylo znetvořeno. Bojoval statečně a zaslouží si rozloučení hodné hrdiny," pokračují ve vysvětlování a ustupují dál do tmy.

Trpaslík u tvých nohou ztěžka polkne, vědom si téměř nevyhnutelnosti své smrti ... a nastaví ti svůj krk, aby poslední rána byla rychla. V jeho očích ale vidíš malou jiskřičku, která doufá, že se přeci jen smiluješ. Žádost nebo prosbu o milost ale z úst nevypustí.

Duergaři se stáhnou zpět na velkou křižovatku a pak se vydají na jih.
Co uděláš s Hjulgrumem?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 7. 11. 2019, 23:06

.... oslí stáj ....

Hiro,
dveře jdou otevřít snadno a tak nahlédneš do malé místnosti, ve které stojí pět dřevěných oslíků. Než vstoupíš, zaslechneš od jihu vzdálený ryk - možná nějakou šarvátku? Celkem rychle skončí a pak uslyšíš i několik hlasů. Temnou mluvu duergarů rozpoznáš, ale je tam i jeden další, známý hlas - připomíná ti Elrica.

Ty ale posvítíš do místnosti.

Podle stop v prachu na zemi to vypadá, že ještě před nějakým časem stály všechny jeden vedle druhého podél severní zdi. Teď už tam stojí jen tři, dva jsou vytažení doprostřed místnosti a jeden z nich má naštípnuté své soudkovaté břicho - jejich těla totiž jsou utvořena ze sudů a do jejich útrob je tedy možné naložit nějaký náklad.

Hřbety oslíků jsou vytvarované jako sedla, trpaslík by se na ně mohl pohodlně usadit, pro člověka či elfa jsou sice trochu menší, ale také by se mohl svézt. Snad jen kroll by při jízdě tahal své dlouhé nohy po zemi.


Oslíci jsou konstrukti - když je osedláš, povezou tě tam, kam je budeš řídit. Do jejich sudovitých bříšek se vejde 8 STŘEDNÍCH předmětů.


Tebe ale zajímá jižní stěna. Na jižní stěně je namalovaná freska, znázorňující trpaslíky bojující s různými nestvůrami. Mravonožci, fialoví červi, klepetnatci, dokonce je zde i znovu vyveden boj krále Melaira i s Bultou. Ten tě zaujme - král v něm totiž třímá řemdih, což se dost liší od vyobrazení v Sále vítězství - a navíc ostnatá koule na řetězu na konci řemdihu je jediným plastickým předmětem na jinak zcela ploché malované frezce.

Veden svou mapou za ni zatáhneš a uvolníš tak posuvné tajné kamenné dveře.

L06-44.png
Oslí stáj

Projdeš dveřmi do malé, nepravidelné místnosti, která je prázdná, jen v její jižní stěně je zbudovaný další magický portál. Tentokrát je na jeho překladu vyryto jeden vedle druhého velké množství malých siluet netvorů - zřící, flampové, strigy, pláštníci, netopýři a dokonce jeden drak.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 8. 11. 2019, 11:24

"Jistě, Halastere," směji se, až se za břicho popadám. "Nejprve poletující plášť, poté nedostižné chichotání a teď nezřetelné hlasy mých druhů. Tak na to ti vážně neskočím."


Soustředím se radši na nové objevy. Dva používané dřevěné oslíky si pečlivě prohlédnu a zamyslím se, zda to poškození mohlo vzniknout přejetím přes nějakou bodcovou past. Je to jistě pravděpodobnější, než že si zde druegaři hráli na rytířský turnaj.

'Projedeme se na nich, co říkáš?' pomyslím Booovi. 'Bude to legrace.'
'No jak chceš. Ale hlavně si ho nepojmenovávej, pamatuješ, jak dopadla Méh?'
'Poučil jsem se ze svých chyb, kamaráde. Tobě, oslíkovi ani Ká Óčku se pod mým dozorem nemůže nic stát. Ačkoliv, když o tom tak mluvíme... kde je Ká Ó?'

Rozhlédnu se po místnosti, konstrukt nikde.
'Provedl jsi s ním něco?' podívám se přísně na Booa.
'Já? Vůbec. Naposled jsem slyšel, jak jsi mu řekl, aby tě následoval a pak už nic.'

Zastavím se v roztěkaném pohybu, podrbu se na hlavě a oddechnu si. Slabé škrábání za východní stěnou mne uklidní. Přejdu ke dveřím, zaberu za kliku a pustím golema dovnitř.

'Jsem ti říkal, že je blbej,' okomentuje to Boo. 'Bude potřebovat pečovatelku, co mu bude otvírat dveře.'
'Tak to je přímo úžasné, že mám tebe, což?' usměji se. Boo protočí všechny své tři panenky ke stropu.

"Ká Ó, vsedni na oslíka!" zavelím. "Nebo... radši ne, to bychom asi rozbili dvě mouchy jednou ranou.

'Víš co? Já se radši schovám,' navrhne Boo. 'Do břicha toho osla a dáme ho Skelle jako dárek. Já pak počkám, až půjdou všici spát, vylezu ven a prošacuju jim kabáty. To zní skvěle, ne?'

'Vskutku ďáblický plán,' neubráním se smíchu. 'Radši teď už ta nebohé němé tváře nechme tvrdnout na místě a podívejme se dále.'


Když objevím vedlejší místnost s portálem, mé srdce zaplesá. Jen mě zarazí, že mezi rytinami nad portálem nevidím žádného oslíka.

'Budeme muset asi dovést nějakého z těch netvorů, co myslíš?' zeptám se Booa na jeho odborný názor.
'Já ti nevím, ale když byl výš vyrytej ten rezivec, taky stačilo jen donést rezavou helmu a otevřelo se to. Možná v tom je něco jinčího.'
'Možná máš pravdu, ostatně draka by sem někdo těžko dostal. Ale co to může být? Krom flampa jsme už tu potkali všechno, to je asi jediný netvor, na kterého jsme ještě nenarazili ani my, ani nikdo z našich společníků, že? Čím je on ale zvláštní nebo zajímavý? Vzopmínej, Hiro, vzpomínej! A nezapomínej, že učitel fantastických netvorů byl pitomec!'

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 12(6 +4 + 2)#INT
- Co je tu zajímavé či užitečné?/Jak se dostat skrz portál?
Hiro a Boo
Deník postavy

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host