[RPG Kuchyně 2019] Vaarsuvis: design log
[RPG Kuchyně 2019] Vaarsuvis: design log
Tak jsem si řekl, že letos zkusím vytvořit něco i já.
Setting: Původně mě při pohledu na obrázky napadla hra, ve které skupina ženských nadpřirozených bytostí (rusalka, dryáda, čarodějnice, polednice...) brání svůj domov- les před lidskou civilizací- nepořádní turisté, dřevorubci, stavební dělníci apod.. Pak mi docvaklo, že se to moc podobá Markyho Záporákům, a z nápadu tudíž sešlo.
Napadlo mě tudíž jiné téma, humorné a parodické. S pojmem ženské hrdinky se často váže pojem "Mary Sue". Hráči by hráli za skupinu "vyjímečných" a "originálních" postav, kolem kterých se točí celý příběh. Aktuálně zvažuji dva způsoby, jak hru jak pojmout:
a) ala ve stylu hry Munchkin, U Stolu- parta Mary Sue postav plní dobrodružné výzvy, které před ně klade PJ-Autor příběhu a soupeří o to, kdo z nich si urve nejvíc pozornosti a prostoru v textu (za což by byly body zkušeností).
b) Postavy si uvědomí, že se světem a jimi samotnými je něco v nepořádku- něco v pozadí tahá za nitky osudu, aby bylo vše tak, jak se mu zlíbí. Postavy se tedy snaží vzdorovat předepsané lince Autora a sabotovat jeho/její fantazie, aby si vybraly tak, jak chtěji ony (př. "Ne, toho upířího prince si nevezmu." "Nemám zájem se stát nekromantkou, raději bych byla rytířkou (a je mi jedno, že si "to" myslí, že první jmenované je víc "cool").")
Obrázkové ingredience:
Postava čtoucí text právě psaného příběhu, který by chtěla ovlivnit, je ale pod bedlivým dohledem autora (bublina)
Každá Mary Sue je vyjimečná- pěkná, magickými schopnostmi a vlivným postavením oplývající ("jsem první vysoce postavená důstojnice v historii naší země")
Mnoho z nich má velmi tragickou minulost, o které nás informují každý druhý odstavec, a též oplvývající velkým charismatem.
Slovní ingredience:
Tak tady to bude fuška, moc nevím, co bude k tématu pasovat :
Síla živlů- Boj proti živlům světa, které má v plné moci autor?
Classic with a twist- Šlo by u varianty b- postavy překvapivě nechtějí "happy end" diktovaný autorem
Hráči používají mechanické pomůcky (mimo kostky)- Odehrává se to v literárním útvaru, takže asi tužka a papír ?
Všichni za jednoho, jeden za všechny- Tady to moc nepůjde, obojí je spíš individualistické. Možná u b, kdyby se společně spikly proti autorovi.
Vzácné zdroje- Možná vzácné chvilky nepozornosti autora?
EDIT: doplněny obrázky
Setting: Původně mě při pohledu na obrázky napadla hra, ve které skupina ženských nadpřirozených bytostí (rusalka, dryáda, čarodějnice, polednice...) brání svůj domov- les před lidskou civilizací- nepořádní turisté, dřevorubci, stavební dělníci apod.. Pak mi docvaklo, že se to moc podobá Markyho Záporákům, a z nápadu tudíž sešlo.
Napadlo mě tudíž jiné téma, humorné a parodické. S pojmem ženské hrdinky se často váže pojem "Mary Sue". Hráči by hráli za skupinu "vyjímečných" a "originálních" postav, kolem kterých se točí celý příběh. Aktuálně zvažuji dva způsoby, jak hru jak pojmout:
a) ala ve stylu hry Munchkin, U Stolu- parta Mary Sue postav plní dobrodružné výzvy, které před ně klade PJ-Autor příběhu a soupeří o to, kdo z nich si urve nejvíc pozornosti a prostoru v textu (za což by byly body zkušeností).
b) Postavy si uvědomí, že se světem a jimi samotnými je něco v nepořádku- něco v pozadí tahá za nitky osudu, aby bylo vše tak, jak se mu zlíbí. Postavy se tedy snaží vzdorovat předepsané lince Autora a sabotovat jeho/její fantazie, aby si vybraly tak, jak chtěji ony (př. "Ne, toho upířího prince si nevezmu." "Nemám zájem se stát nekromantkou, raději bych byla rytířkou (a je mi jedno, že si "to" myslí, že první jmenované je víc "cool").")
Obrázkové ingredience:
Postava čtoucí text právě psaného příběhu, který by chtěla ovlivnit, je ale pod bedlivým dohledem autora (bublina)
Každá Mary Sue je vyjimečná- pěkná, magickými schopnostmi a vlivným postavením oplývající ("jsem první vysoce postavená důstojnice v historii naší země")
Mnoho z nich má velmi tragickou minulost, o které nás informují každý druhý odstavec, a též oplvývající velkým charismatem.
Slovní ingredience:
Tak tady to bude fuška, moc nevím, co bude k tématu pasovat :
Síla živlů- Boj proti živlům světa, které má v plné moci autor?
Classic with a twist- Šlo by u varianty b- postavy překvapivě nechtějí "happy end" diktovaný autorem
Hráči používají mechanické pomůcky (mimo kostky)- Odehrává se to v literárním útvaru, takže asi tužka a papír ?
Všichni za jednoho, jeden za všechny- Tady to moc nepůjde, obojí je spíš individualistické. Možná u b, kdyby se společně spikly proti autorovi.
Vzácné zdroje- Možná vzácné chvilky nepozornosti autora?
EDIT: doplněny obrázky
Naposledy upravil(a) Vaarsuvis dne 7. 2. 2019, 12:39, celkem upraveno 1 x.
Re: [RPG Kuchyně 2019] Vaarsuvis: design log
Když to postavíš takhle, tak to by definition nebudou Mary-Sue. Mary-Sue je ve všem lepší než všichni ostatní, což nejde splnit, když jich chceš mít v druženě několik...
Nevím, jestli s tím půjde nějak pracovat. Možná to samo o sobě prohlásit za twist. Nebo by třeba hráči mohli všichni dohromady hrát jednu Mary-Sue s tím, že každý bude hrát za část jejího úžasně širokého záběru...
Taky by mohli hráči zkoušet railroadovat Vypravěče. Tzn. že oni by se společně domluvili na tom, co se stane,Vaarsuvis píše: ↑7. 2. 2019, 11:06b) Postavy si uvědomí, že se světem a jimi samotnými je něco v nepořádku- něco v pozadí tahá za nitky osudu, aby bylo vše tak, jak se mu zlíbí. Postavy se tedy snaží vzdorovat předepsané lince Autora a sabotovat jeho/její fantazie, aby si vybraly tak, jak chtěji ony (př. "Ne, toho upířího prince si nevezmu." "Nemám zájem se stát nekromantkou, raději bych byla rytířkou (a je mi jedno, že si "to" myslí, že první jmenované je víc "cool").")
a Vypravěč by to předem nevěděl. Nevím, jestli to je realizovatelný, ale mohla by to bejt sranda.
Kdyby hráči společně hráli za jednu postavu, tak by to bylo splněno naprosto doslova
Re: [RPG Kuchyně 2019] Vaarsuvis: design log
Tady jsem pracoval s představou, kdyby takový autor chtěl udělat tým postav, a každá by představovala nějakou jeho self-insert fantazii, emoci, střípek osobnosti. Například družina se skládá z: dobrotivé moudré elfí druidky povídající si se zvířátky (nevinnost, láska ke zvířatům), gothic upírky se "strašně temnou minulostí" (deprese, teenagerovská melancholie), svůdné sukuby (touha být krásná) a supersilné vlkodlačice (touha být silná a drsná). Dalo by se řešit pomocí playbooků.
Dobré návrhy, zkusím nad tím popřemýšlet
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti