[META] Koncová povídání a zpětná vazba

O čem to celé bude?
Ač se bude hrát ApocalypseWorld, Záporáci nebudou klasické postapo. Záporaci jsou bytosti, tvorové, monstra, temní pánové a ukrutné dámy, kteří žijí svoje životy v dávno opuštěné krajině na samotném okraji civilizace.
Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 8171
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

[META] Koncová povídání a zpětná vazba

Příspěvek od MarkyParky » 21. 2. 2019, 09:38

Konec záporáků!

Ano, je to tak, po cca roce a dvou měsících naše Záporácká kampaň končí. Vím, že jsme původně plánovali, že to bude na šest "sezení", ale jak se říká, v nejlepším je třeba přestat a hra podle mého dosáhla svého vrcholu.

Ani si nepamatuji, kolikrát jsme na rolz po odehrání nějakého META prvku hry říkali: "Tak, tohle už bylo maximum, dál už to nejde posunout", aby následně někdo zahrál něco ještě šílenějšího a opět laťku zvednul. Ať už tím bylo cestování po fóru skrze Mother's Heart Beat, vstupy od hráčů skrze AOYB, zrození Centrálního mozku zla, neustále proměny a výměny různých Master's of Ceremony, hackování fóra, prolínačky s jinými PbP odehranými zde na fóru, banování hrozeb, vtažení moderátorů fóra do hry, zkrátka celé odehrání AW-Maelströmu jako proboření čtvrté stěny.

Hustota popkulturních či pseudohistorizujících hlášek překonala v některých postech hustotu informacích v daném postu nesených a přestože jsem na jednu stranu už trochu přesycen, stejně jsem se těšil na každou další, kterou do hry vložíte.

Stejně tak díky za to, že jste nejen skousli experiment s formami u odehrávání hrozeb, ale že jste ho navíc vzali za svůj a i vaše posty začaly hned zpočátku hry nabývat specifické formy. Občas bylo sice obtížné až krkolomné nalézt správnou "kameru", která by příběh zabrala, a občas také bylo těžké na první přečtení uhodnout, co se vlastně opravdu skrývá mezi vašimi řádky, ale díky tomu právě byla, alespoň pro mě, hra zábavnější, šťavnatější a zajímavější.

Zkrátka - hra se dostala někam, kde bylo strašlivě náročné ji hrát, ale zároveň každý krok na té náročné cestě odměňovala opravdu překvapujícím a pro mě neskutečné zajímavým příběhem.

Určitě bych chtěl touto cestou také poděkovat všem, co se zúčastnili celé hry, protože to opravdu byla jízda a díky za vaši výdrž, ale i těm, co se účastnili alespoň prvních dvou "sezení", ve kterých jste nám pomohli položit základy celé té legrace a vybudovat z počátečních střípků svět, který dával podivně zvrácený, ale zároveň perfektně do sebe zapadající smysl.

Jmenovitě pak pár věcí, které mi utkvěly ve vzpomínkách nejvíce a to (v pořadí podle abecedy):
* Corovi díky za jeho čertovské plány, Mulisák a Buliásaka a vytvoření NPC, které v podstatě "stálo skoro za vším" a obracel se na něj každý
* Faskalovi díky za úžasně vykreslené goblinstvo a celou tu linii postupné proměny líné drakolišky v královnu nakopávající prdele
* Komi díky za tu nejvíc creepy šílenou vědkyni, která byla ve své chladné neutralitě víc badass, než jakékoliv ZLO, které ve hře bylo
* Paulovi díky za luštění významu rozhovorů a bezhlavost, s jakou se pouštěl do řešení a zejména vyrábění problémů sobě i jiným
* PetrHovi díky za možnost nahlédnout do nitra upíra semílaného z jedné strany mlýnským kamenem vlastních choutek a touhy po moci, a z druhé strany sžírající neschopností něco udělat se svým životem, prokládanou velkými dávkami smůly
* Pietovi díky za to, proměnu křehké Anorektochtir v ženu-medvědodlačici tak silnou, že by hrdinky letošní RPG Kuchyně záviděly (a Storong Lejda taky)
* Sarsaparillovi díky za neutuchající studnici nápadů ohledně toho, kam se ještě dají posunout zásahy do METAprostoru a nezapomenutelné zapojení veganský a dalších alternativních motivů do života skřetího kapitána jeho komunit
a trojičce Sarsaparillos, Komi a Faskal také díky za to, že jste mi dovolili zapojit se s Tettigonou a zúčastnit se toho dobrodružství s vámi.

A teď už nebudu zdržovat a dle libosti využijte tohoto vlákna ke zpětné vazbě - pište, co se vám líbilo, co se vám nelíbilo, vyříkejte si veškeré nejasnosti, odhalte neodhalená tajemství, zkrátka tak nějak se rozlučte s Krajem a svými hrdiny, protože tady se končí .... a jen o pár vláken šedorůžového metaprostoru dál se otevírá Zívající jáma a čeká vás dobrodružství v Kobkách Šíleného mága ;o)

Uživatelský avatar
pietrovonholzkladde
Příspěvky: 299
Registrován: 26. 12. 2017, 10:57

Re: [META] Koncová povídání a zpětná vazba

Příspěvek od pietrovonholzkladde » 21. 2. 2019, 10:40

Já děkuji nejprve Markymu za tu šílenou odvahu mě sem pozvat a svěřit mi Pietra do mých rukou, divím se, že nemám ban :) za jeho kus přípravy a práci s hrou, dále všem spoluhráčům za trpělivost a za čas strávený i v metaprostoru zde či rolz a případným svým fanouškům slibuji. Nezklamu vás.
Cítím to v krvi, cítím to ve vzduchu, cítím to všude...Bažina, smrad, vesničani...konečně se blíží osvěžující válka, to bude krve dost.
Deník postavy

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4710
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Koncová povídání a zpětná vazba

Příspěvek od PetrH » 21. 2. 2019, 10:56

A mě by jště zajímal případně pohled čtenáře, jak mu vyhovoval tento styl, nějaké tipy na změnu zlepšení, přeci jen budeme tu spolu další měsíce roky v Kobkách. Předtím jsme byli v KaM a Šedém hradu.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1292
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [META] Koncová povídání a zpětná vazba

Příspěvek od Paul » 21. 2. 2019, 17:17

První velké díky patří vám všem, neboť těch 14 měsíců se Záporáky jsem si užil a v mnohém mě inspirovaly. Hodně jsem se nasmál a spoustu si odnesl - jako třeba, že chapadlovitá nestvůra by mi mohla nahradit auto, nebo ž když budu mít problémy s církví, otevření mozku bude to pravé $P. Cokoli se stane, rozhodně na tuhle RPG jízdu nezapomenu.

Druhé, ještě větší, díky patří všem, co se mnou měli tu trpělivost, když jsem něco zvrzal. A zvlášť Markymu, protože pokud by někomu měli znovu vybudovat a zasvětit ruiny sv. Herberta, byl by to za svou trpělivost on.

Třetí dík patří za to, že jste mě celou hrou tak nějak naučili přinejmenším základy AW, což mi ukázalo zcela jiné vody RPG, než které jsem do Záporáků znal. A AW za to rozhodně stojí.

Díky.
Slovanologie 20.8.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Fanka
Příspěvky: 211
Registrován: 23. 12. 2017, 16:19

Re: [META] Koncová povídání a zpětná vazba

Příspěvek od Fanka » 2. 3. 2019, 22:03

Tak předně díky za hru všem! Něco tak praštěného, výrazně stylizovaného a s takovým přesahem do metaroviny jsem opravdu ještě nehrála :-)

Jinak dojmy ze hry jsem zmiňovala průběžně na rolz, ale ještě to shrnu:

- ty různé formy odehrávání MC tahů byly zábavné a nápadité, ale na můj vkus nebudovaly dramatické situace a neposunovaly příliš děj kupředu. Děj si vesměs tlačily postavy samy před sebou a přišlo mi, že ani ty hody se tak výrazně neprojevují na ději, jako v jiných hrách.

- jak jsem dopředu avizovala, že jsem extrémní citlivka, tak opravdu mi zkraje přišlo některých NPCček, které se dostaly do spárů záporáků či hrozeb líto, až mi to bylo nepříjemné. Tím neříkám, že to beru jako negativum hry, byla to práce záporáků a bylo logické, že k tomu bude docházet. Myslím, že ale tak v půlce hry už se všechny postavy vlivem okolí změnily a nikdo nebyl v podstatě už záporák a taky se hra přesunula do extrémně nadsazené až surreálné roviny, čímž se má extrémní citlivkovitost přestala projevovat.

- ztrácela jsem se v poslední sešně v ději, což bylo dáno teda hlavně menším množstvím mého času. Když jsem chtěla rychle odehrát a přitom jsem musela přečíst odehraných třeba dvacet příspěvků, tak jsem události na vzdálených místech jen tak prolítla a pak jsem později byla docela mimo. Taky tomu mému nebytí v obraze prospívalo, když někdo hrál současně svou postavu a dvě skupinky gangů či spřátelených NPCček. Pak těch událostí už bylo přespříliš - udržím jen jednoho Mirka.

- hodně mě bavilo hrát v třetí osobě postavu, o které nikdo neví, co si má myslet. Protože Fanka neprojevovala na venek emoce, tak nikdo nechápal její motivace. Tím pádem jsem mohla postavu, která je v jádru docela hodná jen podivínská a přehnaně racionální, popisovat tak, že vyznívala střašidelně, bezohledně a nelidsky.

- Ty metazběsilosti byly tak šílené až byly geniální ... nebo naopak?

- Celkový dojem z té hry mám ten, že to byla sopka, která svou činností zasypala sama sebe.
Ticho! nerušit! Pracuji.
Deník postavy

MarkyParky
Příspěvky: 8171
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: [META] Koncová povídání a zpětná vazba

Příspěvek od MarkyParky » 2. 3. 2019, 22:10

Fanka píše: - udržím jen jednoho Mirka.
- že to byla sopka, která svou činností zasypala sama sebe.
Neříkala jsi taky na rolz, že už jsi těch popkulturních hlášek trochu přesycená? :wink:

Odpovědět

Zpět na „[AW] {PbP} Záporáci“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host