[Dobrodružství] Válka neskončila

Fantasy svět nejen pro Dračí doupě, zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10373
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Markus » 15. 12. 2019, 10:35

Sparkle: Koukl jsem na tu elfskou vesnici. Máš pravdu, že tam leccos zmíněné máš. Vidím tam jednak problém s organizací, kdy je to rozfrcané do 8 odstavců a ty informace nejsou řazené v pořadí, v jakém budou přicházet do hry - tj. v jakém já je potřebuju. Skáčeš tam a zpátky. Máš to tahle: Osada je v rozsedlině (to už jsme ve vesnici), kolem jsou hlídky (má být řazeno předtím), nad vesnicí je plošina (už vidíme vesnici), skály jsou pomalované klikiháky (asi v pohodě, vidím to ve stejnou chvíli?), vesnice je poničená, klikikáky jsou rozmazané (má být u klikiháhů)...

Ale je pravda, že tam hodně informací máš. Chybí mi asi jejich dopracování od nápadu k implementaci.

Nápad:
„Také mají po okolních lesích hlídky.“

Implementace:
Cestou do vesnice 50% šance potkat hlídku. 1k6 elfů v korunách stromů, luky, sítě. Už z dálky střílejí na varování. Nedůvěřiví, chtějí cizince odehnat. Lidi nepustí dál, dokud neodevzdají zbraně.

Nápad:
„Vesnice je obehnaná pastmi.“

Implementace:
Čekal bych popisy konkrétních pastí.

Nápad:
„Obrana je posílená.“

Implementace:
Nejsem si jistý, co tohle znamená? Je to reprezentované těmi pastmi a hlídkami, nebo ještě něčím dalším?

Nápad:
„elfové očekávají příchod dalších agresivních lidí od Braddocku“

Implementace:
Nehratelná informace. Zhmotnit ji například právě těmi hlídkami, které střílejí na varování a chtějí lidem odebrat zbraně. V téhle podobě bych to klidně označil za balast, protože to nic nepřidává a jenom se v tom ztrácí užitečnější text.

Nápad:
„nemají v lásce lidi, a část z nich proto otravu uvítala. Vyjednávat s nimi bude obtížné“

Implementace:
Tohle je návod pro roleplaying postav. Ale opět bych potřeboval nějak to zhmotnit i do prostředí, třeba:
Samotná vesnice: Proutěné chýše, potok, kde ženy perou prádlo. Když vidí postavy, chytají děti a utíkají do chýší. Naproti jdou čtyři ozbrojenci, viditelně pohublí a zesláblí.

Nápad:
„Mariati bydlí v chýši“

Implementace:
Chýše tvořená proutím a trním s růžovými květy. Dokonce i postel uvnitř je trnová. Ze stropu visí sušené byliny. Velký stůl poházený alchymistickými baňkami a jiným náčiním, je ještě špinavé, čerstvě použité (= hmotný náznak toho, že vařila protijed).

---

Už mám za sebe potřebu směřovat to nějak ke konci, protože se začínám opakovat. Tak to nějak shrnu a budu dál reagovat spíš na konkrétní dotazy nebo výzvy. Celkově si myslím, že máš pěkné nápady a to dobrodružství má potenciál být skvělé. Ale většinou zůstáváš v rovině nápadu a nedopracováváš to do konkrétní, hratelné podoby, kterou můžu vzít a přímo použít u herního stolu. Je to z velké části „dodělej si sám“. Což popírá smysl připraveného dobrodružství - když si chci stáhnout hotový modul, tak sice očekávám trochu přípravy (to rozebíráme ve vedlejší diskuzi), ale celkově chci, abys co nejvíc práce udělala za mě. To je to, co podle mě odlišuje horší dobrodružství od lepšího. Ne ten počáteční nápad, ale až jeho realizace a použitelnost ve hře.
Sparkle píše:
14. 12. 2019, 16:26
obávám se ale, že mě to, co ty píšeš, vrhá spíš přesně opačným směrem - příště sepsat modul obsahující jen čistě politický spletenec, NPC s historií, mapu vztahů a nápady na zápletky s nimi - jako jsem například sepsala tohle - a k tomu případně nějakou mapku a vágní popis environmentu spíš jenom tak pro flavor. Tyhle věci mě baví vymýšlet a navíc mám tak nějak pocit, že když to nebdue technicky prezentováno jako "dobrodružství" ale jako "kolekce střípků a nápadů", tak to lidi nehejtěj. Hejty přicházejí až když to někdo označí jako dobrodružství, pak se to rozpitvává a lidi si na to aplikujou a projikujou všechno možný i nemožný.
Máš asi pravdu, že ti to pak nebudu kritizovat, ale taky ti to nikdo nebude hrát. :)

Inspirace a nápadů je plný internet. U nás je to možná slabší, ale třeba v anglické sféře lidi zveřejňují na svých blozích miliony příšer, zápletek, magických předmětů, kouzel, settingových střípků... Trochu pochybuju, jestli to hraje někdo kromě nich. Protože s těmihle střípky je ještě strašná spousta práce. Kouzlo připravených dobrodružství je v tom, že někdo ty střípky vzal a dopracoval je do hratelné podoby, kdy s tím tu práci nemám. Proto lidi vyhledávají dobrodružství, proto chci psát jejich recenze. Dobrodružství jsou skvělá právě kvůli té přidané hodnotě oproti neimplementovaným nápadům.

Když uděláš dobrodružství, dostane se ti víc pozornosti - jednak to může být kritika, ale taky to, že to někdo bude reálně hrát. U neukotvených střípků bych se bál, že na ně bude sedat prach.
Sparkle píše:
14. 12. 2019, 19:02
Ke tvým recenzím se mi blbě vyjadřuje, protože mi celkově nesednou, hlavně díky tomu, že na můj vkus až příliš přilévají do ohně místním "krusádám" proti railroadu, generickým vesnicím a podobným prvkům. Klidně můžu rozvést tuto myšlenku, pokud budeš chtít, asi v jiném vlákně.
Rozhodně. Já jsem rozcupovat tebe, je jenom fér, abys měla i ty příležitost rozcupovat mě. :) Asi radši do té obecné diskuze. Zajímá mě třeba ta kruciáda proti railroadu.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3100
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Sparkle » 15. 12. 2019, 10:52

Ke každé větě v každém dobrodružství se dá vymyslet konkrétnější implementace. Z každého rysu NPC (nemá rád elfy) lze udělat evokativní scéna. Z věty "je tam hlídka" se dá udělat "je 50 % šance potkat hlídku" případně "hlídka se sestává z lučištníka a čarodějky a mají pomalované tváře modrozeleným war paintem" nebo "jsou tam dvě hlídky, jedna je lučištník Indariel a druhá je čarodějka Elfwyn, mají pomalované tváře modrozeleným war paintem, je 50 % šance je potkat. Indariel bude bojovat do bezvědomí, Elfwyn se vzdá, pokud bude její zdraví pod 30 %." a tak dále.

Jsou to všechno hezké nápady. I ty, co jsi nadhodil ty. Vůbec se s tebou nehádám o tom, že to jsou cool postřehy, které by mohly vyšperkovat text.
Problém mám pouze s tím, když tyto nápady začneš podávat ultimátně, jako že bez nich je to dobrodružství slabé a nehratelné. Tady už se dostáváš na tenký led a imho zbytečně degraduješ ty jinak hezké nápady, protože jim přidáváš atributy, které už se dají rozporovat.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10373
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Markus » 15. 12. 2019, 11:05

Míra toho, do jakých konkrétností chceš kde jít, už asi nejde popsat objektivně - to už záleží na autorském pojetí. Obecně asi platí, že chceš mít „hlavní obsah“ co nejkonkrétnější a nejpřipravenější, zatímco u doplňkového si klidně můžeš dovolit plácnout ho tam jako návrh, který si v případě zájmu rozehraje PJ sám. (I takový návrh je ale fajn mít v nějaké nenudné podobě, co mě inspiruje a nakopne mojí kreativitu).

Nevím, jestli se ti snažím ultimátně tvrdit, že něco nějak musí být. Nevím, co chci, ale poznám, když to dostanu. :) Spíš se snažím vysvětlit, co mě vedlo k tomu, že i přes pěkné nápady jsem tvému dobrodružství dal nízké hodnocení - vedla mě k tomu nedopracovanost, a to i v „hlavním obsahu“. Ta jeskyně je vyloženě frustrující, promiň.


EDIT: Jinak asi není úplně pravda, že nehodnotím ani nápad. Protože si dokážu představit dobrodružství, které někdo zpracuje fakt krásně, konkrétně a hratelně podle mých požadavků, a přitom to bude nudná a nelogická blbost. Jenomže tohle se většinou nestává. Dobrý počáteční nápad má skoro každý autor, liší se pak v tom, kdo ho jak dokáže realizovat.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3100
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Sparkle » 15. 12. 2019, 12:45

Diskuse o krusádě proti railroadu zde.

Debatu o hratelnosti méně propracovaných dungů bych už asi uzavřela, ať se tu nezačnem točit v kruhu.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Adys
Příspěvky: 18
Registrován: 27. 7. 2019, 13:31

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Adys » 25. 12. 2019, 10:54

Sparkle píše:
14. 12. 2019, 23:39

Pokud by ti pomohlo rozmístění příšer v dungu pro tu tvoji Drd+ adaptaci, tak to ráda posunu v prioritách a můžem zkusit něco vymyslet. Třeba u těch duchů se nabízí různé varianty, jak je tam umístit. V zásadě mě napadá asi
1) pevné místo, kde který duch je
2) vytyčit" ghost points" a na každém bude jeden z duchů dle hodu kostkou
3) nějak tam zakreslit trajektorii duchů
4) nedávat jim pevné body, ale rozvést tip pro PJe, že má vkládat ducha vždy po boji nebo pasti, aby se tam hezky v zájmu dramatu střídaly boj - zlodějina - duch.

Co konkrétně by se ti líbilo nejvíc?
Zatím se mi nejvíce osvědčilo mít pevně stanovené místo, nebo malou oblast, kde se duch pohybuje. Při hraní jsem to řešil konkrétními místnostmi (jeskyněmi) v okolí jeskyně s ostrůvkem. Kladlo to na mě minimum nároků. Raději energii věnuju popisu situace.
Ano!
"Lidi k lidem, trpaslíci sobě... Elf bude vařit."

Adys
Příspěvky: 18
Registrován: 27. 7. 2019, 13:31

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Adys » 26. 12. 2019, 10:43

Sparkle píše:
14. 12. 2019, 23:39

Určitě pak dej vědět, jak to s Tibaltem dopadlo. Máš ve své verzi taky barda jako zlouna? Nabral vzorek jedu a bude s ním něco dělat? :)
Mno... Bard nakonec nemusel nikoho o ničem přesvědčovat. Trpaslíci na čerstvém vzduchu zhodnotili situaci. Řešení ponechali bardovi. Jde přeci o lidskou záležitost a do toho bychom se neměli míchat. Laskavě se rozloučili a vydali se domů.

Jak to bude dál? Přesně jak jsi popsala v nejtemnějším možném scénáři u tohoto dobrodružství. Útok na elfí osadu zkončil jako masakr na obou stranách. Osada je momentálně opuštěná, přeživší elfové se přesunuli dál do lesa. Medvědodlak Tisioras získal následovníky. Barončin syn byl těžce raněn a bude se nějakou dobu zotavovat. Dvě vesnice jsou téměř vylidněné. V Narby zůstali v podstatě jen starousedlíci.

Když se trpaslíci vrátili, našli Elfa Restalona, jak se přetahuje o vědro na provaze s mladým drakem. Opilá víla mu seděla na rameni, držíc se jednou rukou a radostně si užívajíc rodeo :-)
Jak jinak... Trpaslíci se okamžitě přidali k všeobecnému veselí.

Když si taškařice dostatečně užili, tak přišly na řadu zprávy. Restalon musel vydat polovinu zásob alkoholu, jako úplatky lidem, aby do domu nevtrhli a nepokusili se jeho oběsit, draka zabít a stáhnout z kůže. Nehledě na to, že téměř nikdo neví, že ho tam mají. (Jaj, to jsem vlastně neměl říkat. Byl to výsledek jednoho dobrodružství staženého z internetu.)
Restalon pak barvitě vylíčil celkovou situaci ve vesnici. Veškerá obrana vesnice v tuto chvíli čítá jednoho starého ponocného s ještě starším psem, tři řádové rytíře, kteří přijeli s karavanou a zase odjedou, 2 tucty vesničanů, ozbrojených pracovními nástroji a co dům dal u trpaslíků. Restalon se počítá jako bonus pro útočící stranu :-) V boji jen překáží.

Jako první přišel s upozorněním velitel rytířů: " Říkám Vám. Tohle je jen začátek. Nemáte vojáky, opevnění je slabé. Cesty nemá kdo udržovat bezpečné." Pak musel odjet.

Za pár dní přišel povolávací rozkaz do Braddocku. Všichni bojeschopní muži! Trapslíci se tomu chvíli smáli. Že nejsou muži. :-)
Pak si začali dávat souvislosti dohromady. Hrozba vpádu neznámého nepřítele. Neuposlechnutí povolání do zbraně. Nařčení ze zbabělosti a dezerce. Pokud by uposlechli, tak by stejně byli posláni do přední linie na smrt. Jelikož barončin syn už veřejně nenávidí jednu cizí rasu. Je jen otázka času, kdy svůj hněv rozšíří na rasu druhou.

Proběhla blesková porada. Zůstáváme, nebo mizíme? Budeme bojovat za Baronku, nebo za vlastní věc?
Výsledek byl jasný. Jednohlasný. Překvapení přišlo potom.
Na dveře zabušil Starosta. Laskavě pozdravil a spustil: "Tak vy nám chcete pláchnout?"
Trpaslíci se bránili ve stylu: "Nevím o čem to mluvíš. Plánujeme jen novou výpravu." A pod...
Nakonec to Starosta rozsekl: "Co kdybychom chtěli jít s Vámi? Větší skupina, větší bezpečí při cestování."
Sekáč se proti tomu neočekávaně ohradil: "Lidi k lidem, trpaslíci sobě. Elf bude vařit."
"No právě. Ve vesnici téměř žádní lidé nejsou" Starosta na to.
"Proto byste měli rychle šupat do města, aby se Vám nic nestalo. S náma dobře nepochodíte." Přitvrdil Sekáč.
Starosta se seď už tvářil podivně zkroušeně. Jako by sváděl vnitřní boj. " Vy to nechápete." Odmlčel se a rozhlédl, jako by měl strach že ho někdo uslyší.
" Proč myslíte, že na jed poumírali hlavně přistěhovalci. Že se starousedlíků téměř nedotkl.
No co Vám mám povídat." Dodal rezignovaně. "Před pár lety do vesnice vtrhl vlk a pokousal polovinu vesničanů, než se nám ho podařilo zlikvidovat. Zranění nebyla vážná, tak jsme to nakonec neřešili. Při úplňku se pak všichni zbláznili a ráno jsme už byli všichni na stejné lodi. Chápete ne! Co tím myslím?"

Za pár dní opustila karavana, v čele s trpaslíky, vesnici a tím celé dobrodružství končí.
Ano!
"Lidi k lidem, trpaslíci sobě... Elf bude vařit."

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3100
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: [Dobrodružství] Válka neskončila

Příspěvek od Sparkle » 31. 12. 2019, 09:33

Paráda! Máš v plánu některé z těch NPC z dobrodružství ještě do kampaně vrátit?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host