[HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

z bultových trosek opravdu vytáhneš malou kovanou trpasličí schránku. Je trochu naprasklá, ale vychází z ní rudá záře, podobná té, jaká pulzuje ve sloupech, které jsi zde na patře viděl.

Na bocích schránky je několik čepů a otvorů pro hřídele.


Zdroj by zcela jistě šlo DESTILOVAT na MAGy, kdybys ho předal Hadešadah a netrvalo to DLOUHO.
Nebo zkusíš něco jiného?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Prohlédnu si zářící schránku. Šadah by s ní určitě dokázala vyhodit něco do povětří, tak snad bude mít i tu možnost.

Otevřu mou věčně naplněnou tornu. Za normálních okolností bych si již dávno pořídil objemnější, ale kdo by se s tím tady v podzemí tahal. Vylovím balíček s jídlem, který by vystačil zhruba tak na den a místo něj uložím schránku. Chvilku přemýšlím, jakým způsobem rozdělit sedm jablek, tři uzenky, jeden koláč a pět naběraček jogurtu na dvě stejně výživné poloviny, ale nakonec ještě jednou zhodnotím zdravotní stav klepetnatců a uvědomím si, že je to vlastně vyřešené.

Postavím se a své jídlo z bezpečné vzdálenosti přisunu jednomu těžce oddychujícímu klepetnatci pod nos. Skleněnou hůlkou mu zezadu přiložím na temeno a pokusím se ji vyžít podobně, jako na nás bral hůl náš děd - tedy s motivačním záměrem.

"Tady máš, snad ti to bude chutnat více, než já. Mrzí mne, že jsi cítil potřebu mne sežrat a já se musel bránit, vážně. Ale aspoň máš teď čas zapřemýšlet o tvé latentní agresivitě a kontrolovat lépe pro příště tvůj pud. Přeji ti hodně sil."

Pokročilá magie mámení: Hiro:2D6+1 → 8(3 +4 + 1)#MAG
- Dosah DOTEK, Seslání CHVÍLI, Trvání DLOUHO, ale přeruší ho jakékoliv vyrušení.
- Magie dokáže ovlivnit i FANTASTICKOU bytost.
- Sugesce: Vděk.
- Záměr: Aby na mne DLOUHO neútočil, pokud ho neohrozím já sám.


K druhému klepetnatci, který má již oči zpola zavřené a sotva se hýbe, zarazím vší silou trojzubec zezadu do krku.

"Tady máš, snad tím skončí tvé trápení rychle a bezbolestně. Přeji ti hodně štěstí."

Nakonec se ještě letmo rozhlédnu po místnosti s tapisérií, zda vítězstvím na bultou nebyla odkryta nějaká utajená odměna připravená pro chrabrého válečníka, neb trpaslíci si na podobná materiální gesta vcelku potrpí, a poté opustím místnost.


Přejdu zpět do průzkumného režimu a obezřetně vyrazím jižní a dále východní chodbou zpátky dopředu k drtící jámě.

PJ, nahlédnu do široké chodby vedoucí na sever. Není-li v ní nic zajímavého, vydám se na východ a podívám se, odkud se sem prohrabali klepetnatci.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

opustíš klepetnatce a vydáš se k drtiči odpadů.

Rychle si ověříš, že severní širší chodba se napojuje skrze menší prázdnou místnost se dvěma výklenky na chodby nedaleko výstavy soch a také si všimneš, že i v tomto místě je prohrabán klepetnatci tunel.

Chodby kolem drtiče odpadků
Chodby kolem drtiče odpadků

Prozkoumáš jeho začátek a zjistíš, že se tunely velmi brzy spojují v jeden, klesající kamsi hloubši ... či přesněji, že klepetnatci, kteří se sem prohrabali odkudsi ze spodních pater, se zde na malou chvíli rozdělili, každý si prohrabal svůj tunel do podzemí, ale o chvíli později se znovu setkali, když se hnali skrze drtič odpadků na západ.

Našel jsi průchod k Maddgothově hradu. Už ale dávno znáš jinou cestu do tohoto patra, tak tě to nijak zvlášt neobohatilo.

Všimneš si také zavřených dveří u jižního tunelu a chodby, která pokračuje kamsi na severovýchod u severnějšího.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Mno, dohodl jsem se Skellou, že se nebudu vzdalovat a tady mají i šílení mágové oči všude, tak nebudu pokoušet štěstí. Beztak je zde ve Ztracené úrovni jistě ještě mnoho zajímavého materiálu k průzkumu.

Nechám být tunel tunelem a vrátím se kousek zpátky ke dveřím v chodbě vedoucí na jih. Když už jsem došel až na pomyslný kraj úrovně, prohlédnu si ho celý.

PJ, poslechnu si, zda za dveřmi neslyším žádný podezřelý zvuk. Prohlédnu si, zda pod nimi nebo jinde neprosvítá podezřelé světlo. Z bezpečné vzdálenosti zkontroluji pasti před dveřmi i na dveřích. A až potom zkusím vzít za kliku a vstoupit.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

jediné, co je za dveřmi podezřelé, je mírně vlhký zápach. Opatrně otevřeš a posvítíš dovnitř.

Lázně
Lázně

Přímo před sebou uvidíš dvojici lavic a za nimi pak na jihu další dveře, vedoucí z místnosti. Mnohem zajímavější jsou ale pravá a levá stěna.

Na obou stranách klesá krátké schodiště k malým, velmi mělkým bazénkům - hluboké jsou tak po kotníky, do kterých ze stropu na několika místech odkapává voda. Když přijdeš blíž a stropy si prohlédneš, zjistíš, že jsou celé děrované.

Na dvou místech na každé straně je vždy dvojice pák označených runami. Všechny páky jsou sklopené směrem dolů a všechny páky vypadají stejně - vždy jedna z dvojice má na sobě runu ᛤ a druhá runu ᚼ.

Je také zajímavé, že v místnosti není takový chlad, jako ve zbytku podzemí, spíš takové vlhké vlažno.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Jak úžasné! Jestli se skutečně jedná o to, co si myslím, udělali místní trpaslíci skutečný pokrok v nakládání s omezenými zdroji. Jak nadšeně by asi jejich vynález přivítali jejich vzdálení bratranci ve věčně suchých oblastech Velkého písečného moře!

Vstoupím do bazénku a osvěžující voda rychle zchladí mé mírně zbrklé nadšení. Kdo ví, odkud tu vodu berou, že? Abych se po všech těch peripetiích v Pokroucených tunelech nakonec tady nevykoupal v aboletových... výměšcích.

Poodstoupím z bazénku a trojzubcem přepnu páku do polohy, ve které by dle mého odhadu měla ze stropu začít tryskat voda. Chvíli i počkám, aby stihlo odtéct vše z trubek.

PJ, co teče ze stropu?

Během mého experimentu mne napadne, že hygienický prostor je zde poblíž drtící místnosti trochu zvláštně umístěn. Zamyslím se nad rozložením místností a nakonec dojdu k názoru, že za jižními dveřmi by měla být kotelna, sauna, latríny či ložnice. Nebo také závodiště, ovšem ač trpasličí, stejně by se sem asi nevlezlo. A protože si nechci vytvářet žádné domněnky, zajdu se za ty dveře osobně podívat.

PJ, co je za jižními dveřmi?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

vybereš náhodně jednu páku se symbolem MarkyParky:1D2 → 1(1)#1 ᛤ, 2 ᚼ ᛤ a pohneš s ní trojzubcem.

Ze stropu se spustí hustá sprcha horké vody. Jsi rád, že jsi pod otvory nestál, zcela jistě by tě bývaly opařily. Vypneš opět páku a zkusíš druhou, se symbolem ᚼ. Tentokrát příští z otvorů voda ledová. Kombinací obou pák pak dokážeš namíchat vodu příjemně vlažnou.

Nahlédneš za jižní dveře. Vprostřed místnosti stojí válcový, rozpálený kotel, ze kterého vede pár trubek do okolních zdí.

Sauna
Sauna

V místnosti je opravdu vedro a kolem zdí jsou přistaveny nízké kamenné lavice. Nikam dál to nepokračuje.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Dobrá tedy, mnohým Skelliným mužům se možnost koupele jistě zalíbí.

A já bych kotelny mohl využít někdy v budoucnu, až odvedu Booa domů a zakončím tak mou dobrodružnou pouť. Třeba bych se zde mohl usadit a vyrábět čaj ve velkém. Záhonky bych jistě mohl zřídit po domluvě s Vrběnou, pytle a soudky někde seženou goblini. Legie mi obstará všechna povolení, které jistě obratem kvůli mně vytvoří a Durnanovi nechám podíl za distribuci mimo Zívající jámu. Bude to první čaj Faerûn kompletně připravený v podzemí a všem přinese spokojenost a úsměv na tváři.

Ovšem s ohledem na to, že je potřeba nejprve získat sazeničky, až tři roky je poté potřeba čekat na první sklizeň a dobrý čaj odpočívá v listu až dvacet let, měl bych se co nejrychleji pustit do díla. Přeci jen už mi není šedesát.


Přestanu se tedy kochat nejistou budoucností, v rychlosti nahlédnu do kotle a zkontroluji palivo, na kterém pracuje a opustím saunu. Zavřu za sebou opět dveře a vyrazím zpět k podivné široké místnosti s dvěma nelogickými výklenky. Nejenže pro ně nevidím žádné smysluplné využití, ale také sloupoví je zde ve Ztracené úrovni vzácností a ornamenty na podlaze mi až příliš připomínají ty ze Sálu vítězství, v jejichž středu číhala bulta. Jsem zvědav, jaký úžasný trpasličí relikt objevím zde.

Odhad situace:Hiro:2D6+2 → 10(5 +3 + 2)#INT
- Jaká je nejlepší cesta k skrz místnost?
- Co je tu pro mě zajímavé nebo užitečné?
- Co tu je jinačí, než vypadá?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

zatímco si pozorně prohlížíš zdobenou podlahu a přemýšlíš, jaká past či mechanismus se v ní skrývá, koutkem oka zahlédneš pohyb v jižní chodbě.

Jen se ohlédneš, máš trochu pocit, žes něco zahlédl, ale když chvíli počkáš a nic se nestane, vrátíš se k reliéfu na podlaze. O okamžik později se to stane podruhé.

Rychle se otočíš a už to zahlédneš - lem černého pláště někoho, kdo proběhl chodbou směrem k severnějšímu prohrabanému tunelu. Máš dokonce pocit, žes na tom plášti zahlédl našité oči.

Znovu čekáš a zase nepřijde žádné pokračování. Opět se otočíš a vzápětí se tam plášť mihne potřetí. Otočíš se opravdu rychle, připravený a zřetelně zahlédneš vějící plášť a mizející postavu Halastera Černopláště.

Jenže je ti jasné, že ani Halaster není tak šílený, aby ti běhal za zády, spíš to vypadá, jako nějaké kouzlo, které tě má lákavou představou, že doženeš Šíleného mága svést k pronásledování iluze Halasterova pláště kamsi k Madgottově hradu.


Halasterův plášť, který tu vlaje chodbami, není pravý Halasterův plášť, ale jen mámivé kouzlo.

Je užitečné vědět, že někomu nebo něčemu stojí za to, používat kouzla k tomu, aby tě odlákal od dalšího zkoumání Ztracené úrovně.


Nenecháš se rušit kouzlem a naposledy prohlédneš podlahu. Vypadá to, že v této místnosti jde opravdu jen o reliéf a podlaha nic nebezpečného neskrývá.

Nejsnazší způsob jak projít na sever je přímým krokem středem místnosti.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

'Ještě štěstí, že mi tu ten iluzorní pláštík nelétá roztrojený,' pomyslím si. 'To by teprve byla mela.'

Zaraduji se, že místní architektonický vtípek neskrývá žádné zákeřné nástrahy, nechám ho prozatím být a vrátím se kousek zpět k prohrabané chodbě dolů. Třeba tím sesilateli toho mámivého kouzla udělám alespoň trochu radost.

Na začátku průchodu ale odbočím na sever a vydám se rovně chodbou nahlédnout, co za místnost se skrývá za rohem. Jestli je uprostřed zdejších chodeb srdce hory, očekával bych v těchto místech játra nebo slezinu.

PJ, kam vede chodba?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

když odbočíš na sever, plášť se ještě jednou objeví, aby tě zlákal k sestupu a pak už se přestane zjevovat.

Chodba se stáčí na východ a hned zase na sever, kam pokračuje opravdu dlouhým koridorem.

Dlouhá chodba
Dlouhá chodba

Na třech místech odbočují na východ dveře, jižní dvojice je zavřená, ty nejsevernější jsou vyražené a ohořelé. Je také možné pokračovat chodbou dál na sever, nebo zahnout přibližně v prostřed její délky na západ.


Kam se vydáš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Do dveří, u kterých stojím.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

za dveřmi se nachází malá ubikace se třemi kamennými lůžky. Nad každým lůžkem je malý výklenek. Ve výklencích nejspíš ubytovaní trpaslíci měli odložené své věci, teď jsou ale výklenky prázdné. Protože další dvojice dveří vypadá obdobně, také do nich nahlédneš a najdeš totéž, jen nejsevernější ze tří místností má i podlahu očouzenou nějakým výbuchem. Už ale není patrné co a proč zde vybuchlo.

V místnostech je možno TÁBOŘIT, ale je u toho nutné držet HLÍDKU.

Ubikace
Ubikace

Je možné pokračovat chodbou dál na sever, nebo se dát západní odbočkou - na tu hned navazuje křižovatka tvaru T.

Co budeš dělat dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Ovšem, co mi to zde připomíná? Výbuch v místnosti bez oken, dveře očazené a vyražené ven, žádné stopy po příčině výbuchu... no jistě! Místo stop výbuchu zde má být mrtvola, dveře mají být zamčené zevnitř a já mám být detektiv.

Vstoupím do místnosti a pořádně ji prohledám. Podívám se do výklenků nad lůžky, zkusím odstrčit i lůžka samotná, ale zdá se, že všude je jen kámen. To si zde někdo jen tak odložil zapálenou výbušninu a zavřel za ní dveře? I když, je pravda, že u nás doma se otec se svými nedospělými dcerami občas vypořádával stejně.

PJ, je v místnosti něco zajímavého?

Pokrčím rameny a vyjdu z ložnice. Okamžitě mne rozesmějí stopy, které po sobě díky mým mokrým nohám a sazím na podlaze zanechávám. Jedna černá šlápota ve tvaru bosé rozložité nohy, druhá ve tvaru měkké elfí botky. Na jednu stranu by bylo veselé mást tím mé případné pronásledovatele, na druhou ovšem nevím, co se zde krom agresivních klepetnatců, agresivníh druegarů a pasivně-agresivního pláště nachází. Naštěstí mám místo s vodou na dosah ruky.

Vydám se chodbou zpátky na jih, chvilkami si zašeptám a probliknu se o pár kroků dopředu, jak to s oblibou dělává Boo. Mé chaotické stopy mi teď už dělají skutečně poťouchlou radost. Ostatně musím přiznat, že čím více s Booem trávím času, tím víc já sám tak trochu ďáblikovatím. A snad i kouzlím? Budu toho spáče muset brzy probudit, měl by ze mne radost.

Vrátím se až zpátky do koupelny. Na lavici uprostřed si odložím svou tornu, trojzubec i mušli a poté si zuji zašpiněnou botu, kterou opláchnu v bazénku. Poté si vykasám kalhoty až nad kolena, postavím se k pákám a pokusím se spustit vodu příjemné teploty. Je fascinující, že zdejší voda drží horká i po tak dlouhé době, co zdejší chodby trpaslíci opustili... a stejně fascinující je má hloupost! Mysli, Hiro, mysli! Jak je možné, že je zde horká voda a vedle u kotle takové vedro? Těžko zde sem chodí nějaký věčný strážce přikládat. Musí zde být nějaký magický ohřev vody, který se mi může hodit hned na několik způsobů.

Vystoupím z bazénku, podám si trojzubec a postupně s ním pustím ze všech pák horkou vodu na plný proud. Jestli něco v kotli skutečně ohřívá vodu, musí se teď hodně snažit. Snad to nevybouchne.

Opatrně přejdu ke kotli a pokusím se prozkoumat, na jaké palivo vlastně funguje.

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 9(1 +6 + 2)#INT
- Co je tu pro mne zajímavé či užitečné?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

.... v ohořelé ubikaci ....

Hiro,
když si pozorně prohlédneš stopy výbuchu, popel a ohořelé dřevěné třísky, které tu a tam najdeš, dojdeš k názoru, že uvnitř místnosti explodovala nejspíš nějaká truhlice nebo bedna. Možná v době, kdy tam někdo tábořil, proto bylo zavřeno.

Musel ale nehodu přežít, protože jeho tělo, vybavení, ani zbytky truhly zde nejsou.

.... v sauně ....

Už při předchozí návštěvě sis nevšiml žádného paliva, které by bylo pod kotlem naložené a kotel sám o sobě také nemá žádná dvířka nebo otvor pro plnění.

Když pustíš horkou vodu ze všech sprch, koupelnu zvolna začne plnit pára. Chvíli čekáš a pak ucítíš, jak konečně horká teplota v sauně trochu poleví - ať už v železném válci topí cokoliv, nestíhá to ohřívat kvanta ledové vody, které trpasličím zařízením protékají a odebírají mu teplo.

Když pára v koupelně trochu opadne, protože už ze sprch teče jen vlažná voda a zároveň teplota kotle poklesne natolik, že si dovolíš přiložit ucho, zaposloucháš se. Namísto syčení či bublání uslyšíš zevnitř sotva zřetelné, ale o to více rozzuřené klení v ohenštině - jazyce bytostí z ohnivých plání.

Není pochyb - v tom kotli je zavřený a zakovaný ohnivý elementál a teď zuří. Naštěstí ale nemůže ven.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů