[HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

[HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Pokroucené jeskyně
Obrázek

Mapa:
Obrázek

Frakce:
Obrázek
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro přichází od Řeky Sargauth.

Hiro,

po dlouhém sestupu klikatou skalnatou chodbou konečně ucítíš svým nosem něco jiného, než vlhký studený zápach kamene. Ucítíš vlhký teplý zápach hub.

Projdeš další zatáčkou, chodba přestane klesat a před tebou se objeví křivolaká jeskyně, jejíž podlaha je pokrytá podhoubím a v prostoru v ní stojí několik mohutných dřevovek - hub, jejichž spóry by měly být jedlé a hlavně - jejichž nohy jsou tak tvrdé, že se dají použít místo dřeva.

Jeskyně s dřevovkami
Jeskyně s dřevovkami

Místnost má několik východů - dva na západ a jeden zasypaný na jih a jeden, částečně přehrazený kameny, které se ale dají obejít, na východ.

V podhoubí jsou patrné vyšlapané cestičky, vedou zejména z obou západních vchodů směrem k houbám.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

"Vida, první na co zde narazíme, je svačina zadarmo! Tuhle úroveň si jistě zamilujeme, Boo. Jen si nasbírám trochu spór a vyrazíme dále."

Vydám se s lucernou mezi dřevovky a pokusím se ze spodní strany jejich klobouků očesat nějaké ty spóry. Místa v torně mám sice spoustu, ale bude jistě stačit jen trocha. Přeci jen by bylo nešťastné popudit hned ze startu toho Kecala a Kecku, kteří si sem podle všeho také chodí vylepšit si jídelníček.

Kde nebude stačit síla paží, nasadím meč či trojzubec. Úrodu schovám na později, ještě budu muset zapátrat v dávno zastrčených vzpomínkách, na jaký způsob jsou tyto spóry nejchutnější.

PJ, nabral bych si spór v hodnotě 1-JÍDLO, je-li jich tu dostatek. Není-li to problém, vyrazím východní chodbou dále, stále mířím dle mapy do jeskyně, kde by měl sídlit alchymista.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

.... u Alchymisty ....

Hiro,
projdeš úzkým průchodem na východ, do jeskyně, ve které rostou další houby. Je vidět, že tohle není udržovaná zahrádka, rostou ti divoce a pomíchaně, jedna přes druhou dřevovky, modrovky, plátnovky a v jihovýchodním rohu dokonce velký oranžový klobouk ďáblovy nohy.

Z místnosti vedou tři chodby. Jižní je plná stalagmitů i stalagtitů, které vytvářejí v průchodu divokou hru ostrých stínů. Cesta na východ je volná. Průchod na sever je také volný, cítíš odtamtud neidentifikovatelnou směsku různých silných vůní a na jednom z kamenů na stěně je vyškrábáno:
Nápis vyškrábaný na stěně píše: ALCHYMISTA
Projdeš a vstoupíš do malého obydlí, které vypadá jako kříženec jeskyně, skladiště, alchymistické dílny a loupežnického pelechu.

Alchismistův krámek
Alchismistův krámek

"Vítej st-st-staatečný dobrodruhu," uvítá tě bodrým, ale trochu koktavým hlasem člověk, který se zvedá ze svého lože ve východní části místnosti. "Co ti můžu na-na-na-bídnout? Je libo nějaký le-le-lektvar?"

Rozhlédneš se po místnosti. Uprostřed je velký kámen, na kterém má rozloženou alchymistickou aparaturu. Okolní skříně a regály jsou plné různého haraburdí a vedle postele má několik polic plných lahví od vína. Část z nich je od pohledu opravdu naplněná vínem, část úplně prázdná a část je plná hnědé a čiré tekutiny. Je tedy zřejmé, co používá jako flakóny.

"Mám do-do-dobré ceny. Nákup u mě tě nebude stát ani zla-zla-zlaťák. Provozuji výměnný o-o-o-obchod. Potřebuji hlavně do-do-doprodružné vybavení, jí-jí-jídlo, flakóny, nejlépe s o-o-obsahem nebo su-su-suroviny. Těla zabitých po-po-potvor, nebo taky hodně míchám lektvary z Ší-ší-šílených jazyků... to jsou houby, ro-ro-rostou, všude ko-ko-kolem."

"Umím namíchat vše-vše-všechno možné. Letkvary na-na-na-na zakázku jsou dražší. Už ho-ho-ho-hotové jsou le-le-levnější - mám sou vlastní re-re-re-recepturu" vykoktá ze sebe a ukazuje na regál za sebe. "Vymyslel jsem le-le-letkvar Ostražité hlídky a Po-po-porozumák."

Alchymista prodává lektvary za následující ceny:
Za ekvivalent 1-CENNOSTI prodá:
* Lektvar Ostražité hlídky - hnědá tekutina, která se podává horká během TÁBOŘENÍ, způsobí, že budeš moct provádět nějakou činnost i kdybys měl jinak celé TÁBOŘENÍ prospat.
* Lektvar Porozumák - čirá tekutina, která chutná po soli. Po jejím pozření CHVÍLI rozumíš jakékoliv informaci, kterou vnímáš (např. tajné či cizí řeči, šifrovanému nápisu, nebo třeba signálům, které si dává zvířecí smečka).

Základní alchymistické lektvary vyrábí za cenu 1-CENNOST+1-CENNOST za každý vložený MAG.
Pokročilé alchymistické lektvary vyrábí za cenu 2-CENNOST+1-CENNOST za každý vložený MAG.

Platbu nepřijímá v penězích, ale je možné mu tu nechat:
* 1 kus běžného vybavení za 1-CENNOST
* 5 dávek jídla za 1-CENNOST
* 1 lahev vína za 1-CENNOST
* Přinést mu z jeskyně 5 kusů Šílených jazyků za 1-CENNOST
* Přinést mu zbytky zabitého fantastického nebo magického tvora za 1-CENNOST

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

"Těší mne, jmenuji se Hiro, toto je Boo a není na prodej," pronesu odlehčeně na pozdrav. "Mohu znát tvé jméno? Je skvělé najít zde v odlehlém podzemí někoho tak činorodého, jistě tvých služeb brzy využiji. Jen mi dovol otázku, abych se trochu obeznámil se situací - proč působíš zrovna na takto nehostinném místě, kde musí být problém narazit na zákazníka? Dodáváš snad zásoby místním drowům či Kecalovi a Keckovi? Nebo sem snad za tebou přichází někdo jiný z Pokroucených tunelů? Taková mladá blonďatá elfka se kolem nemihla?"

Dám mu chvíli na vyjádření se a mezitím si prohrábnu vak hledaje vhodné věci ke směně. Sice toho moc na rozdávání nemám, ale nějaká maličkost se vždy najde a potěší.

"Měl bych tu teď pro tebe několik prázdných flakónů z jedné opuštěné laboratoře a potom jeden lektvar. Vypadá už dost zašle, ale řekl bych, že z něj budeš schopný ještě dostat zajímavé druhotné suroviny. Dohromady by to mohlo dát 1-CENNOST, co říkáš? Pokud ano, vzal bych si na vyzkoušenou tvůj lektvar Porozumák, něco podobného jsem neměl již od studií," dodám zvesela.

PJ, pokud by navržené nestačilo, popř. mu ten již neúčinný lektvar od Šadah nepřišel dostatečně hodnotný, mám to podpořit kostkami?

"Jinak se budu muset porozhlédnout po něčem, co bych ti mohl nabídnout. Zpátky nahoru se mi teď příliš nechce, jednak to je do kopce a také se tam schyluje k bitvě, do které bychom se s Booem neradi zapletli. Mohl bys mi tedy prozradit, co jsou to ty Šílené jazyky a kde bych je tady nalezl?"

Počkám si na vysvětlení a poté se vydáme zpátky do jeskyně plné hub.

'Tohle budeme jíst taky?' zeptá se Boo. "Nebo si do nich aspoň kopneme?"
'Možná,' zamyslím se. 'Z roků na moři si pamatuji jen houbu dřevomorku a ze studií lysohlávky. Ale možná, když si je prohlédnu blíže, mezi nimi nějakou užitečnější najdu."

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 8(4 +2 + 2)#INT
- Co je tu pro mě zajímavé nebo užitečné?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

Alchymista ochotně odpovídá na tvé otázky.

"Jmenuju se Al-Al-Alchymista. Mám to i na ceduli ve-ve-venku," ukazuje ke vchodu.
"Jsem tu protože .....," chvíli přemýšlí, "... a jsem tu, protože mě Ha-ha-halaster ... u-u-unesl. Ale dá se tu ží-žít..."
"Zákazníci sem občas cho-cho-chodí. A spřátelli jsem se s dvo-dvo-dvouhlavým obrem. Měl bys ho navštívit. Je to do-do-dobrák. Obchodujeme spolu."
"S drowy obchody nedělám. Zatím sem nelezou. Asi se bojí obra."
"Blo-blo-blonďatá elfka tu byla. Nic ale ne-ne-nekoupila. Jen se o-o-ofrňovala nad tím co nabízím a šla dál."

Když přijde na obchod a uvidí, že by mohl dělat své lektvary do něčeho jiného, než lahve od vína, zazáří mu očička. "Lahvičky ko-ko-koupím. Po-po-porozumák je tvůj."
"Na téhle straně řeky moc Šílených jazyků neroste. Pár jich je v jeskyních na východ, ale jsou tam drowové, tak tam nechodím. Na druhé straně řeky by jich mělo růst víc, ale zase je to tam o dost nebezpečnější, hlavně kvůli hákovcům. Poznáš je snadno - vypadají jako přerostlý lidský jazyk."

Za nabízené prázdné lahvičky a prošlý lektvar dá jeden Porozumák.

Když se vrátíme do vedlejší místnosti a prohlížíš si houby, začneš si vzpomínat na studentská léta a nudné hodiny fungologie.

Většinu hub si pamatuješ jen matně. Dřevovka má tvrdou nohu a jedlé spóry, Ďáblova noha je určitě nebezpečná, nevybavíš si ale jak. Modrovka se taky jedla, ale musela se předtím nějak upravit. Nakonec si prohlížíš plátnovku a když nahlédneš pod její klobouk zespodu, vzpomeneš si.

Plátnovka na spodu svého klobouku řady velmi pevných lupenů, které se dají snadno vyříznout a používat místo pergamenu na svitky, kreslení map či psaní poznámek. Jejich velkou výhodou je, že jen tak nepromoknou. A zde v podzemí plátnovky zjevně nikdo nesklízí, takže má opravdu pěkné, velmi vyvinuté a pevné lupeny.

Mít zásobu prázdných nepromokavých lupenů plátnovky by pro tebe mohlo být užitečné. Také by se mohlo hodit je prodat, například kartografům v Lebečném přístavu - ti by za ně určitě dobře zaplatili.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

Zcela konsternován houbami a ponořen do ne zcela příjemných vzpomínek na školu se přehrabuji lupeny plátnovek.

'Únos,' zaslechnu v mé hlavě Booovu nezřetelnou myšlenku.
'Ano, u nosu to lechtá nejvíce, obsahují spoustu dráždivého prachu.'
'Ne u nosu, unesení!'
'Jistě, chtělo by to usnesení všech přítomných aktérů, že alchymistu nechají na pokoji.'
'Ne! Alchymistu! Halaster! Unesl!'
'No ovšem, proč to nepovíš hned? Málem bych na to zapomněl.'

Poberu do torny lupeny plátnovky, co se jen vejde, chytím marně se vzpouzejícího Booa pod paži a vrátím se zpět k alchymistovi.

"Poslouchej, příteli, díky ti za informace, ale nezatajil jsi mi něco? Nemýlím-li se, a to se mi nestává věru často," Boo protočí všechny tři panenky, "zmínil ses, že tě snad Halaster unesl. Je tomu vskutku tak? Proč jsi to neřekl důrazněji? Není vůbec v pořádku, aby tě držel někde, kde nechceš být. Obzvláště, mohu-li tě doprovodit na povrch či se domluvit se samotným Halasterem, aby ti dopřál svobody. Jen mi prozraď, jaký je důvod tvého únosu a vyjednávání půjdou mnohem snáz.!

Něco za něco: Hiro:2D6+2 → 6(2 +2 + 2)#CHA

"Na... na... nas... nas... nase...," spustí alchymista.
"Jsem jedno ucho," opáčím s maximální vřelostí.
"...ser si."
"Eh, v tom ale není odpověď na mou otázku," dodám a prohrábnu si v zamyšlení vous.

'Nevěří ti, podívej se na něj, vždyť se nejen zadrhává, ale i třese. Barbaři by ho poslali i s kolébkou z vodopádu,' vloží se o věci Boo.
'Nech si toho,' obořím se na něj, 'nevyprávěl jsem ti o zvycích našeho rodu jen proto, aby sis ze mně jen dělal šoufky.
'Nevěří ti a to neokecáš,' dodá Boo.

Ďáblík seskočí na zem, přikrčí se a přiběhne opatrně krůček po krůčku k alchymistovi. Otře se mu několikrát přes lýtka, protáhne se a upře na něj všechna svá očka. Olízne si rameno, nosem se zaboří do mužovy podkolenní jamky a poté mu pozvolna, co noha ruku mine, vyšplhá na rameno. Tam mu otře svou tvář o jeho, olízne ho za uchem a spokojeně zavrní.

'Aby bylo jasno, blbce ze sebe dělám naposled.'

Pomoc: Hiro:2D6+2 → 8(2 +4 + 2)#CHA
- Z Něco za něco je 7
- Pokud mi poví, proč byl unesen a jak ho z toho dostat, nabízím pomoc.


Alchymista se na mne přísně podívá, ale nechá si ďáblíka povalovat na rameni.

"Dobrá, dobrá," dodám blahosklonně, "vyměním svého přítele se smutným pohledem za meč s ostrým břitem. Můžeš si ho nechat a použít ho pro svou práci, pokud bych snad své slovo nedodržel a nepomohl ti, jak slibuji."

Nabízím jako zástavu krátký meč. PJ, předávám slovo pro reakci.
Naposledy upravil(a) Hiro dne 16. 8. 2019, 09:39, celkem upraveno 1 x.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

Alchymista je zprvu nedůvěřivý, ale Boova lísavost i tvá ochota nechat v zástavě zbraň ho nakonec obměkčí. Nebo je to naopak vědomí toho, že když půjdeš dál beze zbraně, nejspíš ti může klidně své tajemství svěřit, protože stejně dlouho nepřežiješ, abys ho vyzradil?

Každopádně přestože nevyklopí všechno, alespoň trochu ti objasní situaci:

"Popravdě, nevím, proč mne Ha-ha-ha-halaster unesl, protože se mi po-po-po-podařilo uniknout dřív, než mě přinutil do-do-do-dojít na místo, ve kterém mě chtěl vě-vě-věznit."
"Proč jsem tedy už dávno neodešel? Věc se má tak. Ha-ha-halaster mi před únosem uzmul jistý magický kámen. A na tom kameni mi tu-tu-tuze záleží."
"Jak vím, že ten ge-ge-gem nemá? No, kdyby ho měl, tak bych mu ne-ne-nemohl utéct. A utekl jsem. Takže ten kámen musel ztratit. A já tak nějak cí-cí-cítím, že je někde tady ko-ko-kolem."
"Proč si ho tedy nejdu najít sám? Inu, protože se bo-bo-bojím všelijakých nebezpečí. Jsem Al-al-alchymista, ne bojovník. Zcela jistě bych v okolních tunelech zem-zem-zemřel."
"Co máš udělat, když ho najdeš? No přinést mi ho. Ne-ne-neprodleně. Hlavně s ním nic ne-ne-nezkoušej dělat. Je to tůze nebezpečné." Chvilku se zamyslí a pak, dodatečně, jako kdyby na to zprvu vůbec nemyslel a teď mu teprve došlo, co se sluší a patří, dodá: "Samozřejmě ti dám odměnu. Namíchám lektvary."
"Jak ho poznáš? Je zelený, velký asi jako dětská pěst a září. Hlu-hlu-hlupák by si ho mohl splést se smaragdem, ale smaragdy nezáří."

Co uděláš?
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

"Vida, jak se krásně dokážeme domluvit, když vytáhneme zbraně, že?" usměji se spokojeně na alchymistu a položím na improvizovaný stůl můj meč. "Pokud mi ho dokážeš přeměnit ve zlato, než se vrátím s jazyky a tvým kamenem, budu jen rád," mrknu na něj ještě.

Zamávám mu, pokynu mírně nerudnému Booovi na cestu a opustíme jeskyni.

'Že jsou v těchto kobkách nějaké jazyky šílené, tomu se není co divit. Ale že zde žije přátelský obr, to je vskutku milé překvapení. Pojď, podíváme se za ním, třeba nám bude moci něco málo prozradit o zdejších tunelech a jejich obyvatelích.'
'Ale jestli si ho nasereš, jsi v tom sám.'

Zavrtím hlavou, šťouchnu do toho humoristy lehce nohou a vykročím zpět k houbám a dál na západ, odkud vedly stopy v podhoubí. Svítím si před sebe a na rtech mám námořnickou odrhovačku o mé cestě, co mě má vést dál, abych byl už z dálky nápadný a nebohý Kecal a Kecka si mě nespletl s nějakým podlým útočníkem. Třeba se mu už doneslo, co Elric napáchal nahoře v kovárně.

PJ, mířím za Kecalem a Keckou. Jak to tam vypadá?
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

.... Kecal-Kecky příbytek ....

Hiro,

když projdete zpět lesíkem dřevovek, uslyšíte z jeskyně před sebou dva mohutné hlasy.

"Kecale, někdo přicházet."
"Jojo. Kecko, mít písní na rtech."
"My mít hosta. Rychle, čepovat medovina."
"Počkat s medovina, uklidit mech pelech. Ať si návštěva nemyslet že my nečistá obr."
"Pravdu mít Kecka. Nejprve úklid, pak pohoštění."

Když vstoupíš do jeskyně, uvidíš úhledně zařízenou houbovou zahrádku hrající všemi barvami. Velký ettin - dvouhlavý obr - zrovna dokončuje přerovnávání mechu a podhoubí, které mu nejspíš slouží jako lůžko.

Krom druhého průchodu ke dřevovkám vidíš ještě dvoji chodeb ústících na jih.

Kecal-Kecky příbytek
Kecal-Kecky příbytek

"Kecal tě vítat, dobrodruhu!"
"Kecka tě vítat, dobrodruhu!"
pozdraví tě dvouhlasně v překvapivé shodě obě obří hlavy.

"Doušek medovina?" zeptá se a aniž by čekal na odpověď zamíří k velkému trsu barelovek u západní zdi. Sáhne kamsi do záhybů své velké zástěry a vytáhne odtamtud hrst čehosi neforemného, co hodí do jednoho z trychtýřovitých klobouků.

Zasyčí to, zabublá a jeskyni provoní vůně svařené medoviny. Obr utrhne trychtýř a podává ti ho.

"Ochutnet. Moc dobrá věc," vysvětluje mužská hlava.
"Vymyslet Alchymista," doplní ho ženská.
"Říkat tomu ... ééh .... In... In... Insta....", přemýšlí Kecal
"Instalační..." doplní ho Kecka.
"Instanční..." opraví ji Kecal. "Instanční Alkohol. Vzít tahle zvlášťně sušená houbí trus a hodit ve voda ... a rázem z toho pití. Medovina."
"Alchymista dobrý přítel. Dává trus zadarmo.:
"My mít všechno, co obr potřebuje. Jídlo," vyjmenovává Kecal.
"Dobrá pelech," zase ho doplní Kecka.
"Dobrá medovina," neopomene zmínit Kecal.
"Jeden druhého," pronese Kecka a s úsměvem se podívá na svou druhou hlavu.

"Já mít rád Kecku," dodá rychle Kecal, jako by se to snad očekávalo.
"Já mít ráda Kecala," spokojeně přitaká Kecka.

"Zkrátka my tu mít dobrý život, skoro nic nám nechybět."
"Ano, ano, život skoro dokonalý," shrnou nakonec situaci.

"A co tebe lákat do podzemí, barbare?"
"Hledáš také svou barbarku, domov či medovinu?"

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

"Inu, krásné to tu máte," kývnu uznale hlavou poté, co se obě hlavy představí a pozvou mne dále. Já se jmenuji Hiro, rád vás poznávám. A nehledám zde ani barbarku či medovinu, ale domov. A ne pro sebe, ale tady pro mého kamaráda Booa. Věřím, že již každým krokem narazíme na nějaké podobné ďáblíky, se kterými bude stejně spokojený, jako jste vy zde spolu."

Ochutnám instantní medovinu. Na plástev medu ponořenou v rýžové pálence nemá, ale i tak patří mezi nejlepších pět věcí, které jsem zde v podzemí zatím pil.

"Alchymista je dobrý člověk a je milé, že spolu tak vycházíte. Já bych vás rád na oplátku pozval na čaj, ale ještě se musím vydat pro šílené jazyky a porozhlédnout se po jednom zakutáleném kamínku, tak snad později. Mějte se tu zatím stále stejně krásně, jak se máte doposud."

'Počkej, počkej,' skočí mi do myšlenek Boo, 'těmhle dvěma pomoc cpát nebudeš?'
'A s čím bych jim tak pomáhal? Vždyť všechno mají - pelech, medovinu, jídlo i jeden druhého. Úplná idylka.'
'Idylka v Halasterově podzemí? Co blbneš? Tady nic nefunguje, nikdo není spokojený ani šťastný. Beztak je Halaster nesmrtelný právě proto, aby se moh pošetile bavit nad neštěstím všech ostatních. A musím říct, že tohle je zatím ta nejlepší část celého tohohle výletu.'

Podrbu se ve vousech. Musím dát tomu škodolibému mrňousovi zapravdu.

"Ovšem, než se prozatím rozločíme - zmínil ses, Kecale, že vám SKORO nic nechybí. A ty, Kecko, že je váš život SKORO dokonalý. Tak ven s tím - copak by náhodný kolemjdoucí dobrodruh mohl udělat pro vaší spokojenost?"

PJ, předávám slovo.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

hlavy se na sebe navzájem podívají.

"Ty řeknout, Kecale?"
"Ty řeknout, Kecko."

"A nevylekat ho to?"
"Doufat. Vypadat mile."

"Jo, milé. Nerada zabíjet milá barbar kvůli nepochopení."
"Nemluvit o zabíjení! Tím to jen zhoršit," tnapomene mužská hlava ženskou. "Nechat mluvení na mě."

Obě hlavy se otočí k tobě.

"Nám chybět něco, o co mi starat," začne opatrně Kecal.
"Nám chybět něco, co hlídat," přidá se Kecka, i když měla být ticho.
"Nám chybět něco, co růst a mohutnět."
"Nám chybět něco, co dát štěstí a radost, když na to koukat.

Naposled se na sebe navzájem podívají a pak dvojhlasně pronesou:

" Nám chybět poklad. "
" Nám chybět poklad. "

Než stihneš zareagovat, okamžitě pokračují ve vysvětlování.

"Nelekat se, to nebýt loupež."
"Žádná unáhlená útok! Ty sám zeptat."
"My nechtít vzít tvůj poklad násilí."
"My ani neotrávit tvoje medovina!"

Kecal se na chvíli zamyslí a pak, jako by obě hlavy dostaly naráz tentýž nápad:

"Ty náš host. My ti neublížit, když ty nám nedat poklad."
"Když ty ale něco malého dát. Lesklého, cinkavého, aby my měli něco do začátku..."
"My potom na oplátku tobě něco říct o podzemí."
"To být obchod, ne loupež. Žádné zabíjení."

Spokojeně si oba oddechnou, že se jim snad podařilo zabránit tomu, aby sis jejich stesk nás chybějícím pokladem vyložil jako pokus o to tě oloupit.

Dáš-li jim něco lesklého nebo cinkajícího, cio bude buďto v hodnotě 1-CENNOSTi, nebo jinak zajímavé, prozradí ti něco o aktuální situaci na patře.

Můžeš jim to také jen slíbit - to by bylo NĚCO ZA NĚCO.

Můžeš také udělat i něco úplně jiného nebo odejít, nebudou ti niajk bránit.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

'Já už se lek, že po nás budou chtít děcko,' zamyslí se Boo.
'Prosím tě, kamaráde, na něco takového nás ettini nepotřebují. Vždyť jsou samosnubní.'

"Inu, vy jste mi ale obchodníci. Chybí-li vám poklad, o který byste se mohli starat, rád vám dám něco malého do začátku. Co je ostatně trocha peněz oproti hned dvojitému obřímu štěstí, že?"

Dám jim peníze v hodnotě 1-CENNOST.

Než jim předám váček s penězi, na chvíli se zarazím: "Ovšem jak jste slíbili, čekám něco zajímavého o podzemí. A budu poslouchat tak dlouho, dokud se nedozvím něco, o čem tady s Booem ještě nevíme, dobrá?"

PJ, vracím slovo a čekám, co mi poví něco nového.
Hiro a Boo
Deník postavy
Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 2943
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Halaster Černoplášť »

Hiro,

ettin převezme od tebe hrst mincí.

"To nebýt velký poklad."
"Ale snaha se cenit. My povědět."

Posadí se do mechového lože.

"Na východ od Alchymista nový soused."
"Pavoučí lid. Přijít nedávno."
"Zatím nezaútočit, ale roztahovat se."
"Lovit v tunelech. A bojovat s temní trpaslíci."

"V poslední době taky na druhý břeh neklid."
"Rybí lid zmenšit. Mnoho jich chybět. "
"A taky přestěhovat. Už nežít na jezero a nemít jižní jeskyň."
"Místo nich tam smradlavé ještěrky. A ty divně chovat. Jako loutky."

"Nepít voda s řeky. Chutnat divně. Cítit smrt."
"Když Kecal pít, Kecal blít."
"Naštěstí Kecal-Kecka plno sil, tak neumřít. A doma mít Barelovka a instanční medovina od Alchymista"
"Ale ryby a kraby v řece umřít."

Víc užitečného toho z nich asi nedostaneš.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 4. patro - Pokroucené jeskyně

Příspěvek od Hiro »

"Děkuji vám za ochotu, ta se také cení," usměji se postupně na obě hlavy. "Mimochodem, nějaká skupina temných trpaslíků se u vás před nedávnem neukázala? Rád bych se s nimi potkal."

Vybalím si tykev s vodou a zhluboka se napiji. Nabídnu i Booovi, i když už dobře vím, že on si na tyhle věci moc nepotrpí.

"Rovněž děkuji za varování před otrávenou řekou, to je obzvláště znepokojivá zpráva. Na druhou stranu je pozitivní, že alespoň něco v tom všem zmatku dává smysl. Pokud dovolíte, podívám se na chvíli k řece a pak vás nebudu rušit v příjemném odpoledním cinkání pokladem."

Vydám se jižní chodbou dále, podle mapy bych měl dojít za chvíli k vodě. Na břehu se zastavím a zkušeným okem ostříleného námořníka si prohlédnu temnou řeku. Naštěstí se zdá, že i tato vodní masa má pouze a právě dva konce, což je v porovnání s oceánem mnohem snazší živel k pochopení.

PJ, teče řeka na sever či na jih? Má znatelný proud, nebo jde spíše o stojatou vodu? Jakou má barvu? Plave v ní něco krom mrtvých ryb a krabů?

Nakonec si podřepnu, ponořím do vody bombillu a palcem utěsním horní otvor. Opatrně si ji přiložím k ústům, povolím sevření palce a nechám si pár kapek dopadnout na jazyk. Hlasitě zamlaskám. Zbytek si schovám do prázdné tykve a pečlivě ji utěsním.

Odhad situace: Hiro:2D6+2 → 7(3 +2 + 2)#INT
- Co je tu pro mne zajímavé nebo užitečné?
Hiro a Boo
Deník postavy
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti