[META] - Přání a stížnosti

O čem to celé bude?
Ač se bude hrát ApocalypseWorld, Záporáci nebudou klasické postapo. Záporaci jsou bytosti, tvorové, monstra, temní pánové a ukrutné dámy, kteří žijí svoje životy v dávno opuštěné krajině na samotném okraji civilizace.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od MarkyParky »

V tomhle vlákně případně řešte problémy, osobní přání či stížnosti, které se nevejdou na rolz a nechcete s nimi plevelit organizační vlákno.
Uživatelský avatar
Tharagavverug
Příspěvky: 270
Registrován: 22. 12. 2017, 16:10

Re: [META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od Tharagavverug »

"Cílem hry je zabít pána jeskyně."
Už se vám někdy stalo, že někdo popisoval hru starého dračáku těmito slovy? Mně ano. Je to taková blbost, že jsem to nedokázal pustit z hlavy.

Apocalypse world má jednu vlastnost, kterou musíme vyřešit, a to Psychic Maelström. Jedná se nepředdefinovanou věc ve světě (všeobjímající šílenství, typicky, ale také třeba virtuální realita, pokud hrajete v matrixu), a máme volnost si ji popsat.

Psychický Maelström má tu vlastnost, že je všudypřítomný, je možné do něj nahlédnout, na cokoli se zeptat a potom dostanete vizi, podle úspěchu buď jasnou nebo zamlženou. Při neúspěchu je na tahu GM. Maelstöm je možné také do jisté míry ovlivňovat, například pomocí augury, kterým se dá do maelströmu vložit informace, "otevřít v něm okno" nebo někoho od maelströmu izolovat. Některé postavy umí s maelströmem pracovat, například si přes něj někoho přivolat k sobě.

Mně to zní jako cheatování.

Naše hra už je dost meta, navrhuji proto udělat ještě krok výš: psychický maelström v naší hře nebude nic "uvnitř" hry, jak to popisujeme běžně, ale bude to přímo "Pán Dobra", tedy náš "pán jeskyně", který dělá gamemástera monstrům (a kterého hraje primárně Marky). Nahlédnutí do maelströmu tedy může vypadat tak, fixlujete, nahlédneme našemu virtuálnímu gamemasterovi "Pánu Dobra" do herních poznámek, na zatím neodkrytou část mapy dungeonu, ...
Pomocí augury je možné mu do railroadu připsat odbočku, posunout figurku po mapě a podobně. Izolace od víru může vypadat tak, že virtuální PJ ztratí nad figurkou kontrolu a ona se začne chovat podle sebe.

Dávám to sem jako návrh, nicméně uznávám, že je to kontroverzní a snadno to může rozbíjet imerzi do hry. Pokud se to komukoli nelíbí, můžete to vetovat a já si to někdy vyzkouším jako nějaký oneshot. Klidně napište PM Markymu a on mi to pak taktně oznámí :D
Její Obludná Nenasytnost, bazilišek Tharagavverug.
Deník postavy
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od Sosacek »

Na hranici vnimani, Psychický Maelström je vsudypritomny, plny nenavisti a zurivosti. Nejde se pred nim schovat.

To sedi na "Pana Jeskyne".
But nobody came.
Uživatelský avatar
Fanka
Příspěvky: 212
Registrován: 23. 12. 2017, 16:19

Re: [META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od Fanka »

Ohledně Maelstromu jsem (jako obvykle) kategoricky a striktně zcela nerozhodná. Na jednu stranu to zní jako zajímavý experiment, na druhou stranu zas mám ráda to objevování, co je to ten Maelstrom zač a jak souvisí s magií, nadpřirozenýma věcma, bytostma a podobně.

Takže mě zcela ignorujte a klidně zapomeňte, že jsem tu cokoli psala :-)
Ticho! nerušit! Pracuji.
Deník postavy
Uživatelský avatar
Rakša
Příspěvky: 91
Registrován: 22. 12. 2017, 22:56

Re: [META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od Rakša »

Já sama moc nevím, co si o tom myslet. Na Maelström názor nemám, ve hře jsem ho nepotkala, zvláštní tahy na něj nemám a podle statů soudě se s ním do oplétaček dostat nechci. Takže bych se možná měla držet stranou a nekecat do toho těm, pro které Maelström bude aktuálnější.

Ale copak mě něco takového už někdy zastavilo? Takže za sebe můžu říct, že nápad to je zajímavý, ale imerzi by mi to rozbíjelo, takže jsem proti.
Uživatelský avatar
Doragon Raida
Příspěvky: 267
Registrován: 23. 12. 2017, 18:42

Re: [META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od Doragon Raida »

Doragon Raida píše: 23. 12. 2017, 19:26 Igor Bohatýr - Kdo se mnou byl celé dny na cestě?
Potkali jsme se v nešťastné době, kdy byl tvůj kůň raněný a můj Cyp už týden nežral. Nejprve jsem to chtěl vyřešit jednoduše, ale nakonec jsme radši vyřešili naše problémy bok po boku. Těch pár společných dní bylo inspirativních. Přinejmenším ti od té doby už neútočíme na věž.
Igore, tady jsem ti odpovídal na otázku a dával HX, nemáš to ale zohledněné v deníku.
Per ardua ad vitaminum
Deník postavy
Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

Re: [META] - Přání a stížnosti

Příspěvek od PánDobra »

Takže:
- lokátoři a dobrodruzi už jsou finíto
- zvědové jsou eskalovaní na 10:00 a blíží se ke konci
- jen mnichům chybí to někam vyeskalovat - vyhořel jim kostel, šéf jim zhřešil a bylo by potřeba je nějak dotáhnout někam


Prosím tedy, abyste:
- už nerozjížděli nové velké zápletky, spíš směřovali k zakončení některých existujících (je OK, pokud vám přetečou nedořešené do dalšího sezení)
- máte-li někdo volnou kapacitu a nevíte, co hrát, vezměte si na paškál mnichy - už jsou skoro 12 hodin ofscreen, mohou být skoro kdekoliv

EDIT: Upřesnění moratoria na nové věci - netýká se "Čtyřlístku", ten je žádoucí naopak nakopnout, aby se něco o pozadí celé kampaně do hry objevilo. Ale stačí nakopnout, netřeba vyřešit.
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Odpovědět

Zpět na „[AW] {PbP} Záporáci“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů