Heraldika Taurilu

Fantasy svět nejen pro Dračí doupě, zaměřený na silné příběhy, výrazné postavy a morální dilemata
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 525
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Lorwyn » 30. 4. 2018, 19:59

A co takhle něco ve stylu ikon se sv. Jiřím? Tam je drak, ale fakt ne ve vůdčí roli...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Sparkle » 30. 4. 2018, 20:04

Lorwyn píše:
30. 4. 2018, 19:59
A co takhle něco ve stylu ikon se sv. Jiřím? Tam je drak, ale fakt ne ve vůdčí roli...
Myslíš jako někoho bojujícího s drakem? To nezní špatně...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 514
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Log 1=0 » 30. 4. 2018, 20:04

Sparkle píše:
30. 4. 2018, 12:19
Přestávám nějak chápat ta heraldická pravidla, našla jsem na netu nějaké seznamy erbů ze středověku, a tady je jich dost co porušujou ta pravidla o kovu na barvu a barvě na kov? Jakto?
Jen hádám, ale myslím, že na takové ty blbinky, co jsou tak malé, že by stejně nešly vidět (jazyky, korunky) se to pravidlo nevztahuje.
A krom těhle detailů to z toho kvanta porušují jen dva, a u obou bych řekl, že to bude mít nějaký specifický důvod.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 525
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Lorwyn » 30. 4. 2018, 20:20

Sparkle píše:
30. 4. 2018, 20:04

Myslíš jako někoho bojujícího s drakem? To nezní špatně...
Jojo, navíc sv Jiří po drakovi navíc vždycky dupe...nevim proč, bude tam hlubší symbolika, na tu nejsem znalec. Ale vypadá to cool. Jen to zjednodušení z ikony do erbu by mohl být problém.
Obrázek
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Sparkle » 30. 4. 2018, 22:13

A co kdyby tam nebyla celá postava píchající do draka, ale jen drak svíjející na zemi a na něj z okrajů erbu vystrkující pícháky?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 525
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Lorwyn » 1. 5. 2018, 17:12

Sparkle píše:
30. 4. 2018, 22:13
A co kdyby tam nebyla celá postava píchající do draka, ale jen drak svíjející na zemi a na něj z okrajů erbu vystrkující pícháky?
Principielně proč ne, ale u erbu mi přijde důležitá určitá vycentrovanost (nevim jak to říct líp) a tu by mi narušovalo, kdyby se něco dělo mimo erb, nebo na jeho okraji. Jakože, okraj je jen okraj, všecko důležitý u erbů bývá na středu, ne?...Ale tady už hrozně moc záleží na provedení, nápad je to fakt hezkej.

Nebo to upravit na draka, co si z boku vykusuje kopí? Tam je za tim hodně cítit ten rytíř, ale současně tam není. A je to celý na středu.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Sparkle » 1. 5. 2018, 20:49

S tou vycentrovaností to je dobrý postřeh. Můžem teď prostě říct, že na tom erbu bude zraněný drak, kterého se něco / někdo snaží propíchnout nebo už ho to propíchlo. Detaily realizace budou na kreslíři, ale proteď by to mělo stačit říct takhle.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Sparkle » 2. 5. 2018, 11:38

Seznam znaků updatován.

U těch Westenholtů chceme jen toho býka, nebo ještě něco k němu? Jaký by měl být? Sedící, ležící? Z boku, zepředu jen hlava? Vzpínající se, klidný, rozzuřený? Reálně vypadající, nebo v něčem speciální? ...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
mal.kin
Příspěvky: 188
Registrován: 18. 3. 2016, 06:23
Bydliště: Brno

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od mal.kin » 2. 5. 2018, 12:03

Jako asociace se mi vybavil běžící býk z profilu.
Herní pub Mystica - Facebooková stránka čajovny/pubu Mystica v Brně. Skvělé místo pro deskovky a RPG
Společenstvo kulaté kostky - Facebooková skupina RPG hráčů nejen z Brna

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 992
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Paul » 2. 5. 2018, 12:43

Z profilu a možná kráčející (přední noha ohnutá).
Blog 1. 9.

Show must go on!

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Sparkle » 2. 5. 2018, 13:24

Z profilu běžící mi přijde asi nejlepší nápad, už jenom kvůli tomu, že co jsem googlila, tak takového moc na erbech není. Pokud už je tam býk z profilu, tak buď stojící nebo pozvolna kráčející nebo vzpínající se.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Thurenu

Příspěvek od Sparkle » 2. 5. 2018, 14:11

Corré. To ozubený kolo mi furt vrtá v hlavě. Google říká, že bylo vynalezený už ve starověku, takže by nemuselo působit úplně nepatřičně ve kvazi středověkým settingu, navíc pokud si u nějakýho rodu můžem dovolit to všecko poněkud "přepíčit" tak u tohohle.

Nástřel legendy:

V dobách, kdy Kalus teprve začínal šířit svůj věhlas, se vládci města rozhodli, že postaví veledílo, které přitáhne městu slávu. Mělo jít o magií vylepšené hodiny, na které bude vidět odkudkoli ve městě, a které budou napojeny na magickou sílu města a tak bude jejich časová magie proudit celým městem, takže obilí poroste správným tempem a stromy dají ovoce ve správný čas roku a podobně.

Na takto složitý aparát najali nejlepší čaroděje, jak lidské tak kočičí, a také řemeslný trpasličí rod, aby dodal delikátní mechanismus. Jediný z mocných kaluských mágů, který se do toho odmítl zapojit, byl Belado Corré, o kterém se říkalo, že dokáže vnímat stroje, jako by to byly živé bytosti. Jenže Beladovo vnímání světa bylo poněkud zvláštní, neboť kromě toho, že vnímal stroje jako lidi, vnímal také i lidi svým způsobem jako stroje. Díky tomu si s většinou kaluských mágů nerozuměl, žil v ústraní jen se svojí ženou a dětmi na okraji města v malé tvrzi a tento projekt od začátku kritizoval, neboť si mágové podle něj zahrávali se silami, které jsou nad lidské síly.

Stavba aparátu probíhala roky a prodražovala se. A kaluští mágové se rozhodli, že někde zkusí ušetřit, a to na výplatě trpaslíkům. Za finální část díla jim zaplatili jen zlomek na základě právnických kliček, že neodvedli práci dobře. Pak byl stroj spuštěn. A od toho momentu se ve městě začaly objevovat časové anomálie. Lidé zmrzlí v čase, místa, kde čas ubíhal výrazně rychleji, občas se i ve městě opakoval ten samý den několikrát... Kalusané začali panikařit. Pokoušeli se stroj opravit, ale marně. Vypnuli ho, ale nic se nezměnilo. Obrátili svůj hněv na trpasličí řemeslníky, které obvinili, že stroj něčím prokleli, a snažili se z nich vypáčit mučením, jak ho odproklít, ale nedozvěděli se nic. Nakonec jim nezbývalo než drahocenné dílo zničit. Hodiny i s věží rozbourali a roztavili a rozprášili na smetí. Ale ani to nepomohlo.

Takže se upnuli na poslední naději, která jim zbývala, ač u toho mnoho lidí muselo překousnout své ego. Požádali o pomoc Belada Corré.

Belado prohlásil, že časové anomálie sužují město proto, že město je nemocné. Jeho magie je pokažená, byla pokažená už předtím, a hodiny jen spustily něco, co už tam vybublávalo dlouho. A že když mu pomohou opravit magii města, tak on pak zkusí ty trhliny uzavřít. Jak máme opravit magii města, ptali se Kalusané. A Belado jim začal říkat, co mají udělat. A oni se do toho pustili.

Byl sepsán první ucelený zákoník města, který nahrazoval předchozí vágní a mnohdy nesmyslná zvyková pravidla. Vodovod a kanalizace byl zaveden i do jiných čtvrtí než těch luxusních. Byla zřízena neutrální městská garda místo dosavadních stráží jednotlivých bohatých rodin, které neměly v popisu práce starat se o blaho kohokoli jiného, než jejich pánů. Byla vybudována městská šatlava a zrušil se do té doby populární trest poskytnutí provinilce na magické pokusy. Město najalo učitele a lékaře a zřídilo obecní školy a špitály. I úřady prošly reformou a ti nejhorší z úředníků byli vyměněni. A trpasličí řemeslníci dostali odškodné. A spousta dalších malých i větších opatření, která zlepšila život ve městě.

A mezi tím, co Kalusané pracovali na tomto, Belado nechal na místě bývalých hodin postavit menší věž, do které instaloval prapodivný aparát z ozubených kol, o kterém s nikým nemluvil.

Jednoho dne Belado prohlásil, že město je již uzdravené, a že tedy on provede poslední část. Odebral se do své věže a řekl lidem, ať do ní do západu slunce nikdo nevstupuje. Zavřely se dveře a už z nich nevyšel. Když po několika dnech zvědaví lidé otevřeli věž, našli tam jen onen podivný aparát, točící se a klapající, Belado ale nikde nebyl. A časové anomálie zmizely. Kalusané ve strachu, aby něco nepokazili, na aparát dále nesahali a věž přenechali do správy Beladově rodině, která jej obstavěla kamennou tvrzí a v ní se usídilila.

Ve skutečnosti Belado neřekl Kalusanům úplnou pravdu. Magie města byla skutečně narušena ignorantským zahráváním si vůdců města s mocnou magií, ale s reformami ve městě to vůbec nesouviselo. Neměly na opravení těch anomálií vůbec žádný vliv. Ve skutečnosti k opravení města bylo potřeba něco jiného: oběť mocné mysli, která splyne se strojem ve městě, neboť lidé a město jsou ozubená kola ve velkém stroji. A tak se Belado obětoval (předtím mohl svést nějaký hustý bossfight v astrální rovině s chimérou představující nemocnou magii města, podrobnosti mě nenapadají) a stal se oním strojem a zároveň myslí udržující čas ve městě v konzistenci. A říká se, že tento pohon musí být udržován, a tak se od té doby vždy někdo z rodu Corré obětuje a přidá svoji duši do stroje, aby se nikdy znovu nepokazil.

Někteří lidé říkají, že si Corréové tuto pověst vymysleli, aby nikdo neměl odvahu je z města úplně vyhnat nebo je vyhubit. Oni vám ale nikdy nepoví, jestli to je pravda, nebo ne. Nedostanete to z nich ani mučením, a že to už bylo zkoušeno.


Znak: ozdobné ozubené kolo či soustava kol? Barva - buď tmavě hnědé kolo na stříbrném podkladu, nebo světleji hnědé (tzn počítané za kov) kolo na tmavě fialovém podkladě?

Obrázek
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle » 3. 5. 2018, 23:01

Vlákno jsem s dovolením přejmenovala na heraldiku Taurilu, přece jenom se touláme i mimo Thuren, a v prvním příspěvku bude viset seznam toho, co jsme už vytvořili. Jestli vás napadá nějaká další frakce, která by si zasloužila dostat znak, sem s požadavky :)
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od trajda » 4. 5. 2018, 02:49

Byk se da vzdy obvzlastnit treba zlomenym rohem, rudyma ocima, barevnyma kopitama, kruhem v nose nebo zvonem na krku. A osobne jsem pro ty oci a zlomenej roh.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Heraldika Taurilu

Příspěvek od Sparkle » 4. 5. 2018, 08:59

trajda píše:
4. 5. 2018, 02:49
Byk se da vzdy obvzlastnit treba zlomenym rohem, rudyma ocima, barevnyma kopitama, kruhem v nose nebo zvonem na krku. A osobne jsem pro ty oci a zlomenej roh.
To zní dobře, umíme to nějak zakomponopvat do tý legendy nebo to vysvětlit nějakou symbolikou?
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Odpovědět

Zpět na „Neviditelná kniha“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host