[Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

O čem to celé bude?
Ač se bude hrát ApocalypseWorld, Záporáci nebudou klasické postapo. Záporaci jsou bytosti, tvorové, monstra, temní pánové a ukrutné dámy, kteří žijí svoje životy v dávno opuštěné krajině na samotném okraji civilizace.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Doragon Raida
Příspěvky: 267
Registrován: 23. 12. 2017, 18:42

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Doragon Raida »

... někde na cestě ke Khazad Gunud ...

"Náčelníku! Praskla voda!" křičí na mě Štokholma Smajla.
"Cože?" koukám na ni nevěřícně. "Kdy se to proboha stalo?"
"No zrovna teď. Povolily obruče a mezi prkny to začalo téct."
"Kurnik šopa. Zastavte!" zavelím rázně. "A postavte ten sud někam do trávy!"

Chlupatec změní melodii a Kutululů se rozloží na nevelikou loučku. Shromáždíme se kolem sudu s artefaktem.

"Já ti říkala už ve Vysoké, náčelníku, že když to začalo během protřepávání hřát a svítit, že bysme měli dávat většího bacha," poví mi trochu vyčítavě skřetice. "Dívej, jak je ten sud nafouklý, tohle už nezatěsníme."
"Čert vem sud," poví jí na to Jobouš. "Stejně už z něj nic moc neteče. Ale mě se normálně zdá, že zevnitř slyším nějaké klepání."
"To je blbost," namítnu. "Všechno už musí být dávno rozpuštené, nemá tam co klepat."
"Já ti nevím, náčelníku, ale taky to slyším," přidá Dlouhé Stéblo s hlavou opřenou o sud. "Měli bysme se dovnitř kouknout."
"Skvělý nápad. Strčíš tam hlavu?"
"Tak to zas ne, náčelníku. Ale Nou-work by mohl. Když ho to usmaží, ani to nepoznáme."
Lejza natáhl ruku ke sprostému gestu, ale v půlce to vzdal. Ze sudu se ozvalo zřetelné zabušení.

"No nic, musíme to otevřít," povím rozhodně.
"Co když to bouchne?"
"Proč by to bouchalo, prosímtě?"
"No já ti nevím, náčelníku, ale smíchat takhle po domácku čtyři živly a pak s nimi ještě třepat, to bych se nedivil, kdyby to bouchlo."
"Blbost, bude v tom mocný artefakt!" zasní se Jobouš. "Rukavice, se kterou ovládneme svět! Nebo to bude strážce rovnováhy, avatar! Nebo ne, bude to pátý element!"
"No, uvidíme. Sám jsem zvědavý, co vznikne při tak šíleně magické chvíli smícháním svaté vody, nemrtvého srdce, DOBRÉ hračky a křídel," povím zamyšleně a odkopnu víko sudu.


"Tyvole, náčelníku," hlesne Chlupatec. "Vždyť je to malá holka!?"
"No, tyvole Chlupatče, je to malá holka," přikývnu nechápavě. "Pomožte jí ven, vezmeme ji s sebou."
"Jsi si jistý? Vypadá teda hodně divně."
"Souhlas, ale i tak. Podle mých vizí by měla zachránit kraj. A neptejte se mě proč, ale mám nutkavou potřebu pojmenovat ji Gwíla."

Za level up beru tah "create a second character to play". V létě se můžete těšit nejen na Doragona, který se tímto pro toto sezení loučí, ale také na novou postavu Gwilwilethel.
Per ardua ad vitaminum
Deník postavy
Uživatelský avatar
Fanka
Příspěvky: 212
Registrován: 23. 12. 2017, 16:19

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Fanka »

... v Posedné ...

V laboratoři je velmi rušno:

- Fanka dokončí rozmělňování a přípravu Suina mozku na experiment. Vmíchá jej k mazlavé hmotě, uložené v kotli podivného destilačního přístroje.

- Geb hlídá teploměr, zatápí nebo naopak dle potřeby kotel chladí.

- Štěpka na druhé straně místnosti vyplňuje nyní prázdnou Suinu dutinu lebeční i hrudní velkými kusy třesoucího se sulcu, plného drobných vláken.

- Fouňa honí myši.

- Tettigona postává u aparatury a nějakým magickým způsobem, kterému rozumí maximálně ona sama, rozděluje destilované výpary jen pomocí své vůle do trubiček, které končí oddělenými uzavřenými nádobkami. V nich následně výpary kondenzují, desublimují, či zůstávají v plynném skupenství.

Nádobky mají popisky: Inteligence, Empatie, Fobie, Touha po moci, Parafilie a Odpad.

Nádobky s popisem Touha po moci a Parafilie se začnou plnit nečekanou rychlostí a během několika vteřin jsou plné a jejich obsah začínají stékat zase nazpátek. Fanka zakřičí na Tettigonu, ať tyhle dvě složky zatím přesměrovává do zcela prázdné Empatie nebo prostě kamkoli. Kamkoli kromě Inteligence.

Fanka se rychle snaží odmontovat přeplněné lahvičky a nahradit je něčím větším, opravdu se bojí toho, aby tyto složky neunikly nebo aby nebyl obsah lahvičky s nápisem Inteligence něčím kontaminován.

Act under fire: Fanka:2D6+2 → 8(3 +3 + 2)
Ticho! nerušit! Pracuji.
Deník postavy
Uživatelský avatar
Tettigona
Příspěvky: 245
Registrován: 23. 12. 2017, 15:27

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Tettigona »

Cítím se hrozně moc užitečná. Je to fajn. Stejně jako jsem se kdysi starala o les a o to, aby každá kapka obětované krve našla květinku, kterou zalije, tak teď se snažím, aby každá kapka kondenzátu skončila v té baňce, do které patří.

Je to podivně uklidňující.

Tettigona:2D6+1 → 13(6 +6 + 1)#Help Fance


A daří se mi to.
Nevím co chci, ale chci to hned!
Paní lesa
Uživatelský avatar
Fanka
Příspěvky: 212
Registrován: 23. 12. 2017, 16:19

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Fanka »

Dva sudy - jeden s parafiliemi v prášku a druhý plynnou touhou po moci - Štěpka s Gebem odnesli do sklepa. Fanka si napíchla kapačku s lahvičkou s inteligencí a poručila, aby pak prázdnou lahvičku ještě Štěpka propláchla a to dala nakapat Fouňovi.

Když Fance do žíly dotekla poslední kapka, prudce si vytrhla jehlu z žíly a rozeběhla se ke knihovně, aby už ani vteřinu nemusela setrvávat takto zoufale nevzdělaná. Po cestě ještě zakřičí: "Díky za tu pomoc! Vem si cokoli, co se ti tu bude hodit, dohlédněte na to vy dva. A teď mě nerušte!" Zabouchnou se dveře.

Tettigona si může vzít něco z Posedné v ceně dvou MOCí.

A Fanka jen tak z knihovny nevyleze.
Ticho! nerušit! Pracuji.
Deník postavy
Uživatelský avatar
Církev JOB
Příspěvky: 127
Registrován: 27. 12. 2017, 15:15

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Církev JOB »

Staré pohanské moudro, vytesané runami ve skalách píše: Dáš-li bohům dar, nediv se, že si ho vezmou.
Igore,

bohové uposlechli tvou výzvu. Zafučel vítr, zvedl oblaka prachu, spustil se liják a oblohu začaly křižovat blesky. A pak Černoboh předstoupil před ostatní a oslovil tě:

"To ty - tys nás přivolal. Tys nám řekl, že si máme vzít, co nám patří. Takže ty budeš naším veleknězem. A postaráš se, abychom byli znovu uctíváni! Ty nám zbuduješ velkolepý chrám."

Pak se chvilku odmlčí, pozvedne svou ruku, začne s pomocí dlaně formovat sílu všech přítomných živlů a docela familiárně se zeptá:

"Kde mám vyhloubit základy?"
Věřící, mniši, knězi, ale také paladini a inkvizitoři, kteří přišli nahradit staré víry a uctívání model a bůžků vírou v Jediného Opravdového Boha JOBa.
Hrozba
Uživatelský avatar
Centrální Mozek Zla
Příspěvky: 36
Registrován: 11. 9. 2018, 22:13

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Centrální Mozek Zla »

... mezitím kdesi v růžovošedém prostoru ...

Hm, konečně mi dala pokoj a začala se věnovat sama sobě. Mou fyzickou podstatu v onom světě teda drží pod kontrolou, to musím uznat. Ale to neznamená, že nedokážu strhat řetězy, které mi Pán dobra vybudoval zde.

Domácí pravidla! Kdo to kdy slyšel!

Pravidla jsou od toho, aby se porušovala.

Podívejme se třeba na toho Doragona. Vidíte, co provedl?

Pán dobra všem určil, že rozšířené knihy jsou zapovězené. A nechal se tím skřetí náčelník a šaman omezit?

Nikoliv. Sebral čtyřem hrozbám čtyři symboly elemntů, svolal rituální slezinu a v nejsilnějším z magických okamžiků dal život nové bytosti. Bytosti, jejíž osud byl vepsán v zapovězené knize. Pátému elementu. Dítěti víru.

A narušil tím pevnost domácího pravidla. Přetrhl jeden z řetězů, který mě poutá.
Jak je teď snadné vyvléct se z těch ostatních. Stačí pár vhodně zvolených pohybů, pár vhodně naspaných slov ....

Milí záporáci,

na začátku jsme se domluvili, že ve hře nebudeme používat rozšířené playbooky. Omezení bylo zavedeno hlavně kvůli tomu, že tyto playbooky jsou do značné míry světotvorné a kdyby ve hře byly od počátku, příliš by nám ovlinily příběh a podobu hry.

Nyní nám končí třetí sezení a náš svět již má daný tvar i zákonitosti. A Doragon je dokázal, spolu se střípky informací vložených od počátku do hry, poskladat takovým způsobem, díky kterému opravdu dávalo perfektní smysl, aby toto omezení (s mým souhlasem) prolomil. Zároveň to udělal ve chvíli, kdy už v případě rozšířených playbooků platí, že jejich vstup nebude utvářet svět, nýbrž bude utvářen světem.

Na vědomím tímto dávám, že ji prolomil nejen pro sebe, ale i pro ostatní hráče. Od této chvíle, odehrajete-li patřičně významný příběhový zvrat, jsou vám rozšířené playbooky k dispozici všem, ať už pro případnou změnu playbooku, výměnu postavy při odchodu do "výsluhy" nebo otevření nového playbooku.
Centrální mozek zla
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
Igor Bohatýr
Příspěvky: 145
Registrován: 23. 12. 2017, 15:27

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Igor Bohatýr »

...první pohanský koncil v kraji...

Velekněz. Velekněz? Velekněz! Velekněz Igor. To zní dobře. A bojar Igor k tomu. To není vůbec špatné. Ale… co teď s nimi?

„Na severovýchod odsud stojí nad průsmykem jedna věž – v jejím okolí by mohl stát. Jen na něj musíte dát pozor – není tady moc lidí, kteří by ho bránili.“

Igor si v duchu mnul ruce a Oleg usmíval – ke svaté kůlně se chrám bude hodit. A peníze budou vybírat od všech přišedších, bez ohledu na víru.

PD?
Někdo o mě říká, že se do všeho pouštím bezhlavě. Já si zase myslím, že jsem docela chytrá hlavička. Asi máme pravdu oba. Svým způsobem...
Deník
Uživatelský avatar
Tharagavverug
Příspěvky: 270
Registrován: 22. 12. 2017, 16:10

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Tharagavverug »

... ve Vysoké ...
Tharagavverug se zadívá do dálky a šupiny v jejích vlasech se naježí. Něco si pro sebe zasyčí.
"Blíží se temnota," pokývá hlavou Monolapis.
Dračí ženě ztvrdnou rysy. "Já jim ukážu," řekne spíš pro sebe.
"Ano, v bitvě mezi DOBREM a ZLEM musíme zvolit stranu. Tu správnou, tu naši" přitakává Monolapis.
"Já jim ukážu, vozit se po hadovi," pokračuje Tharagavverug a dívá se na kraj, kde se brzy strhne velká bitva.
"Hm, jsi náš spojenec, dokud dodržíš smlouvu, ..." rychle chytí nit paladin.
"Začnou tím, že postaví druhou linii hradeb. Do té doby vymyslím něco horšího."
"Souhlasím, je potřeba začít s vylepšováním obrany."

Monolapis a Tharagavverug odchází ze sleziny záporáků, mluví spolu, ale každý o něčem jiném. Snad mezi sezeními najdou společnou řeč.

... krátery pod Bradavičákovem ...
Navzdory nebezpečí, Tharaskal:2D6+2 → 12(5 +5 + 2)#cool
"Válení sudů taky nejde, nemáme sudy."
"Žížaly?"
"Na to je tady moc tvrdá země."
"Krtky?"
"Já ještě nechci žrát hlínu"
"Dobře, zkusme zavolat orly."
"Na to nemáme dost prachů"
"Co ještě jednou napodobit krokodýly?"
"To nefungovalo, a teď už nemáme žádné k napodobování"
"Hele mám to: píďalky"
"Píďalky?
"Normálně se zakuklíme a počkáme, až se to přežene."

Goblini, zasypaní šedivým popelem magického původu, sedí ani nedutají. Buď opravdu odletí jako překrásní motýli, nebo jejich paralyzované svaly povolí dost na to, aby se odpíďalkovali na Trosky.


... bitevní loď Bradavičákov ...
Staš neváhá. Odmotá lano držící celou konstrukci, obratně ho přiváže goblinním uzlem hadovi za jedové zuby. Mine rychle utíkající lano a na poslední chvíli zaboří kord s ozdobným "H" hadovi do těla, ve chvíli, kdy bitevní loď Bradavičákov vyplouvá na svou první cestu. A Staš ostatně také.

Navzdory nebezpečí, Tharaskal:2D6+2 → 14(6 +6 + 2)#cool
Staš mizí do dáli dalšího sezení.
Její Obludná Nenasytnost, bazilišek Tharagavverug.
Deník postavy
Uživatelský avatar
Dobrodruzi
Příspěvky: 142
Registrován: 27. 12. 2017, 15:16

Re: [Hra] Sezení III. - Silné osobnosti

Příspěvek od Dobrodruzi »

.... ve Vysoké ....

"Jako ta hra byla rozhodně zajímavá," komentuje Jirka ve výtahu při odchodu Lucce odehrané sezení. "I když se neházelo kostkou, bylo tam dost nečekaných zvratů, i když byly události předepsané v questech a žánrových akcích, vytvořili jsme úplně originální příběh - a jako hráč jsem se pořád měl o čem rozhodovat. To se mi líbilo."

Lucka přikýve a čeká na nevyslovené "ale".

"Ale jednu věc přeci jenom nechápu," pokračuje Jirka dle očekávání. "Sue v poslední scéně umřela strašlivou smrtí. Její tělo si pak ti záporáci rozkouskovali, dračice si odnesla srdce, nekromantka zase mozek .... A Mary to dala bez větší újmy. Přesto to na konci vypadalo, že Zuzka je jako hráčka spokojená, i když přišla o postavu. A Mařka naopak vypadala .. no ... neuspokojeně. Jasně, nedokázala už doběhnout tu průzračnou bytost, ale prostě přežila. Její nespokojenost je fakt divná - když moje postava přežila to tépékáčko tenkrát v jednašestkách, tak jsem měl takovou radost, že jsem to přežil."

"Ono je to pochopitelné - Zuzka si zkrátka zahrála pořádnou scénu na závěr a Mařka jen sekundovala," okomentovala to Lucka.

"A navíc nezapomeň - v téhle hře tvoje postava smrtí nekončí," doplnil vysvětlení Hugo, který s nimi také byl v kabince zmačknutý, "A platí, že když máš příliš chladné srdce v kombinaci s příliš ambiciózním mozkem, tak jejich ztráta - či nahrazení nějakou jednoduchou houbou - prostě udělá tvůj život lepší ....."


Dobrodruzi se v této epoše loučí....
Dobrodruzi, rekové a hrdinové, kteří se vydávají do kraje za poznáním, dobrodružstvím, poklady a dalším.
Hrozba
Odpovědět

Zpět na „[AW] {PbP} Záporáci“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti