Stránka 2 z 2

Re: Náhodné tabulky a drobné addony - návrhy, diskuse, tvorba

Napsal: 4. 5. 2018, 11:58
od Sparkle
mal.kin píše:
4. 5. 2018, 11:55
Už jsem začal trošku doplňovat...je možné nějak zanechat stopu, aby bylo vidět, kdo co kam zapsal?
To netuším... kdyžtak ty tvé přídavky třeba udělej určitou barvou a pak jen napiš, která barva je tvoje.

Re: Náhodné tabulky a drobné addony - návrhy, diskuse, tvorba

Napsal: 4. 5. 2018, 15:31
od Paul
Už jsem začal trošku doplňovat...je možné nějak zanechat stopu, aby bylo vidět, kdo co kam zapsal?
Buď to opoznámkuješ, nebo to budeš psát jinou barvou, jak píše Sparkle (což podle mě není moc dobré), nebo si to budeš pamatovat, nabo budu muset najít, kde je okénko změn, a jestli je vidí vlastník. :wink:

Re: Náhodné tabulky a drobné addony - návrhy, diskuse, tvorba

Napsal: 4. 5. 2018, 15:37
od Selhan
Je třeba si v google docs nahoře vlevo přepnout režim z "úpravy" na "návrhy" (je to ikonka tužky)

Re: Náhodné tabulky a drobné addony - návrhy, diskuse, tvorba

Napsal: 18. 12. 2019, 12:21
od Sparkle
-- Drobný brainstorming --

Testuju lokace pro druhý díl a družina se chystá na ostrov, o velikosti cca Moravy, kde před 5 lety proběhla válka mezi nekromanty a paladiny a celý ostrov je dodnes zamořený temnou magií. Zamoření se projevuje v různých částech ostrova různě a projevy se můžou i v čase měnit a mizet. Vymýšlím random tabulku, a jak bude družina postupovat ostrovem, vždycky si hodím d20, co je v dané lokalitě za efekt.

Co mě zatím napadlo:

1) Ve vzduchu je špatná nálada. Obyvatelé jsou víc nevrlí, nepříjemní, než je zdrávo. Hráčské postavy si mohou vybrat, buď je to chytne taky - pak to odehrávejte, buďte na sebe navzájem rýpavější, nechávejte se rozhodit maličkostma, odsekávejte si nevrle atd. :) Nebo se to pokusí potlačit, taková postava bude mít v této auře bloklý čtvereček mentálního stresu [1].
2) Lze cítit povrchní emoce lidí kolem vás. Žádné elaborátní čtení myšlenek, spíš obecné vjemy typu strach, nenávist, radost, láska. Budou to cítit i NPC z vás a budete to cítit i vy vůči sobě navzájem. Nebojte se to odehrávat, sdělujte ostatním hráčům, co je z vaší postavy cítit. Můžete s tím blbnout, že např. položíte jiné postavě kontroverzní otázku, na kterou vás už strašně dlouho zajímá odpověď (Stále ještě nepřestal myslet na Margaret?) a dostaňte z něj emoci :)
3) Jakmile zapadne slunce, okamžitě vás udeří pocit, že je tu někdo s vámi, někdo všudypřítomný, obrovský, mocný, vidí vás a dívá se na vás. Po chvíli vám to dojde. Je to noční obloha. Jste s ní telepaticky spojeni a ona je branou do Kosmické knihy. Můžete z ní zkoušet tahat informace, a ona vám je zjeví pomocí obrazců z hvězd a hvězdokup - přeskupí se do kryptického vzkazu, který hráčům nakreslete.
4) Stáří. Tak by se dalo popsat vše související s touto aurou. Baráky se rozpadají, kovy jsou zrezivělé, lidé mají manýry starců a připadají vám staře, i když jsou mladí. I vy se cítíte staře - všichni máte v této auře zablokovaný čtvereček fyzického stresu [2]. Pokud chcete, odehrávejte si i projevy na vaší mentalitě - cokoli od idealizovaných vzpomínek na dětství, menší ochotu přizpůsobit se něčemu novému a podobně.
5) V hlíně něco je. Jako by ji brázdili neviditelní obří krtci či červi. Přeskupující se hlína před vašima očima je znepokojivá. Tu ji něco rozryje, tu se jen hýbe, přesýpá, drolí, tu vznikne hromádka a tu jamka. Občas se z ní takto dostanou na povrch předměty v ní zakopané, od jedné kosti po celou mrtvolu. Mechanicky je to aspekt prostředí a GM k němu má 1 posílení na sezení zdarma proti hráčům.
6) Vyvolávací kruh. Nekromanté tady zkoušeli vyvolávat bytosti z jiných krajů i dimenzí a něco tu ještě zůstalo. Občas se někde poblíž vás rozsvítí na zemi nákres dvojkruhu s elaborátními symboly mezi okružími. V něm se o pár vteřin později zhmotní nestvůra. Vyberte jakoukoli bytost z jiných regionů popsaných v knížce (klidně to může být i dezorientovaná arogantní kočka z Kalusu nadaná ohnivou magií) případně nestvůru z úplně jiného fantasy světa.
7) Něco si hraje s vaší duší. Jako by ji podrobovalo jakémusi experimentování, jak až se dá "natáhnout" a co to s ní udělá. Každá postava si hodí 1dF. Padne li jí +: její nejlepší povahová vlastnost je v této lokalitě mnohem silnější, padne-li jí minus nebo nic: její nejhorší povahová vlastnost je v této lokalitě mnohem silnější. Odehrávejte dle chuti.
8 ) Oblast provází nářek. Zvuky pláče, vzlykání, lamentování či hysterického křiku občas protnou krajinu, a když si zacpete uši, stejně je cítíte, jako kdyby šly přímo do hlavy. Efekt blokuje každému čtvereček mentálního stresu [2]. Pokud se nějaké postavě podaří někoho něčím rozveselit (ať už postavu nebo hráče / GMa), může si čtvereček pro tento den odblokovat.
9) Pán a otrok. Mezi nekromanty rozhodně nepanovalo demokratické zřízení a aura přísné hierarchie a otrokářství tu stále visí ve vzduchu. Vylosujte jednu hráčskou postavu, kterou si aura vybrala jako dominantní. Ostatní postavy mají na výběr: buď zaplatí bod osudu a pak se efektu vyhnout, nebo získají bod osudu a budou odehrávat to, že jsou dané hráčské postavě podřízené jako otroci. Jak si to dominantní postava bude nebo nebude užívat, bude na jejím majiteli. ;)
10) Nekromantické rituály vyžadovaly pečlivou přípravu a soustředění a tak někteří nekromanti kolem sebe rozprostřeli auru, která zazdí jakékoli zbrklé akce. Něco tu z ní zbylo. VŠECHNY akce postav, které nebyly naplánovány aspoň 5 minut dopředu, mají postih na hod -2.
11) Sdílená bolest. Kdykoli se v dohledu postav uděje fyzická újma nějakému předmětu, elementu krajiny, větší vegetaci či zvířeti, hoďte kostkou. Padne-li mínus, vyberte náhodně postavu, která musí čelit útoku proti Fyzičce, závažnost útoku je mezi +1 a +3 dle charakteru zranění předmětu (jestli dostal jen ránu, nebo se naštípnul, nebo se úplně rozbil).
12) Zkáza. Za každých 24 hodin strávených v této auře se každé postavě pokazí či rozbije něco z výbavy - batoh se proděraví, rozpadne podrážka u boty atd. Oprava sežere zdroje v hodnotě týdenních nákladů na život dobrodruha. Efekt lze potlačit magickým zaříkáváním - mág dokáže ochránit výbavu jedné postavy tím, že ji bude celý den zaříkávat, což mu zablokuje mentální čtvereček [1] pokud používá magii Nebeského ducha, [2] pokud používá jiný typ magie.
...

Nějaké další nápady? Klidně bezsystémové, aplikaci do Fate si už k tomu dodělám.

Re: Náhodné tabulky a drobné addony - návrhy, diskuse, tvorba

Napsal: 12. 2. 2020, 10:37
od Sparkle
Přes vánoce jsem trochu pohnula s addonem "Vlastní panství v Thurenu", ale ještě s tím nejsem spokojená a nebudu mít nejspíš v dohledné době kapacitu to dodělat. Kdyby se vám chtělo toho ujmout, něco do toho doplnit nebo klidně navrhnout celé části přepsat, byli bychom moc vděční.