[META] - Organizační vlákno

O čem to celé bude?
Ač se bude hrát ApocalypseWorld, Záporáci nebudou klasické postapo. Záporaci jsou bytosti, tvorové, monstra, temní pánové a ukrutné dámy, kteří žijí svoje životy v dávno opuštěné krajině na samotném okraji civilizace.
Odpovědět

Chceme rovnou tvrdé MISSy v boji?

Ano
7
78%
Ne
2
22%
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

[META] - Organizační vlákno

Příspěvek od PánDobra »

V tomhle vlákně se postupně budou objevovat dohodnuté organizační instrukce kolem PbP Záporáci v AW.

Házecí sever - ROLZ.ORG
Vstupní stránka: https://rolz.org/join - místnost Zaporaci
Link přímo na místnost: https://rolz.org/dr?room=Zaporaci
Házecí gadget do bookmarků:

Kód: Vybrat vše

javascript:(function(){var rf = document.getElementById('rolz-script');if(rf)RolzScript.togglePopin();else{var t=document.createElement('script');t.setAttribute('src','https://rolz.org/tools/bmjs');t.setAttribute('id','rolz-script');document.body.appendChild(t);}})();
Sezení

Hra bude rozdělena celkem do šesti sezení. V každém sezení se do kraje vypraví celkem 4 výpravy, po jedné od každé hrozby a pokusí se něčeho dosáhnout. Na základě toho, co s nimi provedete (Let's play to discover) bude vypadat jejich příští výprava.

Každé sezení bude mít vyhrazené své vlastní herní vlákno, ve kterém budeme jen hrát. V herním vlákně nebudeme řešit žádné mimoherní domluvy, komentáře a podobně, na to budou jiná vlákna, PMky nebo místnost na rolz.org.

Pro posty vašich Záporáků a posty, které bude psát přímo Pán Dobra platí následující pravidla:

= Posty se píšu z herního účtu, který mějte pro svou postavu založenou. Pokud omylem napíšete post ze svého normálního účtu, nevadí, řekněte na rolz mě nebo Faskalovi a my vám je přehoditím.

= Při psaní v herním vlákně se budou používat tři typy písma:
* Pokud ve svém postu střiháte na jiné místo mapy, než kde se odehrává post, na který navazujete, uveďťe takové místo do hlavičky postu tučnou kruzívou, například: .... v Ustraši na návsi ...
* Popisy toho, co která postava dělá - normálním písmem
* Metaherní informace přímo spojené se hrou, například volby v rámci použitých tahů, případně hody kostkou - kurzívou
Pokud budete chtít někomu říct něco přímou řečí, Pán Dobra vám říká: "Použijte na to uvozovky." Naopak úvahy vaší postavy, které vysvětlují něco čtenáři, ale v příběhu nezazní, pište normálním písmem bez uvozovek, jako všechen ostatní text.
Pokud by se ve hře stalo, že bude potřeba zavést nějakou novou formu prezentace informací (např. telepatii, tajemný jazyk, kterému nemá rozumět nikdo než čtenář nebo rozlišení dvou schizofrenických osobností vaší postavy), osvěčilo se nám, když si hráč zavedl buďto »jiný typ uvozovek«, nebo jiné barvy takového textu. Prosím, používejte takové věci z rozvahou, jen tam kde to opravdu bude potřeba a přemýšlejte u toho, jak nadhodit případný standard tak, aby bylo ostatním jasný a mohli v obdobných situacích využít téhož. Nebo jim to vysvětlete někde vedle metaherně.



Každé sezení zahájím vždy tím, že nejprve nadhodím jako Pán Dobra úvodní post a pak za jednotlivé hrozby rozehraji situaci v kraji. Pak vám předám slovo a vy si v rámci svého prvního postu případně shrnete, co se stalo mezi výpravami a vyhodnotíte ty tahy, které mají jako podmínku "na začátku sezení" + kolik MOCI dáte na svůj LIFESTYLE:
= Ti z vás, co dají 2-BARTER, si budou moci popsat, jak si své doupě velebí, jejich pověst sílí. Budou obávání a hrdinové se jejich sídlům a doupatům spíše vyhnou, nenaženou-li je tam nějaké okolnosti.
= Ti z vás, co dají 1-BARTER, si popíší, že tak nějak spokojeně žijí. Hrdinové po nich cíleně nepůjdou, ale připletou-li se někomu do cesty, rozhodně využijí příležitosti.
= Ti z vás, co nedají nic, ukazují světu svou slabost a zranitelnost. Hrdinové po nich cíleně půjdou, protože jak jinak získat slávu, než útočením na nejslabší kusy?

POZOR! Na rozdíl od Nesmrtelných nebude mezi sezeními docházet k resetům zdraví a vybavení. Mezi sezeními neproběhnou roky, nanejvýš pár dnů/týdnů. Na místo toho budou platit následující pravidla:
= Případní mrtví či těžce zranění (09:00 a víc) budou bez ohledu na svůj stav začínat stabilizovaní na 06:00
= Lehce zranění (06:00 a méně) na tom budou o 1 segment lépe.
Budete se muset víc léčit in-game.


Jak psát posty
Využijeme výhody AW, že se hráči a MC střídají v odehrávání specifickým způsobem. MC přichází na tah jen v určitých herních sitacích, zejména:
- pokud tak určí tah (typicky 6-, nebo předepsané rozhodnutí MC)
- pokud mu hráči předají slovo (zeptají se, co bude dál)?
- pokud mu hráči dají "golden oportunity" - tzn. zahrají něco, co by zjevně mělo vyvolat reakci prostředí, o které rozhoduje MC.

V případě házení to má tu výhodu, že pokud ve vašem postu nastane situace, která spustí nějaký tah, není třeba čekat na nějakou domluvu - už přímo při psaní postu si můžete hodit, hod zaznamenat a podle výsledku vyprávět dál, bez asistence MCho.
Příklad:
Tettigona se rozhodne, že proběhne hořícím domem. Hráči je jasné, že to je Act under the fire a rovnou si sám hodí kostkami. Pokud hodí 10+, tak klidně sám odvypráví, jak domem proběhl - nemusí čekat na MCho - a klidně pokračuje ve vyprávění dál. Výsledky 7-9 nebo 6- ale vyžadují intervenci od MCho, tak Tettigona ukončí post a počká.

K tomuhle bych měl ještě upřesnění - u nameless NPC se nebojte v rámci popisů s nimi manipulovat. Jsou tam pro vás a vaše postavy jsou středobodem vesmíru a pokud rovnou odvyprávíte, že něco konkrétního udělaly, protože to odpovídá vašemu výstupu z move, nemám s tím žádný problém.
Naopak u named NPC (tedy zejména hrozeb) zkuste reakce nechávat na MCm ....mám pro vás připraveno pár překvapení, háčků a tak :-)=


POSTAVY
Také bude mít svůj vlastní účet, pojmenovaný podle postavy, s avatarem a v podpisu link na deník. Na deník bude mít postava založené své vlastní vlákno . První příspěvek tohoto vlákna, ideálně umístěný v záhlaví, bude samotný deník.

Další příspěvky v tomto vlákně mohou sloužit k zaznamenání zajímavých událostí, mechaniky, expování, toho co si postava myslí/cítí mimo scénu, případně pro zaznamenání polo-veřejných informací typu "tajemství". Tzn. pokud si chcete hru pro sebe udržet uzavřenou a nechcete znát tajemství ostatních postav, dokud se neprovalí v hlavním vlákně, tak ostatním postavám koukejte nejvýše na první post. A naopak pokud některý z hráčů či čtenářů chce vidět pod pokličku - zde je místo, kde může nahlédnout.

DALŠÍ VLÁKNA
Zde je seznam označení vláken, která ještě najdete:

[HRA] - Označení herních vláken.
[MAPA] - Ke každému sezení bude založené i mapové vlákno - v tom budu čas od času aktualizovat mapu kraje, vždy v posledním postu bude poslední aktuální mapa, případně se tam budou objevovat nějaké zoomování, kdyby se třeba u někoho prolézal dungeon - do nich prosím nepsat nic jiného.
[META] - Označení meta-herních vláken, tzn. neherní věci. Některá mohou obsahovat čistě MC informace, zvažte si sami, jak je budete prolézat. Přinejmenším budeme mít:
= Organizační vlákno (tohle) - zde budeme řešit praktické věci kolem hry - OOC přechody mezi sezeními, dlouhé pauzy některých hráčů, výpadky házecího serveru a podobně...
= Vlákno přání a stížností - tam budeme řešit případné problémy či věci, které byste ve hře chtěli/nechtěli a debata na rolz na ně nestačí
= Okamžiky, co vám udělaly radost - vlákno, kde ulevte svým emocím, pokud vám někdo udělá radost něčím, co napsal, vymyslel a podobně.
[Hrozba] - Označení spoilerových vláken s hrozbami. Chcete-li hrát otevřenou hru a koukat mi pod ruce (je to pro hru lepší), nahlížejte dle libosti. Chcete-li si hru užít uzavřeně, nelezte tam.
%Jméno% - %Bytost% (%AW-class%) - Vaše deníky (viz výše)


SMRT POSTAVY
Pokud vaše postava umře, rozehraná scéna pro ni končí. Ostatní (NPC i PC) ji mohou vylootovat a nechají ji někde pohozenou. Hráč se pak může rozhodnout:
= Počkat, až ostatní opustí scénu, pak se sám "zvednout" a hrát dál v tomto sezení. V takovém případě si vybere jednu z voleb na svém deníku (-1HARD, +1WEIRD, změna classy) a může pokračovat ve hraní stabilizovaná na 09:00. Každou z těchto voleb můžete za CELOU kampaň (tedy i po změně classy) použít nejvýše jedenkrát.
= Bude-li se blížit konec sezení, může se postava rozhodnout už se do hry nevracet. V takovém případě se vrátí až v dalším sezení, stabilizovaná na 06:00 (viz výše) a nic ji to nestojí.
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od PánDobra »

Můžete začít hrát.

EDIT:
Kdo nemá, řekněte si o HIGHLITE STATů:
- tomu, na koho máte nejvyšší HX
- Pánovi Dobra


Na začátku hry:
- Trochu představte svojí postavu.
- Vyhodnoťte si případné tahy na začátek sezení.
- Popište, jak si vedete (s ohledem na zaplacený LIFESTYLE)
- A následně:
== Pokud jsem vás už uvedl do nějaké situace, přejděte plynule do reakce na ní
== Pokud ne, rozehrajte si cokoliv svého, začněte řešit svoje problémy (pokud nějaké vyplývají třeba z vašich startovních tahů), vydejte se někam, kde se něco děje, nebo si nějak řekněte o/rozjeďte GIG).
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od PánDobra »

TOK ČASU a LÉČENÍ

Tok času
Orientačně si můžeme představit, že ve hře jsou 4 důležité okamžiky, které budeme nějak sledovat:
- SVÍTÁNÍ
- POLEDNE
- SOUMRAK
- PŮLNOC

Při hře se budu snažit usměrňovat tok času já, občas v MC odpovědích zmíním, že některý z těchto okamžiků ve vaší lokaci už minul.

Práce s časem
Pokud budete vy chtít řešit nějaké čekání, dlouhé přesuny a tak:
- bez omezení hrajte mezi dvěma okamžiky, které odpovídají tomu, "kdy" jste dostali odpověď
- potřebujete-li nějaký flashback nebo doháníte ostatní a jste "v minulost", můžete hrát bez omezení, jen si dejte pozor, abyste nerozbili něco již odehraného
- potřebujete-li se posunout do budoucnosti (např. protože nebudete moct celý víkend odehrát a potřebujete dostat do hry nějakou pro vás důležitou událost a bojíte se, že až se v pondělí vrátíte, už bude pozdě), tak:
== pokud se budete posouvat jen malý kousek za příští okamžik, tak jen zohledněte polohu ostatních PC. Pokud jsou bezpečně jinde, klidně to udělejte. Pokud jsou poblíž, domluvte se s nimi.
== pokud potřebujete větší skok, ale ne dále než dva okamžiky, tak se domluvte s MC
== víc do budoucnosti než dva okamžiky hrát nebudeme

Hojení a krvácení s časem
S tokem času také souvisí léčení a zhoršování zranění. Ve hře bude platit, že pokud mine jeden z těchto okamžiků a vy jste zranění, podívejte na následující seznam, co to pro vás znamená:

- Jste-li na 03:00 nebo 06:00 a strávili jste celou dobu mezi dvěma okamžiky v klidu (tzn. hráli jste klidnější scény jako jednání, výzkumy, nějaké klidné přesuny, nikoliv bitky, pronásledovačky a akční scény) a nedostali jste mezi nimi HARM, můžete si jeden segment "zahojit".

- Jste-li na 09:00, váš zdravotní stav se nijak nezmění.

- Jste-li na 10:00 a více a jste stabilizovaní, váš zdravotní stav se nijak nezmění.
- Jste-li na 10:00 a více a nejste stabilizovaní, váš zdravotní stav se o 1-HARM zhorší (nemusíte vyhodnocovat suffer harm).

O stabilizaci přijdete, pokud:
- Obdržíte HARM nad 09:00
- Budete nad 09:00 hodně akční, hodíte u toho MISS a MC určí, že už nejste stabilizovaní.
Stabilizaci získáte tak, že nejste stabilizovaní a někdo s AngelKitem nebo na ošetřovně se vám nějaký čas věnuje.

Spánek
Jako nestvůry nemusíte spát pravidelně - čas od času by ale bylo fajn, dát si oraz. Udělejte to:
- pokud máte pocit, že berete příliš spotlightu a chcete dát prostor ostatním
- pokud víte, že pár dní budete offline a nebudete moct hrát
- pokud jste chvíli nehráli, jste příliš v minulost a potřebujete skočit do "současnosti"

Není to povinné. Zábava hráčů a organizace jejich herního času je nadřazena realističnosti. Ale bylo by fajn si uvědomit, že tenhle nástroj ve hře je a udělá ji uvěřitelnější.

Postava, která "spí" má částečnou plot-imunity - MC proti ní většinou netáhne a ostatní by na ní měli hrát jen pokud je to opravdu důležité pro jejich příběh. Zároveň toho ale nezneužívejte - na spánek není mechanický nárok a není to invisibility cloak - pokud je pro jiného hráče nebo NPC opravdu důležité se s vámi setkat, nebo jste uprostřed dramatické honičky a vy se z toho zkusíte vyvléct spánkem, taky to může dopadnout tím, že vás okrade/zajme/zneuctí ve spánku ;o)
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od PánDobra »

GANGY a BOJE S NIMI

Nakonec jsem se rozhodl, že budeme hrát téměř as-written, s drobnými úpravami.

= Budeme tedy hrát abstraktnější hru, kde gangy jsou určený velikostmi SMALL, MEDIUM a LARGE a my neřešíme skutečný počet členů.

= Orientační stupnici velikostí mírně upravuji, protože originální stupnice velikostí nepokrývají typy konfliktů, které hrajeme nejčastěji a některé hranice (zejména SMALL/MEDIUM na 25 lidech) dělají problémy s interpretací.
-- JEDNOTLIVCI (v pravidlech "a guy or two") jsou malé skupinky do velikosti cca do 5 lidí.
-- SMALL gang je od 5 do cca 20 lidí
-- MEDIUM je od cca 20 do cca 50 lidí
-- LARGE je 50 a více
Hrozba Hrdinové má výjimku - jsou tak dobří, že mohou být SMALL GANG i když je to partička jen 3 a pod...

= Dělení a slučování funguje cca následovně:
-- Kdykoliv můžete vydělit ze SMALL, MEDIUM a LARGE gangu osamělé NPC, aniž byste ovlivnili jeho velikost. Takové NPC není gang, ale je to prostě NPC.
-- JEDNOTLIVCI vydělením osamělých NPC zanikají - už takhle to vlastně pořádně nebyl gang.
-- SMALL můžete rozděli na dvě skupiny JEDNOTLIVCŮ
-- MEDIUM můžete rozdělit na dva SMALL
-- LARGE můžete rozdělit na dva MEDIUM
Že u tohodle systému haprují počty členů neřešíme, protože hrajeme abstraktně.

= S výše uvedeným můžete různě kombit, ale při různém dělení a slučování gangů spoléhám na to, že nebudete chyby tohodle systému exploitovat. Když máte MEDIUM gang, rozdělíte ho na půl a každá půlka zaútočí z jiné strany na stejného nepřítele, pořád je to útok MEDIUM gangu. Nejsou to dva útoky SMALL gangů. Kdykoliv můžete z gangu vydělit osamělé NPC, aniž byste ovlivnili jeho velikost - ale to neznamená, že to můžete udělat 10x a sumonnout si tak nový SMALL gang... a podobně. V případě, že nějaká situace plynoucí z dělení a přeskupování gangů má více mechanických reprezentací, bude platit ta, která je pro hráče nejméně výhodná ;o) - tzn. pokud například máte LARGE gang a vydělíte z něj SMALL gang, tak dostanete vlastně jakoby SMALL + (MEDIUM+SMALL), což ze ale mechanicky bude vyhodnocovat jako SMALL a MEDIUM.

= Ubližování Gangům:
-- Osamělým NPC a JEDNOTLIVCŮM se ubližuje podle tabulky "When NPC Suffers HARM". Jejich HARM se netrackuje, buďto jsou, nebo nejsou živí.
-- Gangům velikostí SMALL, MEDIUM a LARGE se ubližuje podle tabulky "When GANG Suffers HARM" - hráčské a named NPC gangy tedy mají samostatný doomsday clock a hrajeme na "Does gang hold together?"
-- Gangy s doomsday clockem je možné léčit podle stejných pravidel, jako hráčské postavy a podle stejných pravidel se jim zranění v čase hojí/zhoršují, léčení pouze stojí +1STOCK za každý stupeň velikosti GANGu
-- Kdykoliv je na to v příběhu prostor (ne uprostřed bitvy), můžete říct, že část vašeho GANGu umřela/opustila vás/nechali jste zraněné doma a ponížit velikost o 1 stupeň, tím si instantně vyléčíte 2 segmenty doomsday clocku.
-- Nameless NPC gangy budou "soakovat" damage zmenšováním rovnou, hned po bitvě.

-- tag AREA u zbraní znamená, že:
-- útočí-li GANG takovou zbraní na menší gang, tak dává stejný HARM, jako obyčejnou, s bonusem za rozdíl velikostí (ale nic víc)
-- útočí-li GANG takovou zbraní na větší gang, tak se postih za velikost upravuje podle toho, jak velká část většího gangu je v zasaženém prostoru (kdyby tam byl celý, tak postih není)

= Rozpad gangu
Rozpad gangu vyplývá z počtu aktuálně zaplněných segmentů jejich doomsday clocku. Testuje se v okamžiku zásahu.
Weak leader jste, pokud:
- vlastnost vašeho gangu je, že nerespektuje autority nebo něco podobného
- nebo v příběhu došlo k události, která sníží váš respekt
Rozpadu gangu lze zabránit tahy PACK ALPHA a LEADERSHIP.

= Hraní za gangy a NPC
Při hře používáme gangy i ovládnutá NPC jako samostatné figurky (nepoužíváme tedy tu část pravidel, kde je gang jen pasivní zbraň/meatshield). Gangy i ovládnutá NPC mohou používat obecné tahy, hází si s pomocí statů svého majitele, neopravených o případné tahy majitele (tzn. počítají si opravy statu získané přímo za level-up, nepočítají si "přesměrovávací" tahy a nepočítají si zvednutí statů pomocí těch tahů co typicky dávají +3 - ty patří jen vašemu Záporákovi).
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od PánDobra »

DOSAHY ZBRANÍ

Uvádím zde zněnou houserule, které jsme dohodli kolem zbraní a dosahů:

1) Dosahy:
- INTIMATE - Obětí, šeptání do ucha, tělesná blízkost
- HAND - Od máchnutí rukou, po dohození kamenem/granátem/dýkou
- CLOSE - Víc než hození kamenem, až dokud rozeznáváte detaily v obličeji.
- FAR - Když už nerozeznáte rysy obličeje a dál (uvěřitelně dál)

2) Útoky v jiném dosahu:
Je možné použít zbraň i v jiném dosahu, než na který je určena, je-li to uvěřitelné (např. mečem probodnout někoho v obětí). V takovém případě ale máte snížení -1HARM za každý stupeň dosahu, o který jste mimo od doporučeného.
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
PánDobra
Příspěvky: 194
Registrován: 27. 12. 2017, 15:13

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od PánDobra »

CLASS SWITCH

Ve hře padly oprávněné námitky, že EXPujeme poměrně rychle, a hrozí dvě nebezpečí:
- aktivní/expující hráči utečou výkonostně pasivnějším/neexpujícím
- ČESLAV EFFEKT, kdy postavy s vysokými staty už budou mít na všechno řešení a nebudou MISSovat, takže se pro ně hra stane plochou a nudnou

Po krátké diskusi jsme se dohodli provést progresi expování a tuto progressi spojit se změnou playbooku to následovně:

- Váš první playbook LEVELuje za standardní cenu (5 EXPů/LEVEL)
- Ve chvíli, kdy se rozhodnete pro LEVEL-UP: change your character to a new playbook, tak si nový playbook dáte jako svů hlavní. Starý playbook nezahazujete, jen si ho odložíte stranou jako vedlejší. Může tak mít i víc vedlejších playbooků.
- LEVEL-UP na novém hlavním playbooku bude vždy o 3 EXPy dražší než pŕedchozí (tzn. 2. playbook = LEVEL-UP za 8, 3. playbook = LEVEL-UP za 11, 4. playbook = LEVEL-UP za 15, atd...)
- nevyužité LEVEL-UPy na vedlejších playboocích zůstávají k dispozici a zachovávají si původní cenu (týka se i nevyužitých pokročilých LEVEL-UPů jako jsou "advance moves", "create second character" a podobně)

Krom toho změna hlavního playbooku pro vaši postavu znamená:
- získáváte nové tahy tak, jako byste si vytvářeli postavu podle nového hlavního playbooku od začátku (typicky 2-3).
- zůstávají vám všechny tahy staré postavy, které máte na vedlejších playboocích.
- pokud na to nemáte zvláštní tah, nebo jste nezaškrtli adevkátní LEVEL-UP, ztrácíte možnost používat některé vybavení (zejména speciality-gear) - můžete si ho nechat ve fikci, ale pak jeho používání bude DSuF
- ve fikci si odehrajte postupně obměnu vybavení a zázemí tak, abyste se srovnali s novým playbookem, přičemž
- pokud jste v minulosti zvolili v nějakém playbooku jednou nebo vícekrát volbu choose a new option for XXX a díky změně playbooku již nemáte zázemí XXX, znamená to pro vás, že jedna z těchto voleb se stává volbou get a XXX
- pokud jste v minulosti zvolili v nějakém playbooku get a XXX a nyní máte XXX jako standardní zázemí nového playbooku, znamená to pro vás, že tato volba se stává volbou choose a new option for XXX

Z posledního mimo jiné vyplývá, že vždy budete mít nejvýše 1 gang, nejvýše 1 holding a podobně a růst postavy bude znázorněn tím, že poroste jeho kvalita.
Pán Dobra
MC pro AW PbP Záporáci
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

HRDINOVÉ

Protože dobrodruzi a hrdinové mají být hrdinští, budou mít trochu posunutou tabulku HARMů.

1-harm: ťukance a boule, vážnější zranění pokrytá léčivými skilly
2-harm: lehká zranění, větší zranění doléčená jen částečně, výjimečně (1/6) těžší zranění omezující nějakou zbraň či dovednost
3-harm: těžká zranění omezující zbraň či dovednost, jizvy, prokletí, a podobně, občas (2/6) i smrtelná zranění, kdy se válí v krvi, asi umřou, ale dokáží ještě dát poslední ránu
4-harm: smrtící zranění, ze kterých dají už jen poslední ránu, a celkem často (4/6) i rovnou smrt
5-harm and more: smrt, provázená totální destrukcí těla.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

trochu s křížkem po funuse, ale:

MEZI SEZENÍMI:

Změna HX:
- Určete, kdo vás během předchozího sezení nejvíce poznal - a řekněte mu, ať si zvedne +1HX (s případným resetem dle pravidel)
- Pokud nikdo takový není, určete, kdo vás po tomto sezení zná hůř než dřív - a řekněte mu, ať si sníží -1HX (s případným resetem dle pravidel)

Stat highlite:
- Jakmile bude jasné, na koho máte nejvyšší HX, zeptejte se ho na Stat highlite do dalšího sezení. Druhý vám dá MC.

Zdraví:
I když ve fikci uplynuly 2 měsíce času, utržené rány se samy od sebe hojí pomalu.
- Máte-li zdraví na 06:00 nebo lépe, zahojí se vám zdarma 1 segment
- Máte-li zdraví na 09:00 nebo hůře nebo jste mrtví, zahojíte se na 09:00 a budete stabilizování
- Chcete-li si vyléčit více, můžete, ale bude vás to stát 1-BARTER za každý další vyléčený segment

Zázemí:
- Někteří z vás mají zázemí (a s ním SURPLUS a WANT).
- Nevyřešené WANT z minulého sezení zůstávají nevyřešené.
- Vyhodnoťte si své tahy WEALTH nebo FORTUNES (a na 7-9 si případně přidejte nějaký nový WANT)

Startovní tahy:
Vyhodnoťte si i ostatní tahy, co jsou na počátku sezení

Projetky:
- Měl-li někdo z vás v projektu jako podmínku "bude to chvíli trvat", pak už uběhla dost dlouhá doba a máte ji splněnou

Lifestyle:
- rozhodněte si, kolik BARTER utratíte za lifestyle, přičemž:
0-BARTER => některá z hrozeb cílené půjde po vašem doupěti
1-BARTER => hrozby napadnou vaše doupě, bude-li stát v cestě/poblíž/konfliktní s jejich agendou
2-BARTER => hrozby se vašemu doupěti vyhnout, pokud to půjde
Pokud má vaše classa napsáno, že vaše zázemí platí lifestyle za vás, tak to znamená, že za vás zaplatí 1-BARTER (nehrozí vám 0, a můžete si připlatit +1BARTER a mít 2-BARTER).

Rozjezd nového sezení
Počkejte, až se ve vlákně nového sezení objeví:
- úvodní post, shrnující události v kraji
- 4x post, představující novou podobu hrozeb

A následně:
Ve svém postu shrňte v jednom či dvou odstavcích, jak jste se ty dva měsíce měli (např. popište léčení, tahy na začátku sessiony, level-upy, které jste udělali na konci minulé a podobně) a k tomu
== Pokud vás některá z hrozeb již uvedla do nějaké situace, přejděte plynule do reakce na ní
== Pokud ne, rozehrajte si cokoliv svého, začněte řešit svoje problémy (pokud nějaké vyplývají třeba z vašich startovních tahů), vydejte se někam, kde se něco děje, nebo si nějak řekněte o/rozjeďte GIG).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

VOZIDLA

Na přání hráčů příklady zařazení vozidel v našem settingu.

0-MASSIVE: Obyčejný kůň. Kráva. Prase. Obyčejná wyverna. Kánoe. Létající koště. Sáňky.
1-MASSIVE: Dvoukolák s volkem. Důlní vozík. Mohutný kůň, královna wyvern. Pramice. Létající koberec.
2-MASSIVE: Kočár. Saně tažene spřežením. Pár důlních vozíků. Čtyřkolák tažený volkem. Dračí křídla. Rybářská loďka. Kluzák.
3-MASSIVE: Těžký nákladní vůz, žebřiňák se dřevem. Vlak důlních vozíků. Slon. Beranidlo tažené volky. Plachetní bárka, drakkar. Horkovzdušný balón.
--------------
4-MASSIVE: Olifant. Dobývací věž. Lokomotiva železného oře. Koga nebo brigantina. Malá vzducholoď.
5-MASSIVE: Opevnění nesená na zádech obří želvy. Železný oř (celý vlak). Galeona nebo fregata. Velká vzduchodoď.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

Anketa:

V záhlaví vlákna je anketa - chcete tvrdé MISSy v bojových (a podpůrných) tazích?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od MarkyParky »

PŘEMAPOVACÍ TAHY

Některá povolání mají tahy, která říkají, aby si postava hodila na některý z tahů ve hře jiným statem, než je obvyklé. Pro tyto tahy hrajeme následující výklad/houserule:

- jedná se možnost, ne nutnost
- pokud si hráč vybírá, fikční projev postavy při použití tahu by měl odpovídat použitému STATu

Příklad:
Brainer má tah na SEDUCE přes WEIRD.
- pokud hráč s tímhle tahem popíše, že dotyčného dostal "do postele" přirozenými prostředky (krása, šarm a pod..), a proto pro něj jeho milenec něco udělá. Pořád si může házet na HOT, i když má tenhle tah
- navíc ale hráč s tímhle tahem má možnosti dotyčného svést nadpřirozenou přitažlivostí, i když je sám hnusný, nebo že ho uhranul a zmámil a tak dostal do postele, nebo že provedl něco absolutně divného a kinky a přesto to zabralo. V tom případě si háže na WEIRD.


Tímhle výkladem/houserulem se odstraní některá WTF a taky některé mechanicky nepříjemné situace, kdy si postava nemůže házet na highlitovaný stat.
Uživatelský avatar
Solfernus
Příspěvky: 103
Registrován: 22. 12. 2017, 16:32
Bydliště: Trosky

Re: [META] - Organizační vlákno

Příspěvek od Solfernus »

Ahoj, je mi to docela líto, ale posledních několik týdnů nemám vůbec na hraní pbp čas, nemám čas ani přečíst nové příspěvky. A pár měsíců čekám, že to bude horší.
Takže...těšilo mě, bavilo mě a někdy třeba znovu...
A moc čerta nezlobte, až z něj bude NPC!
"Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů! Stačí jediný podpis tady...a tady.
Ano, výhradně vlastní krví. To víte, byrokracie, to je peklo..."
Deník postavy
Odpovědět

Zpět na „[AW] {PbP} Záporáci“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů