[HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

[HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 28. 8. 2019, 14:24

Vrběnin hvozd
Obrázek

Mapa:
Obrázek
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 28. 8. 2019, 14:43

Hiro přichází z Tajemných komnat.

.... strážnice ....

Hiro,
místnost, do které jste se portálem přisunuli, vypadá jako stará strážnice. Má dva východy, oba zabarikádované zevnitř. Uvolnit je nevyžaduje hod a nejsou zamčené.

L05-001.jpg
Strážnice

Hobit už je mrtvý dost dlouho, jeho tělo je vysušené, přesto jsou na kůži patrné stopy po dlouhých tenkých popáleninách, neklamné známky zásahů blesky. Zdá se, že to byla příčina jeho smrti.

Je oblečený v jinak neporušené kožené zbroji (KZ:1), v jedné ruce třímá stříbrný krátky meč (SZ:1/ŠERM/DOTYK/ZÁLOŽNÍ+CENNÝ), v druhé pak ohořelý pahýl pochodně.

Má u sebe také zachovalý batoh, v něm:
* seschlé zkažené jídlo a čutoru
* páčidlo (SZ:2/PRŮRAZ/DOTYK/BĚŽNĚ)
* kladivo a hrst hřebíků
* svazek pochodní, troud a křesadlo a
* klubko stočeného lana.

V malém váčku u pasu pak ukrývá hrst stříbrných mincí o hodnotě 1-CENNOST.

Zatím co ho prohledáváš, máš pocit, že z venku slyšíš zvuky, které do podzemí moc nepatří. Není jich mnoho, ale občas máš pocit, že zaslechneš kváknutí nějaké žáby, cvrkání cvrčka nebo cvrlikání ptáků.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 592
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Hiro » 28. 8. 2019, 21:00

'Jak se cítíš?' zeptám se Booa, který nehnutě stojí uprostřed místnosti a jen koulí očima ve všech třech osách.
'Radši bysem byl ten hobit... Co to vůbec bylo?'
'Ochranná runa to byla.'
'No jo, ale předtím mi to nic neudělalo.'
'A teď tě to neroztrhalo na kousky. Pořád bych to považoval za skvělý výsledek. Ber to jako ponaučení pro příště,' mrknu ještě na něj ačkoliv mi je už teď jasné, že házím hrách na zeď.

Nechám tedy být mého přítele a porozhlédnu se po místnosti. Barikády vypadají stabilně a zvuky za dveřmi zatím radši nechám být, ačkoliv už hořím zvědavostí zjistit, jestli mne zvuky přírody správně vedou k Vrběninu hvozdu.

Přidřepnu si k hobitovi, prohmatám jeho tělo i výbavu a podrbu se na hlavě. Říká se, že o mrtvých jen dobře, tak i zde projevím nezbytnou úctu: "Dobře jsi nám tu nechal své věci, děkujeme."

Co ale teď s tím? Těžko říct, jestli je někde na tomto patře obchodník, který by to všechno vykoupil. I když - proč na patře? Vždyť mám přeci gobliní tržiště za rohem, přinejmenším v trojrozměrném měřítku.

Stříbrný meč si šerpou přepásám na místo, kde visel ten předchozí a přidám pytlík s penězi k mým. Pahýl pochodně šoupnu mezi věci do batohu. Svléknu z těla zbroj a seskládám ji do co nejúhlednějšího balíčku. Nahoru položím páčidlo, pochodně s troudem a křesadlem a mou čerstvě koupenou sekeru. Vše převážu hobitovým lanem a celý objemný balík vezmu do náručí. Sice se mohu pohybovat jen po malých krůčcích a nevidím si pořádně pod nohy, ale na tržiště to mám doslova padesát délek, což snad dojdu.

PJ, mířím na tržiště prodat loot a pak hned zase zpátky. Vidím to takto:
- Zbroj 1-CENNOST, Páčidlo 1-CENNOST, Pochodně s křesadlem 1-CENNOST, lano 1-CENNOST, sekera 1-CENNOST (ano, prodávám ji zpět, nechce se mi s ní tahat) => 5-CENNOSTÍ
- Chci za to 1-CENNOST v drahém kamení, 1-CENNOST v dávce 4-JÍDLA, 3-CENNOSTI v penězích.
- Může být?

Odehrávat se mi to nechce, ale že trajdám tam a zpátky, vyhodnocuji cestování:

Cestovatelský tah: Hiro:2D6 → 7(5 +2)#Cestování
- Jsi svědkem zajímavého vývoje události po vašem průchodu, můžeš a nemusíš se znovu zapojit.
- Vybírám si 2. patro (jiné není k dispozici).
- PJ, co se tam děje?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 29. 8. 2019, 06:57

Hiro,

odešel jsi do Tajemných komnat, zjistil, že Zentharimští asi uzavřeli nějaké bližší spojenectví s Velkým Jekem, prodal jsi své věci přesně tak jak jsi chtěl, a vrátil se zpět...

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 592
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Hiro » 29. 8. 2019, 07:20

Rozhlédnu se doprava, doleva, opět doprava a nakonec na Booa. Pokrčím rameny a beze spěchu, v klidu, odklidím obě barikády. Potém se zaposlouchám u obou dveří a u těch, kde se mi zvuk přírody bude zdát hlasitější, se podívám na druhou stranu.

Ovšem Boo nezaváhá a v mezičase pootevře ty druhé a vykoukne ven.

PJ, jak to za dveřmi vypadá?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 29. 8. 2019, 10:33

Hiro,

otevřeš dveře a v první okamžik si řekneš, že tě brána nejspíše vynesla někam ven z jeskyně. Hledíš ze dveří malé strážnice do lesa plného života. Před tebou poletují ptáci, motýli a jiný hmyz, rostou mohutné stromy, v jejich kournách jsi zahlédl veverku, na obloze vidíš zářit pozdně letní slunce a prohánět se několik mráčků.

Boo na druhé straně vidí druhou strážnici, malý plácek, kde to v hlíně moc neroste, a další stromy, zvířata i modrou oblohu.

L05-002.jpg
Strážnice v lese

Teprve když první dojem přejde a podíváš se pozorněji, uvědomíš si, že nejspíš stále jste v nějaké obrovské jeskyni. Jednak necítíš žádný závan větru a i když je vzduch provoněný lesem a květinami, jistá chladná jeskyňovitost je cítit stále. A potom kousek před sebou jasně vidíš jednu vysokou stěnu jeskyně, která stoupá kamsi vzhůru a pak se nezřetelně ztrácí v modravé obloze ... a tím prozrazuje, že modré nebe nad tvou hlavou je jen iluze, nebo spíše - s ohledem na to, že teplo ze slunce cítíš na své tváři - spíše nějaké velmi sofistikované počasnické kouzlo, seslané uvnitř obrovské jeskyně.

Podíváš se mezi stromy před sebe a zahlédneš břeh řeky, líně se valící od severu k jihu, a u ní majestátního jelena, který se napájí. On sám zvedne hlavu a prohlíží si tě - s ohledem na to, že tu nevane žádný vítr, nemohl ještě ucítit tvůj pach a nejspíš teď přemýšlí, zda má či nemá utéct.

Když se podíváš na jih, vidíš, že od strážnice směrem k jihu vede na sloupech ve mezi korunami stromů úzký vyvýšený chodníček. Je to překrásná elfí práce, je ale patrné, že ho nikdo neudržuje, nejméně na jednom místě je probořený. Hned vedle tebe jsou schody, kterými je možné na něj vylézt. Mezi jednotlivými sloupy je také možné ho podejít a projít tak do jiné části lesa. Po něm je naopak možné pokračovat k jedné ze skal na jihu, byť bude nutné překonat rozvalenou část, nebo zahnout na západ do míst, která si prohlíží Boo.

Pohled na sever ti ukáže několik stromů, které se krčí mezi strážnicemi a skálou a jsou zcela zahaleny šedými hustými pavučinami. Oproti okolnímu lesu tohle místo vyloženě dýchá temnotou.

Boo na druhé straně vidí druhou strážnici se zavřenými dveřmi a další část lesa. Je možné odtamtud projít mezi skalami na sever. Na severozápadě vidí dvojici věží mezi kterými je zavřená velká železná brána, chránící vstup do nějaké jeskyně. Z poza brány se ozývá tiché a nezřetelné lkaní či naříkání.

Když se Boo podívá na jihozápad, zahlédne, jak mezi korunami stromů trčí vysoká věž. Také je to elfí architektura a její horní patra jsou vytvarována tak, aby sama o sobě taktéž připomínala mohutný strom. Vyvýšený chodníček vedoucí na západ míří přímo k této věži, je ale pobořen na více místech.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 592
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Hiro » 29. 8. 2019, 11:16

'Halastere, i ty kujóne,' pomyslím si a trochu si u toho i rozchechtám. 'Tos to musel s Vrběnou myslet hodně vážně, když jsi jí dovolil nechat si tu takovou nádheru.'

'Něco tam slyším,' pomyslí mi Boo.
'Nepovídej, kamaráde,' odpovím. 'Klidně to prozkoumej, ale neodbíhej prosím moc daleko. Mne zajímá ta voda.'

Pomalým krokem vyrazím k řece. Mušli odložím, v jedné ruce svírám trojzubec, ale sklopený k zemi a spíše se o něj opírám, kdybych snad šlápl nějakému svišti do nory. Bedlivě pozoruji jelena a obcházím ho ze severní strany tak, aby se nevylekal. Má žebra už sice nejsou, co bývala, ale vyztužovat je parožím zatím nehodlám.

Nemohu ještě uvěřit tomu, že ten jelen pil z řeky. Jestli mapa kartografů nelže, a jestli jsem se úplně nepomátl a nacházíme se skutečně ve Vrběnině hvozdu, měla by řeka z Pokroucených tunelů, zkažená a otrávená, proudit právě sem. Ovšem zatím se nezdá, že by se zdejší vodou bylo něco špatně. Buďto je v korytě instalováno nějaké mocné kouzlo, nebo... nebo nevím. Ne, že by zde všechno muselo dávat smysl, ale tohle ho nedává.

Dojdu až k vodě, přivoním si k ní, na dva prsty ochutnám a pokud hned nepadnu mrtev do písku, rozhlédnu se na druhý břeh a také po a proti proudu.


Boo vyskočí ze strážnice a proběhne trávou, kryjící se za kmeny stromů, až k bráně. Zaposlouchá se pozorně do naříkání a pokusí se nahlédnout na druhou stranu.

PJ, předávám slovo.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 29. 8. 2019, 12:54

Hiro,

když se přiblížíš, jelen přestane pít a pozorně tě sleduje. Neutíká, vypadá to, jako kdyby tě nepovažoval za hrozbu. Je sice připraven utéct, kdyby se něco zvrtlo, ale zatím je spíše zvědavý.

Když ochutnáš pár kapek vody, je svěží a čistá, i barvou se to s temnotou vody v Pokroucených jeskyních nedá srovnávat.

Všimneš si také stop v bahně na břehu - nejen, že sem chodí pít i další vysoká, dokonce zahlédneš otisk tlap medvěda, který sem nejspíš zašel nalovit pár ryb.

Rozhlédneš se.

L05-003.jpg
Na břehu řeky

Protější břeh řeky je strmá skála, hvozd už tam nepokračuje.

Na sever pokračuje ještě kousek podél řeky vegetace a pak následuje skála. Z té ústí do řeky vydatný pramen, jako malý vodopád.
Na jih je pravý břeh řeky zablácený. Na levém břehu však vidíš malý tunel, u kterého je zakotvená velmi pěkná veslice se čtyřmi vesly.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 29. 8. 2019, 13:13

Hiro,

Boo proběhne mezi stromy až k bráně. Pohlédne na cimbuří malých věžiček po jejích stranách a teleportuje se nahoru. Odtamtud vidí za bránu - tunel se po krátké vzdálenosti větví.

L05-004.jpg
Tunel za branou

Na věži je páka, kterou se brána otevírá a také stupňovité schody, které vedou do hlavní chodby. Neartikulovaný tesklivý zvuk se ozývá z chodby, jak se v ní ale odráží, nejde poznat, ze které její větve.

Co udělá Boo dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 592
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Hiro » 29. 8. 2019, 14:18

... na břehu řeky ...

No jistě, další vodopád. Halaster pro ně musí mít slabost.

'Boo, vrať se! Našel jsem nám loďku, můžeme se vydat k rybákům. Boo...?'

To jsem si mohl myslet, že se zase zatoulá. Inu, aspoň že zatím neslyším medvědí řev, že.

Vyrážím mírným poklusem skrz strážnici k bráně.

... tunel s bránou ...

Boo si páku pozorně prohlédne. Pak se podívá přes cimbuří dolů a na schody vedoucí do tunelu.

Ať už je dál v tunelu cokoliv, musí brána sloužit k udržení čehokoliv mimo tunely, ne zadržení něčeho v tunelech. Tedy, jak by pravil Hiro, není se čeho obávat.

Ďáblík se teleportuje dolů do tunelu, nastraží ouška a zatímco travou mezi stromy přibíhá zadýchaný Hiro, vesele se vydá za tím zvláštním zvukem dále.

Odhad situace: Hiro:2D6+ → 7(6 +1 + 0)#INT
- Kde se opravdu nachází tesklivý zvuk?


PJ.
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 29. 8. 2019, 15:45

.... tunel za bránou ....

Hiro,

když se Boo pozorně zaposlouchá, zjistí, že kvílení přichází pokaždé odjinud. Chvílemi z rovné chodby před ním .... a odtamtud se ozývá nejčastěji a s velkou ozvěnou, ale občas jako by kratší kvily odpovídaly z obou odboček. Kdyby to nebyly nezřetelné zvuky, ale slova, dalo by se to označit za rozhovor.

Co je ale předmětem této komunikace Boo nepozná.

Co udělá dál? A co Hiro?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 592
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Hiro » 29. 8. 2019, 15:58

Doběhnu k bráně, za kterou zahlédnu siluetu ďáblíka mizející dále v tunelu. Lehce s železem zalomcuji, ale jakmile pochopím, že můj přítel nezískal náskok hledáním a odemykáním nějakého zámku, přivřu oči a zašeptám má oblíbená slova.

Když se objevím za bránou, Booa před sebou nevidím a tak přidám do kroku. Zvláštní zvuky zatím nedokáži zařadit, ale nezní jako medvěd, což potěší.


Boo se mezitím vydá k nejbližší chodbě a pokusí se nenápadně zjistit, kdo nebo co zvuk vydává.

Hlavně nenápadně: Hiro:2D6+1 → 3(1 +1 + 1)#OBR
- Záměr: Nenápadně zjistit jeden ze zdrojů kvílení. PJ drží 1.

PJ, co nebo kdo je zdrojem zvuku v první chodbě (po levici)?
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2035
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 29. 8. 2019, 16:53

Hiro,

Boo zahne do levé chodby a nikoho v ní neuvidí. Jenže pak se ozve kvil přímo nad ním.

Zvedne svou malou hlavičku a nad ním se vznáší podivný tvor, připomínající rejnoka, jen plachtící ve vzduchu. Tvor se navíc přímo před Booovýma očima roztrojil. Druhý takový - také roztrojený, zakvílel v severní chodbě.

L05-005.jpg
Chodba za bránou

Pokud by Boo zkoušel na pláštníka kouzlit nebo útočíš, platí naśledující tah:

Pokud jsem roztrojený a útočíš na mne, nebo na mne působíš kouzly, vyhodnoť si příslušný tah, máš ale -1STÁLE, nebo -2STÁLE, podle toho, kolik mám sekundárních obrazů a dále do vyhodnocovaného tahu přidej:

10+: Tah působí v plné síle a zároveň mne zbavil jednoho obrazu.
7-9: Vyber si 1 z:
* Tah působí v plné síle, ale dál mám své obrazy
* Tah působí jen částečně, ale zbavil jsi mne jednoho obrazu
6-: Žádného obrazu jsi mne nezbavil a máš obvyklé POTÍŽE.


Boo sice kvílení nerozumí, ale tón začíná být dotěrně nepříjemný a i máchání křídel jako by malého tvorečka vyhánělo pryč.

Hiro,

ty od brány změnu tónu slyšíš.

Běžným způsobem - řečí - s nimi není možné komunikovat, zdá se ale, že nějakým způsobem se mezi sebou dorozumívají.

Co uděláte dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 592
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od Hiro » 29. 8. 2019, 22:12

"Boo!" zavolám nahlas do tunelu, aby ten malý zvědavec nemohl dělat, že neslyší. "Kde vězíš?"

Ďáblík vyleze zpoza rohu a za ním vypluje něco, pro co nemám správných slov.

'Co uděláš dál? Sníš to?,' zeptám se a reflexivně ustoupím kousek zpátky k bráně. Ten zvuk začíná být vcelku nepříjemný.
'Chtěl jsem je jenom pozdravit, učím se holt od nejlepších.'
'Nono, to by bylo, aby sis nehnípnul. Kdybych neměl od alchymisty jen lektvar Porozumák, ale Domlouvák, pozdravil bych je také, ale co takto, že?'
'Nic, přichází můj oblíbený plán - zdrháme.'

Tentokrát nic nenamítám a ačkoliv jsem vcelku zadýchán, ustoupím co nejrychleji dál dozadu. Když se zády opřu o bránu, je Boo už u mne a bez zaváhání se problikne na druhou stranu mezi stromy. Přestože se nezdá, že by brána byla stavěná k zadržení létajících tvorů, dám si na čas a přenesu se na druhou stranu s klidným výdechem a chladnou hlavou.

'Nechme je zatím být,' navrhnu. 'Nechceme tady nikoho rozhněvat, obzvláště, když se asi budeme muset dopustit krádeže.'
'Přece jsi říkal, že obrat mrtvého není krádež,' namítne Boo.
'Nemyslím teď toho hobita. Kousek dál na řece je pramice, mohli bychom se s ní dostat zpátky do Pokroucených tunelů. Jen jsem zatím nezahlédl nikoho, komu by mohla patřit a od koho bychom si ji mohli ve vší slušnosti vypůjčit.'
'Tak to bychom se měli podívat, jestli tu někdo takový poblíž není, že?' zeptá se Boo s šibalským zábleskem v očkách a vyrazí vší rychlostí k druhému stavení na hraně pavučinového lesa.

'Ale no tak už! Na tohle nejsem stavěný...' postesknu si a vyrazím kvapem za ním, ovšem stále se co chvilku obracím a kontroluji, zda nás nic z jeskyně nepronásleduje. Mohu být ještě rád, že jsem tehdy na moři zachránil jen ďáblíka a ne nic divočejšího.

PJ, Boo se pokusí dostat do druhé strážnice, jdou-li dveře otevřít. Jak to v ní vypadá? Pokud dveře otevřít nejdou, tak až ho doženu, opřu se do nich silou.
Hiro a Boo
Deník postavy

MarkyParky
Příspěvky: 8735
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [HRA] 5. patro - Vrběnin hvozd

Příspěvek od MarkyParky » 30. 8. 2019, 07:03

Hiro,

když opustíš bránu, oba ztrojení netvoři ještě vylétnou, výhrůžně zakrouží a vydají několik nespokojených zvuků, ale když uvidí, že opravdu nemáš nepřátelské úmysly a klidíš se do lesa, vrátí se zpět do svých jeskyň.

Boo mezitím otevře dveře od severní strážnice.

L05-006.jpg
Severní strážnice

Najde v ní čtyři staré postele s rozpadajícími se madracemi. Na západní zdi je hák a na něm visí pověšená zrezivělá lucerna, která slabě svítí. Boo vyskočí na rám postele a nahlédne dovnitř - tančí v ní chladný plamen, který nejspíš nikdy nezhasíná.

Nikdy nezhasínající lampa je MALÝ předmět.

Jinak je místnost prázdná.

Co uděláš dál?

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Elric a 1 host