[HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hiro
Příspěvky: 265
Registrován: 12. 2. 2019, 15:38

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Hiro » 14. 6. 2019, 12:26

"Já ti milý dravouku slibuji, že tvůj pobyt ve výklenku je jen dočasné opatření."

Něco za něco: Hiro:2D6+1+1 → 5(1 +2 + 1 + 1)#CHA
Hiro a Boo
Deník postavy

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 6. 2019, 12:34

.... v bývalém Důmathoinově chrámu ....

Elric>Pavoučci: +1ZÁSAH(drcení zbrojí) +1ZÁSAH(volba) => TZ
Pavoučci>Elric: +0ZÁSAH(kousání) -2ZÁSAH(zbroj) => nic

Kód: Vybrat vše

Stav pavoučků:
6x LZ
8x TZ
6x KOq
Elricu,
pavouci se marně snaží prokousat tvou zbroj. Jen někteří zkouší zalézt pod ní, nebo najít místa s holou kůží, ale ty odhazuješ jako první a především. Tak dvě třetiny chudáků skončila mezi tebou a podlahou a teď jsou rozmačkaní nebo mají polámané nohy a nedokáží ti ublížit. Ale i ten zbytek, který jsi odházel, už se do útoku nevrací.

Jako kdyby smrt tří velkých pavouků ukončila vypouštění nějakých agresivních feromonů a přeživší malí pavoučci už se jen tak zmateně hemží po podlaze sem a tam.

Elricu,
konečně na tebe přestali všichni dotírat a máš čas na malý okamžik vydechnout. I pouhá přítomnost té havěti ale stále způsobuje arachnofobii a máš -1STÁLE na případné hody.


L03-027.jpg
Bývalý Důmathoinův chrám

Stojíš až u elfky, která tě sleduje tupým, rozostřeným zrakem, jako by jí na ničem nezáleželo. Její šaty jsou úhledně složeny mezi sloupy vedle.

O kousek dál leží tři pavoučí mrtvoly, mláďátka lezou i po nich. Za jednou z nich je mrtvá T'rissa a před ní chrčí dvě drowky, meloucí z posledního. Další drow ztěžka oddychuje na schodech, neschopen pohybu.

Ve zbytku chrámu je klid, kokony visí kolem sloupů, jen ten jeden, rohatý, se trochu cuká.

Malí pavoučci ti dají pokoj, pokud je přímo neohrozíš nebo nevpadneš rovnou přímo mezi ně.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 303
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Elric » 14. 6. 2019, 14:23

Oddechnu si, otřu si pot z čela a zatímco se ještě vydýchávám, zkontroluji zběžně ležící elfku. Vypadá v pořádku, jen něčím omámená. Díky Strážci. Nemyslel jsem si, že tohle dokážu přežít, ale nějakým zázrakem jsem pořád tady. Ale brzy tady budou drowové s posilami, s největší pravděpodobností. Možná by bylo nejrozumnější popadnout elfku a utéct co nejrychleji to půjde, ale stejně s největší pravděpodobností narazím hned na odpor...

Přkryju elfku jejím hábitem, seberu ze země meč, lehce ho otřu a schovám do pochvy na zádech. Potom pohledem zkotroluju drowy a zjistím, že jsou stále naživu. To mě přinutí se na moment pozastavit. Rychle zvážím své možnosti a nakonec si povzdechnu a smířím se s tím, že se nejspíš setkání s posilami nevyhnu. Tak alespoň projevím milosrdenství poraženým protivníkům. Zaběhnu k jednomu z kokonů, kde je zabalená potrava pro mladé, natrhám velké kusy pavučin a vydám se poskytnout drowům první pomoc.

Nejsem hlupák, takže napřed se přesvědčím, že jsou všechny zbraně z jejich dosahu, než k nim přikleknu a začnu jim ucpávat krvácející rány pavučinami a pomáhat jim lehnout si nebo sednout do polohy, která pomůže od bolesti a zabrání dalšímu zhoršování stavu. Není to nic moc, ale pomůže jim to nevykrvácet a nezemřít, než se o ně budou moci postarat jejich vlastní soukmenovci. Snažím se být rychlý a moc se nezdržovat, ale i tak to asi chvilku zabere. Pochmurným pohledem sleduji dveře.

Nakonec ještě prohlédnu mrtvolu kněžky T'rissy, zda-li má u sebe něco cenného nebo zajímavého, co by mi stálo za to vzít s sebou. Pokud je ten její bič bezpečný a nesvíjí se dál jako živí hadi, namotal bych si ho na opasek. Možná má ještě nějakou záložní zbraň, nebo šperk, snad svatý symbol. Mohl by se v budoucnu hodit jako důkaz její smrti, určitě se najde někdo, kdo bude rád, že je mrtvá.

Pokud jetě doteď nikdo nevpadl do chrámu, navléknu bezvládnou elfku alespoň z části do jejího hábitu, hodím si trojzubec na rameno, seberu zpátky svojí lucernu, vezmu elfku do náručí a pomalu se vydám ke dveřím...

PJ, už posily dorazily, nebo u dveří ještě nikdo není?
Kdyby se dveře začaly otevírat, nebo se v nich někdo objevil, okamžitě elfku položím na zem a tasím meč.

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 6. 2019, 16:14

Elricu,
kněžka má u sebe sadu velmi podobných jednoduchých klíčů na velkém kroužku a pak jeden úplně osamocený železný klíč, jehož hlava vypadá jako do sebe zamotané chapadlo. Bič ve tvých rukou vypadá naprosto nepoužitelně - těžké hadí hlavy na jeho konci i ocelová lana, ze kterých je spleten, nejsou vůbec pružné a když s ním zkusíš máchnout, jen tak neohrabaně plácnou.

Ve tvých rukou je to BĚŽNÁ zbraň s SZ:1.

Nakonec na krku kněžky najdeš unikátní přívěšek se symbolem bohyně Lloth. Ten by určitě mohl sloužit jako důkaz T'rissiny smrti.

SymbolLloth.jpg
T'rissin přívěšek
SymbolLloth.jpg (28.68 KiB) Zobrazeno 62 x

V době, kdy oblékáš blonďatou elfku, dveře vrznou. Okamžitě ji položíš, sáhneš po meči a podíváš se ke dveřím. Dvojice drowů,
Ilnor a Skylress, nahlédnou dovnitř.

Za nimi vidíš připravené quagoty a také si všimneš, že z jejich strany je rám dveří vyplněn skrz naskrz nově vypletenou pavučinou. Rychle obhlédnou situaci a jakmile sáhneš po meči, dveře opět zabouchnou.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 6. 2019, 16:20

.... ve lkajících tunelech ...

Hiro,
dravouk se nejprve na malý moment zastaví. "Slib? Ty mi dáváš slib že to přestane?"

Pak mu ale oči zrudnou a začne se celý třást. "Ne! Viděl jsem, jak si spolu šeptáte. To ona tě navedla! Ona mě chce zradit. Chce abych ještě víc trpěl. Ale to už více nedopustím!!!!"

Narovná se na svých dosud skrčených nohou a ty vidíš, že je vskutku obrovský. A začne chaoticky šátrat kolem sebe a hledat svůj meč a luk.

"U Lloth, už propukl v šíleství," vykřikne zděšeně Balwíra, sáhne k pasu a podává ti svůj krátký meč SZ:1/ŠERM/1 ruč/ZÁLOŽNÍ. "Tak, teď ukaž, jestli jsi k něčemu. Braň svou budoucí souložnici!" vykřikne na tebe a sama v chvatu nabíjí kuši a začíná ustupovat. Tvé vodítko upustila.

Co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 303
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Elric » 14. 6. 2019, 22:06

.... v bývalém Důmathoinově chrámu ....

Povzdechnu si. Tak to dopadá, když se nechá nepřítel utéct. Zvážím své možnosti, ale pak jen pokývu hlavou a dokončím oblékání elfky. Vezmu jí a přenesu jí o něco blíž ke dveřím, ale za roh, tak, aby na ní ode dveří případně neviděli a já jí mohl případně rychle vzít a zkusit s ní prorazit, pokud by to situce vyžadovala.

Potom ještě rychle zkontroluju místnost, jestli nějaké z kokonů nejsou stále naživu a v jednom z kokonů objevím nehybného a omámeného drowa - ale už mu není pomoci, jeho tělo je plné bulek a vyboulenin z vajíček, která do něho byla nakladena. Tvář se mi stáhne smutkem, protože vidím, že mu nedokážu pomoci. Možná snad jediným způsobem - dopřeju mu rychlou a co nejméně bolestivou smrt ranou z milosti.
A pak je tady ta koza. Ani tu nebudu nechávat napospas tak kruté smrti, takže jí pomocí nože vysvobodím. Vděčně mečí a poskakuje kolem. Tak alespoň někdo další unikl hrůznému osudu. A teď skutečný problém.

Dojdu ke dveřím a...zabuším na ně.

"Mistře Ilnore? Paní Sylkress? Chápu, že to nebude znít věrohodně, ale opravdu bych se rád zdržel dalšího násilí. Pojďme vyjednávat, nepřišel jsem vás pobít do posledního.", zavolám přes dveře, "Chápu, že smrt vaší kněžky není...žádoucí. Ale byl bych překvapený, kdyby jí někdo doopravdy oplakával. A kdyby se mezi vámi nenašel nikdo, kdo by alespoň v nitru zpochybňoval její...strategii a metody. Nepřišel jsem sem s úmyslem ukončit její život, ale nemohl jsem nechat ten odporný rituál dojít ke konci. Jedna věc je vedení války, úkladné vraždy, intriky a kdo ví, co. Ale klást do živých bytostí vajíčka pavouků? To už je trochu moc i na mě. Navíc do VLASTNÍCH SOUKMENOVCŮ! To vám vážně nevadilo? Takové bezohledné šílenství a zlo jsem nemohl nechat být."

Nechám je vstřebat ta slova a po krátké odmlce pokračuji.

"A teď jsme tady. Na jedné straně dveří stojím já, odhodlaný se prosekat třeba přes celou armádu - a mám tady, mimochodem, tři vaše soukmenovce. Zatím žijí, ale pokud se jim nedostane řádného ošetření...tak nemohu nic slíbit. Na druhé straně stojíte vy, odhodlaní bojovat na život a na smrt a pomstít se mi...nebo snad jen odhodlaní bojovat a bránit se? Nemusíme bojovat. Necháte mě odejít - s Hirem a s tou elfkou, kterou jsem zachránil. A tou kozou. Já vám vydám vaše raněné druhy a zdržím se dalšího násilí proti rodu Auvryndar. Nejen teď, ale i kdekoliv jinde. Pokud mě necháte být, nemám důvod pokračovat v zabíjení drowů. Co říkáte? "

NĚCO ZA NĚCO: EIric:2D6+1 → 9(2 +6 + 1)#CHA
- PJ, co mi odpoví? Navrhnou sami nějakou formu záruky?
- Protože vím, že Hira nemají, určitě to bude chtít delší dohadování.


"Jako známku dobré vůle mohu donést ke dveřím jednoho z těch raněných, ustoupím dostatečně dozadu a nechám vás ho odnést, ano?"

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 6. 2019, 23:24

Elriku,

z druhé strany se ozve vůdčí ženský hlas.

"Ujasněme si pár věcí. V první řadě, žádáš příliš - víc, než ti můžeme dát. Takže nejprve se dohodněme na tom, co ti opravdu dát můžeme.

Co se týká toho starce Hira ... no, řekněme že se ukázal být schopnějším, než jsme si mysleli. Dokáže skvěle klamat tělem i projevem a ošálil nás. Utekl ... a dokonce má nejspíš s sebou i jednu rukojmí z našich řad. Kde se teď nachází netušíme.

Dále ohledně ... rozsahu našeho příměří. Zabil jsi T'rissu a to dělá mě, paní Silkress, nejstařím členem rodu v tomto patře. Vlastně teď jednáš s vůdkyní rodu .. v tomto patře. Víš, proč to tolik opakuji? Protože řeka Sargauth není jedinou oblastí, kterou rod Auvryndar ovládá. A až se dostaneš hlouběji do podzemí, k jiné větvi rodiny, příměří, které si zde vyjednáš s námi, už nemusí platit.

Je ti tedy zřejmé, o čem budeme jednat?"

Nechá ti chvíli, aby sis to promyslel a je zřejmé, že nabídku záchrany raněných přešla úplně záměrně, není pro ní zajímavá. Ne ve chvíli, kdys zabil kněžku a může na tebe hodit smrt dvou potenciálních dalších konkurentů v klanu. Potom vysloví své podmínky:

"Drowové z rodu Auvryndar na řece Sargauth a v jejím okolí zapomenou, žes tasil meč jako první a znovu nevztáhnou ruku ani na tebe, ani na jiné členy tvé družiny, pokud nám je popíšeš," nabízí v první řadě smír.

"Ty odejdeš, budeš si moct odvézt tu kozu. Musí být pro vás nesmírně důležitá, když na ní pan Hiro tolik lpěl a i ty žádáš její život, ale nebudu pátrat po jejím tajemství. A jako třetí hod naší dohody bude platit, že Martě - té elfí krásce z povrchu, kvůli které jsi vytasil svůj meč, nebude ublíženo.

A nakonec ti slíbím, že pokusy s líhnutím pavouků z lidských těl, které zde T'rrisa prováděla, opravdu skončí. S ohledem na to, že po její smrti přebírám vedení rodu zde já, mohu ti slíbit, že sama mám zájem na tom, aby i prostory chrámu začaly sloužit mě a mým děvčatům a nevidím žádného důvodu k tomu, aby mezi jeho stěnami někdo takhle naprosto bezúčelně a primitivně trpěl.

Výměnou za to žádám jediné. Abys ani ty, ani tví družijníci už nikdy - i kdybys byl svědkem sebepodivnějších rituálů mezi drowy - nepozvedl meč proti našemu rodu v okolí řeky Sargauth."

Nechá tě vyposlechnout si to celé a trochu se zaradovat nad tím, že ty vlastně nemusíš dát skoro nic, než jen své slovo, zatímco ona toho nabízí celkem dost ... i když mnohem méně, než o kolik sis řekl. A pak k tomu hlasem, se kterým není možné smlouvat, dodá:

"Zdá se, že ti hodně záleží na životě Marty, když jsi byl ochoten vytáhnout kvůli ní meč proti takové přesile. Věz tedy, že Marta s tebou neodejde. Zůstane zde, jako rukojmí. Bude naším ... hostem ... tak, jako jím byla doposud. Aby její pobyt nebyl nudný a byl příjemný, bude po dobu svého zajetí zasvěcována do všech tajů drowské kultury, přesně tak jak si to přála .... a samozřejmě tím myslím na straně umělkyň, které tvoří, formují ... už jsem řekla, že jí nebude ublíženo.

Ale pamatuj si jedno. Pokud svou část dohody porušíš, pozná Marta i odvrácenou část našeho umění. Ne, nebude to nic tak nechutného, jako pavoučí vajíčka, ale bude to hodně kruté, bolestivé a dlouhé. Takže jestli ti na jejím životě opravdu záleží, dohodu neporušíš ... a zajistíš, že ani nikým jiným z tvé družiny porušena nebude.

Necháme ti chvíli na rozmyšlenou," zakončí nakonec svou nabídku.

Když si vše řádně rozmyslíš a chystáš se přednést svou odpověď, Sylkress ještě prohodí jednu věc. "Nechci, abys zahodil naši nabídku jen protože v ní není žádná naděje. Proto ti trochu naděje dám. Přines mi Azrokovu Dýku nitrozraku a já Martu propustím úplně. Předpokládám, že ti to chvíli potrvá a doba, než se tak stane, bude dostatečnou zkouškou pevnosti naší úmluvy. Tak co? Přijímáš?" vyzve tě k odpovědi.

Shrnutí podmínek:
* Můžeš ihned odejít i odvést si kozu.
* Skončí T'rissiny experimenty s pavouky. Místo toho si z chrámu udělá Sylkress chrám ... no ... ona ti otevřeně neřekne čeho, ale my už to víme z Hirova příběhu ;)
* Bude platit příměří mezi drowy a členy tvé družiny, přičem Sylkress chce, abys vyjmenoval, kdo v tvé družině je.
** Je na tobě, koho všeho zahrneš. Čím víc lidí zmíníš, tím víc lidí bude mít pokoj od drowů ... ale zároveň si budeš muset ohlídat, aby ani oni drowům neublížili. Ti, co nezmíníš, nebudou dohodou nijak vázání ... ale nebudou jí ani chráněni.
* Marta zůstane mezi drowy jako rukojmí. Nebudou jí ubližovat, budou jí učit drowí kulturu, což sama chtěla.
** Pokud nedodržíš svou část dohody, tak se z ní stane předmět jejich hrátek.
** Pokud přineseš Dýku nitrozraku, tak jí propustí úplně.

Co jim odpovíš? A co uděláš dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 14. 6. 2019, 23:49

... doupě chiméry ....

Brandy,
jak se blížíš víc a víc, tvůj infrazrak jasně rozpoznává chladnou hromadu kovových mincí, i podivnou stvůru, která se na nich převaluje.

L03-028.jpg
Doupě chiméry

Zprvu sis myslela, že na pokladu leží tři různá zvířata - jasně jsi rozpoznala hlavu ještěra, lva i kozla. Pak sis ale uvědomila, že všechny tři patří jednomu okřídlenému tělu. Je to doupě chiméry.

Obrázek

Všimla si tě, je neklidná, ale zatím není agresivní.

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 296
Registrován: 14. 2. 2019, 17:29

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Brandy » 15. 6. 2019, 09:08

Cože? Někdo spelil a sešil draka, lva a kozla? Jak tohle může spolu držet pohromadě? Magie. Ďábelská magie. Démonická magie. A drak. S tím já nechci mít co společného. Tohle je na oddíl trpaslíků a ne na jednu slabou nevrlou holku. Opatrně couvám zpět a když to půjde zkusím raděj nejprv se nadlábnout u guláše a musím sehnat Elrica a Cilapiho.

Možná i Hadaš-Al-Šrapnel. Tohle bude chtít velikou ránu, než o pojde. Jedna naše povídačka pro děti ke spaní odkazuje na draka a patálie s ním, jak hromadil pod horou majetek a pak ničil a nakonec jej ještě rozparcelovali vandráci, elfové, lidi a další pakaáž...No nevěřila bych tomu, ale když vidím co dokáže toto, tak co teprve drak vysokej jak 20 trpaslíků.

PJ
Jsem silná žena, co se nebojí rozplakat nad krásnou květinou, ale když mi sáhneš bez dovolení na zadek ruku ti klidně useknu. Život bez sladkého? Ani náhodou!
Deník postavy
SIL 2, OBR 1, ODL 2, INT -1, CHA -2

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 303
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Elric » 15. 6. 2019, 09:34

.... v bývalém Důmathoinově chrámu ....

Marta? Ta elfka se jmenuje Marta? Ale jak si můžu být jistý, že to, co o ní říká Sylkress je pravda? Copak by nějaký normální elf chtěl proniknout mezi drowy? Potřesu hlavou. A Hira nemají. Ještě, že tak a můžu si oddechnout. Kdyby ho měli a hrozili jeho smrtí, pokud se nevzdám, neměl bych moc na výběr.
Pohlédnu zkoumavě na omámenou elfku a přemýšlím, jak dlouho to omámení asi ještě potrvá. Přecijen, není mi úplně příjemné rozhodovat o osudu někoho, koho sotva znám, ale mám tady opravdu na výběr?
Budu muset dát na svůj instinkt a odhad na lidskou povahu...v tomhle případě spíše elfí povahu.

ODHAD OSOBY: EIric:2D6+1 → 10(3 +6 + 1)#CHA
- držím 3
- rovnou 1 pálím na otázku: Mluví postava pravdu? (zejména ohledně Marty)
- a 2 pálím na otázku: Co by přimělo postavu k tomu, aby ustoupila z požadavku, že si tady Martu nechají?
- poslední držení si ještě pošetřím


"Hmmm. A kde budu mít já nějakou záruku, že Martě, pokud se tak jmenuje, opravdu nikdo neubíží? Jaká je vůbec u drowů definice 'ublížit někomu'? Je u vás pobyt v řetězech a temné cele 'ublížení'? A mučení, které nezanechá trvalé následky, je to 'ublížení', nebo je to pro vás jen 'předehra'? Nechápej mě špatně, ale pokud bych na tvou dohodu přistoupil, znamená to, že vám tady nechám rukojímí a to bez jediné záruky, že opravdu své slovo dodržíte. A já sice nebudu v patové situaci, ale co přesně vám bude bránit dělat si s Martou, co se vám zlíbí?"

"Mimochodem, nedostala snad Mrta podobná ujištění, že jí nebude ublíženo, když sem přišla? Nebo Hiro? Nemyslete si ani na vteřinu, že nevím, že ta historka s tím, jak vyvolal konflikt a první prolil krev, je přitažená za vlasy. Aby bylo jasno - mě je jedno, jak dopadnou mocenské boje a války o chodby v Podhůří. Přišel jsem sem dolů s konkrétním úkolem a až ho vykonám, zase odtud odejdu. Takže na čem mi nejvíc záleží je, aby mi nikdo nestál v cestě do nižších pater. Ale to neznamená, že budu přehlížet do očí biící zvěrstva a ubližování nevinným.

"Mimochodem, pokud bychom se nějak dohodli, určitě to bude dohoda jen mezi námi. Nemohu ručit za činy mých společníků, necestujeme spolu nepřetržitě, abych na ně mohl dohlédnout a rozkazovat jim, ani nemám tu moc zavázat si je nějakou přísahou. Navíc jsou někteří z nich...nepředvídatelní. Oni moc dobře ví, po rozhovoru s Rizzerylem, že se rodu Auvryndar mají vyhnout a pokud to neudělají, budou jednat na vlastní pěst."

"A poslední otázka...proč je pro vás důležitá za Dýka nitrozraku? Říkáš, že je Azrokova...takže mě tím stavíš proti Azrokově legii a doufáš, že tak posloužím tvým mocenským zájmům...to celé jen za cenu svobody jedné elfky...kterou zatím dokonce ani nemáte v držení. Což mi připomíná...mistře Ilnore, ten měšec, co jsem ti dal, budu chtít zpátky. Hira jsi mi nepřivedl..."

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 15. 6. 2019, 10:05

Drowí osada

Brandy,

vrátíš se na křižovatku a vydáš se na jih, za vůní guláše. Chodba není dlouhá a brzy se otevírá do další rozsáhlé jeskyně. Je slabě osvícena, jak z některých domů mnohými dírami ve střechách unikají paprsky světla. Ty pak osvěcují rozsáhlou síť pavučin, která se vysoko nad celou osadou tyčí. Z osady se také ozývá tichý ruch života jejích obyvatel.

Zahlédneš kousek od vchodu i trojici obřích pavouků, kteří se tam nahoře pod klenbou pomalu procházejí po síti sem a tam.

L03-029.jpg
Drowí osada

Domy v této části Stromkuhlduru jsou mnohem zachovalejší, než v té předchozí, přinejmenším na východě jeskyně. Když se díváš od severu, úplně nalevo od vchodu je opravený kamenný dům, který má kolem dokola pečlivě vymalované symboly bohyně Lloth.

Téměř proti vchodu je opravdu velký dům, robustní, celý z kamene. Z něj se line ta libá vůně připravovaného guláše a také vidíš, jak skrze otvor ve střeše stoupá tenoučký proužek dýmu mezi pavučiny.

Napravo od velkého domu je malá dřevěná budka a ještě více napravo od ní stojí jen torzo domu, částečné zasypané zhrouceným stropem jeskyně. Z budovy zbyly jen obvodové zdi. Někdo si ale dal práci a rozvalená místa opravil, byť ne příliš esteticky, osadil nové dveře a zajistil je velkou závorou a ještě shora na obvodovou zeď připevnil spoustu bodců a ostrých kamenů.

Nakonec úplně vpravo vidíš ústí dalšího tunelu, vedoucího na sever, to je ale úplně temné a tiché.

Kam se vydáš? Co budeš dělat?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 15. 6. 2019, 11:15

Elricu,

odpovědi z poza dveří přichází rychle, takže si je nejspíš Skylress nevymýšlí:

"Ha! Martě že by se dostalo nějakého ujištění, když přišla s prosíkem, že se chce stát drowkou? Myslíš si, že snad něčeho takového dožadovala, když se nám vydala napospas? Vždyť ona ani nevěděla, že má něčeho bát.

A jak jsme se zachovali? Dostalo se jí varování. Výhrůžek. Ukázali jsme jí, co ji čeká, pokud selže. Pravda, uznávám, že ukazovat jí všechny ty T'rissiny odpornosti a sledovat, jak se jí tvář kroutí odporem a hrůzou a přesto si sama sobě namlouvá, že je to vlastně krásné a užitečné, bylo pro mne svým způsobem potěšující. Ale popravdě, když .. zejména kvůli tvému barbarskému příteli ... selhala tak rychle v plnění jednoduchého T'rissina zadání, bylo mi až líto, že skončí jako líheň a nebudu moct dál ... formovat ... její osobnost."

Marta rozhodně mluví pravdu v tom, že jí nebude ubližovat fyzicky - a že se jí nelíbilo T'rissino rozhodnutí elfku obětovat místo Hira, když ho nedokázala uhlídat a připravit na obřad. Na druhou stranu nezakrývá, že pod slib, že Martě neublíží, zahrnuje jen fyzické trápení. A rozhodně z jejich vět vyplývá, že ji bude nutit se spoluúčastnit na mučení třetích osob, pod záminku výuky drowí kultury a umění. A taktéž, že jí dělá zvrhlé potěšení sledovat, jak se u takových věcí elfka psychicky trápí.

"Pokud ti ovšem na jejím osudu záleží opravdu hodně a chtěl bys, aby byla propuštěna hned, potom se obávám, že nemáš moc, co nabídnout. Ostatně ... viděli jsme, co dokáže napáchat tvůj meč a uznej sám, že bez jakékoliv záruky ti nic nezabrání v tom, abys ji neodvedl za nejbližší roh a pak sem vtrhnul...."

V tu chvíli se její hlas odmlčí. Slyšíš nezřetelné zvuky, jako kdyby se někým potichu dohadovala a pak ti odpoví: "Nechceš-li nám tu Martu nechat, můžeš si ji odvést, ale necháš nám ti jinou záruku. Svůj meč a trojzubec. Vydáme ti je za stejných podmínek, jako bychom ti vydali elfku - za Azrokovu dýku."

Meč a trojzubec jsou dostatečná alternativní zástava, pokud by sis chtěl Martu odvést hned. Dýku si můžeš nechat, stejně tak si můžeš odnést krátké meče nebo ruční kuše poražených drowů.

"Co se týká tvých společníků, chápu. Naše dohoda se bude vztahovat jen na tebe," odsouhlasí Skylress bez jediné námitky.

"S Azrokovou dýkou je to prosté. Když se nám dostane do rukou, urychlí to nevyhnutelné. Azrok padne rychleji. Proleje se méně krve. Samozřejmě - nezapírám - to zároveň bude znamenat to, že získáme kontrolu nad celým pravým břehem řeky Sargauth. Ale to se stejně stane. Azrokovi se jeho legie začíná rozpadat pod rukama, s každou další potyčkou ztratí kontrolu nad kusem území ... je to celé jen zdlouhavé a drahé oddalování něčeho, co se nedá zastavit."

Když přijde řeč na peníze a tuhle větu navíc přidáš těsně poté, co zmíníš, že elfku nemají v držení, ozve se z druhé strany dokonce smích. "Tak teď jsi mě pobavil, pane Elriku, Prý nemáme v držení. Myslím, že jsi úplné nepochopil situaci ... my nejen, že máme v držení tu elfku, my máme v držení i tebe. A teď spolu jednáme o podmínkách, za jakých tě propustíme z pasti, do které tě tvá ... náklonost k zachraňovaní dám v nesnázích ... přivedla. Nemysli si, že snad máš vůbec nějakou šanci se prosekat ven.

Ten důvod, proč spolu jednáme není v tom, že bych se tě snad bála. Důvod je v tom, že i když bychom tě nakonec přemohli, zabil bys nejspíš pár quagotů či drowek ... a to je ztráta, která by naopak zpomalila nevyhnutelnou porážku Azrokovy legie.

Takže, chceš ještě nějaký čas na rozmyšlenou? Nebo se rozhodneš raději zemřít, jen proto, abys zachránil s mečem v ruce život elfce, která o něj nestojí a zabitím pár quagotů a pavouků koupil pár dnů existence Azrokově legii, kterou jsi doteď ještě ani neviděl?"

Spálíš za něco třetí držení? Co budeš dělat dál?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 296
Registrován: 14. 2. 2019, 17:29

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Brandy » 15. 6. 2019, 11:36

...Drowí osada...
Na pavouky nebo na drakokozla? To je skoro životní filozofická otázka. No snad ty ,rchy nebudou task kusím se nějak nenápdně prosmýknout do domu s gulášem? Půjde to?
Jsem silná žena, co se nebojí rozplakat nad krásnou květinou, ale když mi sáhneš bez dovolení na zadek ruku ti klidně useknu. Život bez sladkého? Ani náhodou!
Deník postavy
SIL 2, OBR 1, ODL 2, INT -1, CHA -2

Uživatelský avatar
Halaster Černoplášť
Příspěvky: 989
Registrován: 3. 2. 2019, 19:36

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Halaster Černoplášť » 15. 6. 2019, 13:15

Brandy,

tři pavouci, které vidíš, se drží na západní straně budovy, proto ji raději obejdeš z východu. Tam najdeš dveře vedoucí dovnitř. Otevřeš je a nahlédneš.

L03-030.jpg
Hostinec Kamená kuchyně

Kombinace zařízení uvnitř ti přijde poněkud zvláštní. Je zřejmé, že tato místnost plní úplně stejný účel, k jakému kdysi byla stvořena - je to hostinec. Kamenné stoly a lavice, reliéfy radujících se trpaslíků na stěnách i velká černá kuchyně v jihozápadní části jednoznačně ukazují na trpasličí původ stavby. Jenže stoly i zdobné dlaždice jsou překryté ubrusy a kobercem s pavučinovými vzory, tolik oblíbených mezi drowy. A nakonec kuchyně v západní části je dovybavená provizorně sbitými lavicemi a skříněmi, jen žlab a ohniště jsou opravdu původní.

Místnost osvětluje jednak mohutný oheň, který ohřívá velký kotel chutně vonícího guláše, a dále na každém stole je malá lojová lampa.

U ohniště stojí gobr s okovy na rukou a míchá guláš. U toho mu asistuje trojice goblinů, svázaných dobromady řetězem, který mají kolem kotníků ... škrabou jakési kusy hub a kořenové zeleniny a tiše u toho remcají, že je na ně pracovní lavice moc vysoká. Gobr jen občas usrkne aby zkontroloval chuť, jinak mlčí.

U stolů sedí tři drowové. Než si vešla, vedli nejspíš nějakou nedůležitou konverzaci a tu a tam zkontrolovali, jestli je v kuchyni všechno tak, jak má být. Jakmile jsi vstoupila, otočili se všichni tři ke dveřím a ztichli.

Chvilku se na sebe díváte, měříte si jeden druhého ... a pak jeden z nich vstane a pronese: "Host do domu, Lloth do domu. Pojď dál dobrodružko, na výpravě? Na cestě do Lebečného přístavu? Nebo snad hlouběji? Určitě ti cestou vyhládlo, tak se pojď posadit a dát si něco dobrého. Dnes nám Blarg uvařil vynikající troglodytí guláš, dochucený kůrou z krabakůrky..."

Co uděláš?
Postup Kobkami: Obrázek

Uživatelský avatar
Elric
Příspěvky: 303
Registrován: 13. 2. 2019, 23:48

Re: [HRA] 3. patro - Řeka Sargauth

Příspěvek od Elric » 15. 6. 2019, 14:11

.... v bývalém Důmathoinově chrámu ....

Zatímco na mě Sylkres volá přes dveře, můj mozek už horečnatě pracuje na plánu, jak se probít skrz, pokud slovo nebude mocnější meče. A něco mi říká, že to tak opravdu bude. Na dveřích je pavučina, za ní jsou připravení quaggoti a pavouk...a někde z tím budou drowové, nejspíš připravení ke střelbě nebo kouzlům. Myslí si, že mě mají v hrsti...tak je nechám, ať si to myslí dál.

Sylkress mluví a diktuje podmínky, já mezitím odtahám drowy trochu stranou, k severní stěně a zhruba doprostřed místnosti. To aby se jim náhodou nic nestalo, kdyby mi sem do místnosti přilétlo nějaké nepříjemné překvapení. Také seberu ze země dvě lehké jednoruční kuše, do každé nabiju po jedné šipce, omotám hroty trochou pavučiny z kokonů a pocákám je olejem z lucerny. Zatím je položím na zem, asi tak sedm metrů od dveří.

"Ah. Tak odtud přichází do neporozumění.", začnu pobavený hlasem, ale pak ho nechám potemnět a zvážnět, "Vy se mě nebojíte. A proto si dostatečě nevážíte mé nabídky smíru. Své zbraně vám nevydám, tak naivní nejsem a bez ohledu na špatná rozhodnutí, která Marta udělala, zaslouží si možnost přehodnotit je. Nuže dobrá, zpátky k násilí. K vyjednávání se vrátíme později...pokud toho budeme schopní..."

Je mi jasné, že když si dali tu práci vyplést do dveří pavučinu, budou čekat na můj první krok - nebo mě zkrátka nechají v místnosti vyhladovět, nemají důvod se sem hrnout a riskovat, že si ve dveřích vytvořím výhodné postavení, kde nevyužijí početní převahu. Takže mám určitě nějaký čas k dobru. Rozhlédnu se po místnosti a oko mi padne na ty dvě sochy, které jsou poblíž schodů. Pravděpobodně trpaslíci v nadživotní velikosti...takže zhruba tak velcí jako já. Ano, pro takovou sochu bych měl použití...

Dojdu k soše chvatým krokem a zkusím s ní napřed lehce zakývat je strany na stranu, abych odhadl kolik zhruba váží. Bude to dost, ale mohl bych na to stačit. Opřu se do sochy a začnu jí tlačit ke schodům. Tam to bude opravdu obtížné, dostat jí dolu, aniž bych jí rozbil...

PŘEKONÁNÍ SILOU: EIric:2D6+2 → 9(2 +5 + 2)#SIL
- Není na první pohled vidět, že jsi věc poškodil
- trvá mi to dlouho a dělám u toho hluk - skřípení kamene, hekání


Sochu se pokouším dostat asi dva metry za dveře.

PJ, vyburcoval ten hluk nebo uplynulý čas drowy k nějaké aktivitě?

Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti