[HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

"Přišel jsem tě požádat o ruku, králi," povím polohlasem do majestátní hrobky. Boo se lehce probere a zadívá se na místo posledního odpočinku trpasličího krále.

'To ti to nepřijde blbé?' zeptá se mne.
'Blbé? Vždyť je to jen mrtvé tělo, neživá hmota, hnojivo,' vysvětlím.
'Ale ne, není ti blbé jí tu všechno nechat? Copak ta půltrpoška má na tohle všechno větší právo, než třeba my dva?'
'Takhle to myslíš? Ne, naopak, přijde mi to lepší. Poklady nám kamaráde žádné štěstí nepřinesou, jsou s nimi jen problémy a trápení. Ovšem srdce hory, to je jiná. Můžeme pochopit tajemství Halasterova podzemí, získat odpovědi, můžeme tě dostat domů. Proto jsem rozhodnutý naši dohodu se Skellou dodržet a věřím, že ji dodrží i ona.'

'Možná by ses měl už konečně začít soustředit na jiný... věci... než je můj původ,' pomyslí mi Boo myšlenkami nezvykle rozostřenými až nesrozumitelnými. 'Třeba tu v podzemí jsou jiný... věci... který bys měl... teda který bysme měli spolu... zvládnout. Co já vím... třeba až půjdeme kolem tý magický univerzity, někde kolem devátýho patra, zastav se tam a udělej si aspoň test studijních předpokladů. Třeba budeš překvapenej... No a pak tu jsou ta ještě hlubší patra, žejo... kde bys moh hodně... věcí... udělat, když se budeš dobře učit.'

'Ale nech už toho,' vypadne ze mne přísněji, než bych byl rád. 'Vím dobře kam míříš, můžeš to říct rovnou. A dobrá, máš mé slovo, že až se potkáme s někým dostatečně kompetentním, na to mé kouzlení nekouzlení se ho přeptám. Sice nevím, k čemu by nám to mělo být v nižších patrech dobré, ale teď už toho nechme a pojďme sdělit Skelle dobré zprávy.'

Zavřu za sebou tajnou stěnu a vypravím se zpět.

... chrám Důmathoinova srdce ...

"Mám pro tebe tři zprávy Skello, dobrou, špatnou a dobrou," oslovím vůdkyni Železného oka poté, co si s ní poodstoupím trochu do soukromí.

"Dobrá zpráva je, že jsem našel Melairovu hrobku, je nedaleko. Za špatnou zprávu můžeme považovat, že je již vybrakovaná. Ovšem poslední dobrou zprávou je, že se jedná jen o lest a hned vedle je skutečná nedotčená hrobka. Tvé hledání je u cíle."

Nechám Skellu přebrat si novinky a pokračuji.

"Mám tušení, že uvnitř hrobky jsou v krystalech vázáni nějací přízrační strážci, necelý tucet. A jsem skutečně spíše mudrc, než bojovník. Mohu s nimi zkusit promluvit, ale i tak bys měla mít s sebou ozbrojený a odhodlaný doprovod. Těžko soudit, co nás tam čeká.

Můžeme vyrazit, stačí říci a dovedu tě tam."

PJ, co na to Skella? Pokud půjde se mnou (i s nějakými druegary), vzal bych si u hrobky opět slovo zpět.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

Skella se zamyslí. "Tucet? To je hodně. Budu muset shromáždit všechny své muže ... část se jich zatím toulá po podzemí. Ale můžu se s tebou vyrazit na to místo alespoň podívat."

Otočí se k duergarům, kteří už také vypadají odpočatě. "Thuroline, Brunone, počkejte tady na ostatní. Zbytek se mnou." Potom sáhne na píšťalku na svém krku a dlouze táhle pískne. Dvojice pláštníků, která odpočívala v rohu, roztáhne křídla a zakrouží nad dveřmi, kterými se chystáte projít.

Skella si bere s sebou 6 duergarů a 2 pláštníky, kteří poletí chodbami za vámi.

Co se bude dít u hrobek?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

"Po pravé ruce vidíte neprozkoumanou chodbu, před námi se nachází kamenný salónek. Postupte, prosím, všichni dále.

Zde po levé ruce vidíte prázdné poličky diskutabilního významu, dále v chodbě se prosím držte hezky za sebou, je úzká.

Zde prosím vcházíme do falešné Melairovy hrobky. Na zemi můžete obdivovat místní výzdobu nastrčené výzbroje, prosím, nedotýkat se, po levé ruce je poté krásně zachovalý exemplář kosterních pozůstatků 'co dům dal'. Máte-li prohlédnuto, postupme dále."

Provedu tajuplný pohyb a dveře do Melairovy hrobky se otevřou. Nechám Skellu přistoupit a nahlédnout.

"Vypadá to kouzelně, že? Všimni si prosím drobných odlesků formujících válečníky. Zvaž prosím sama, zda si troufneš vstoupit již nyní s podporou přítomné družiny, nebo se nejprve rozejdeme do zbytků patra a přivedeme sem či do Důmathoinova chrámu co nejvíce roztroušených druegarů. S ohledem na nevyzpytatelnost situace bych byl spíše pro druhou možnost."

Co na to Skella?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

Skella si spočítá obrazy a kývne. "Rozhodně druhá možnost. Obzvláště pokud budou magičtí, podobně jako golem. Já shromáždím své muže, nechám vyklidit ten bordel tady, složíme tábor v chrámu a robzijeme ho tady. Ty zatím pokračuj v průzkumu podzemí, zda nenarazíš na nějaké další nápovědy, které by pomohly obrannou magii toho místa oslabit nebo deaktivovat. Sejdeme se tu za DLOUHO a uvidíme, co dál."

Pak se zamyslí a dodá. "Kdybys potkal nějaké bloudící duergary sám dřív, než jim o tobě řeknu, zkus jim říct, že »Skella vzkazuje, že Železné oko nereziví«. Je to naše klanové heslo. Pokud jim to stihneš říct dřív, než ti zasadí poslední smrtící ránu, je možné, že je to zastaví a nechají tě být, i když jsi z povrchu. Ale nemohu za to ručit, ne dokud s nimi sama nebudu mluvit a nevysvětlím jim situaci. Nicméně pokud se to podaří, pošli je sem."

Potom začne organizovat úklid podlahy.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

"Skello," oslovím ještě velitelku úklidu, "přemýšlela jsi už o té rizikové dýce? Myslím, že svou důvěryhodnost jsem již prokázal, otevřená Melairova hrobka je toho jasným důkazem. Takže máš-li rozmyšlené své zasloužené nálezné, můžeme se domluvit."

PJ, co by Skella chtěla za to, aby mi dala Azrokovu dýku?


Zorientuji se trochu v prostoru a vydám se dál severovýchodní chodbou, která by vzhledem k poloze Důmathoinova chrámu neměla vést příliš daleko.

PJ, jak to tam vypadá?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

na Skelle je vidět, že se jí nechce dýky vzdát, ale zároveň je pro ní důležitější najít královský poklad, než řešit náhodnou kořist. Takže plácne od boku nesmyslně vysokou částku jen proto, abyste se o tom přestali bavit.

"10-CENNOSTÍ a ani o měďák míň."

Když projdeš severní chodbou, dojdeš do malé místnosti, ve které jsou zbytky kovových konstrukcí starých trpasličích lůžek a prázdné koryto.

L06-009.jpg

Je to vhodná místnost k odpočinku a asi tu nejspíš trpaslíci také kdysi ulehali ke spánku.

Je možné tu TÁBOŘIT, pokud někdo bude držet HLÍDKU.

V chodbě je také odbočka směrem na jih, do dvojice dalších chodeb. Bývala kdysi zabezpečená propadlovou pastí, ta je ale už teď zneškodněná a ostré hroty na dně jámy by mohly zranit nanejvýš toho, kdo by do jámy spadl omylem.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Pokrčím rameny, přenesu se přes propadliště a vydám se dle metody slepého knihovníka v Hirově variantě chodbou po pravé ruce, tedy tou, která by se mohla spíše napojit na prostory vedoucí oklikou zpátky k hrobce. Trojzubcem si poklepávám po dlaždicích před sebou, hledaje další potenciální past a přitom si lehce pobroukávám píseň o holubech na nebi.

PJ, jdu tou chodbou, která je více na západ. Jak to v ní vypadá?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

projdete kolem zavřených dveří. Naslouchání neprozradí, co by se za nimi skrývalo, takže se pro jistotu ještě podíváte o kus dál. Tam se chodby větví několika křižovatkami. Jedna z chodeb vede zpět do místnosti s falešným sarkofágem, odkud se ozývá rachocení prováděného úklidu.

Křižovatky
Křižovatky

Není to ale jediné rachocení. Lomozné zvuky se ozývají i z chodby, která vede od vás na jih.

Kam se vydáte?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Mno, ten hluk od jihu bude zcela jistě nějaký ten potulný klepetnatec, ale nepodívám-li se, nezjistím to.

Velmi pomalu, jen co noha nohu mine, postupuji jižní chodbou vstříc neznámým zvukům. S každým dalším krokem usilovněji přemýšlím, zda jsem se v mém odhadu nezmýlil.

PJ, co je za rohem v jižní chodbě, popř. ještě dál, pokud se nějak klikatí?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

.... velká jídelna ....

Hiro,
velmi opatrně a tiše přijdeš až k vyraženým dveřím do sálu, který vypadá jako velká trpasličí jídelna a nahlédneš. Tvůj odhad byl správný. V místnosti pobíhají a ničí její vybavení dva obrovští klepetnatci.

Obrázek

Kamenné lavice i stoly zatím odolávají, ale je na nich vidět množství prasklin a odštíplých kusů. Všechny další dveře vedoucí z místnosti jsou vyražené.

Velká jídelna
Velká jídelna

Klepetnatci tě ve své zuřivosti zatím nezaregistrovali a tak si stihneš ještě prohlédnout jižní stěnu - na té je vidět portál, z téhle dálky ale nepoznáš, co je na něm vyryto za symbol.

Pokud se hned stáhneš, nevšimnou si tě.

Pokud budeš dál zkoumat, co tam klepetnatci vlastně dělají, nebo by ses zkoušel nějak proplížit či proběhnout skrz, nezapomeň zohlednit jejich Matoucí pohled.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

"Tak už alespoň poznáme klepetnatce na dálku, to je fantastické," usměji se, zatímco couvám zpět do chodby. Nic proti zábavě, ale se stále stoicky netykavým Booem nemá smysl pokoušet štěstí hned s dvěma rozlícenými netvory najednou.

Vrátím se na křižovatku a podívám se za zavřené dveře. Jsou-li totiž zavřené, je pravděpodobnost za nimi běsnícího klepetnatce blízká nule.

PJ, co je za dveřmi?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

.... balzamovna ...

Hiro,
otevřeš dveře a ucítíš pach smrti. Dávné smrti.

Místnost, která se za nimi skrývá, je balzamovna. V severní části jsou ještě odložené nástroje a knihy, které kdysi trpasličí balzamovači používali při svých obřadech. Uprostřed místnosti je velký kamenný stůl a v jihovýchodním rohu pak několik kovových rakví.

Prázdných.

Balzamovna
Balzamovna

Jen v nádobách v severozápadním rohu se nachází olejovitá hmota, která asi před dávnými časy byla naloženými vypreparovanými vnitřnostmi.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

Pozoruhodné. Buďto pro jistotu zavřeli krále hned do několika vrstev rakví, nebo... ne, jsou stejně velké. Takže, nebo je zde někde větší trpasličí pohřebiště. Nabízí se spojitost s tím ve třetím patře, vedle Důmathoinova chrámu, ovšem v tom případě by zde mělo být i nějaké prakticky krátké spojení. Že by ten portál na jihu? Ale je přeci hloupost, že by nosili rakve skrz jídelnu. Leda by si nenasytní trpaslíci odďobávali...?

Tak či onak, je dobré vědět, že zde alespoň něco dává smysl.

Ponořen v myšlenkách proberu v rychlosti knihy a pokusím se odhadnout, zda některá z nich neobsahuje cenná tajemství. Podobně zkontroluji nástroje a nádrže s balzamovací hmotou, načež nakonec poklepu na všechny tři rakve a zkušeným uchem letitého oťukávače zhodnotím, zda se jedná o klasické železo, zde všudypřítomnou měď či mosaz nebo dokonce něco jiného.

Protože sám mám ještě k balzamování daleko, opustím posléze místnost protějšími dveřmi a jakmile zjistím, že severní chodbou dojdu zpět k propadlu, vrátím se jihem na křižovatku a zkusím štěstí ve východní chodbě. S největší pravděpodobností by mohla ústit z druhé strany do jídelny, ale také snad vést i někam dál.

Pevně doufám, že zanedlouho narazím na něco zajímavějšího, než jen opuštěné prostory a zdivočelé klepetnatce.

PJ, něco zajímavého v balzamovně? A co se nachází v chodbě vedoucí na východ od křižovatky?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

.... balzamovna .....

Hiro,

prolistuješ v rychlosti několik knih, většina vypadá na různé staré návody kterak co nejlépe zachovávat lidská těla, ale najdeš i několik záznamů. Podle všeho balzamovači brali svou práci vážně a předtím, než se pustili do balzamování královského těla, provedli pár ověřovacích experimentů na mrtvých tělech trpaslíků. Ranější záznamy ukazují na těla trpaslíků, kteří ztratili čest a tedy i právo na řádný trpaslický pohřeb, zahlédneš ale i záznam váženého trpaslíka, který ve své poslední vůli odkázal své tělo za tímto účelem.

Také nalezneš záznam o tom, že samotné bazlamování krále dopadlo úspěšně a jeho tělo bylo v pořádku uloženo do pravé hrobky. Co přesně to ale znamená a kde pravá hrobka leží tam zmíněno není.


.... v Sále Vítězství ...

Hiro,

když dorazíte do sálu, do kterého vede východní chodba, vidíte, že je svou výzdobou celý věnovaný vítězství krále Melaira na tvorem, kterému trpaslíci říkají ghohlbrorn. Do běžné řeči by se to dalo přeložit jako suchozemský žralok, avšak mezi lidmi z povrchu se tomu tvorovi říká bulta.

Sál Vítězství
Sál Vítězství

Mezi dvěma průchody směrem na jih je na zdi zavěšená velká tapisérie, zobrazující krále Melaira se čtyřmi věrnými trpaslíky - strážic, jak poráží bultu v jeskyni plné drahokamů. Král se na obraze zrovna chystá zasadit netvorovi poslední ránu, zatímco čtyři stráži brání východy z jeskyně, aby se nestvůře nepodařilo utéct.

Čtyři sochy ve výklencích v severní stěně znázorňují sochy oněch strážců, každá z nich je vysochána ve postavení podobném tomu, které zaujímá na tapisérii a každá stojí na kruhovém podstavci.

Na podlaze místnosti je ornameny vyznačen velký čtverec a dlažice uvnitř tohoto čtverce jsou na jeho hraně mírně sesazené proti okolí. Všimneš si také, že v průchodu, kterým jste vstoupili, i ve všech dalších východech z místnosti, jsou na podlaze na kamenech zřetelně patrné kružnice, vytesané do dlaždic kameníkem, který je usazoval. Stěny místnosti svou výzdobou připomínají drahokamy z obrazu, i když jde jen o obyčejné kameny natřené dnes již částečně otřískanou barvou.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 6. patro - Ztracená úroveň

Příspěvek od Hiro »

'Máš zájem rekonstruovat Melairovu slavnou bitvu, Boo? Jistě, že nemáš. Necháme si ji na později, někdy po odpoledním čaji.'

Dám si pozor, abych nevstupoval do ornamenty vyznačeného čtverce a pokračuji na jih, podívat se, kam vede chodba směřující na východ.

PJ, kam ta chodba vede?
Hiro a Boo
Deník postavy
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti