RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3758
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
RPG Kuchyně 2019
Súťažné príspevky odovzdávajte na email soutez(zavináč)rpg.sk do polnoci 17.2.2019 (teda ako kazdy rok, budem porota ich bude citat rano po poslednej hektickej noci )
Přípustné jsou všechny běžně čitelné formáty (doc, rtf, txt, pdf, html), ale preferované je pdf, jelikož na rozdíl od ostatních zachová vaše formátování, grafiku i použitá písma.
Jubilejní 10. ročník soutěže kreativního designu! RPG Kuchyně byla inspirována zahraniční soutěží GameChef a jejím cílem je vytvořit během dvou týdnů a tří víkendů krátkou RPG hru na základě ingrediencí pripravených porotou. Samozřejmě není záměrem vytvořit dokonalou hru, ale vyzkoušet si tvorbu a design hry a hlavně se u toho pobavit.
Základní úkol
Úkolem soutěžících je odevzdat hratelný návrh RPG, který musí být inspirován ingrediencemi, nebo kde se ingredience musí v nějaké významné podobě objevit.
Ingredience
Tema
Nosnou temou tohtorocnej sutaze su zenske hrdinky. Je na vas, ako s touto nosnou temou nalozite.
Obrazkove inspiracie
Vyberte si jeden az tri obrazky. Napiste tri vety:
Vyberte si tri z nasledovnych piatich ingrediencii:
Pravidla o příspěvcích do soutěže
• Můžete se inspirovat nápady nebo koncepty, které už máte vymyšlené, ale text, který odevzdáte, musí být nový. Musí vzniknout přímo pro Kuchyni během soutěže, a nesmí to být už jednou napsaný materiál.
• Můžete se inspirovat už existujícími koncepty (je těžké znovu objevit kupříkladu hod kostkou, případně kolo), nicméně pamatujte, že nesmíte kopírovat texty odjinud - všechno musí být popsané vašimi vlastními slovy.
• Hra musí být samostatně hratelná a bude hodnocena na základě toho, co odevzdáte, nemůžete se odkazovat na jakoukoliv jinou publikaci nebo text.
• Ve hře musí být uvedeno, které ingredience jste použili a jakým způsobem.
• Tento rok novinka, dlzka odovzdanych hier je limitovana na 1000 slov (spocita vam to napriklad Google Docs, alebo Word).
Doporučení
• Je na vaši libovůli, jakou zvolíte grafickou úpravu. Grafika soutěžních příspěvků se nehodnotí, nicméně dejte pozor na formátování vašeho příspěvku, neboť nepřehledný text, se na hodnocení projevit může, jelikož srozumitelnost a dobrá pochopitelnost pravidel je jedním z kritérií.
• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to, jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.
Hodnocení Kuchyně 2019
Porota ohodnotí hry a vyhlásí výsledky soutěže, stejně jako zveřejní slovní hodnocení všech her od každého z porotců.
Celkový vítěz se určí na základě hodnocení poroty. Ocenění určí sama porota na základě svého uvážení.
Hodnocení poroty
Porota hodnotí hry na základě následujících kritérií:
• Nápad, atmosféra a celkový dojem
Atmosféra hry, prostředí, původní myšlenka, první dojmy z přečtení. Pokud si někdo přečte vaši hru a řekne si "tohle bych si chtěl zahrát", ať už kvůli prostředí, myšlence nebo z atmosférických důvodů, tady dostanete maximum bodů. Je to hodnocení jak zajímavě dokážete rozvinout stávající témata o lidech, prostředí, příbězích. Když bude chtít porota ocenit vaši myšlenku nebo originální přístup, tohle je kategorie, ve které se to projeví.
• Hratelnost a provedení
Jak je hra utvořená po stránce pravidel a herních procesů, zda hra funguje sama o sobě jako systém. Jestli je používání herních mechanismů intuitivní, jak je zábavná a zda ji lze hrát víckrát, nebo se po jednom zahrání omrzí. V neposlední řadě také, jestli se vám podařilo mechanickou stránkou vyjádřit záměr, který vyplývá z okolního textu.
• Ucelenost, srozumitelnost a podání
Tato kategorie vyjadřuje, jak dobře se vám podařilo myšlenku, pravidla a atmosféru hry podat. Jestli je výsledek vašeho úsilí srozumitelný, přehledný a pochopitelný. Dlouhá, rozvětvená souvětí, nepromyšlené skákání od tématu k tématu, nedokončené myšlenky, nebo dokonce věty výsledku jistě neprospějí. Na samotné grafické úpravě, počtu obrázků, ani zvoleném písmu (pokud je čitelné) ale nezáleží, to porota hodnotit nebude – i v poznámkovém bloku lze napsat srozumitelný a přehledně členěný text. Hodnocení v této kategorii může také prospět prokládání textu příklady nebo vytvoření materiálů, kterými hráčům usnadníte přípravu.
• Zapojení ingrediencí
Jak zručně a šikovně jste využili ingredience. Smíchali jste je obratně do zajímavých obrazců? Jak moc vaše hra rozvíjí ideje ingrediencí? Jsou ingredience podstatnou částí vaší hry, nebo jen okrajovou? Pamatujte, že ingredience by vás měly nasměrovat, být inspirující, být výzvou, ne obtíží, kterou musíte překonat nebo obejít.
Porotci budou hodnotit hru na základě přečtení.
K dispozici mají následující škálu hodnocení:
0 - nedobré, zásadní nedostatky, nepochopení
1 - slabé, podstatné nedostatky, nedomyšlené, nedokončené
2 - průměrné, občasné nedostatky, nevystupující z davu
3 - solidní, drobné nedostatky, dobré myšlenky, příjemné zpracování
4 - velmi dobré, jasně nadprůměrné, záživné
5 - inspirující, nadšení, ukázkové
Bonusove body
Komentáře ostatních her
Po uzavierke sutaze mozu hraci hodnotit ostatne hry. Za kazde podnetne hodnotenie (napady a rady na vylepsenie, vychytanie much a chyb, spatna vazba z hrania) dostane hrac extra 5 bodov. Ak niekto ohodnoti vsetky hry, dostane dalsich 10 bodov.
Hra bez pripravy
Ak sa bude dat hrat hra bez pripravy, dostane 5 bonusovych bodov.
Otvoreny dizajn
Ak si autor zalozi temu a zverejni dokument, v ktorom bude hra vznikat, a bude priebezne svoje myslienkove pochody a napady diskutovat tu na fore, dostane extra 10 bodov.
Celkové bodové ohodnocení se určí jako součet hodnocení všech porotců (ak jich bude víc) plus bonusové body.
Vyhlaseni budu dvaja vitazi - Best Design (najviac bodov) a Team Spirit (najviac bodov za ohodnotene hry).
Súťažné príspevky odovzdávajte na email soutez(zavináč)rpg.sk do polnoci 17.2.2019 (teda ako kazdy rok, budem porota ich bude citat rano po poslednej hektickej noci )
Přípustné jsou všechny běžně čitelné formáty (doc, rtf, txt, pdf, html), ale preferované je pdf, jelikož na rozdíl od ostatních zachová vaše formátování, grafiku i použitá písma.
Jubilejní 10. ročník soutěže kreativního designu! RPG Kuchyně byla inspirována zahraniční soutěží GameChef a jejím cílem je vytvořit během dvou týdnů a tří víkendů krátkou RPG hru na základě ingrediencí pripravených porotou. Samozřejmě není záměrem vytvořit dokonalou hru, ale vyzkoušet si tvorbu a design hry a hlavně se u toho pobavit.
Základní úkol
Úkolem soutěžících je odevzdat hratelný návrh RPG, který musí být inspirován ingrediencemi, nebo kde se ingredience musí v nějaké významné podobě objevit.
Ingredience
Tema
Nosnou temou tohtorocnej sutaze su zenske hrdinky. Je na vas, ako s touto nosnou temou nalozite.
Obrazkove inspiracie
Vyberte si jeden az tri obrazky. Napiste tri vety:
- Setting - v akom prostredi sa hra odohrava - miesto, casove obdobie, politicke zriadenie, specifika.
- Hrdinky - koho predstavuju hlavne hrdinky hry, teda ake postavy budu hraci hrat.
- Konflikt - o com bude hra, akym nastraham a vyzvam budu hrdinky vystavene, co budu postavy v hre robit.
Vyberte si tri z nasledovnych piatich ingrediencii:
- Sila zivlov.
- Klasika s necakanym zvratom/v netradicnom ponati/s kontroverziou/nieco je radikalne inak. (Classic with a twist.)
- Hraci pri hre pouzivaju mechanicke pomocky (kocky sa nerataju ako mechanicka pomocka).
- Vsetci za jedneho, jeden za vsetkych.
- Vzacne zdroje.
Pravidla o příspěvcích do soutěže
• Můžete se inspirovat nápady nebo koncepty, které už máte vymyšlené, ale text, který odevzdáte, musí být nový. Musí vzniknout přímo pro Kuchyni během soutěže, a nesmí to být už jednou napsaný materiál.
• Můžete se inspirovat už existujícími koncepty (je těžké znovu objevit kupříkladu hod kostkou, případně kolo), nicméně pamatujte, že nesmíte kopírovat texty odjinud - všechno musí být popsané vašimi vlastními slovy.
• Hra musí být samostatně hratelná a bude hodnocena na základě toho, co odevzdáte, nemůžete se odkazovat na jakoukoliv jinou publikaci nebo text.
• Ve hře musí být uvedeno, které ingredience jste použili a jakým způsobem.
• Tento rok novinka, dlzka odovzdanych hier je limitovana na 1000 slov (spocita vam to napriklad Google Docs, alebo Word).
Doporučení
• Je na vaši libovůli, jakou zvolíte grafickou úpravu. Grafika soutěžních příspěvků se nehodnotí, nicméně dejte pozor na formátování vašeho příspěvku, neboť nepřehledný text, se na hodnocení projevit může, jelikož srozumitelnost a dobrá pochopitelnost pravidel je jedním z kritérií.
• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to, jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.
Hodnocení Kuchyně 2019
Porota ohodnotí hry a vyhlásí výsledky soutěže, stejně jako zveřejní slovní hodnocení všech her od každého z porotců.
Celkový vítěz se určí na základě hodnocení poroty. Ocenění určí sama porota na základě svého uvážení.
Hodnocení poroty
Porota hodnotí hry na základě následujících kritérií:
• Nápad, atmosféra a celkový dojem
Atmosféra hry, prostředí, původní myšlenka, první dojmy z přečtení. Pokud si někdo přečte vaši hru a řekne si "tohle bych si chtěl zahrát", ať už kvůli prostředí, myšlence nebo z atmosférických důvodů, tady dostanete maximum bodů. Je to hodnocení jak zajímavě dokážete rozvinout stávající témata o lidech, prostředí, příbězích. Když bude chtít porota ocenit vaši myšlenku nebo originální přístup, tohle je kategorie, ve které se to projeví.
• Hratelnost a provedení
Jak je hra utvořená po stránce pravidel a herních procesů, zda hra funguje sama o sobě jako systém. Jestli je používání herních mechanismů intuitivní, jak je zábavná a zda ji lze hrát víckrát, nebo se po jednom zahrání omrzí. V neposlední řadě také, jestli se vám podařilo mechanickou stránkou vyjádřit záměr, který vyplývá z okolního textu.
• Ucelenost, srozumitelnost a podání
Tato kategorie vyjadřuje, jak dobře se vám podařilo myšlenku, pravidla a atmosféru hry podat. Jestli je výsledek vašeho úsilí srozumitelný, přehledný a pochopitelný. Dlouhá, rozvětvená souvětí, nepromyšlené skákání od tématu k tématu, nedokončené myšlenky, nebo dokonce věty výsledku jistě neprospějí. Na samotné grafické úpravě, počtu obrázků, ani zvoleném písmu (pokud je čitelné) ale nezáleží, to porota hodnotit nebude – i v poznámkovém bloku lze napsat srozumitelný a přehledně členěný text. Hodnocení v této kategorii může také prospět prokládání textu příklady nebo vytvoření materiálů, kterými hráčům usnadníte přípravu.
• Zapojení ingrediencí
Jak zručně a šikovně jste využili ingredience. Smíchali jste je obratně do zajímavých obrazců? Jak moc vaše hra rozvíjí ideje ingrediencí? Jsou ingredience podstatnou částí vaší hry, nebo jen okrajovou? Pamatujte, že ingredience by vás měly nasměrovat, být inspirující, být výzvou, ne obtíží, kterou musíte překonat nebo obejít.
Porotci budou hodnotit hru na základě přečtení.
K dispozici mají následující škálu hodnocení:
0 - nedobré, zásadní nedostatky, nepochopení
1 - slabé, podstatné nedostatky, nedomyšlené, nedokončené
2 - průměrné, občasné nedostatky, nevystupující z davu
3 - solidní, drobné nedostatky, dobré myšlenky, příjemné zpracování
4 - velmi dobré, jasně nadprůměrné, záživné
5 - inspirující, nadšení, ukázkové
Bonusove body
Komentáře ostatních her
Po uzavierke sutaze mozu hraci hodnotit ostatne hry. Za kazde podnetne hodnotenie (napady a rady na vylepsenie, vychytanie much a chyb, spatna vazba z hrania) dostane hrac extra 5 bodov. Ak niekto ohodnoti vsetky hry, dostane dalsich 10 bodov.
Hra bez pripravy
Ak sa bude dat hrat hra bez pripravy, dostane 5 bonusovych bodov.
Otvoreny dizajn
Ak si autor zalozi temu a zverejni dokument, v ktorom bude hra vznikat, a bude priebezne svoje myslienkove pochody a napady diskutovat tu na fore, dostane extra 10 bodov.
Celkové bodové ohodnocení se určí jako součet hodnocení všech porotců (ak jich bude víc) plus bonusové body.
Vyhlaseni budu dvaja vitazi - Best Design (najviac bodov) a Team Spirit (najviac bodov za ohodnotene hry).
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Mám 1 084 slov.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 17011
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Tož, já jsem si právě přečetl ukázku pravidel majících 750 slov a konstatuji, že letos si to užijte beze mne. Tohohle nejsem prakticky schopen tak, abych zároveň byl spokojen s tím, že kdo si po mě hru přečte, pochopí jak funguje i mimo "aury autora".
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3758
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
- MarkyParky
- Příspěvky: 17011
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Jak jsem psal vedle na D20, moje předchozí Kuchyňovky byly:
Fantóm: 10 364 slov (netradiční, GMless, spíš storytelling => vyžadoval víc vysvětlování mechanik a příkladů)
Domů: 2958 slov (hodně klasické pojetí, stačilo vysvětlit mechaniku, navíc jednoduchou)
U Stolu: 4690 slov (psaná totálně z rychlíku, z nápadu co přišel za pět minut dvanáct před odevzdáním /doslova/, zcela absentující nějaké příklady nebo vysvětlení obtížných míst)
Dneska jsem si U stolu znovu přečetl a konstatoval, že kdybych to chtěl doplnit o příklady (jako že by je potřebovala) nabobtná to přinejmenším o půlku nahoru (takže nějakých 7000 slov určitě).
Zkrátka myslím si, že pro mě kolem těch 2500-3000 slov je minimum, pokud budu tvořit něco konzervativního nebo jednoduchého, co nevyžaduje moc příkladů a vysvětlování a nějakých 5000 pro mne bude chalenge, pokud mám vysvětlovat i mechaniku nebo neobvyklý setting.
Rozhodně ale neměň pravidla za běhu jen protože mě to přijde málo. Jestli je Log 1=0 na 1084 slovech, tak to třeba taky znamená jen to, že neumím psát krátké texty.
Fantóm: 10 364 slov (netradiční, GMless, spíš storytelling => vyžadoval víc vysvětlování mechanik a příkladů)
Domů: 2958 slov (hodně klasické pojetí, stačilo vysvětlit mechaniku, navíc jednoduchou)
U Stolu: 4690 slov (psaná totálně z rychlíku, z nápadu co přišel za pět minut dvanáct před odevzdáním /doslova/, zcela absentující nějaké příklady nebo vysvětlení obtížných míst)
Dneska jsem si U stolu znovu přečetl a konstatoval, že kdybych to chtěl doplnit o příklady (jako že by je potřebovala) nabobtná to přinejmenším o půlku nahoru (takže nějakých 7000 slov určitě).
Zkrátka myslím si, že pro mě kolem těch 2500-3000 slov je minimum, pokud budu tvořit něco konzervativního nebo jednoduchého, co nevyžaduje moc příkladů a vysvětlování a nějakých 5000 pro mne bude chalenge, pokud mám vysvětlovat i mechaniku nebo neobvyklý setting.
Rozhodně ale neměň pravidla za běhu jen protože mě to přijde málo. Jestli je Log 1=0 na 1084 slovech, tak to třeba taky znamená jen to, že neumím psát krátké texty.
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Pravidla by se za běhu měnit neměla.
Ale propříště: Taky jsem měl sakra problém to do toho narvat, mechaniky jsou málo vysvětlené a setting suchý, či spíše vysušený.
Tak nějak spoléhám na to, že když někdo dělá něco jako kuchyni, tak se trochu vyzná a umí v pravidlech najít i to, co není explicitně řečeno. Pro nějaké reálné hraní někým jiným by ten text mohl být nafouknut na pětinásobek.
Btw, email dorazil?
Ale propříště: Taky jsem měl sakra problém to do toho narvat, mechaniky jsou málo vysvětlené a setting suchý, či spíše vysušený.
Tak nějak spoléhám na to, že když někdo dělá něco jako kuchyni, tak se trochu vyzná a umí v pravidlech najít i to, co není explicitně řečeno. Pro nějaké reálné hraní někým jiným by ten text mohl být nafouknut na pětinásobek.
Btw, email dorazil?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3758
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Jo, email dorazil, este nikdy sme nemali v kuchyni odovzdany prispevok na druhy den od vyhlasenia
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6727
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Omezení na 1000 slov. Je to málo, reálně jsou to 2 strany souvislého textu ve Wordu. Navíc se to bije s tímhle doporučením:
Všechny moje předchozí hry (které považuju za poměrně stručné a kterým mimochodem skoro vždycky citelně chybí příklady) mají 2000–3000 slov, jen Mezi psem a vlkem má kolem 3600 (ale je tam plno nepodstatných vtípků a pro hru zbytečná slova v layoutu). Mimochodem Bartova Nejkrutější válka vesmíru, která je superstručná a prakticky neobsahuje setting, má 700 slov.
Ale zkusím se s tím poprat...
Tři věty (setting, postavy, konflikt) u zadání tématu a popis použitých ingrediencí se počítají do limitu 1000 slov?• Nezapomeňte nastínit koncept vaší hry a to, jak se má hrát. Kolik hráčů tolik chutí, tolik stylu hraní a zkušeností. Snažte se hráčům co nejvíce přiblížit váš pohled na hru a to i když se vám zdá, že vaše hraní je obyčejné a úplně normální.
Všechny moje předchozí hry (které považuju za poměrně stručné a kterým mimochodem skoro vždycky citelně chybí příklady) mají 2000–3000 slov, jen Mezi psem a vlkem má kolem 3600 (ale je tam plno nepodstatných vtípků a pro hru zbytečná slova v layoutu). Mimochodem Bartova Nejkrutější válka vesmíru, která je superstručná a prakticky neobsahuje setting, má 700 slov.
Ale zkusím se s tím poprat...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Ahoj,
V prvé řadě díky za letošní ročník RPG Kuchyně, všimnul jsem si toho právě včas.
Mám dotazy:
1) Co je to mechanická pomůcka? Co musí pomůcka splňovat, aby byla mechanická?
(Ne že bych to jinak věděl, ale
2) Budou při vyhodnocení zveřejněny počty bodů z jednotlivých zdrojů?
Odpověď na druhou otázku mne zajímá hlavně, pokud se zúčastním (něco vymyslím a nediskvalifikuje mne požadavek narvat to do tisíce slov).
Souhlasím s obecným konceptem, že pravidla by se během hry neměla měnit. Pokud škála u hodnocení porotců znamená počet bodů (tedy 0-20 za porotce), tak se obávám, aby nedošlo k (pracovně jsem si to nazval) boomu (blbých) bonusových bodů, aneb B(B)BB. (To druhé B je v závorce proto, že jde o subjektivní názor/obavu.)
Doposavad byly přidělovány cca 1 nebo 2 body za komentáře. V letošním ročníku je možnost nahnat doplňkovými aktivitami až (25+5x(H-1)) bodů (když za ohodnocení všech her je deset dalších bodů ; H je počet hráčů, svoji hru hráč hodnotit nebude) .
Uznávám, že jsem prošvih, jestli jste o tom někde hlasovali.
Mně osobně na této myšlence nevyhovuje, že je těžké na to napasovat strategii. Rozuměj, odhadnout, jak moc se účastnit/neúčastnit doplňkových aktivit, aby mne to nějak bodově nevyšinulo oproti ostatním. (Mám dojem, že i ty dva body měly nakonec nějaký vliv :(, když jsem očekával, že ostatní budou komentovat taky a oni nekomentovali.)
Naprosto mi dává smysl, když skončím poslední, protože dodám největší shit. Co mi už tolik smysl nedává, je skončit poslední kvůli tomu, že nekomentuju, nebo naopak poslední neskončit s nejhorší hrou kvůli komentování.
Letos je množství získatelných bonusových bodů výrazně vyšší, proto se obávám, že mohou opravdu výrazně zamíchat výsledným pořadím - a tedy z výsledku (s BB) nebude zřejmé srovnání her (kvality vytvoření her do RPGK).
V prvé řadě díky za letošní ročník RPG Kuchyně, všimnul jsem si toho právě včas.
Mám dotazy:
1) Co je to mechanická pomůcka? Co musí pomůcka splňovat, aby byla mechanická?
(Ne že bych to jinak věděl, ale
mi pochopení rozhodně neusnadňuje.)crowen píše:(kocky sa nerataju ako mechanicka pomocka)
2) Budou při vyhodnocení zveřejněny počty bodů z jednotlivých zdrojů?
Odpověď na druhou otázku mne zajímá hlavně, pokud se zúčastním (něco vymyslím a nediskvalifikuje mne požadavek narvat to do tisíce slov).
Souhlasím s obecným konceptem, že pravidla by se během hry neměla měnit. Pokud škála u hodnocení porotců znamená počet bodů (tedy 0-20 za porotce), tak se obávám, aby nedošlo k (pracovně jsem si to nazval) boomu (blbých) bonusových bodů, aneb B(B)BB. (To druhé B je v závorce proto, že jde o subjektivní názor/obavu.)
Doposavad byly přidělovány cca 1 nebo 2 body za komentáře. V letošním ročníku je možnost nahnat doplňkovými aktivitami až (25+5x(H-1)) bodů (když za ohodnocení všech her je deset dalších bodů ; H je počet hráčů, svoji hru hráč hodnotit nebude) .
Uznávám, že jsem prošvih, jestli jste o tom někde hlasovali.
Mně osobně na této myšlence nevyhovuje, že je těžké na to napasovat strategii. Rozuměj, odhadnout, jak moc se účastnit/neúčastnit doplňkových aktivit, aby mne to nějak bodově nevyšinulo oproti ostatním. (Mám dojem, že i ty dva body měly nakonec nějaký vliv :(, když jsem očekával, že ostatní budou komentovat taky a oni nekomentovali.)
Naprosto mi dává smysl, když skončím poslední, protože dodám největší shit. Co mi už tolik smysl nedává, je skončit poslední kvůli tomu, že nekomentuju, nebo naopak poslední neskončit s nejhorší hrou kvůli komentování.
Letos je množství získatelných bonusových bodů výrazně vyšší, proto se obávám, že mohou opravdu výrazně zamíchat výsledným pořadím - a tedy z výsledku (s BB) nebude zřejmé srovnání her (kvality vytvoření her do RPGK).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22977
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Jako kdyby na nějakém pořadí záleželo.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Ještě dotaz/poznámka - proč je letošní ročník v seznamu (témat RPG Kuchyně) až úplně dole, když ostatní ročníky jsou seřazeny tak, že novější jsou nahoře?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Přeřazeno.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Díky Faskale za seřazení ročníků :) .
Crowene, jaká je prosím tě definice mechanické pomůcky?
(pro akceptování jako ingredience v rpgk 2019)
Crowene, jaká je prosím tě definice mechanické pomůcky?
(pro akceptování jako ingredience v rpgk 2019)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
(130829092016)
Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
- MarkyParky
- Příspěvky: 17011
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: RPG Kuchyna 2019 - pravidla a ingrediencie
Odesláno.
Jeden obrázek, všechny ingredience, 970 slov.
Teď dotaz - když máme ten "otevřený vývoj", ale zároveň já vím, že už to do uzávěrky měnit nebudu.
Vyvěsit hned? Nebo až po uzávěrce?
Jeden obrázek, všechny ingredience, 970 slov.
Teď dotaz - když máme ten "otevřený vývoj", ale zároveň já vím, že už to do uzávěrky měnit nebudu.
Vyvěsit hned? Nebo až po uzávěrce?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host