[HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 25. 10. 2019, 23:40

... v ložnici významného kněze ...

Podrbu se na bradě. Mám skutečně štěstí, že mohu poznat kulturní zvyklostí méně známých ras.

Prošacuji mrtvou druegarku, zvědav, zda ji už prošacovali její věrní spolubojovníci.

Má něco u sebe?

A jakmile s tím skončím, s nejvyšší opatrností prohledám zbytek místnosti pátraje po náústku k tubě. Jestli toto není ta správná komnata toho správného pobožného hudebníka, pak už vážně nevím.

Nebyl by tu náústek?

Nakonec si velmi pečlivě prohlédnu čtyři sochy podpírající lože. Něco mi říká, že to budou stejní čtyři strážci, kteří hlídají Melairovu hrobku a vždy se hodí vědět již s předstihem něco navíc o potenciálních protivnících.

Jak ty sochy vypadají? Připomínají jiné trpasličí sochy z podzemí? Je na nich něco zajímavého?

... v chodbách dál na východ ...

Boo nechá chichotání chichotáním a vrátí se ke dvěma mrtvým druegarům. Poté, co je bezvýsledně prošacuje, se s mírným odporem pustí do konzumace mladšího z nich.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 26. 10. 2019, 04:57

... v ložnici významného kněze ...

Hiro,

duergaří kumpáni důkladně prošacovali svou mrtvou spolubojovnici, takže jediné, co má u sebe, je její bojový cepín a malá dýka. Náustek ale nikde v místnosti nenajdeš.

Sochy trpasličích strážců znázorňují čtveřici trpasličích bohů.

Zprvu jejich obhlédnutí neobjeví nic zajímavého, ale když se skloníš až k zemi, najdeš za každou sochou pod postelí načrtnuto křídou několik tpasličích run. Jsou už zašlé a smáznuté a nekompletní, ale vypadají, jako kdyby si tu kdysi kdosi udělal poznámky o nějakých jménech.

- Moradin, bůh tvorby, má za sebou napsáno BA-LG-RA
- Beronar Pravostříbrý, bůh domova, má za sebou písmena H-ZR-U
- Klangedin Stříbrovous, bůh boje, má u sebe poznamenáno VR-CK
- Marthamor Duin, bůh objevů, má u sebe vyznačeno GL-BR-ZU

Krom toho je ještě napůl smazanou křídou načrtnut hrubý obrys nějaké místnosti, se vchodem vyznačeným k severu a slovy T-PIS-R-E a F-LE-NA Z-Ď ve dvou řádcích na jihu.

… mezi dvěma portály ….

Booa u jeho svačiny nikdo neruší.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 26. 10. 2019, 18:02

Takový ztracený náústek je věru krásná věc. Nebýt jeho, nešmátral bych zde pod postelí a nezjistil bych, kdo všechno na nás čeká před Melairovou hrobkou.

Usměji se, vylovím z pouzdra čistý papír a udělám si pár nejdůležitějších poznámek. Poté si poberu své věci a vyrazím za zvukem poťouchlého chichotání, které se mezitím změnilo v rytmické mlaskání.


'Vidím, že ti už zase chutná,' obořím se přísně na Booa a založím si otcovsky ruce na prsou. 'To sis vážně ke svačině nemohl sehnat něco jiného? Myslel jsem, že tohle období už máme za sebou.'
'A ty si myslíš, že mě tohle těší?' zeptá se bezelstně ďáblík a vcucne zbytek růžové hmoty. "Copak je tu co žrát? Z těhle aspoň pořád ještě sálá ta jejich zbytková neviditelnost. Aspoň něco, když už nic.'
'Co s tebou,' vzdychnu si. 'Ale už toho nech a půjdeme dál. Najdu ti cestou něco výživnějšího.'
'Beru tě za slovo. A měl by ses konečně naučit detekci magie, tu umí i každý amatér.'

Jen mávnu rukou, poposunu si na rameni zavěšenou tornu s poklady a vyrazím nejkratší cestou na jih do sálu s výstavou sošek.


Přistoupím k průchozí zdi a odložím si za ni, hezky za podstavce s mými maketami hadí hole, tornu nabitou trpasličími cennostmi. Letmým pohledem zkontroluji Mornhyldu ve vedlejší místnosti a poté se vydám zpátky na sever.

Zamířím do sálu s kamennou kolébkou, od kterého se již v průzkumném módu rozhodnu pokračovat dále do neprozkoumané části Ztracené úrovně.

PJ, kam vede chodba mířící na západ z Expozice dětí a vnoučat?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 27. 10. 2019, 03:24

… expozice Prvního objevu a Korunovace ….

Hiro,

hned vedle místnosti s kolébkou je další výstavní místnost. Je v ní šest podstavců, každý z nich byl ještě před nedávnem přikrytý skleněnou kopulí a nejspíš ukazoval nějaký předmět. Kopule jsou ale již roztřískané, kolem každého podstavce se válí hromada střepů a vystavované exponáty jsou fuč.

L06-033.jpg
Expozice Korunovace

I zde najdeš na stěnách dvojici reliéfů. Západní reliéf ukazuje Melaira ještě jako prostého trpasličího prospektora, jak objevuje pod Horou první žílů a dělí se o bohatství se svými druhy. Tvář trpaslíka se po tvém vstupu rozhýbe, jako by ti chtěla odvyprávět příběh svého obrazu, ale neslyšíš žádného zvuku, i v této místnosti je průvodce výstavou rozbitý.

Když vyprávění skončí, převezme si slovo druhý Melair, vytesaný v jižním reliéfu. Opět bezeslov cosi vykládá a tobě nezbývá než domýšlet si ze zobrazení, co se ti snaží sdělit. Tento reliéf zobrazuje Melaira, kterak je právě korunován a šest trpasličích rodin mu na důkaz své věrnosti a přízně přináší své dary.

- zdobený plášť
- dýmku
- drahokam velký jako pěst
- zdobený korbel
- pásek se zdobenou přeskou
- zdobené knoflíčky

Mezi podstavci lze projít na sever a pokračovat dál.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 27. 10. 2019, 11:12

"Říká se, že střepy přinášejí štěstí. Jistě tu za rohem bude ležet hromádka mrtvých druegarů s pláštěm, dýmkou, korbelem, páskem, knoflíčky a drahokamem v torně."

Oba reliéfy lehce přejedu konečky prstů. Když jsem naposledy viděl promlouvající obrazy, bylo to ve škole a tváře v nich donekonečna opakovaly studijní a zkušební řád. Lehce se mi zasteskne.

Ovšem kde nic není, tam si ani Boo nenakrade, tak se zde dále nezdržujeme a pokračujeme severní chodbou dále.

PJ, co je dále?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 28. 10. 2019, 06:02

Hiro,

projdete krátkým průchodem na severu do větší haly podpírané čtveřicí zářících sloupů. Chodby vedoucí na sever a východ jsou úzké, ale chodba vedoucí na západ je široká a celá místnost tak vypadá jako vstupní hala do královského muzea.

L06-034.jpg
Vstupní hala Melairova muzea

Tvůj dojem se potvrdí, když vstoupíš a z rudých sloupů vytrysknou doprostřed místnosti červené paprsky, které vykreslí v prázdném prostoru průzračný obsah krále.

"Vítej poutníku, v muzeu mého života. Jsem král Melair a v těchto sálech najdeš připomínku významných momenty ze mého života."

Poté zabliká a zhasne a jediné světlo v místnosti zůstane ze slabě zářících sloupů a tvé mušle.

Všimneš si opět dvou reliéfů u severní a jižní stěny. Ukazují krále Melaira za mlada - jeho narození, a dobu jeho mládí, kdy byl učňem v pivovaru, kovářským tovaryšem a kamenickým učedníkem. Nemáš ale moc času stezky sledovat.

Z široké chodby na západě se totiž během tvého příchodu ozývaly více či méně pravidelné rány, jako by tam kdosi bušil kladivy či krumpáči do kamene. S tvým příchodem ale zvuky ustaly a místo toho zaslechneš nezřetelné hlasy, které se na něčem domlouvají.

Ať už je v té chodbě kdokoliv, buďto slyšel oklepávání dlaždič tvého "průzkumného režimu" nebo jeho pozornost připoutal uvítací proslov promítaného krále.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 28. 10. 2019, 09:31

Sotva zaslechnu arytmické údery a hlasy z východu, zastavím se a zapřemýšlím. Zní to mnohem méně jako nastražené chichotání a mnohem více jako ostražití druegaři.

Za tu dobu, co jsem prošel snad půlku patra, by o mně už všichni měli vědět, přeci jen je Skella svolávala ke králově hrobce před drahnou dobou. Určitě si jen říkají, jestli jsem to skutečně já, nebo nějaký zbloudilý klepetnatec či jiná hrozba. Takže bych je měl uklidnit a nechat je nerušeně dál pracovat.

"Ahoj!" zvolám do široké chodby. "To jsem já, Hiro, milí barbar pracující pro Skellu. Pokračujte dál v práci, jistě vám jde hezky od ruky!"

Když dostojím zásadám slušného chování, nahlédnu do chodby vedoucí na východ, zda vede do nějaké ještě nenavštívené expozice. Tedy nenavštívené mnou, druegaři jistě stihli vybrakovat i tuto.

Vstoupím do chodby a ohlédnu se ke čtyřem zářícím sloupům za mými zády. I kdyby mi chtěl nějaký neviditelný trpaslík promluvit do úsměvu, král Melair ho jistě adekvátně přivítá.

PJ, co je na východě?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 30. 10. 2019, 06:32

Hiro,

i další místnost na východě je součástí muzea. Je menší, než ostatní a reliéfy na severní a jižní stěně zobrazují sérii menších výjevů z doby, kdy byl král Melair prospektorem.

Není v ní žádný průvodce, jen čtyři sloupy. Na třech z nich exponáty stále leží - rezavá zednická lžíce, wyverní zub a rozpolcená krollí helma. Jeden předmět chybí.

Letmý pohled na fresku odhaluje čtyři výjevy. Melaira, stavějícího most přes řeku, setkání s lesním elfem, ukrývání se před krolly, zatímco hledá kamení na území jejich kmenů a naknec boj s wyvernou. V každé zobrazené scéně se k němu přidává víc a víc družijníků.

Z prohlížení tě vyruší hlas krále Melaira, který vítá nově příchozí poutníky do muzea svého života. A také hlasitý výkřik jednoho z druergarů, volající do chodby za tebou: "Hej, ty tam! Říkáš, že pracuješ pro Skellu? To by mohl říct každý. Dokaž to!"

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 30. 10. 2019, 13:10

Je dobře, že starobylý výstražný systém neselhal. A je ještě lepší, že ze vstupního sálu ke mně přilétlo jen osočování a ne oštěp.

Otočím se směrem zpátky a postavím se na dosah od zednické lžíce, kdyby se druegarové přeci jen rozhodli býti agresivní.

"Potkal jsem se se Skellou a klanem nedaleko odsud v srdcovém chrámu. Vím o vašem pátrání po hrobce krále Melaira i o klepetnatcích, kteří vás sem dostali. Se Skellou jsem se dohodl, že vám pomohu najít poklady, takže když mě necháte být, kápne z toho něco i pro vás.

S klanem jsem za dobře. Byl jsem při tom, když se vaši druhové v chrámu loučili s padlým Gimou, Kormodem, Dogulfem a Gesagem. Ostatně Thurolin a Brunon tam stále ještě drží hlídku a mohou to dosvědčit. Zbytek klanu se už přesunul k Melairově hrobce, kterou jsem pro Skellu našel. Mimochodem vám mám vyřídit, že máte dorazit za ostatními, je to na jihovýchodě patra. A kdyby se vám nechtělo, mám vám od Skelly vzkázat, že Železné oko nereziví. Ale chcete-li místo toho tady kopat... cokoliv tu kopete, tak klidně; kdo já jsem, abych vám mluvil do subordinace, že?"

Pokrčím lehce rameny. Snad tohle bude stačit a nebudu muset chlapcům více promlouvat do duše.

PJ, co na to druegaři? Nebudou-li mi bránit v postupu dále, vrátím se do vstupní haly a budu pokračovat chodbou na sever.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 31. 10. 2019, 06:24

Hiro,

dokud jen vyjmenováváš jména jejich trpaslíků a dokonce zmiňuješ, že již padli, nervozita a neklid temných trpaslíků spíše stoupá - a máš pocit, že jejich temné siluety v chodbě rostou.

Navíc od severu se přidají další duergaří hlasy. "Nezkoušej žádné triky, jsi … téměř … obklíčen."

Jakmile ale temným trpaslíkům sdělíš, že Melairova hrobka byla nalezena a k tomu svá slova stvrdíš jejich klanovým heslem, tón jejich hlasu se hned změní.

"Si mohl říct hned, a ušetřili jsme si zbytečnou nervozitu," zamrlají ještě, ale pak si tě doposlechnou. "Tak Gimou, Kormodem, Dogulf a Gesag to už mají za sebou? No, podzemí je drsná. Ale co, Melairův poklad je určitě cennější než pár valounů nezpracovaného mithrilu," okomentuje tvé zprávy jeden z půltuctu těch v široké chodbě, "a tak bychom měli Skellu vyhledat co nejrychleji."

"Rozhodně!" přikývne čtveřice duergarů, která doprovázena jedním pláštníkem mezitím dorazí od severu, "jestli je hrobka nalezena, nemusíme už strkat nosy tady do zbytečných starých plesnivých papírů," mávnou rukou na sever, "a jdeme s vámi."

Minou tě a zamíří všichni společně na západ. Když je osvítí tvé světlo, spočítáš jich nakonec dohromady jedenáct.

Zatímco odchází, nahlédneš do chodby, vedoucí na sever. V krátké chodbě je křižovatka - odbočka na západ je zavřená dveřmi, které řádící trpaslíci doposud nevyrazili, severní chodba vede do nějaké místnosti, ze které je cítit zápach zvlhlého a plesnivého papíru. Východní chodba pak ústí do širšího prostoru, který se táhne kamsi na sever.

L06-035.jpg
Chodby severně od muzea
Budeš ještě něco řešit s odcházejícími duergary? Nebo se vydáš do některé z odboček? Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 31. 10. 2019, 06:47

Elric přichází z VRBĚNINA HVOZDU.

Elricu,
po dlouhém sestupu hrubě vyhrabaným tunelem jsi konečně dorazil na místo, kde se klepetnatec prohrabal skrze žulový obklad do chodby pravidelného tvaru, neklamně nesoucí známky trpasličí tvorby.

L06-036.jpg
Sestup od Vrběnina hvozdu

Je zvláštní, že i když drak hovořil o jediném klepetnatci, chodby na všechny strany nesou stopy poškrábání od klepetnatčích klepet - jako by snad ona samice pobíhala po podzemí sem a tam.

Kterou chodbou či odbočkou se vydáš?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Elric » 31. 10. 2019, 07:29

Vydám se nejprve do prava, snad to bude ta pravá cesta. Počínám si obezřetně a opatrně - mohou tu být nejen pasti, ale i duergaři. A ti nemusí být přátelští. Stáhnu okenice lucerny ze tří stran, aby svítila pouze vpřed a vyrazím...

Chci prozkoumat co je na severu a v těch dvou odbočkách (pokud je to uzavřené a nevede to dál).

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 408
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro » 31. 10. 2019, 10:30

... chodby severně od muzea ...

Spokojeně pokývu hlavou - a pak že se s druegary nedá rozumně domluvit. Oproti místním drowům zatím vedou dva nula. Ovšem je pravda, že klan Železného oka není zdejší, což nejspíš mnohé vysvětluje.

"Vyřiďte prosím Skelle, že průzkum pokračuje na výbornou, brzy budeme připravení vstoupit do hrobky!" zvolám ještě za jejich zády.

Nic dalšího s nimi řešit nebudu.


Nahlédnu na sever. V mém věku zní představa papírování mnohem lákavěji než rubání mithrilu.

Na křižovatce se zastavím a zamyslím. Dokumenty, ať už jakékoliv, mi neutečou a mohu se na ně podívat později. Zároveň se začíná potvrzovat má domněnka, že Ztracenou úroveň navrhoval stejný architekt jako první a druhé patro podzemí. Dá se tedy očekávat tvar celku rovnostranného obdelníka, což značí, že východní chodba nejspíše nikam daleko nepovede, zatímco na západ se začnu vracet zpět k prvnímu portálu.

Rozhodnu se tedy vyrazit nejprve na východ. Nevyražené dveře značí, že tuto část podzemí druegaři ještě úplně neprozkoumali, což opět zvyšuje pravděpodobnost nějaké zákeřné pasti.

Opatrně postupuji dále, v jedné ruce světlo, ve druhé průzkumný trojzubec, Boo problikávající pár metrů za mnou.

PJ, kam vede východní chodba?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 2. 11. 2019, 06:44

Hiro,

pokračuješ s Booem na východ. Krátká chodba ústí do větší podlouhlé místnosti, lemované po obou stěnách štíty v pravidelných rozestupech. Přímo proti vchodu je malý výklenek se dvěma slepými odbočkami, který je ale prázdný.

L06-037.png
Shromažďovací sál

Na severním konci se sál ve své celé šířce stáčí na východ, do velkých, dvoukř.ídlých dveří. Jsou opravdu masivní a mají uprostřed kovaný zámek. Nad obloukem dveří se v trpasličtině vyjímá dvouslovný nápis.
Nápis nad dveřním obloukem píše: POMÁHAT - CHRÁNIT
V nejvyšším bodě dveří, kde se oblouk láme, je mezi obě slova vsazen štít s erbem krále Melaira a stejný erb se nachází i na všech štítech pravidelně rozvěšených v hale.

Když se ke dveřím blížíte, dlaždice těsně před dveřmi po poklepání zazní dutě a když na ně zaměříš svou pozornost, všimneš si v podlaze několika nenápadných kruhových průduchů, uzavřených proužky kůže.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 1408
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 2. 11. 2019, 07:21

Elricu,

úzký paprsek tvého světla osvítí velkou místnost, zařízenou s pomocí několika kamenných stolů jako nějaká dílna. Místnost se však rozzáří širokou paletou barev, neboť v dílně se nejspíš pracovávaly drahé kameny a jejich všudypřítomný prach láme jasné světlo tvé lucerny na množství barevných odstínů. Jde nejspíš o brusírnu kamenů, byť potřebné vybavení už dávno není přítomno.

Uprostřed té světelné nádhery stojí xorn - třínohý zemní elementál, který se naklání nad jedním ze stolů a ze zubaté tlamy umístěné mezi trojící horních údů vystrkuje jazyk a snaží se slízat trochu prachu z drahých kamenů.

L06-038.jpg
Brusírna kamenů

Jakmile se přiblížíš k místnosti, začenichá a zvedne se. Natočí se k průchodu a velmi pomalu, jako by si rozmýšlel každou slabiku, cosi odříká. Zprvu mu nerozumíš, ale když si podivným tvarem zkomolené slabiky znovu v duchu přeříkáš tak, jak by asi měly znít, kdyby je vyslovovala lidská ústa, uvědomíš si, že tvor ti říká:

"ZA - JÍ - MA - VÁ - VŮ - NĚ - ZVLÁ - ŠTNÍ - KÁ - MEN - DEJ - NA - JÍST - MÁM - HLAD"

Při tom se pomalu sune k tobě.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host