[META] - Pokec pro hosty
- Doragon Raida
- Příspěvky: 267
- Registrován: 23. 12. 2017, 18:42
Re: [META] - Pokec pro hosty
Když se dívám na hrozby na druhou session (konkrétně Jobova Církev a Císařství, ale nechci spoilerovat, tak jen obecně), tak mi ta wyverna i gang přijdou "tak akorát" a i tak mě to bude v případě přímého střetu hodně bolet. Je mi jasné, že příslib "mám to na hrozby a ne na hráče" moc neuklidní, ale holt třeba mně zas nic moc jiného nezbývá, než zbrojit a doufat, že bitky ustojím.Rakša píše: ↑15. 1. 2018, 10:48 Nejsem si jistý, co přesně má na mysli Sosáček, ale můžu říct, že jako battlebabe, když se podívám na bojovou wyvernu, co dává na přímý zásah 5-harm AP, nebo gang, co má 3-harm, 2-armour před započtením velikosti a přitom je medium, tak jsem z toho nervózní - a to jsem bojová postava, jak se asi cítí nebojové?
Per ardua ad vitaminum
Deník postavy
Deník postavy
- pietrovonholzkladde
- Příspěvky: 299
- Registrován: 26. 12. 2017, 10:57
Re: [META] - Pokec pro hosty
Obecně rozumím Fanko s tím příkladem, uvídíme co nás potá dále. Pokud jak říká Rakša jí můj gang dostihne a bude mít základ 3-HARM+1-HARM za velikost (medium>jedinec dokonce 2-HARM?) tak může jedině utíkat. Je to takové to hrdinské, kdy běží jeden Neo a za ním 200 agentů Smithů a Neo stejně nakonec vykličkuje. Což mi přijde ok. Otázkou je zda se u toho pak budeme bavit:)
edit:
Třeba za sebe jako hardholder budu muset opevnit hrad a jak píše Doragon, opevnit se před hrozbama, ale jak vyjdu ven tak na druhé session se budu bát jít sám. On má holuba. Já sám momentálně jsme snadná kořist. 2-HARM, 1-ARMOR i holka mě přepere
edit:
Třeba za sebe jako hardholder budu muset opevnit hrad a jak píše Doragon, opevnit se před hrozbama, ale jak vyjdu ven tak na druhé session se budu bát jít sám. On má holuba. Já sám momentálně jsme snadná kořist. 2-HARM, 1-ARMOR i holka mě přepere
Naposledy upravil(a) pietrovonholzkladde dne 15. 1. 2018, 11:03, celkem upraveno 1 x.
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy
Deník postavy
Re: [META] - Pokec pro hosty
Hm, když já se strašně nerad hádám o teorii.
Ve zkratce, imho to v AW není bug ale feature, a ve Světě Dračáku nejsou nebojové postavy, tam mi spíš vadila malá šířka možností.
Dost dělá specifikum formátu PbP a to, že nehrajeme původní setting AW. Normálně má MC víc prostoru vstupovat a házet klacky pod nohy a těch golden opportunity je u stolu mnohem víc než v PbP (unruly medium +1/+1 gang je prostě problém kdykoli na něj najede kamera a v PbP na něj najede kamera jenom od hráče, který je obratem zpacifikuje) a fakt, že v AW je neustálý nedostatek všeho. Když máte na střeše houfnici 6 harm area messy ještě neznamená, že do ní máte v AW neomezeně nábojů. Tady máme trochu jiný žánr a není žánrový důvod, aby MC držel takového hráče zkrátka, tady si hráči musí hlídat, co jim dává smysl a přijde jim zajímavé mít ve hře.
Ve zkratce, imho to v AW není bug ale feature, a ve Světě Dračáku nejsou nebojové postavy, tam mi spíš vadila malá šířka možností.
Dost dělá specifikum formátu PbP a to, že nehrajeme původní setting AW. Normálně má MC víc prostoru vstupovat a házet klacky pod nohy a těch golden opportunity je u stolu mnohem víc než v PbP (unruly medium +1/+1 gang je prostě problém kdykoli na něj najede kamera a v PbP na něj najede kamera jenom od hráče, který je obratem zpacifikuje) a fakt, že v AW je neustálý nedostatek všeho. Když máte na střeše houfnici 6 harm area messy ještě neznamená, že do ní máte v AW neomezeně nábojů. Tady máme trochu jiný žánr a není žánrový důvod, aby MC držel takového hráče zkrátka, tady si hráči musí hlídat, co jim dává smysl a přijde jim zajímavé mít ve hře.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: [META] - Pokec pro hosty
Jojo, to PbP dělá strašně moc, jak chybí vstupy moderátora, který by usměrňoval. A zvlášť v této hře, kde PD často jen shrnuje, co se stalo prostřednictvím deníků nebo pozorovatelů. Tomuto stylu hry jsem začla pracovně říkat RPG masturbace - hráč si hraje za sebe i za NPC postavy, které svádí, manipuluje, žere...cokoli. Vystačí si na to naprosto sám a PD mu pak akorát krátce shrne jak si u toho vedl, či kdo se na to všechno díval.
Pak se obtížně od tohoto stylu hry odpoutává kvůli PvP.
Pak se obtížně od tohoto stylu hry odpoutává kvůli PvP.
Ticho! nerušit! Pracuji.
Deník postavy
Deník postavy
- pietrovonholzkladde
- Příspěvky: 299
- Registrován: 26. 12. 2017, 10:57
Re: [META] - Pokec pro hosty
Jeste ze to je rodove vyvazene... je treba si zvykat, ze samodomo neni koser a pekne do skupiny MC pribrat:)
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy
Deník postavy
Re: [META] - Pokec pro hosty
Je to injoke, nebo to slovo highlight pisete vsichni spatne omylem?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [META] - Pokec pro hosty
Ani jedno.
"Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů! Stačí jediný podpis tady...a tady.
Ano, výhradně vlastní krví. To víte, byrokracie, to je peklo..."
Deník postavy
Ano, výhradně vlastní krví. To víte, byrokracie, to je peklo..."
Deník postavy
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] - Pokec pro hosty
Sosáček:
Nevím, na co se ptáš, ale pokud tvůj dotaz směřuje na spelling highlite, tak AFIAK je to nespisovný, ale zaužívaný spelling slova highlight.
Něco jako české bychom/bysme/by jsme.
Wiktionary mou teorii podporuje.
Do Oxford dictionary se samozřejmě tenhle spelling nedostal :+)
Nevím, na co se ptáš, ale pokud tvůj dotaz směřuje na spelling highlite, tak AFIAK je to nespisovný, ale zaužívaný spelling slova highlight.
Něco jako české bychom/bysme/by jsme.
Wiktionary mou teorii podporuje.
Do Oxford dictionary se samozřejmě tenhle spelling nedostal :+)
Re: [META] - Pokec pro hosty
Já do nich na chatu pořád hustím, že to mají psát spisovně, ale z nějakýho důvodu se do "hilight" nikomu nechce.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: [META] - Pokec pro hosty
Můžu se zeptat, kdo je vlastně PC a kdo NPC?
Celé je to strašně meta, a když jsem si chtěl trochu přečíst, tak jsem se ztratil.
Nechtěl jsem se ptát, protože co je mi vlastně po vaší hře, ale když jsem ze dvou OOC komentů usoudil, že se v toum spletenci ztrácí i hráči, tak jsem si řekl, že to nebude vadit.
Celé je to strašně meta, a když jsem si chtěl trochu přečíst, tak jsem se ztratil.
Nechtěl jsem se ptát, protože co je mi vlastně po vaší hře, ale když jsem ze dvou OOC komentů usoudil, že se v toum spletenci ztrácí i hráči, tak jsem si řekl, že to nebude vadit.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [META] - Pokec pro hosty
Čistě pro zajímavost - kde cca jsi se ztratil?Pracující logaritmus píše:Celé je to strašně meta, a když jsem si chtěl trochu přečíst, tak jsem se ztratil.
Četl jsi to od začátku? Nebo jsi nahlížel někde od půlky?
Seš si jistý, že ty OOC komenty znamenají, že se hráči ztrácejí?Pracující logaritmus píše: ...když jsem ze dvou OOC komentů usoudil, že se v toum spletenci ztrácí i hráči, ...
Nenapadlo tě, že by třeba mohly být součást hry, když je tak strašně META?
Na začátku hry byli PC:Pracující logaritmus píše:Můžu se zeptat, kdo je vlastně PC a kdo NPC?
* Tharagevverug (Faskal)
* Doragon Raida (Sarsaparillos)
* Tettigona (MarkyParky)
* Fanka (Komi)
* Pietro (PetrH)
* Rakša (Pieta)
* Solfernus (Cor)
Poslední dva jmenovaní se stali NPC poté, co Cor a Pieta odpadli jako hráči.
Dále na začátku hry byly tři "významné NPC":
* Uzbatabund
* Jagula
* Gormal
a zůstali tak až do konce hry.
Ve hře je také množství sidekicků, kteří začínali jako "nameless" NPC (tak nameless, jak to jen v AW s principal "name everything" jde). Někteří z nich vystupovali spíše epizodně a někteří z nich celkem hodně zasáhli do celého příběhu nebo se vypracovali na celkem důležité postavičky, namátkou:
* Šrajbsona, Nouvork Lejzu, Ťoupase a milión dalších zdánlivě bezejmených, kteří si vydobili své jméno
* Monolapise, Jiraka mladšího, Kuthululůláka, Vaškchů a další bývalé NPC z hrozeb, které jsme si adoptovoali
* Storong, Anorechtochtir, Grahamidu, Gertrůdu a další silné ženské hrdinky (zdravíme Kuchyni)
* Kobylku, Zubinu, Štěpku a další playbookové NPC pomocníky
atd...
Na začátku hry dále byl jeden hlavní GM:
* Pán Dobra (hrající přesně podle AW agendy, ale jen věci, které se týkaly psi-maleströmu)
a dále byly ve hře přítomné čtyři "Hrozby", které byly takový experiment s formou, odehrávaly ze svých Účtů a porušovali každý jiným způsobem tu část AW agendy, která říká, že MC má oslovovat přímo hráčské postavy.
* Osadníci (v první osobě přítomného času)
* Církev JOB (epistolárně)
* Císař Evilón (ve třetí osobě minulého času)
* Dobrodruzi (v meta rovině - popisem toho, jak někdo hraje RPGčko)
Zpočátku jsem je všechny hrál já, jen když bylo potřeba zahrát něco Tettigoně, tak jí MCho na moment přebrala Komi, Faskal nebo Sarsaparillos.
Ne zcela nezajímavé je, že i hráči okamžitě zareagovali tak, že v postech svých postav experimentovali s formou a každý ji měl trochu jinou.
V průběhu hry pak Fanka vytvořila nového GMa CMZ (také jsem za něj hrál) a ten přebral veškerou MC agendu tam, kde nepůsobily hrozby.
V průběhu hry se do hry dostaly další dvě PC:
* Sarsaparillos si nejprve vytvořil Gwílu
* a následně si s ní v jeden okamžik vyměnil roli s Pánem dobra, což mělo za následek, že Gwíla přestala ve hře figurovat jako postava, začla být MC (a hraje ji Sarsaparillos) a Pán dobra se stal novým PC.
Nakonec do hry se zapojily i normální účty hráčů a to ve dvou situacích:
* Když zahráli Advanced Open Your Brain a my jsme pomyslnou čtvrtou zeď překročili dvakrát
* Když došlo k in-game pokusům o různá hackování fóra, bany a podobně. Jak Faskalovy, tak moje posty v herním vlákně tak nejsou OOC - jsou naprosto IC (a i ten Boubaquův nejnovější je), jen hrajeme sami sebe.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: [META] - Pokec pro hosty
Hm, tak to jste zašli dál, než jsem čekal. Tedy, technicky mě napadlo, že to je část hry, ale pak jsem si řekl, že tak daleko to nezajde. No, tak jsem se mýlil.
Ale pak
Každopádně díky, teď už snad rozumím.
Nahlížím vlastně od začátku, ale přiznám se, že 100% jsem určitě nečetl. Nesložil bych příběh, ale v jednotlivých scénách jsem se chytal.Čistě pro zajímavost - kde cca jsi se ztratil?
Četl jsi to od začátku? Nebo jsi nahlížel někde od půlky?
Ale pak
a to jsem jaksi nepobral a celé se mi to v hlavě rozpadlo.* Sarsaparillos si nejprve vytvořil Gwílu
* a následně si s ní v jeden okamžik vyměnil roli s Pánem dobra, což mělo za následek, že Gwíla přestala ve hře figurovat jako postava, začla být MC (a hraje ji Sarsaparillos) a Pán dobra se stal novým PC.
Každopádně díky, teď už snad rozumím.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: [META] - Pokec pro hosty
Naopak tohle meta propojení dává na té hře úplně jiný další rozměr. To že každý věk byl podle jiného systému zase je super, člověk si zkusil aw, chainmail apod... sice jen okrajově, ale ta idea byla i tak geniální. To že občas jsme víceméně nekorektní a nebo i na hraně je prostě tak. Samo dá se to vzít i jinak, že to třeba znevažuje vážnost fora, ale myslím, že to tu dělají jiná vlákna
- Igor Bohatýr
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23. 12. 2017, 15:27
Re: [META] - Pokec pro hosty
Nemusíš té hře úplně rozumět. Prostě ji hraješ.
Paul
Paul
Někdo o mě říká, že se do všeho pouštím bezhlavě. Já si zase myslím, že jsem docela chytrá hlavička. Asi máme pravdu oba. Svým způsobem...
Deník
Deník
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů