[META] Komentáře od hostů

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Uživatelský avatar
Hadešadah
Příspěvky: 463
Registrován: 20. 2. 2019, 18:25

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Hadešadah »

Dohoda není třeba, jsme tu docela kompatibilní, a kdyby to někdo někdy přeháněl, tak Brandy vyčiníme na rolz :P

A vůbec: Výraz 'explicitní výraz' není na mě dost explicitní, nechápu, proč se tím označuje to, co se označuje.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od ShadoWWW »

SPOILER NIŽŠÍHO PATRA

My jsme teď v patře s obry (asi 7. patro?). Narazili jsme tam na ten miniaturní létající hrad, do kterého jsme vlezli. Ten mi přišel docela originální a milý.

Mod zásah MarkyParky: Dovolil jsem si to přebarvit spoilerovou barvou, je to viditelné po označení.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Log 1=0 »

Já tu zabarvuju každou blbost a plno věcí nepíšu, a ty teď takhle.

Ale to co píšeš je asi nejzajímavější věc, co jsme zatím potkali. Jsme ve 12. patře.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Sarsaparillos »

Log 1=0 píše: 28. 6. 2019, 23:13 Já tu zabarvuju každou blbost a plno věcí nepíšu, a ty teď takhle.
A já ti za to veřejně děkuji. Shadow mě naštval a skončil v ignorelistu.
Uživatelský avatar
Turan
Příspěvky: 34
Registrován: 7. 2. 2019, 22:27

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Turan »

Hoj,
moc se omlouvám, ale asi bylo poznat, že nemám čas na hru, což? Místo toho, aby mi času přes prázdniny přibylo, stal se pravý opak; moc se omlouvám Zeidun, že jsem ho brzdil.

Zakopl jsem se někam do autu; nemám moc představu, kdy zase budu mít dost času, tak prosím nezakopávejte o bloudícího hobita.
Mladý hobit s důvěryhodnou tváří, avšak očima šelmy. Jeho vychrtlé tělo a nepraktické oblečení je zakryto praktickým pláštěm do divočiny.
Kde jsou trable, tam jsem já - mám na ně čich.

Deník postavy
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Log 1=0 »

Spoiler:

Hadešadah: "Příště jdu do podzemí, které vykutali obři a ne lidi a trpaslíci."

Che che che.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Log 1=0 »

Brandy píše: 11. 9. 2019, 21:24 Jo a hrdinuv miss od Elrica taky mooc povedenej.
Přiznám se, že tohle je pro mě místo, kde PbTA funguje dost jinak, než by se mi líbilo. Jak jsem to četl, tak jsem stále víc doufal, že to hodí, protože bylo jasné, že se tomu nevyhne (vyvolal tah), a když jsem viděl že ne, tak to až zabolelo. Prostě místo, které se má nechat automaticky projít, protože je to cool, je to stylové a vytvoří to zajímavou situaci.
Jasně, že by se tím rozbil systém, který uměl udělat zajímavé věci i z míst, která v DnD byla celkem dost suchá. Ale stejně.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

Log 1=0:
No, koukni se na to, jaký výsledek to PbtA nakonec vygenerovalo.

Ve skutečnosti si myslím, že přesně tohle je právě největší síla PbtA - že i v těch kritických situacích, kdy:

= dvě hrozby (čarodějnice a drowové) jsou vytikané na 12:00 a čeká se odpověď na jejich Stakes question
= a na scéně je "třetí strana" - NPC přivedené tam s tím, že Hiro ve čtvrtém patře nechal volně běžet "future badness"

nenechá hráče vzít zdánlivě přímočaré řešení a GMfiatem říct "Jo, tak to bude", ale stejně do toho těma kostkama nutí hodit a teprve pak se to nějak posouvá přes tahy.

A narozdíl od toho DnD tady naopak nehrozí to, že by "Elric to nehodil" znamenalo "Elric neuspěl a nic se nestalo, perou se dál" - to je přesně ta varianta, kterou pravidla v podstatě nepřipouští.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Vidím. V podstatě to samé, jako při úspěchu, akorát coolness shrábl Rizzel.
Hm.
Tohle je samozřejmě můj názor, pramenící z mého vkusu, ale oproti úspěchu nic moc varianta teda.
Pořád je to samozřejmě interesantní scéna, ale zrovna o to bych se nebál ani v méně striktním systému, ne s tak zkušeným vypravěčem jako ty.
Čímž nechci říct, že by snad PbtA byl špatnýá systém, naopak je velmi zajímavý, a spoustu výhod (třeba tu o zákazu nulového výsledku) mu rád přiznám. Jen říkám, že minimálně pro mne má i nevýhody.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Log 1=0 »

Můžu otázku?
Myslel jsem, že v PbtA vypravěč (sorry, zapomněl jsem ten cool specifický název) vstupuje do hry, jen když je k tomu vyzván, nastane nějaká předem definovaná situace, nebo hráč neuspěje v hodu. Ale teď Marky nechal krápnatci dorůst chapadla, i když s ním vůbec "nebyl na tahu". Jak to tedy vlastně je?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 500
Registrován: 14. 2. 2019, 17:29

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Brandy »

no potvora má nějaké tahy a druhak já měla jen částečný úspěch. Aspoň doufám, že se nepletu... ale odpoví přesně veliký PJ.
Jsem silná žena, co se nebojí rozplakat nad krásnou květinou, ale když mi sáhneš bez dovolení na zadek ruku ti klidně useknu. Život bez sladkého? Ani náhodou!
Deník postavy
SIL 2, OBR 2, ODL 2, INT -1, CHA -2
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

Log 1=0 píše:Ale teď Marky nechal krápnatci dorůst chapadla, i když s ním vůbec "nebyl na tahu". Jak to tedy vlastně je?
V PbtA se PJ dostane na tah v následujících příležitostech:

* když mu hráči předají slovo
* když hráči hodí 6-
* když hráči dají "Golden oportunity", což je něco jako vědomé (v otevřené hře) či alespoň nevědomé, ale odůvodněné (v uzavřené hře) vystavení se nějakému riziku


Když jsem dával dohromady Svět dračáku, hledal jsem nějaký způsob, jak ty pravidla postavit tak, aby tohle bylo zachováno, ale zároveň se v tom daly hrát souboje, které mají průběh podobný kolovým soubojům. A vyřešil jsem to zavedením pravidla, že pokud je v boji nebo intenzivní akci na scéně nějaké NPC a hráči mu nevěnují pozornost a nechají ho stát opodál, je to pro PJ "golden oportunity".

Tohle přesně se stalo v té scéně s krápnatci - hráči nechali krátpnatce být (v domění, že s vyřazenými chapadly je neškodný), ale krápnatec měl tah "dorostu si chapadla".

Úplně korektní by bylo bývalo, kdybych po prvním útoku Brandy a Elrica stihl zahrát nějaké varování jako měkký tah (měl jsem rozepsaný post "Odhodil stará zhmožděná chapadla", abych je upozornil, že tam je další hrozící nebezpečí), ale Brandy se Elricem byli hrozně hrrr hrrr a v psaní postů mě předběhli a zahráli další sérii tahů. Zároveň Elric zvolil NEPŘÍJEMNOST ve svém útoku.

Tím pádem jsme si to s klukama vysvětlili na rolz a domluvili se, že to rovnou smáznu zahráním jednoho tvrdého tahu - zásach chapadlem za OK a následné spuštění krápnatcova chňapacího tahu.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Log 1=0 »

Naše osudy ve třetím patře a Lebečném přístavu. Protože na jednu stranu nevím, co jste všechno dělali (přes léto jsem nestíhal číst) a zároveň byl náš PJ tehdy ještě kreativní, a vymýšlel bonusový obsah, tak nevím, co je a co není spoiler. Sice jste to už prošli, ale ono to může mít i nějakou dynamiku. Marky ať klidně řekne, co můžu zviditelnit, a já to udělám.
Do třetího patra jsme vstoupili odpočatí, ale dali jsme tak Xanatharovu cechu, vedeném Naďou, šanci nejen se zotavit z našich předešlých šarvátek, ale také připravit past a stáhnout se do Lebečného přístavu. Když jsme vešli do jeskyně s troskami, zaútočilo na nás několik divných nemrtvých potvor, povstalých z obrazců na zemi. Nepamatuji si přesně průběh toho boje, ale byla tvrdá, velmi tvrdá. My v ní naštěstí zvítězili, ale museli jsme se dávat dohromady, takže jsme rozbili obrazce a stáhli se do levé chodby. Došli jsme na rozcestí a zvolili si neopracovanou chodbu. Pavouci by pro nás normálně nebyli hrozbou, ale takhle nám dali co proto, část družiny dokonce paralyzovali. Zatímco jsme čekali, až se paralyzovaní proberou a trochu jsme se vydýchali, dorazil drowí mág a štval na nás partičku quagotů. Stále v neúplné sestavě, ale trochu odpočatí jsme qagoty pobili a mága zahnali na útěk.

Po této šarvátce jsme nemohli očekávat od drowů moc milé přijetí. Ne že bychom ho čekali, ale takhle jsme se rozhodli neriskovat. Vrátili jsme se a drowí osadou se proplížili neviditelní. Legii jsme se představili jako nepřátelé drowů, a protože jsme měli v družině světlou elfku, tak nám uvěřili. Přišli jsme na audienci k Azokovi, byli požádáni o pomoc s hledáním dýky jasnozření a upozorněni na to, že legie a cech jsou ve stavu neutrality. Nicméně jsme vítáni a můžeme si v rámci zákonů legie dělat co chceme. Tak jsme si pronajali místo na přespání.

Ráno jsme se šli trochu rozkoukat, ale ještě než se nám to povedlo, družinového kouzelníka chytil Xanatharovský velvyslanec. Zatímco jsme se dohadovali u dveří s Naďou a vymýšleli, jak společníka osvobodit bez narušení neutrality a rozhněvání legie, velvyslanec se ho chystal infikovat rozumhltem. Podařilo se mu vlastními silami a mlžnými kroky uniknout a byl rozezlen naší laxností.

Má černokněžnice čepele uřknutí se ale během scény vzdálila, takže si všimla dost divného gobra, který šel na hlídku. Konfrontovala (jsem) ho před jeho druhy, a jemu se otevřela hlava. Rozumhlt skončil nabodnut na špici prokletého meče, než stačil cokoli provést, a byl obratem i se svědky přinesen Azokovi. Ten nám přidělil jednoho kapitána, abychom si, my i nepřímo Azok, vyslechli velvyslancovo vysvětlení. Ten se chvíli vymlouval, ale když kouzelník převrhl sud s rozumhlty, pokusil se probít. Nepovedlo se mu to. Naďa se chtěla vzdát, ale naše nenávist ke Xanatharovcům byla taková, že jí to nebylo nic platné a skončila roztrhána medvědími drápy naší druidky.

Azok nebyl rád, ale protože ho Xanatharovci takto zrazovali, ani se nezlobil a nechal nás odejít do Lebečného přístavu. Tam jsme potkali starou známou z Hlubiny, a ubytovali se u ní. Vyřídili jsme qest z povrchu, a za odměnu nám dali možnost si kousnout do srdce drowa, čerstvě vyrvaného z hrudi. Někteří do toho šli, jiní ne. Kdo si kousl, získal malou schopnost navíc, ale stal se o stupeň zlejším. Spolu s krutou vraždou Nadi a našim už od začátku dost temným nastavením nás to transformovalo v Evil grupu.

Pak jsme trochu pobyli v Lebečném přístavu. Prohlédli jsme si městečko, někdo nakupoval, někdo balil skuruty na šermířské umění a vojácké řeči ( :oops: ), někdo odhalil plán části Xanatharovců na otrávení města. Druhý den jsme tuto podlou skupinu sledovali k rezervoáru vody a vzali jim jed i životy. Stejně s obojím špatně nakládali. Magické stromy v nádrži nám daly za odměnu lahvičku léčivé vody. A řekly nám, že cosi otravuje vodu o patro níž.

Protože tam už nebylo úplně co dělat, rozloučili jsme se starými i novými známými, a šli se na toho traviče podívat.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

Log: My jsme třetí patro vytěžili maximálně, řekl bych (a SPOILER - nález pokladu v kamenických síních byl sladkou tečkou, i když pravda, bez PJova výjimečného naznačení, že bychom se tam mohli podívat, když půjdeme kolem, by tam možná zůstal ještě chvíli skryt). SPOILER END.

Takže myslím, že nám žádné spoilery nehrozí. (Maximálně tak okolo bloumajícím náhodným čtenářům). Lebečňák máme projitý spíš co do zábavy (například Elric zvládl mistrně nejen teorii, ale i praxi multikulturního obohacování :-) ), takže ty poslední dva odstavce nechej určitě "bílé". Respektive skonči hned po balení skurutů :-D

Jinak překážky jsme měli ve třetím patře podobné. Obrazce s povstávajícími bojovníky Naďa nepoužila (buď to byla improvizace vašeho GM nebo to Marky pro nadbytečnost vyhodil), ale jinak podobné překážky, jen ne hned tak agresivní. Vůbec s drowy byla dost zábava (byť to Hiro vidí asi jinak).

"Podařilo se mu vlastními silami a mlžnými kroky uniknout a byl rozezlen naší laxností." :-D

Jinak ani s námi to Naďa nemá jednoduché, nicméně my zajímavá NPC nezabíjíme, ale (jak řekl tuším Marky) "tlačíme před sebou hlouběji do podzemí" :-)

BTW ta světlá elfka Marta, ta v originále je, nebo je to výraz úžasné kreativity našeho PJ-e? ;-)

EDIT: Jo a skurutům říkáme hobgoblini, aby se zachovalo to hezké "gob" ve skřetoidních rasách :-)
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

Cilapi píše: Obrazce s povstávajícími bojovníky Naďa nepoužila (buď to byla improvizace vašeho GM nebo to Marky pro nadbytečnost vyhodil)
Naďa v originále na tomhle patře už není, tzn. tady to byla improvizace od obou.

A v mém případě jsem tam ještě musel hotfixovat tu "smlouvu mezi drowi a Cechem", která v originále taky chybí a potřeboval jsem jí, aby mi můj výklad uspořádání sil na tom patře dával smysl.

Cilapi píše: ta světlá elfka Marta, ta v originále je, nebo je to výraz úžasné kreativity našeho PJ-e?
Ta světlá elfka Marta v originále je, ale to, kam se v naší hře rozvinula, to je až důsledek vašeho Play-to-discover.

Zejména Sarsaparillovy akce a popisy ze začátku byly dost determinující a zformovaly ji...
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů