[META] Komentáře od hostů

Moderátoři: MarkyParky, Halaster Černoplášť

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

V tomhle vlákně můžete komentovat hru, pokud jste hosté, jen občas čtete a chcete nám něco napsat.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

York píše:8. 3. 2019, 11:33
MarkyParky píše: 7. 3. 2019, 13:37 Chcete-li ostatním dobrodruhům sdělit informace o tom, co jste doposud objevili, nemusíte je znovu vypisovat, pokud to nepotřebujete třeba kvůli charakterizaci postavy. Hráči už je stejně v herním vlákně četli. Bohatě stačí zmínit, že je říkáte a možná i to není potřeba - nějak implicitně předpokládejme, že si věci říkáte, když se potkáte, a spíše explicitně zmiňujte, pokud si někdy:
* něco záměrně chcete zatajit
* něco záměrně chcete podat jinak, než se to ve skutečnosti odehrálo.
Nezapomeňte také, že hrdinové si mohou povídat i během chůze, nemusí se explicitně zastavit v nějaké místnosti a vyměnit si několik postů, než pustí hru dál.
Tohle mi přijde docela škoda. Pročítám to teda jen zběžně, zajímá mě hlavně, co jsi vymyslel, ale i tak mi přijde divný, jak vyznívá (teda spíš nevyznívá) rozdělování postav. To bych čekal, že bude hlavní deviza PbP hraní, ale tady to je úplně o ničem. Všichni věděj všechno, postavy si automaticky všechno říkaj...

Přijde mi fakt podivný, že všem postavám sice vidím do hlav, ale vůbec netuším, co si mezi sebou říkají (jestli vůbec něco), jak si různé věci v dungeonu vykládají apod. Možná je to diametrálně odlišným stylem hry, ale pro mě (zejména coby PJe) zábava při hraní dungeonu (a vlastně jakéhokoliv RPGčka) plyne hlavně z toho, jak to postavy komentují, spřádají různý divoký teorie a jak se postupně jejich pohled vyvíjí. To tady úplně chybí, postavy postupují dungeonem jak bagr.

Jinak máš jako obvykle hezký nápady, ale za volbu systému tě někdy určitě uškrtím ;-)

PS: Nenašel jsem na to vhodný vlákno. Pokud tyhle věci chceš probírat veřejně, klidně to někam přehoď.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

Nevím jak moc čteš samotnou hru, ale nemám pocit, že by tohle opatření nějak umenšovalo komunikaci a vztahy mezi postavami.

Za tímhle opatřením máš celkem 5 důvodů.

1. U PbP už tak musíš generovat výrazně větší množství informací a textů, než při hraní u stolu. Fakt nechceš tohle ještě multiplikovat repetitivním opakováním vícekrát napsaného textu (ať žijí vícenásobně redundantní pleonasmy) .

2. Hraje se asynchronně. U stolu se můžeš vždycky zeptat jiného hráče, co ti všechno řekl - a to i retrospektivně, v době, kdy už neprovádíš interakci s jeho postavou. U PbP na to není prostor - máš jednou za den půl hodiny na to něco odehrát a nechceš tak den promarnit tím, že napíšeš post: "Co jsi mi o tom vlastně včera řekl?" Prostře mít nějaký default, na který se mohou všichni spolehnout a případně explicitně zmiňovat odchylky od něj je pro flow hry zásadní. A mít jako default nastaveno "Nikdo si nic neříká" povede k dementním opomenutím nebo porušení požadavku 1.

3. PbP odhraješ třeba jednou, dvakrát za den (nebo taky jednou, dvakrát za týden) a musíš si tedy dlouhodobě pamatovat, co se včera/minulý týden/před měsícem vlastně stalo. Jasně, tím, že je všechno automaticky logované, tak se můžeš vždycky vrátit a přečíst si to, ale to ve skutečnosti chceš dělat jednou za dlouhý čas, u vyvrcholení nějaké zásadní zápletky. Ale pro ono každodenní odehrávání prostě není žádoucí, aby sis musel pamatovat/dohledávat víc verzí příběhu - tu, kterou sis přečetl, tu kterou ti řekl Franta a tu, kterou ti řekl Pepa. Chceš mít přehled a pamatovat si jednu - tu, která se stala.

4. Neříkáš náhodou s oblibou, že Dungeon Crawl není o objevování postav, ale o objevování dungeonů? Tak tohle je přesně jedna z věcí, kterou tak trochu potřebuješ, obzvlášť pokud tě čeká 26patrové monstrum, ve kterém je v každém patře 2-4 významných prvků, aspoň desítka informací o hlavní zápletce a historii podzemí a několik desítek nameless překážek. K tomu si započítej, že hráči dokáží i z dokonale sdílených dat vymyslet třeba dvě nebo tři pravděpodobné verze událostí na pozadí. V těhle počtech prostě není potřeba vnášet další chaos ještě v podobě nespolehlivého přenosu informací mezi postavami.

5. Nakonec i tak se může stát, že někdo - kvůli charakterizaci postavy - bude mít potřebu body 1. až 4. obejít. Zkrátka chce něco zatajit, chce ostatním něco odvyprávět jinak, než se to stalo, záměrně vyrobit další interpretaci událostí. To pořád udělat může - ale aby to nezapadlo, je mnohem lepší, když tohle občasné až výjimečné zacházení s informacemi explicitně vypíchne (takže si ho všichni všimnou a budou s ním počítat), než když standardně budou všichni sypat tuny balastu a uhlí a věc, která má charakterizovat postavu skrze komunikaci, v tom nánosu zanikne jako opomenutí nebo bezvýznamná chyba.


Zkrátka zvolená technologie hry má své požadavky, které se liší od těch, které máš u stolu a je potřeba je mít v patrnosti.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od York »

Nevidím v tom procesní problém. Když se po odlučce k někomu zase připojím, tak prostě rovnou bez ptaní svými slovy shrnu, co jsem viděl a co se mi stalo. Důležitý je to "svými slovy" - to do hry vnáší interpretaci postav, což je přesně to, co mě na tom baví a zajímá.

Dokonce bych řekl, že na rozdíl od hraní u stolu je na to právě v PbB větší prostor.

edit: Ještě k tomu, co musíš sledovat: Podle mě právě míň. Nemusíš číst 50 příspěvků, co se stalo někomu jinýmu, stačí ti jeho krátký shrnutí, když se zase setkáte.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

York píše:edit: Ještě k tomu, co musíš sledovat: Podle mě právě míň. Nemusíš číst 50 příspěvků, co se stalo někomu jinýmu, stačí ti jeho krátký shrnutí, když se zase setkáte.
Jako že tví spoluhráči se piplají s charakterizací své postavy a vytvářením obsahu pro ostatní skrze popisy svého jednání i svých myšlenek - a ty veškerý tenhle obsah budeš ignorovat a budeš si utvářet "lepší" dojem z toho, co ti pak napíší v nějakém krátkém shrnutí?

Promysli si ten argument ještě jednou $D ....
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od York »

Ještě mě tak napadlo: Pokud by hráč důsledně citoval, na co reaguje (co mu řekl PJ nebo jiná postava), tak by se pak dal číst příběh jeho postavy úplně samostatně - prostě jen jeho příspěvky (možná se na to dá nastavit i nějakej filtr).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 8. 3. 2019, 12:34Jako že tví spoluhráči se piplají s charakterizací své postavy a vytvářením obsahu pro ostatní skrze popisy svého jednání i svých myšlenek - a ty veškerý tenhle obsah budeš ignorovat a budeš si utvářet "lepší" dojem z toho, co ti pak napíší v nějakém krátkém shrnutí?
Aha, takže je to opravdu důsledek diametrálně odlišného stylu hry. Co už.

edit: I když vlastně možná ne.

Řekl bych, že tohle je naprosto standardní součást otevřené roleplayované hry. Hráči mají jiné informace než jejich postavy. Takže ano, jako hráč se bavím tím, že sleduju, jak se zloděj vydal sám na výzvědy, ale jako postava pak pracuju s tím, co mi o tom řekl.

Nejde o to, jaký dojem nebo pohled je "lepší", důležité jsou oba.
Naposledy upravil(a) York dne 8. 3. 2019, 12:43, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od MarkyParky »

Yorku, asi takhle.

To, by někdo chtěl hrát PbP způsobem, ve kterém nechce číst posty ostatních hráčů, mě teda fakt nenapadlo.

V zásadě, v nějaké jiné hře někoho jiného - proti gustu žádný dišputát. Ale tahle hra o tom určitě není ...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 8. 3. 2019, 12:37To, by někdo chtěl hrát PbP způsobem, ve kterém nechce číst posty ostatních hráčů, mě teda fakt nenapadlo.
Třeba chce, ale nestíhá...
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Jerson »

Za sebe musím říct, že mě při hraní PbP RPG vždycky strašně ruší (už od roku 2003) mechaniky mezi popisy. Vždycky jsem na to používal samostatné příspěvky, pokud byly potřeba, které jsem po použití mazal, aby zbyl jen čistý herní text.

Druhá věc je, že se to nedá číst odprostředka, ale je třeba od začátku, a všechno ... a to se nedalo, časově.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od York »

Je asi fajn mít na paměti, že PbP by mělo být především pro ty, kdo ho hrajou.
Uživatelský avatar
Brandy
Příspěvky: 500
Registrován: 14. 2. 2019, 17:29

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Brandy »

za sebe souhlasím s MP. myslím, že je to asi i dáno tím, že jsme na sebe dost zvyklí a teď tím, že projekt je rozsáhlý a dost roztříštěný a vlastně i časoprostorově asynchronní tak má MP pravdu v tom, že je třeba držet konzistenci.
Jsem silná žena, co se nebojí rozplakat nad krásnou květinou, ale když mi sáhneš bez dovolení na zadek ruku ti klidně useknu. Život bez sladkého? Ani náhodou!
Deník postavy
SIL 2, OBR 2, ODL 2, INT -1, CHA -2
Uživatelský avatar
Cilapi Márameldon
Příspěvky: 789
Registrován: 28. 2. 2019, 20:48

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Cilapi Márameldon »

York píše: 8. 3. 2019, 13:50 Je asi fajn mít na paměti, že PbP by mělo být především pro ty, kdo ho hrajou.
Samozřejmě. I když mě (a asi nejen mě) samozřemě potěší, pokud se u našich postů pobaví víc lidí.
Jerson píše: 8. 3. 2019, 13:43 Za sebe musím říct, že mě při hraní PbP RPG vždycky strašně ruší (už od roku 2003) mechaniky mezi popisy.
Určitě. Proto jsou taky kurzívou a je snaha je házet nakonec postu, aby se daly případně přeskakovat.
Na druhou stranu zrovna systém AW je dost minimalizuje, takže tolik rušivě nepůsobí. Alespoň pro mě. Já se třeba "sem" dostal přes sledování Záporáků (respektive zpětné čtení) a ty mechaniky mě tam nevadily (naopak jsem si podle nich udělal názor na to, že je to pro podobné hraní dost dobrý systém).
Druhá věc je, že se to nedá číst odprostředka, ale je třeba od začátku, a všechno ... a to se nedalo, časově.
Tohle by měl, alespoň částečně, omezit systém pater. Můžeš si to pak číst později, jakoby po kapitolách.

Navíc kdybysme pokaždé vypisovali všechno, co naše postava hlásila ostatním, toho textu k přečtení by vlastně bylo mnohem víc. Chápu, že by to umožnilo sledovat jen "oblíbené postavy" (to je spíš na Yorka), ale pro hráče by to bylo mnohem horší (už jen to stíhat číst). Takhle si to můžeš "stříha"ů alespoň po skupinkách (místnostech) a na ostatní třeba jen hodit oko a přečíst si to jindy...

Mimochodem já osobně jsem určitě pro větší interakci postav (myslím, že je to docela znát) a věřím, že časem toho i ostatní "nakecají víc", až opadne první nadšení z toho, že jsou "konečně" v dungu, přestane se "spěchat" v průzkumu, ale hlavně se nám postavy víc "vehrají".
Ale pořád to vidím v rovině spíš komentářů na informace sdělené implicitně na pozadí (komentáře na událost s mozkem) než přepisování a znovuvyprávění již prožitého. Takže teorie (o mozcích) například ve hře mezi postavami určitě budou, jen se nebude vypisovat nový popis scény o tom, jak vylezl z gobří hlavy...
Navíc jsem teď ve fázi explorace, teorie příjdou až po sebrání dostatku dat :-)
"Omlouvám se, ale nebylo by vhodnější místo 'tohoto' výrazu říkat raději třeba 'mocně'?"

Mladý elf s odhodlanou tváří, upřímným pohledem a srdcem na pravém místě.
Prostou šedivou šupinovou zbroj kryje působivě ušitý plášť ze sovodvěda.
Je stále slabě cítit po konvalinkách.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Jerson »

Tak v prvé řadě je většina RPG zábavná zejména pro hráče, kteří se toho účastní, a zábava pro diváky či čtenáře je o stupeň menší - alespoň zatím jsem to tak okolo sebe viděl (snad s výjimkou Critical Role) - toho jsem si vědom.
Nicméně další problém byl v paralelních liniích, alespoň pro mně, když jsem se snažil pochopit souvislosti s zjistil jsem, že některé "postavy" mají něco jako vlastní minihry bokem, tak jsem to zkusil číst, ale zase jsem si tím porušil časovou návaznost. Na hraní, jako zápis dobré, ale pro čtenáře, který nemá tolik času se ponořit do děje je to hodně komplikované. Tedy - pro mně ano, jsem zvědav na názory dalších čtenářů.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [META] Komentáře od hostů

Příspěvek od Log 1=0 »

Celkem zajímavé, číst si o tomhle paralelním vesmíru, ve kterém zabili našeho skoro až spojence, kterému jsme vyčistili celé patro od nepřátel a na jehož území jsme měli v podstatě bezpečnou základnu, na které jsme strávili několik krátkých i dlouhých odpočinků hraním kostek a ochutnáváním místní kuchyně.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „[SvětDračáku] {PbP} Kobky Šíleného mága“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů